2018. május 25., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Hírek » Tech rovat

Repül a Roadster, ki tudja, hol áll meg?

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: IT café

Elon Musk vállalata nemcsak egy kiemelkedő jelentőségű technológiai eredményt ért el, de egyben megcsinálták a világ legdrágább és minden bizonnyal leghatásosabb autóreklámját is.

Az élő közvetítést követő sok millió ember világszerte láthatta, ahogy magyar idő szerint tegnap késő este a SpaceX csapata szinte önkívületben ünnepelte a Falcon Heavy rakéta indítását – és joggal tehették ezt, mivel az első, tesztrepülés közel száz százalékos sikerrel zárult. A felbocsátás a tervek szerint zajlott, a két újra felhasználható Falcon 9-es páratlan látványt nyújtva tért vissza a Kennedy Űrközpontban kijelölt leszállóhelyre – egyedül a központi hajtóművet nem tudták visszahozni, ez a tengerbe zuhant nem messze a céljától, egy hajótól, ugyanis a landoláshoz szükséges három motorból csak egyet tudtak beindítani (elfogyott az üzemanyag). Mindez persze komoly gond, de egyrészt bizonyosan ki fogják elemezni, hogy mi is történhetett, másrészt a vállalkozás egészéhez képest szinte „elenyésző mértékű” hiba.

A Roadster azóta már sikeresen elérte a Ceres pályamagasságát, ez a végleges, melyen eljuthat a Marsig. Útját, amíg az eszközök ezt lehetővé teszik, élőben lehet követni a SpaceX YouTube-csatornáján:

Elon Musk nem sokkal az indítás után tartott sajtótájékoztatót, és újra visszatért arra, amit egy korábbi tájékoztatón is mondott: a Falcon Heavy már most sikernek tekinthető – bár felhasználásának pontos menete még nem világos, illetve sok kérdést vet fel –, így a SpaceX a következő generációs rakétára, a BFR-re koncentrál (ez az eszköz két néven is ismeretes: Big Falcon Rocket, illetve Big Fucking Rocket). A jelenlegi tervek szerint ezt a járművet kívánják nagyobb távú – Hold, Mars – emberes űrutazásokhoz felhasználni majd a jövőben. Ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a Falconokat már nem fogják tovább fejleszteni, a jelenlegi formájukban használják őket. A SpaceX a Falconok által termelt bevételből fogja finanszírozni a BFR – várhatóan három-négy éven át tartó – fejlesztését és tesztrepüléseit.

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.