- MinDig TV
- DIGI internet
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Mobilinternet
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Hálózati / IP kamera
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- HBO Max & OD topic
- Milyen program, ami...?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Feketelaszlo
senior tag
Mondjuk nekem pont nem fog hiányozni a Mondeo. A Passat, Accord, Avensis s társaik meg mégannyira sem, mert a Mondeóról legalább eszembe jut valami távoli, pozitív kép, hogy a '90-es években ez egy filigrán, divatos (urambocsá: a keretekhez képest sportos) típus volt, ami kész felüdülésnek számított a kor szörnyűségesen elavult, kényelmetlen, rozoga Ford Escortjaihoz és Sierráihoz képest, de azért az sem egy autóipari mérföldkő.
Az SUV meg túlságosan vágy-vezérelt kategória ahhoz, hogy értelmezni tudjam. Ellenben empátiáról biztosítok minden mérnök kollégát, aki fiatal, ambiciózus tervezőként abban lelt motivációt, hogy ő majd világot mobilizáló remekműveken dolgozhat, mint a T Model, a Bogár vagy a Kacsa, - ám a jelenlegi projektje műanyagbetétek vagy kamu kipufogóvégek öntőformáinak tervezése olyan négykerekű fehéráruhoz, aminek a legfőbb selling pointja, hogy eggyel több pohártartó van benne, mint az előző generációban és már nem annyira kopogós a műszerfala. -
Feketelaszlo
senior tag
válasz parandroid #43 üzenetére
Kíváncsi vagyok, hogy akkor is ez lesz-e a kereskedő véleménye, mikor 30 eladhatatlan felszereltségű és motorizációjú autó fog állni az udvarán amik után minden hónapban fizetnie kell a készletfinanszírozást, majd a gyártó széttárja a karjait azzal, hogy nem az ő felelőssége, ha a kereskedő nem tudja értékesíteni a járműveket. Jól lehet, az a német autógyártókat minősíti, hogy 40 éve sikertelenül próbálják lemásolni a japánok JIT módszereit, - az viszont a japánokat, hogy a cikkben idézett listákon Magyarországot kivéve egyetlen országban sem szerepel japán autó a top10-ben. Lehet, hogy mégis megéri a logisztikai rémálom?
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz parandroid #54 üzenetére
Az egy évtizedről pont nem igazán tudom, hogy lehet-e elég hosszú távú tapasztalata, de az ilyetén módon működő autómárkák konkrétan zsarolták a szalonokat a gazdasági válság alatt, hogy ha nem vesznek készletre elegendő járművet akkor búcsút inthetnek a franchise partnerségnek. Pl. ha kereskedőként be akarsz rendelni 4 VW Golfot akkor köteles vagy mellé rakni 2 Phaetont meg 2 Eost is, még ha azok eladhatatlanok is, de a Porsche bank keres rajta (a márka jelen esetben csak illusztráció). Ez egyfajta push vs. pull marketing különbségnek is felfogható - de a kereskedésnek nagyon nem mindegy, hogy melyik üzleti modellben szerepel, mert bár egy erős piacon tényleg lehet, hogy mindent el tud adni, de ha az autógyártó számára az autókereskedés a vevő, s nem a végfelhasználó, akkor nem csak a keresleti, de a gyártás oldali bizonytalanság kockázatát is ő futja (channel stuffing ha túl sokat gyártanak, üres kereskedések, ha túl keveset). Arról nem is beszélve, hogy természetesen a vevőnek sem feltétlen előnyös, ha nem szabhatja teljesen az igényeire az autóját - bár kétségtelen van olyan marketingduma, amivel el lehet adni, hogy ez neki valójában jó.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
- Xbox tulajok OFF topicja
- Elektromos autók - motorok
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Óra topik
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vicces képek
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care