- Milyen switch-et vegyek?
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Mikrotik routerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- XPEnology
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- ASUS routerek
- 1000 kilométert mehetnek az EV-k az új CATL-akkuval
- DIGI internet
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
dabadab
titán
Izé, pár dologban pontosítanék:
az osztrák vasút sem fenékig tejfel, az a Railjet, amit P100 linkelt a #33-ban, konkrétan Budapesten is megáll, amúgy meg nemzetközi expressz, semmi köze a sima vonatokhoz.
Amúgy az átlagos színvonal kb ott van, ahol a jobb IC-k, a kétszintes Wiesel motorvonatok teljesen jók, a Talentek ülése szerintem hosszabb távon kényelmetlen, meg vannak motorkocsik, kb a Bzmotok szintjén. A hétköznap reggeli meg délutáni vonatok elég zsúfoltak tudnak lenni, nem ritka, hogy van, akinek csak állóhely jut.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz WonderCSabo #91 üzenetére
A tömegközlekedés mindenhol csak ott működik igazán, ahol viszonylag sok ember viszonylag kis helyen él. Bécs belvárosában remek a tömegközlekedés, a külvárosokban már nem annyira, Deutschkreutzban meg marad a gyaloglás.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz WonderCSabo #96 üzenetére
Csak úgy kérdezném: konkrétan milyen tapasztalataid vannak a külföldi tömegközlekedésről? Csak mert amit én láttam (leginkább Bécs és München), az alapján Bp nem áll ám olyan rosszul.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz WonderCSabo #102 üzenetére
Ja, mondjuk ezek tényleg problémásak, azt hittem a járatsűrűségre meg hasonlókra gondolsz.
DRM is theft
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
válasz werszomjas #151 üzenetére
"Végülis a kényelmet meg kell fizetni, akinek telik rá autóval jár, akinek nem, az meg tömegközlekedik, ennyi."
Bocs, de ez karos hulyeseg. A tomegkozlekedes nem szuksegszeruen kenyelmetlenebb, mint az autozas, en pl. konkretan azert nem autoval jarok Becsbe, hanem vonattal, mert joval kenyelmesebb. Probaltal mar autovezetes kozben aludni vagy filmet nezni?...
Persze, a vonatot kenyelmet is verne egy soforos auto, de arra tenyleg nem tellik[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz ro_bert17 #155 üzenetére
"De tényleg sza..ból gazdálkodik a MÁV."
Annal azert valamivel tobbol, tavaly kb 200 mrd koltsegvetesi penzt kapott, iden kb 250 mrd-ot, ami orszagos szinten is jelentos penz (kb a GDP 1%-a) plusz a sajat beveteleik. Persze, vasutra barmennyi penzt el lehet kolteni, de nekem erosen ugy tunik, hogy itt nem csak azzal van a gond, hogy mibol gazdalkodnak, hanem azzal is, hogy hogyan.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz ro_bert17 #163 üzenetére
"És ha soproni vagy, akkor Te biztos jobban tudod, milyen picike, belterjes cég a gysev a mávhoz képest, és mit jelent, ha normális hátország van mögötte."
En csak az tudom, hogy a szombathelyi vonal a MAV-nal csak pusztult, aztan amikor a GySEV atvette az uzemelteteset, akkor ok valahogy ki tudtak talalni, hogy mit lehet vele csinalni, irtak egy remek palyazatot, modernizaltak es azota eleg sok OEBB vonat jar arra.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz ro_bert17 #167 üzenetére
"és miből modernizálták?"
Magyar allami es unios penzbol, abbol, amit a MAV is pont ugyanigy megpalyazhatott volna. (Jelzem, a GySEV ketharmada a magyar allame, szoval alapvetoen a finanszirozasa nem kulonbozik a MAV-etol, az az egyharmadnyi osztrak meg Strabag tulajdon arra jo, hogy ne lehessen feltunes nelkul pazarolni meg lopni.)
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz ro_bert17 #171 üzenetére
"Az pedig hogy vállalkozóval nem végeztetnek el munkát, csak a pénzt fizetik ki érte, mi több ezt büntetlenül, sőt kifejezetten az adófizetők kárára, szerintem ezt Te sem gondolod komolyan."
Ize, jopar BKV-s ember nem hasonlo ugyek miatt van bilincsben?... Szoval nekem nem tunik olyan rettenetesen elkepzelhetetlennek, hogy ilyesmi a MAV-nal is megessen.
Az meg teny, hogy a versenyszferaban is van korrupcio meg miegyeb, de ha ott ez olyan mertekuve valik, hogy az erdemben befolyasolja a ceg mukodeset, akkor vagy nagyon hamar utana jarnak az ugynek, vagy csodbe megy a vallalat es ez azert erosen behatarolja a lehetosegeket.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz WonderCSabo #178 üzenetére
"A teherszállítás itthon is nyereséges volt szóval fasság volt eladni"
Ha valami működik állami beavatkozás nélkül is, akkor mi szükség van állami beavatkozásra?... Az állam nem azért van, hogy profitot termeljen, hanem arra, hogy olyan dolgokat csináljon meg, amik piaci alapon nem működnének, vagy azért, mert nem lehet velük (elég) nyereséget termelni (utak építése, pl.), vagy azért, mert egyéb szempontok is fontosak (ilyen pl. a piacfelügyelet, az élelmiszerbiztonsági előírások, meg hasonlók).
Pont ezért tartom elrontottnak azt az érvelést is, hogy azért nem engedik a belföldi Orangeways járatokat, mert az pont a nyereséges járatokon járna.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz ro_bert17 #200 üzenetére
Úgy, hogy ez a MÁV. Ennyi ember kell ahhoz, hogy működjön a magyar vasút (mínusz a GySEV dolgai). Az, hogy most ezek egy cégben vannak vagy egy cégcsoportba szétszórva, az már tök mindegy, ez csak számviteli részlet.
Egyébként meg úgy jutottunk ide, hogy felmerült, hogy Mo-n aránytalanul sok vasutas van.[ Szerkesztve ]
DRM is theft