Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaskin
aktív tag
Kétségtelenül a marketing királya, ezt totálisan elismerem.. de nem a technológiáé.. pedig sokan ezt képzelik.. ennek szól a tapsvihar sok esetben.. Hány ember van aki azt gondoloja, hogy bezzeg már megincsálták az önvezető autót is mindenki előtt.. pedig azt se..
Mindent egybevetve kívánom nekik, hogy mostantól legynek sikeresek a startjaik legalább olyan rátával, mint amit az Oroszok már jó ideje produkálnak. (Igaz, hogy ott is elszáll egy-egy rakéta néha, de érdemes figyelembe venni, hogy kb. 2-3 naponta van rakéta start náluk..) -
Gaskin
aktív tag
Nem tudom tényleg végig olvasod-e amit írok.. Azt hogy energetikailag nem éri meg visszahozni egy rakétát, azt csak abban a relációban írtam, hogy ejtőernyővel leengedni lényegesen egyszerűbb, és olcsóbb.. és ezt már megcsinálták korábban is, sikerrel.. Lásd Space shuttle.. Tahát nem azt írtam, hogy nem éri meg megtartani a hrodozó rakétát..
-
Gaskin
aktív tag
-
gabor.79
aktív tag
Technológiai és tudományos fejlődést? Az 1940-es években például a technológiai és tudományos fejlődésnek hála több mint hatvanmillióan haltak meg a második világháborúban. A Ciklon-B-t is a tudománynak köszönhetjük, meg Hiroshimát és Nagaszakit, meg Csernobilt és Fukusimát, de az ózonlyukat is, a légkörbe kerülő kipufogógázokat, az AK47-et, a vadászgépeket, tankokat, nehéztüzérséget stb.
-
opr
veterán
Cifu cikkenek a kb 3/4-enel van egy eleg jo kep errol.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
llax
senior tag
"Az orosz raketak kiforrottak?
IGEN"Erősen kérdéses. A Falcon 9 a bemutatkozása óta eltelt 8 év alatt fejlődött közel annyit, mint az Oroszok R7-es (mai nevén Szojuz) rakétája 60 év alatt. Hiába az 1700+ darab indítása és több évtizednyi idő a tökéletesítésre továbbra is vannak gondok a megbízhatósággal...
"Megbizhatoak?
IGEN"Erősen kérdéses. Az orosz rakéták megbízhatósága korábban sem volt valami jó. A Falcon 9-cel összemérhető Proton rakétájuk alig van 90% felett. Nem véletlenül menekülnek a megrendelők a SpaceX-hez (olcsóbb és eddig megbízhatóbb).
-
gabor.79
aktív tag
Azt írtad, hogy az űrkutatásnak hála a tudomány és a technológia fog fejlődni. A tudományt és technológiát nem csak nemes célokra lehet használni, hanem segítségükkel egyre hatékonyabban lehet irtani az emberek különböző csoportjait, mint ezt a történelmünk egészen jól bizonyítja.
-
gabor.79
aktív tag
Tévedsz, mert minél fejlettebb a technológia és a tudomány, annál hatékonyabb fegyvereket képes gyártani az emberiség.
Nagyon nem mindegy, hogy nyilakkal küzdenek egymás ellen, vagy pedig atombombával. A huszadik században csak a második világháború hat évében több mint hatvanmillió ember halt meg, azaz évente tízmillió, hol volt korábban ilyen mértékű emberirtás?
Összehasonlításképp: 1552-ben az egri várat kétezren védték a negyvenezer török ellen. A második világháborúban csak a sztálingrádi csata után kétszázezer német katona fagyott halálra.
Szóval szerintem előbb az emberiségnek erkölcsileg kéne szintet lépnie, és utána fejleszteni a technológiát és a tudományt.
-
cami][us
senior tag
-
Alchemist
addikt
Teljesen pongyola. Értem hogy mit akar mondani, de a "pályamagasság" kifejezést orbitális kontextusban szokták használn. Helyesen: a pálya aféliuma (Nap-távoli pontja) eléíri a Ceres pályáját (perihéliumát).
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Alchemist
addikt
A pályamagasság kifejezetten geocentrikus kifejezés. A laikus - amíg a pálya ábráját meg nem látja -, a Ceres-t a Föld és a Hold között kezdi keresni, mivel a videón a háttérbe a viszonylag közeli Föld szokott beúszni
Végülis mindegy, csak nem árt a heliocentrikus pályát hangsúlyozni...Na persze a laikus megnézi a Gravity c. filmet és elhiszi, hogy a látványnak köze van a valósághoz.
[ Szerkesztve ]
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
opr
veterán
A hanyatlo nyugaton 200.000 dollart egy picivel atlag felett kereso maganember is elo tud allitani ha nagyon kell, cegszinten ez max 3 programozo (de akkor ebbol mar egyik junior) egy eves bere.
Szoval, igen, jol gondolod, sokkal olcsobb felloni a muholdat, mint kifejleszteni. Fejlesztesre, ha tobb, mint egy evig tart, szerintem nyugodtan lehet minimum 1.000.000 dollarral szamolni, annak az otode a fellovese, szoval az mar nem egy nagy koltseg.Vagy, mondom mashogy: Tobb kollegamnak van olyan kisebb cege, ami 3-4 embert foglalkoztat. Ezek a cegek ha ez lenne a celjuk, gond nelkul elo tudnanak teremteni 200.000 dollart max egy heten belul, ha mas nem, hitelre, de a legtobbnek szvsz siman van ennyi kp-tartaleka.
Vagy, mondjuk mas kontextus: Itt Londonban 200.000$-ert (~145.000GBP) a letezo legroszabb, de meg elheto kornyek letezo legputribb egyszobas kis lakasat meg eppenhogy meg tudnad venni (talan). Egy normalisabb haz kozelebb van az 1.000.000 usd-hez, es azert boven van olyan maganember, akinek van sajat haza (sajnos en nem tartozom ezek koze az emberek koze )
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Alchemist
addikt
[ Szerkesztve ]
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
MongolZ
addikt
Ja, magánember, a saját pénzéből...
Kár, hogy a terveket látva a NASA kitömte őket pénzzel...Emberek, azért, mert valakinek más a véleménye, egyből fikázzátok és trollozzátok. Van valóságalapja annak, amit írt.
Én is azt gondolom, hogy ez egy hatalmas marketing akció volt, Elon Musk elmondhatja magáról, hogy ezt is megcsinálta, és ennyi.Mi a technikai újítás? Huh, leszállt szinkronban 2 egység. Talán a legolcsóbb része az egésznek. Cserébe kellett készíteni X mennyiségű platformot, megoldani a visszatérést, összetörni néhány egységet... Persze, minden kezdet nehéz, de na. Az egész egység, amit "megmentenek", a töredéke az egésznek. Lecsökkent a $/kg. Ezt mondják. A valóságban? Nem azt mondom, ideje volt felkavarni az állóvizet, mert elpofátlanodtak a cégek, de azért ez egy támogatásokkal kitömött vállalat (ami ráadásul az eredeti $/kg értéket meg se közelíti még így se).
[ Szerkesztve ]
-
MongolZ
addikt
Ja, évekre, évtizedekre előre megjött a megrendelés és a pénz. Ez nem csak egy pici támogatás. Ezek után azt hazudnak az eredményekről, amit akarnak ($/kg-ra gondolok).
Legjobb példa a Hyperloop... Olyan számítási hibákkal volt tele az elméleti bemutató, hogy nevetséges, mégis megőrültek érte az emberek. Persze azóta szép csendben elcsitult az egész. (Azzal kis kalapozni járt, csak gondolom ott nagyon kilógott a lóláb, nem jött össze.)
Ettől függetlenül zseniális marketing, és ahogy látszik, az emberek többsége be is veszi. (Mint a "prémium" Tesla is, 40-50 MFt-ért tele durva illesztési hézaggal és kopogós műanyaggal...)
Gondolom kihallatszik belőlem, hogy nagyon nem bírom Elon Muskot, nekem ő az autózás/űrutazás/stb. Steve Jobs-a, aki minimális hozzáadott értékkel eladja a közepest, vagy annál rosszabbat prémiumnak, az emberek meg megvadulnak érte.
Ettől függetlenül, ha nem is értek a módszerével egyet, le a kalappal Elon Musk (és Steve Jobs) marketing tudása előtt, láttunk egy fellövést, pipa, visszaszállt néhány egység, oké, ez tényleg eredmény, de hogy ettől olcsóbb nem lesz... az biztos.
(Ugyanilyen nagyon szép marketing fogás volt a twitteres üzengetés az ausztrál akkupakkról - ha 100 nap alatt nem tudjuk üzembe helyezni, akkor ingyen kapjátok.)
(#202) edward2: Kb. mint az Apple.
[ Szerkesztve ]
-
MongolZ
addikt
Még egy használt Tesla S-et sem kapsz 10 millióért (ha mégis tudsz ilyet, és normális állapotban van, azonnal megveszem tőled). Mellesleg gondoltam egyértelmű, hogy újkori árakról beszélek.
Azért a te pár ezer forintos előrendelésedet ne keverjük már össze a milliárdos nagyságrendekkel dobálózó megrendelőkkel. Van egy "pici" különbség. (Vagy te azt hiszed, hogy ugyanakkora partnere vagy a Picknek a heti 1 csomag téliszalámi megrendeléseddel, mint egy húsbolt hálózat?)
"Mindenesetre a tenyekkel nem allsz valami kozeli kapcsolatban"
Aha.[ Szerkesztve ]
-
TCr
veterán
Szeretem, amikor valaki a dolgokat összemosva, félrevezetően érvel, ha már nincs több a tarsolyában, csak hogy tovább fikázhasson.
(Model 3 hibái = Model S ára)35.000 $ a Model 3, ahogy írtad is.
