- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- DIGI internet
- Proxmox VE
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Augusztustól nagyot változik a Shein élete
- Hálózati / IP kamera
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
Új hozzászólás Aktív témák
-
ArGab
őstag
Nos én is valahogy így gondolom. Jelenleg fogynak az utasok, mert színvonal nincs, inkább jár mindenki busszal/kocsival ahol teheti, mert gyorsabb és kényelmesebb. Mi a válaszintézkedés? Akkor járjon kevesebb helyen kisebb vonat ritkábban, ami miatt még kevesebben utaznak. Pedig ezzel csak a fajlagos költség nő, mert ugyanazt a pályarendszert kell fenntartani kevesebb jegybevételből.
Pont hogy fejleszteni kéne még azon az áron is, hogy éveken keresztül plusz pénzt kell beletolni miatta a MÁV-ba, pályákat felújítani, kocsikat, mozdonyokat beszerezni. Egy 160-200 km/h-val közlekedő, klímás, kényelmes, helybiztosított, wifi eléréssel rendelkező vonat sokkal több utast vonzana, akik jelenleg saját kocsival járnak. És minél nagyobb az utasszám és a kihasználtság, annál kevesebbet kell utána beleölni kompenzációként.[ Szerkesztve ]
-
werszomjas
őstag
Igen ez szép és jó, de azért azt se felejtsd el, hogy az ülések a vonaton nem maguktól szakadnak fel, a talpnyomok a falra nem maguktól másznak fel, az üveg nem magát hányja le, a wc nem magát pisili körbe és még sorolhatnám.
Hiába csinálnák meg faszán pl a pályaudvarokat, a "nép" azt is tönkre tenné.
Szóval megértem hogy nem akarnak áldozni rá.Más példa, mikor sorra újítják fel a társasházakat, szépen festik le a falakat, másnap ugyan úgy tele van graffitivel, ugyan ez lenne egy szépen helyrehozott pályaudvarral is, szóval a magyar népre én se költenék.....
Tisztelet a kivételnek, de sajnos mi vagyunk kevesebben.
A késés persze más tészta, egyszer voltam debrecenből-balatonon, visszafele a vonatom több mint 1órát késett, ezáltal lekéstem a budapesti IC-met amivel jöttem volna debrecenbe, mikor végre beértem pestre, 15perc volt még az utolsó gyorsvonat indulásáig, ha 15percel többet késik, nem jutok haza, csövelhettem volna pesten, azóta kocsival járok
üdv
-
ribery22
tag
De ez nálunk is jár. Bp. Keleti-től Hegyeshalom felé, belföldi forgalomban is használható EC pótjeggyel, nem kell helyjegy, így olcsóbb, mint az IC. Én speciel Győrbe mentem vele télen, apum pedig rendszeresen használja!
Hiába vannak a hátadon szárnyak Van úgy, hogy az angyalok is rossz úton járnak
-
Archer
őstag
Mind szép és jó amit írsz de nagyon el vagy tájolva és ezt nem kötekedésképpen mondom. TGV/AGV? A gond annyi, hogy franciák a gyorsvasút problémáját házon belül megoldották az Alstom cég képében, ugyanis az fejlesztette az egész TGV témát. A gyorsvasúthoz az utolsó szem bazaltzúzaléktól újra kéne építeni az egész pályát speciális alapzattal, lefogatással, ami nem kis pénz tekintve, hogy ma Mo.-on 1km hagyományos villamos vasúti pálya megépítése milliárd felett van. Akkor még nem is beszéltünk magáról a szerelvényről, szintén csak példaképp a nemrég beszerzett 25db Traxx darabonkénti ára durván 800-900 millió között van és akkor az nem gyorsvasúti billenőszekrényes csodaszerelvény "csak" egy modern villamosmozdony. Értem amit mondasz és egyet értek vele de nem végletekben kéne gondolkodni. Ennyi erővel építsünk mi is Maglev vasutat.
