Új hozzászólás Aktív témák

  • 7

    addikt

    válasz .tnm #4 üzenetére

    "lehet, hogy már belekalkulálják, hogy a fb-nak kezd lassan (nagyon lassan) leáldozni és ezzel együtt a reklámbevételeik is csökkennek majd, a google meg most megint szép kilátások elé néz."

    Ennek ugyancsak nem látom értelmét. A Facebook lassú leáldozásáról szóló jóslatok körülbelül olyanok, mintha hasból azt mondanám, hogy 2040-re megszűnik az euró. A Facebook nagyon is jól van, és leginkább azon múlik a sikere, hogy milyen döntéseket hoznak mostanában és a jövőben. Nem indult el semmiféle megállíthatatlan recesszió útján, és abban sem vagyok biztos, hogy bármilyen tekintetben rossz jövőképe volna, mert akkor már ettől zengene az online sajtó. Arról nem is beszélve, hogy a Facebook megjelenése óta egyértelműen dívnak a közösségi oldalak, és a felhasználók jelentős hányada már több időt tölt ezeken, mint a web egyéb részein.

    "de lehet az is számít, hogy a facebook-os hirdetési piac nagyon erősen korlátozódik magára a facebook-ra, azaz egyetlen (igaz gigantikus) honlapra, a google-é pedig gyakorlatilag a teljes angol nyelvű web-en jelen van."

    Nem csak angol, hanem minden nyelvű, de a lényegen nem változtat, a Facebook is kismillió nyelven elérhető. Igazából onnantól kezdve, hogy a Facebook a saját "kis" szubhálózatán képes szintet tartani a Google hirdetési bevételeivel (időnként át is venni a vezetést), ráadásul oda-vissza szipkázzák el egymástól az ügyfeleket, szerintem kisebb súlyt kap, hogy a weben mennyire fókuszált formában lelhetőek fel ezek.

    Mint utaltam rá, azt már reálisnak tartanám, ha mindkét céget vizsgálnák versenyügyi szempontból, csak ugye a cikk a Facebookról ilyen tekintetben nem tett említést. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák