Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Feketelaszlo

    senior tag

    Mondjuk nekem pont nem fog hiányozni a Mondeo. A Passat, Accord, Avensis s társaik meg mégannyira sem, mert a Mondeóról legalább eszembe jut valami távoli, pozitív kép, hogy a '90-es években ez egy filigrán, divatos (urambocsá: a keretekhez képest sportos) típus volt, ami kész felüdülésnek számított a kor szörnyűségesen elavult, kényelmetlen, rozoga Ford Escortjaihoz és Sierráihoz képest, de azért az sem egy autóipari mérföldkő.
    Az SUV meg túlságosan vágy-vezérelt kategória ahhoz, hogy értelmezni tudjam. Ellenben empátiáról biztosítok minden mérnök kollégát, aki fiatal, ambiciózus tervezőként abban lelt motivációt, hogy ő majd világot mobilizáló remekműveken dolgozhat, mint a T Model, a Bogár vagy a Kacsa, - ám a jelenlegi projektje műanyagbetétek vagy kamu kipufogóvégek öntőformáinak tervezése olyan négykerekű fehéráruhoz, aminek a legfőbb selling pointja, hogy eggyel több pohártartó van benne, mint az előző generációban és már nem annyira kopogós a műszerfala.

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz parandroid #43 üzenetére

    Kíváncsi vagyok, hogy akkor is ez lesz-e a kereskedő véleménye, mikor 30 eladhatatlan felszereltségű és motorizációjú autó fog állni az udvarán amik után minden hónapban fizetnie kell a készletfinanszírozást, majd a gyártó széttárja a karjait azzal, hogy nem az ő felelőssége, ha a kereskedő nem tudja értékesíteni a járműveket. Jól lehet, az a német autógyártókat minősíti, hogy 40 éve sikertelenül próbálják lemásolni a japánok JIT módszereit, - az viszont a japánokat, hogy a cikkben idézett listákon Magyarországot kivéve egyetlen országban sem szerepel japán autó a top10-ben. Lehet, hogy mégis megéri a logisztikai rémálom?

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz parandroid #54 üzenetére

    Az egy évtizedről pont nem igazán tudom, hogy lehet-e elég hosszú távú tapasztalata, de az ilyetén módon működő autómárkák konkrétan zsarolták a szalonokat a gazdasági válság alatt, hogy ha nem vesznek készletre elegendő járművet akkor búcsút inthetnek a franchise partnerségnek. Pl. ha kereskedőként be akarsz rendelni 4 VW Golfot akkor köteles vagy mellé rakni 2 Phaetont meg 2 Eost is, még ha azok eladhatatlanok is, de a Porsche bank keres rajta (a márka jelen esetben csak illusztráció). Ez egyfajta push vs. pull marketing különbségnek is felfogható - de a kereskedésnek nagyon nem mindegy, hogy melyik üzleti modellben szerepel, mert bár egy erős piacon tényleg lehet, hogy mindent el tud adni, de ha az autógyártó számára az autókereskedés a vevő, s nem a végfelhasználó, akkor nem csak a keresleti, de a gyártás oldali bizonytalanság kockázatát is ő futja (channel stuffing ha túl sokat gyártanak, üres kereskedések, ha túl keveset). Arról nem is beszélve, hogy természetesen a vevőnek sem feltétlen előnyös, ha nem szabhatja teljesen az igényeire az autóját - bár kétségtelen van olyan marketingduma, amivel el lehet adni, hogy ez neki valójában jó.

Új hozzászólás Aktív témák