Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Huma

    addikt

    válasz dabadab #114 üzenetére

    Szoktam jegyet venni. Legalább háromszor lyukasztok egy hónapban. Az 1000 Ft. Kb ennyit is ér.

    Amúgy hidd el hogy nem járnék BKV-val ha normálisan ki lenne építve egy bicikliút-hálózat. Az hogy nincs, nem az én hibám. Mint ahogy az sem hogy a BKV ill a MÁV olyan amilyen.

    Hát igen, végülis a boltban se kell kifizetni a túró rudit, ha az eladó úgy sem veszi észre, hogy a zsebedbe süllyesztetted.
    Azért nem teljesen ugyanaz. Ha egy busz nélkülem indul el az kb 10km-ként 1 forint megtakarítás a BKV-nak mivel annyit számít a súlyom.
    Persze ez a másik véglet.
    Valahol a lopás és e között van a valóság.

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • leviske

    veterán

    válasz dabadab #48 üzenetére

    "az lenne inkább a kérdés, hogyan lehetne legalább nagyjából életképesre pofozni."

    És a válasz pofonegyszerű. Kirúgni a jelenlegi vezetőséget és szakembereket ültetni a helyükre. Amíg egy hónapra a benzin olcsóbban kijön, mint egy felnőtt MÁV/BKV bérlet, eddig felesleges arról álmodozni, hogy a tömegközlekedés vonzóvá válik. És akkor még autóval számoltam, nem motorral. (Na jó, nem számoltam semmit, csak hasra ütöttem, de a lényeg érthető. :DDD )

    [ Szerkesztve ]

  • werszomjas

    őstag

    válasz dabadab #152 üzenetére

    Az a baj, ti itt a fő utvonalakon gondolkodtok csak.

    Budapest - Győr, meg Sopron - Bécs, kösz.

    Pl nekem jovo heten mennem kell Kazinbarcikára.

    Felütöm már a Google maps-ot:

    Debrecen - Kazincbarcika: 133km - 1óra 30perc, 5literes fogyasztsassal: kb 2000ft

    Ugyan ez Elvira-val:

    Átszálással, meg 2,5 - 4órás utazással, 3000ft. :Y

    valóban, micsoda kényelem 4órát vonatozni, a másfél helyett, közben átszállni, 35°C-ban várakozni az állomáson a csatlakozásra, és még többet is fizetni :)

    Amúgy Sopronból jársz Bécsbe?
    80km, azt azért ki lehet bírni alvás nélkül vígan :)

    Valóban, ha megy közvetlen vonat, semmi átszállás, semmi megálló, semmi kerülő, megértem ha azzal jársz, de ha már valami kisebb városba kell eljutni, mindjárt már a dolog.

    üdv

  • ro_bert17

    őstag

    válasz dabadab #157 üzenetére

    Szerintem meg relatív. Nekem csóringernek ez baromi sok pénz.
    De a máv anyacég létszáma kb. 18000 fő, vonalhossza cirka 12000 km, és nem tudom hány millió utast, meg hány mrd tonna árut szállítanak évente. Ha csak fizetést számolgatjuk kb. bruttó 150k-val, meg hogy pár méter sínszál több millió Ft, nekem már nem tűnik olyan soknak a 200 mrd. Ekkora mamutcégről lehet mindenkinek lehet negatív véleménye, tapasztalata, de az, aki egyáltalán eltudja képzelni, és meg is tudja valósítani mekkora dolog egy ilyen hatalmas céget jól irányítani, arra én is kíváncsi vagyok.
    És ha soproni vagy, akkor Te biztos jobban tudod, milyen picike, belterjes cég a gysev a mávhoz képest, és mit jelent, ha normális hátország van mögötte.

    #94) julius666: A takarítást nem a máv végzi. A pályáztatás meg ahogy minden más létező cégnél ellenőrzött, közbeszereztetős őrületes móka. A törvény a mávra is vonatkozik.

    (#162) dajkopali: a máv legalább olyan jó szidni való téma, mint a foci. :)
    A menetidő növekedés is szörnyű. Jelzem szerintem is. De véleményem szerint arról sem a máv tehet, ha minden polgármester azért kilinccsel, és el is éri sokszor, hogy az Ő falujában is álljon meg óránként az IC, hogy az a két ember felszálljon rá. :(((

    [ Szerkesztve ]

  • ro_bert17

    őstag

    válasz dabadab #168 üzenetére

    "egyharmadnyi osztrak meg Strabag tulajdon arra jo, hogy ne lehessen feltunes nelkul pazarolni meg lopni" ez is egy vélemény. Lehet hogy Neked sem a máv-val van a gondod? :)
    Egy szóval sem mondtam ezek ellenkezőjét. A gysev ügyes, okos. Szerintem pár év, és egyre beljebb lesznek az országban. Persze most még picikék, töredéke a mávénak. Könnyen lehet kontroll alatt tartani magukat. Na de majd később, ha betörnek a nagy magyar pusztára. :)
    Igenis, hogy az újat is összebarmolják az emberek sajnos. Mi több: életemben egyszer "értem tetten" graffitizőt. Egy gyseves jegyvizsgáló vol! Munkaközben alkoholos filctollal a kezében alkotott épp a vonat folyosójának falára! :DDD

    Szerk: "Magyar allami es unios penzbol, abbol, amit a MAV is pont ugyanigy megpalyazhatott volna." A máv is pályázik minden másra. Kap, épít uniós és állami pénzből: nagykanizsától záhonyig, győrtől, szegedig.
    Valószínű ha tudták, hogy a szombathelyi vonalat át fogják adni, akkor arra értelemszerűen nem költenek előre.

    [ Szerkesztve ]

  • WonderCSabo

    félisten

    válasz dabadab #188 üzenetére

    Azért volt fasság eladni, mert házon belül fedezte félig meddig a személyszállítást. Meg amúgy miért ne lehetne az államnak nyereséges vállalata? :F

  • ro_bert17

    őstag

    válasz dabadab #201 üzenetére

    Hát nem tudom. Nincs mit tenni, különbözik a véleményünk. Sokáig én is azt gondoltam hogy mind naplopó. Aránytalanul magas fizukkal, szolgálati autókkal, telefonokkal, és hogy mindent csak magáncélra használnak fel a mávnál.
    Aztán alkalmam volt bele látni a cégbe. A vezetők reggel fél 6, 6-tól este 5-ig, 6-ig dolgoznak, hétvégéjüket éjszakájukat sem sajnálva. A fizujuk meg a versenyszférához mérve kevesebb. A melósok meg aztán alapon nagyon kevés pénzt kapnak.
    Szóval szerintem se tökéletes a cég. Sőt....
    De véleményem szerint abszolút nem az a korrupt, lusta, semmit tevők gyülekezete.

Új hozzászólás Aktív témák