Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .tnm

    addikt

    válasz #56573440 #1 üzenetére

    lehet mindkettő. meg az is lehet, hogy csak a 3-4-5. helyezett lobbiharcának eredménye. alapvetően egyébként nem probléma, hogy korlátozni akarják a túl nagy piaci hatalmat.

    @(#2) lehet, hogy már belekalkulálják, hogy a fb-nak kezd lassan (nagyon lassan) leáldozni és ezzel együtt a reklámbevételeik is csökkennek majd, a google meg most megint szép kilátások elé néz.
    de lehet az is számít, hogy a facebook-os hirdetési piac nagyon erősen korlátozódik magára a facebook-ra, azaz egyetlen (igaz gigantikus) honlapra, a google-é pedig gyakorlatilag a teljes angol nyelvű web-en jelen van.

    It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

  • .tnm

    addikt

    válasz 7 #5 üzenetére

    ok, a facebook messenger-ről elfeledkeztem, azt még meg kéne várni, hogyan teljesít. de én azt veszem észre, hogy azok az early adopter-ek, akik elsőként voltak jelen facebook-on, sorra tűnnek el onnan, vagy egyre ritkábban és egyre kevesebb dologért járnak fel oda. tulajdonképpen (megintcsak ezt a messenger-t nem számolva, ami még persze hozhat változást) a facebook indulása nyilvánossá válása óta a felhasználók felé nem tudott lényegileg megújulni és továbbra is nagyon egy lábon áll. maga Zuckerberg mondta, hogy a facebook jövőjét az dönti el, hogy mennyire tud mobillá válni. oké ez persze marketing rizsa volt a home bevezetésekor, de azért van benne valami és a home elég brutálisat bukott. (ezzel szemben a google-nek kezd bejönni, hogy az utcára kiömlő play store teljes értékű használatához kötelező a google+ fiók is)

    a témához visszatérve, simán lehet, hogy egyszerűen azért csak a google van a célkeresztben, mert ott betehették a lábukat az ajtóba a felvásárláskor, a facebook viszont "csak" megnőtt, lehet utóbbi esetben más szabályokat kell figyelembe venni.

    It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

  • .tnm

    addikt

    válasz 7 #7 üzenetére

    közösségi oldalak tekintetében igen, de hirdetési platformként a google biztos jobban áll a mobilpiacon. (nem használok facebook-ot egyébként már évek óta, mobil kliensben vannak egyáltalán direkt reklámok (tehát azt nem belevéve, hogy valaki követi a kedvenc márkáját és annak a feed-je megjelenik a telón is)?)

    It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

  • .tnm

    addikt

    válasz 7 #11 üzenetére

    HA jól értelmezem ezt a két cikket, akkor a tavaly októberben 8mrd $ volt a google bevétele mobil platform hirdetéseiből és 375m $ a facebook-é idén májusban (ha jól veszem ki, ezek mind negyedéves számok)
    bár ezek alapján a google jóval több reklámbevétellel bír, mint a facebook összesítve is, de lehet a piaci pozíciót nem (csak) a bevétel alapján állapítják meg.

    @(#12) Lenry

    köszi.

    [ Szerkesztve ]

    It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

  • .tnm

    addikt

    válasz 7 #14 üzenetére

    a google valószínű, hogy éves, de abban a cikkben se ez, se ennek ellenkezője nem szerepel (sőt még az egy évvel korábbiban sem), viszont a cikkben szerepel ez a link amely szerint q3-as adatok ezek. viszont:

    This time last year I announced that our run-rate for mobile advertising hit $2.5 billion. That seemed like a pretty big number -- even for Google. Now we have built up additional mobile revenue from users paying for content and apps in Google Play. Including these new sources grossed up, I can announce our new run-rate for mobile is now over $8 billion. That’s quite a business.

    tehát a tc cikk félrevezetett és ez nem csak reklám bevétel!

    It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

  • .tnm

    addikt

    válasz Rickazoid #22 üzenetére

    úgy lehet visszaélni, hogy ha az oldalak (reklám megtekintések) 95% egy reklámközvetítőn megy keresztül, akkor Te, mint reklámozó naná, hogy ahhoz a közvetítőhöz fogsz menni, illetve Te, mint honlaptulajdonos annak a reklámközvetítőnek fogod eladni a felületedet. minden más közvetítő cég kihal, utána pedig az egyszem közvetítő azt csinál a piaccal, amit akar, mert nagyon sokáig nem lesz érdemes/lehetőség másik hasonló szolgáltatóra váltani.

    igazából lényegtelen, hogy melyik (árú)piacról van szó, a monopólium mindig ezért veszélyes

    It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

  • .tnm

    addikt

    @24 & 25 (bocs, hogy egy kalap alá vettelek Titeket, de nem annyira konkrét válasz lesz, amit írok és félek, hogy így is túl hosszúra sikeredik :) )

    természetesen nem vagyok amerikai (online) reklámszakértő, és nagyon ezt a konkrét helyzetet se ismerem kellően, de:

    csekély (tényleg az) üzleti jogi tanulmányaimból úgy rémlik, hogy egyrészt monopólium helyzet már simán előállhat egy 30%-os piaci részesedésnél is akár (ha a többi szereplő nagyon kicsi és annyira elszórt, vagy egyéb okból esélytelen, hogy együtt érvényesítsék az erejüket). itt megint kérdés, hogy az FTC hogyan számol piaci részesedést (pl. extrém esetben lehetne a facebook-ot egyetlen honlapnak számolni, és akkor az egyik legkisebb piaci szereplő a reklámszakmában -- persze ez abszurd*, de jól mutatja, hogy vannak játéklehetőségek), másrészt igenis bele lehet avatkozni egy-egy cég növekedésébe és sokszor nem lehet lemérni mérnöki pontossággal, hogy mikor élt unfair eszközökkel egy piacvezető.
    tipikus példa, hogy a google simán megengedheti magának, hogy veszteségesen üzemeltesse ezt az üzletágát 1-2 évig, vagy a versenyképes ár mellé adjon rengeteg értékes extrát "ingyen", amivel rövidtávon kinyírja a konkurenciát, amelynek nincsenek ilyen tartalékai. ez például tilos, erre tuti büntetnek (valszeg a mostani vizsgálat is ilyesmiket fog keresni), pedig ez kívülről simán tűnhet úgy, mintha csak azért nyerne, mert "nincs ilyen színvonalú, szolgáltatással, felhasználóbázissal rendelkező konkurens" (itt sem csak a színvonal számít, hanem az ár/érték).

    *annyiban azonban nem abszurd, hogyha a facebook akarna visszaélni a hatalmával, akkor fél pillanat alatt minden cég átköltözne egy másik social network-re (ne-adj-isten - hogy a saját véleményemet is belopjam - végre mindegyik értelmes tartalommal töltené fel a saját honlapját...). De a facebook-ot lehet lassan majd a tárhely-, vagy tartalomszolgáltatók találják majd meg.

    az off topikos részhez csak annyit, hogy a kapitalizmusban a verseny a hajtóerő, így legalább annyira fontos, hogy próbálják legyűrni egymást a résztvevők, mint az, hogy soha semelyiknek ne sikerüljön teljesen nyerni. hiszen onnantól kezdve mi is motiválná őt a versenyre(=fejlődésre)?
    egyébként csak a pontosság kedvéért, a világ fejlettebb felén nem kapitalizmus van, hanem állami monopóliumos kapitalizmus, mert bizony a kegyetlen kapitalista morál mellett, szükség van szociális szemléletekre is (nem dobjuk le a béna csecsemőket a Taigetoszról, pedig ők aztán igazán nem jó gazdasági befektetések)

    amúgy, azt se szabad elfelejteni, hogy a kartell törvények, a merger-ek jóváhagyási kötelezettsége (külön USa, külön EU, külön ázsiai országok) nem hasból kitalált dolgok, ezek mind reakciók múltbeli visszaélésekre. (mint ahogy a jogalkotásban szinte minden) [persze magát a jogot és felépítését nem jellemezném, nem hiszem, hogy sok újat mondhatnák. :(]

    [ Szerkesztve ]

    It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

Új hozzászólás Aktív témák