Különben volt nekünk európai színvonalú vasúti gyártásunk, úgy hívták Ganz-MÁVAG és azok a gépek amiket az gyártott (és Te már rég kidobáltál volna) 30-40 vagy több éve teszik a dolgukat kisebb-nagyobb hibák ellenére. Pedig azok számítógépet még hírből sem hallottak. Az öreg M62-esek ~40 éve vontatják a 2-3000 tonnás szerelvényeket. A remotorizált gépekben a Caterpillar csodamotor meg volt amelyikben már széthullott. Szóval nem kell lenézni a magyarokat, volt itt szakértelem (és meggyőződésem, hogy van is) csak mások voltak az érdekek.[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
WonderCSabo
félisten
A MÁV alapvetően új vonatokat vesz. Manapság mindenben a kevesebb élettartam a trend, a vasútnál is. Egyébként alapvetően nem a szerelvényekkel van a gond, hanem a pályával. Az korlátozza le a sebességet. Még a leggyorsabb Budapest-Győr vonal is röhejesen lassú Nyugathoz képest, nemhogy a mellékvágányok, vagy akár egyéb fővonalak. De amint írta Archer, ezt baromi sok pénzbe kerülne felújítani.
DraXoN: Még a 220 voltos otthoni hálózatban is nehéz megoldani, nemhogy a vasútnál. Meg szted az internet jel elfog menni akár 10 kilométerre a felső vezetékben?
[ Szerkesztve ]
-
Archer
őstag
Például ahhoz a Desirohoz amire azt mondtad, hogy az osztrákok már rég kidobálták őket hozzá kell fűzni, hogy pont ugyanaz a típus (kétrészes, iker-motorkocsi) futkározik nagy számban a DB vonalain is. Akkor gondolom ők is hülyék hozzá. Nem az a gond, hogy legolcsóbb széria vagy nem hanem, hogy nagyon kevés van belőlük. Szerintem kényelemre bőven felérnek a Credo csodákkal, most azok vannak nagyon elterjedve a buszközlekedésben. 30 év vasúti viszonylatban nem feltétlenül sok. 30 éves vagy idősebb gépekkel is lehet találkozni pl. a DB vagy az SNCF vonalain, karbantartás, nagyjavítás kérdése az egész (ami nálunk nem divat). Sőt, nagyon sok magánvasút vesz használt gépeket nagy vasúti cégektől, felújítják és még jobb esetben 10-20 évet elmennek cserébe viszont termelik a profitot és még felújítással is mondjuk csak az új ár felébe/háromnegyedébe kerültek és több darab esetén ilyen százmilliós tételeknél azért nem mindegy.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
#06658560
törölt tag
Dezsö Mo-n sem tegnap óta jár, minimum nyolc éve már utaztam rajta. Az osztrák, német vasút is mocskos, kopott, öreg-ha nem a kirakatvonatokat nézed, mint pl. a Railjet. Az ottani "szeméylvonatok" is zsúfoltak, nuku net, nuku bármi, utastájékoztatás is gyarkan nuku, késés ott is elöfordul, elég rendszeresen, pláne a kisebb vonatoknál. És egyáltalán nem olcsó mutatvány.
Ja, a MÁv finanszírozásához egy adalék: a teljesárú jegy esetén is csak a tényleges összeg 40%-át fizeti az utas, a többit állam bácsi teszi bele.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
egyébként a railjet jó lenne, ha reggel lehetne indulni pestről, és estére nyugaton lenne az ember. ahogy néztem viszont inkább Bécsből van reggeli vonat nyugatra, Pest-Bécs csk este. annak megint nincs értelme, hogy addig autózni. persze mindezt úgy értem, hogy ha lehet dolgozni a vonaton (internet), egyébként nemigen rúg labdába a fapados repülőkkel szemben.
[ Szerkesztve ]
-
Jadro
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S22 Ultra Eladó...
- Vostro 3591 15.6" FHD i5-1035G1 GeForce MX230 16GB 512GB NVMe magyar bill., gar
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- Intel NUC5CPYH (Celeron N3050, N3060, J3060) - 4GB RAM, 120GB SSD
- Corsair TX650 V2 650W 80+