Ennyibe kerül most egy tisztán elektromos Nissan Leaf akciósan, ami egyébként 10-11M Ft listaáron van.Mindemellett az is érdekes, hogy pontosan egy nappal a SpaceX sikere után került fel cikk a Model 3 összeillesztési minőségével, problémáival kapcsolatban.
IBKR - - Revolut - - Gránit Bank <--- ajánlói kódokért küldj privát üzenetet. ;-)
-
HÁZIGAZDA
praktikusan nincs. tudok venni? nem. de én is drukkolok nekik, azzal együtt, hogy a model 3 mostanáig egy biankó ígéret volt, semmi több -- én erre értettem, hogy azért mielőtt eltemetjük a nissant például, hogy őskövület, legyünk korrektek.
ezzel együtt a teslának jó esélyei lesznek a villanyautó piacon, ha megmaradnak, mert a legdrágább elemek gyártását gazdaságosabban fogják tudni csinálni mindenki másnál. épp, ahogy a spacex is, musk ebben jó, nekimenni egy problémának és a gyakorlatban is megoldani gazdaságosan. vállalkozásoknál nem hátrány
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Fotonhámozó
senior tag
Az üzleti modellje inkább piramisjáték-szerűnek tűnik. Nem lepne meg, ha éveken belül ugyanúgy kipukkadna a Musk/Tesla lufi, mint ahogy az ingatlanpiac tette nem is oly régen.
Musk egy korábbi főnökömre emlékeztet, aki tulajdonképp semmihez sem értett, kivéve ahhoz, hogy jól eladja magát és tudja kinek tegye a szépet, kivel legyen jóban. Egy jó csapat volt mögötte, amely a valóságtól teljesen elrugaszkodott hülyeségeit vért izzadva megvalósította, sokszor még úgy is, hogy a projekt előrehaladott állapotában az épp aktuális főnöki ötlettel teljesen szembe ment(ünk), mert az kudarcba fullasztotta volna az egészet. "Természetesen" a sikert csak a főnök élvezte, akik ténylegesen megvalósították azt, azok háttérbe voltak szorítva. Musk esetében hasonlóra gyanakszom. A Space X csapatáról szívesen tudnék meg sokkal többet, a nárcisztikus-álmodozó ember szereplése kevésbé érdekel.A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.
-
HÁZIGAZDA
nekem sincs pénzem rá, nem így értettem a megvehetőt. hanem úgy, hogy ha lenne, akkor meg tudnám venni. a model 3-at nem tudnám, csak előrendelni, és már két éve várnék rá. értelek, igazad is van részben, hogy megvehető, de nekem is, mert két éve meg mégsem. addig egy ígéret volt, mégis sokan ugyanígy érveltek, összehasonlították a bárhol kapható leaf-fel és közölték, hogy az milyen gagyi...
ami az árakat illeti: a leaf kint is 35 ezer dollár? mert akkor megadom a pontot. ha viszont nem, akkor végképp nem értem, hogy hogy jönnek ide a világbajnok magyar adók: épp ugyanúgy sújtják a nissant és a teslát is, csak az egyiknek már van hazai ára (amiből engednek egy csomót...), a másiknak a dolláros árát viszont egyszerűen mellétettétek és közöltétek, hogy a leaf is ugyanannyiba kerül. hát, nem.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
kezded elvetni a sulykot. semmi gond nincs abból, ha egy fórumban emberek elbeszélnek egymás mellett, előfordul, nem tragédia. senki sem kezdett el személyeskedni. egészen mostanáig. itt és most viszont tegyél lakatot a billentyűzetedre.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
"ha folyamatosan hulyesegeket allitasz (egyelore ne menjunk el odaig hogy hazudsz, de jo lenne igazat mondani...) akkor nincs ertelme a beszelgetesnek"
ez szerintem egyáltalán nem fér bele. a gratulálok sem. vagy tiszteljük egymást és úgy kommunikálunk vagy nem. én nem minősítettelek, te igen. szeretném, ha ezt belátnád, a leaf témát lezárnánk és harag nélkül továbblépne mindenki. tudsz ebben támogatni?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
nem töröltem hozzászólást (egy részt töröltem, épp, amikor bekerült a leaf2 kinti ára), a témáról meg általában beszélgettem, lehet, hogy nálad nyomtam a válasz gombra, de közben olyasmire reagáltam, amit nem te mondtál korábban.
na, off téma lezárva.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Cathfaern
nagyúr
Amit belinkeltek korábban oldalt ([link]) azon szerepel: "The closest approach to Earth will occur on Aug 15, 2019, and will be 1.99 AU away.". Sajnos ez túl nagy távolság ahhoz, hogy ekkora objektum közvetlenül megfigyelhető legyen szerintem, szóval ha csak nem fejleszt le addig Musk egy űrdrónt amit oda lehet küldeni megnézni, nem nagyon fogjuk látni (már jelenleg se lehet látni, pedig gyakorlatilag egy hajszálnyira van tőlünk)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia