- ASUS routerek
- Bittorrent topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Videó stream letöltése
- Hálózati / IP kamera
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Feketelaszlo #46 üzenetére
Évtizednél régebben van a szakmában, sose volt gond az eladás, mindig a gyártásoldal a szűk keresztmetszet. Most pl. üres a szalon, a beszámított használt cuccok vannak csak kb, konkrétan egy évre előre el van adva minden. Az elmúlt év nem az alkudozós vevőkről szólt, hanem arról, hogy ez van, kell vagy nem? Mi tavaly az értékesítő kollégája alól vettük ki a féléves szalonautót, aminek a felszereltsége nagyjából megfelelt (a napfénytető hiánya miatt kicsit sírtam is), mert vagy ez, vagy várunk 6-9 hónapot egy újra, ami már eleve drágább is lesz. Ebben is benne volt a személyes ismeretség, meg az, hogy a harmadik autónkat vettük náluk 8 év alatt (egyet összetörtek alattunk).
bambano: Ez a konkrét modell 5 féle benzines motorral kapható jelenleg, 2 féle dízellel, egy hibriddel, és egy full elektromossal, valamint egy gyári tuning benzines verzióval (aminek szintén két lépcsője van, de a nagyobbik a hétköznapi vevőknek nem releváns, az versenysportra van. Kb 60-200 LE között van itt minden. Ebből a két dízel azonnal megszűnik, a két kicsi, belépő benzinmotor, és a hibrid pedig a hamarosan érkező modellfrissítéssel. Elvileg lesz 2 féle benzines (azok is csak záros ideig), illetve 2 féle elektromos (egy kisebb, meg egy nagyobb hatótávú), illetve talán marad a gyári tuning verzió benzinesből. Váltóból csak automata, felszereltségből az alap az lesz, ami most egy elég jól felextrázott cucc, illetve lesz egy fullos csomag, annak, aki tényleg mindent akar. Ahhoz képest, hogy eddig új autó rendelésnél 90 percen keresztül csak az apróságokat pipálgattad az extralistán, ez elég nagy változás.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #50 üzenetére
Marhaság. Térképen meghúzzák a határt. Aki autóval azon belül akar menni, az csenget 10 rugót. Ennyi. Hidd el, hogy gyorsan lesz alternatíva!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Noukoum
veterán
válasz Hieronymus #50 üzenetére
Pontosan, ezért kell szigorítani az autózást és javítani a tömegközlekedést. Egyébként nagyszerű hogy mindig felsikerül hozni egy radikális példát, de jelenleg ott tartunk hogy a szomszéd utcába is autóval járnak az emberek. Tehát nem ártana a valós problémára koncentrálni.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Számold meg, reggelente egy átlagos kisvárosi óvoda előtt hány anyuka szedi ki a suvból a gyereket. Nyugaton most kezd terjedni az, hogy az iskolák környékét konkrétan lezárják reggelente, meg fél kettő körül, mert kezelhetetlenek a dugók, teljes a parkolási káosz, és az amúgy tökéletes ütemben, és csak erre a célra közlekedő iskolabuszok sem tudják megközelíteni az iskolát.
Tavasszal voltunk otthon hatezer lelkes, tornyos kis zalai falumban, ami annyiban más, mint máskor, hogy most nem volt még iskolai szünet. Két saroknyira lakunk az ovitól, ott is nőttem fel, 10 éve költöztünk el, néha akkooriban is szoktak ott parkolni autók, de ilyet még nem láttam, mint most: konkrétan az óvoda utcájába nem lehet behajtani, akkora dugó van reggelente. Pedig az egész városban nincs szerintem 100 ovis…
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #54 üzenetére
De, miért az autókat korlátozzák? Azok még nem mennek oda maguktól. Sokkal praktikusabb lenne a gyerekeket korlátozni. Ha nincs gyerek, akkor az autók sem kerülnének oda.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Az is tény, hogy amíg a home schooling / home office dübörgött ezerrel, egy élmény volt a nagyvárosban is közlekedni, akár autóval, akár bicajjal (akár gyalog)…
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz parandroid #54 üzenetére
Az egy évtizedről pont nem igazán tudom, hogy lehet-e elég hosszú távú tapasztalata, de az ilyetén módon működő autómárkák konkrétan zsarolták a szalonokat a gazdasági válság alatt, hogy ha nem vesznek készletre elegendő járművet akkor búcsút inthetnek a franchise partnerségnek. Pl. ha kereskedőként be akarsz rendelni 4 VW Golfot akkor köteles vagy mellé rakni 2 Phaetont meg 2 Eost is, még ha azok eladhatatlanok is, de a Porsche bank keres rajta (a márka jelen esetben csak illusztráció). Ez egyfajta push vs. pull marketing különbségnek is felfogható - de a kereskedésnek nagyon nem mindegy, hogy melyik üzleti modellben szerepel, mert bár egy erős piacon tényleg lehet, hogy mindent el tud adni, de ha az autógyártó számára az autókereskedés a vevő, s nem a végfelhasználó, akkor nem csak a keresleti, de a gyártás oldali bizonytalanság kockázatát is ő futja (channel stuffing ha túl sokat gyártanak, üres kereskedések, ha túl keveset). Arról nem is beszélve, hogy természetesen a vevőnek sem feltétlen előnyös, ha nem szabhatja teljesen az igényeire az autóját - bár kétségtelen van olyan marketingduma, amivel el lehet adni, hogy ez neki valójában jó.
-
"Térképen meghúzzák a határt. Aki autóval azon belül akar menni, az csenget 10 rugót. "
Izomból mindent meg lehet oldani, csak a valódi problémákat nem.
Először a használható alternatívát kell biztosítani. Utána határt sem kell húzni.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
updog
senior tag
válasz Hieronymus #59 üzenetére
Ahol össz. napi kétszer megy a sárgabusz, ott még megértem a "jajjaj nincs használható alternatíva" érvelést. Nem biztos hogy el is fogadom, mert az a napi 2 sárgabusz általában tele van, tehát van aki úgy is megoldja, mert meg kell, és meg lehet. De mondjuk egy Budapest (vagy Egert tudom még mondani mert oda járok haza) esetén ne mondja senki hogy 90%-ban nem teljes értékű alternatíva a tömegközlekedés most is... ja hogy nem hűti-fűti direktben a valagunkat, és szokni kell a másik lábszagát... szóval a használható alternatíva megvan, majd akkor lesz luxus/egyenértékű alternatíva, ha elegen használják, neadjisten nem csak fapofával elzötyögnek A-ból B-be, hanem polgárhoz illően esetleg a megfelelő helyen jelzik a problémát (ami nem a nyilvános fórumokon/facen való puffogás hogy "én bizony akkor sem szállok fel csövesek mellé havi tizesért").
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
"Ahol össz. napi kétszer megy a sárgabusz, ott még megértem a "jajjaj nincs használható alternatíva" érvelést."
Szerinted alternatíva a tömegközlekedés azon esetben ha.
Autóval normál forgalomban 13 perc, torlódásban 25 perc a menetidő.
Tömegközlekedéssel alapból legalább 50 perc. Csúcsidőn kívül, amikor ritkábban járnak a járatok, több mint egy óra. Ha késik az egyik járat, akkor adj hozzá 18 - 20 percet, mert a csatlakozás az orrom előtt megy el.Komolyan kérdezem. Valóban alternatívának gondolod a napi 30-40 perc autózást, a tömegközlekedés laza 2 - 2.5 órájával szemben?
Hozzá teszek egy válasz könnyítő kérdést.
Ha a munkába járás üzemanyag költsége alacsonyabb, mint a havi bérlet díja, az mennyiben egyszerűsíti a válaszodat?Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
PuMbA
titán
Viszont gyökér emberek mindenhol vannak és az életünk végéig találkozunk ilyen emberekkel. Ha a gyerek nem tanulja meg kezelni ezt, mert buborékba rakod gyerekkorába az még nagyobb baj, mert aztán meglepődik mikor felnő, hogy milyen a valóság és akkor már jóval nehezebb megtanulni kezelni az ebből adódó kellemetlen helyzeteket.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz parandroid #51 üzenetére
az, hogy hányféle motor, más lehet a gyártásban és a kereskedésben. egy rakás gyárnál van most olyan, hogy ugyanaz a motorblokk háromféle teljesítményszinten aszerint, hogy egy nyeszlett turbó, egy változtatható geometriás turbó vagy két turbó van rajta. de az nem háromféle motor, az egyféle motor három teljesítményszinten.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
A gazdaságos autógyártás alappillére az optimalizálás.
Az a jó alkatrész, amit lehetőleg az összes modellben fel lehet használni.
Ebbe a motor is bele tartozik. Ugyan azt a motort kapod meg fizikailag, több eltérő teljesítmény szintre beállítva.
Ez más gyártóknál is hasonlóan működik. Például a processzorgyártók is ezt a megoldást alkalmazzák.
Minden esetben a teljesítményt vásárolod meg és nem a motor beltartalma szerint fizetsz.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #65 üzenetére
köszönöm, hogy más szavakkal leírtad azt, amit én.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
számomra például el sem kezdődött a benzinárstop.
csak annyit látok belőle, hogy a benzinkutasok nem képesek elég benzint készletezni.
bizonyos mértékig toleráns tudnék lenni azzal, hogy az alapszintű benzinből készlethiány van. de semmilyen szinten nem tudom elfogadni, hogy a nem stoppos prémium benzinből miért nincs mindig, amikor azt annyiért adják, amennyiért akarják.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
ncc1701
veterán
Engem nem érdekel a benzinár stop, mert tegnap is 688-ért tankoltam a gázolajat. Nagyon sokan vagyunk, akik aglomerációból járunk be melózni, itt gyakorlatilag akármennyi is lehet a benzin/gázolaj, úgyis ki kell csengetni, menni kell. Maximum beépítjük a kiszállási árainkba.
-
ncc1701
veterán
Majd meglátod, mennyivel fel fog menni, mikor majd a kenyér szállító nem mehet be a városba, mert ott szerinted nem kell autóval közlekedni. Vagy nem lesz, aki kicserélje az elromlott akármidet, mert nem akar bemenni oda senki sem.
Amúgy szerencsére a dolgok nem úgy működnek, h ha duplájára emelkedik az üzemanyag, akkor a szállítás is duplája lesz. Egy autó üzemeltetésének max a fele az üzemanyag.[ Szerkesztve ]
-
félisten
Én tavaly voltam Bp-en vonattal, mert autót hoztam haza.
A vonat teljesen jó volt, a metró is, a végén a busz elég szakadt volt, de pontosan jött és a Google maps tervezte vele az utat.
Most februárban én nyaralni is vonattal mentem volna(a reptérig), de a csajom mindenféle aggódást szimulált, ő inkább autóval szeretett volna a reptérre menni. Ezért lett autó.TLDR: teljesen élhető a tömegközlekedés ha a főváros a cél.
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
Hülyeségeket ne beszéljünk. A kenyérszállító mindig be fog tudni menni a városba. Meg a mentők, meg a tűzoltók, meg a rendőr is. Sőt a fuvarozó, szállító, költöztető, építőiparis, stb cégek is. Legfeljebb munkaszerződéssel igazolni kell, hogy tényleg ott dolgozik, ha ellenőrzik, hogy miért tette. Meg esetleg elvárják tőle, hogy elektromos autója legyen. De még az ott lakók is be fognak tudni hajtani, legfeljebb extrém drága lesz a parkolóhely/mélygarázshely, és ezért nem éri meg nekik, aztán inkább nem tart autót. Vagy családonként csak egyet, és nem hármat.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz parandroid #78 üzenetére
Nyilván ennek van komfortos megoldása. Éves behajtási engedélyeket kell vásárolni. Nyilván nem lesz olcsó. Ez szűri is az igénylőket.
Ettől függetlenül a belváros egy része tönkre fog menni. Bizonyos méret és súly fölött nem fognak tömegközlekedéssel vásárolni az emberek. Mondjuk a bútort félkész állapotban árusító vállalkozásokat ez nem érinti. Már korábban kiköltöztek a külső zónákba.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
dugo_
veterán
válasz Hieronymus #79 üzenetére
Ettől függetlenül a belváros egy része tönkre fog menni.
Kedvenc autós sirámom. A valóság ezzel szemben az, hogy ahol felszámolták a városi autópályákat, faltól falig teleparkolt utcákat, ott felvirágzott az élet, gomba módra szaporodnak a kis üzletek, beülős helyek.
-
válasz Hieronymus #79 üzenetére
Mikor vettél utoljára valamit, amit nem tudtál kézben hazavinni? Az ilyesminek meg benne lesz az árában a kiszállítás. MM, meg ilyesmik felénk már most is így működnek. Veszel egy hűtőt, ingyen kihozzák. Jó, nagybevásárlást mi is kéthetente csinálunk, mert lusta vagyok hetente többször beszaladni a boltba, de simán meg tudom oldani: kijött a jó idő, most amúgy is bicajjal járok melóba (így 9km, autóval 10 a távolság), múlt héten boltba is beugrottam egyszer egy hátizsáknyi cuccért. Az tény, hogy esőben nem szívesen csinálnám, meg olyan a munkaidő, amikor tömegközlekedés nincs, szóval autó mindenképpen kell, de ez nem is nagyváros. Meg nem is suvval járok.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Egon
nagyúr
Hihetetlen, hogy akármi is a téma, mindig ez az autó(s)ellenes nyavalygás lesz a vége...
Szerencsére annak realitása, hogy belátható időn belül komolyan korlátozzák Bp-en az autósforgalmat, nagyjából a nullához konvergál (és ez így jó)."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
dugo_
veterán
De ez nem azt jelenti, hogy ez így van jól, hanem hogy ebben a témában (is) egy perspektívák nélküli szemétdomb az ország.
Majd meséld el a gyerekeidnek, hogy miért egy élhetetlen szarkupac maradt rájuk, de domborítsd ki, hogy te közben milyen jól odapöfékeltél a nyavalygók orra alá.
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #79 üzenetére
Én minden autós dolgot igyekszek hétvégére időzíteni, mert akkor lehet közlekedni. Egyébként mi nincs a külső zónában? Hozzám Budaörs van közel. Auchan, Tesco, MM, Deca, Praktiker, stb, stb. ott vannak egymás nyakán.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
félisten
Nem akarlak elkeseríteni, de valószínűleg az önvezetés a kamionokat fogja teljesen önállóan vinni.
Nincsen elég munkavállaló, meg egy csomó baj is van velük: fizetést kell adni nekik, alszanak, nem vezethetnek 24 órát naponta, etc."The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
Oh, azt a parkolási tilalmakkal, áremelésekkel, meg csak lakóknak adott (drága) parkolókártyákkal nagyon hamar meg lehet oldani. Pont a cseheket néztem, mennyivel előbbre vannak ebben. Prágában napi 10-12 euro volt a mélygarázshely egy napra. Utcán drágább is lett volna, meg 2 óránál többre meg se állhatok, és azt is csak nagyon limitált számú helyen, a többi csak lakóknak fenntartva.
Nálunk, a majna-mentén a nagyvárosokban a nagyon kedvezményes tarifa 1 euro (ezek többnyire üzletközpontok terem-, vagy mélygarázsai), utcán parkolást belső helyeken 3-4 euró alatt nem úszod meg óránként. Plusz ugye sorban lesznek a külső sávokból fizikailag is elkülönített bringasávok. A dízel személyautókat meg sok helyre be sem engedik. Cserébe most 3 hónapig 9 euró a havi bérlet a város teljes tömegközlekedésére (sőt, a regionalbahnra is, az ingázóknak). A benzinnek meg 2,1 euró literje, amiben elvileg van valami 20 (30?) cent állami ártámogatás is most (nem ennyivel kell olcsóbban adniuk, mint a kommunizmusban, hanem ennyit az állam fizet a kereskedőnek, hogy olcsóbb legyen).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #91 üzenetére
Ez is egy lehetőség. A főfaluban és környékén elég kaotikus a helyzet. Pár év alatt Bp. lakossága 50 ezerrel csökkent, míg a környező településeké ennek többszörösével nőtt. Persze, a legtöbben a főfaluba járnak be dolgozni. Mindezt úgy, hogy talán az egyetlen európai főváros, aminek nincs teljes körgyűrűje. A környező települések infrastruktúrával sem bírják a tempót. Bölcsi, ovi, suli, utak, közművek, stb. Pénz sincs fejleszteni, mert a kormány több önkormányzati adót központosított. Szóval, nagy a baj.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Somatom
veterán
-
Rive
veterán
válasz parandroid #94 üzenetére
Szép, de akkor erre is engedj rá nyolc méter szintingadozást és utána nézd meg, mi lesz belőle
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest