Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Nekünk is 1.6 TDCI motoros autónk van, csak a miénk 2. generációs Focus. A miénk 110 lóerős verzió, ez mindössze abban különbözik a 90 lóerős verziótól, hogy az erősebb kivitelben változó geometriájú turbó van.
Ezek még a klasszikus, nyers turbódízel motorok, amikor gyorsítok, akkor 1800-1900 fordulatnál hátbavág a szívlapát, felépül a turbónyomás, elkezdi nyomni a levegőt, az adagoló meg elkezdi tolni a többlet üzemanyagot.
Aztán 3500-3700-as fordulatnál jön egy kisebb hátbavágás, átvált a turbó keretén a levegőirányító csappantyú, még több levegőt nyom be, amihez még több üzemanyag jár.
Vagyis ha te nem (sűrűn) nyomod 3500-as fordulatszám fölé a motort, akkor gyakorlatilag ugyanolyan motorod van, mint a 110 lóerős verzióban
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
"Ahol össz. napi kétszer megy a sárgabusz, ott még megértem a "jajjaj nincs használható alternatíva" érvelést."
Szerinted alternatíva a tömegközlekedés azon esetben ha.
Autóval normál forgalomban 13 perc, torlódásban 25 perc a menetidő.
Tömegközlekedéssel alapból legalább 50 perc. Csúcsidőn kívül, amikor ritkábban járnak a járatok, több mint egy óra. Ha késik az egyik járat, akkor adj hozzá 18 - 20 percet, mert a csatlakozás az orrom előtt megy el.Komolyan kérdezem. Valóban alternatívának gondolod a napi 30-40 perc autózást, a tömegközlekedés laza 2 - 2.5 órájával szemben?
Hozzá teszek egy válasz könnyítő kérdést.
Ha a munkába járás üzemanyag költsége alacsonyabb, mint a havi bérlet díja, az mennyiben egyszerűsíti a válaszodat?Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
félisten
Én tavaly voltam Bp-en vonattal, mert autót hoztam haza.
A vonat teljesen jó volt, a metró is, a végén a busz elég szakadt volt, de pontosan jött és a Google maps tervezte vele az utat.
Most februárban én nyaralni is vonattal mentem volna(a reptérig), de a csajom mindenféle aggódást szimulált, ő inkább autóval szeretett volna a reptérre menni. Ezért lett autó.TLDR: teljesen élhető a tömegközlekedés ha a főváros a cél.