Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Ijk #55 üzenetére

    Azért a részecskeszűrők viszonya a P10-es részecskékkel szerintem nem teljesen felhőtlen.

    Erről tudunk valami konkrétabbat? Értem ezalatt, hogy van érdemi fejlődés az újabb szűrőknél?

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • #96302336

    törölt tag

    válasz Ijk #55 üzenetére

    Pontosan. Mindenki démonizálja a dízelt, hogy mennyire káros, de mindenki elfelejti hanyagul a repülést. Egy A320 felszállásakor egy évnyi dízelautóra való káros anyag keletkezik, és ez csak a felszállás, a repülés még ki sincs számolva. És nem egy repülő van a levegőben, hanem állandó jelleggel úgy 8-15.000 körül. Egy a320 üzemanyag tartálya 24000Liter. Durván 500-szor nagyobb, mint egy autónak, és ez az esetek 90%-ban egy, max két repülésre elegendő. Nem egy-két hétre, mint egy kocsinál.
    És az A320 egy kicsi gép a 747-hez képest....
    Továbbá a teherszállítás, mint környezetszennyezés. Ehhez képest a dízel személyautók csak részproblémák.
    A dízel balhé kirobbantásában bőven benne van pár USA autógyár, mert jobban fogyott a VW, és még néhány EU autó mint a helyi fos USA kocsik.
    Amíg nincs hatékony elektromos tárolókapacitás, addig a villanykocsik csak részlegesen alkalmasak az általános célú autózásra. De mire rendesen kiépül a töltőhálózat, addigra szépen fel fogják tolni a töltés árát is kb. benzin árra, nem véletlenül vásárolnak fel olajcégek az elektromos rendszerekhez köthető technológiákat.
    Aztán szépen betiltják az otthoni töltést, vgy önálló mérőórát kell majd felszerelni, mert egyrészt nagyon meg fogja terhelni a jelenlegi elektromos hálózatot az elszaporodó villanyautók töltése, másrészt extra hasznot hoz.
    Ne legyenek illúzióink, amíg venni kell az energiát a kocsiba, addig lesz belőle extra haszon a forgalmazóknak.
    Ahogy a XX. század elején is azért választották a benzint, mert haszontalannak bizonyult, és jó alternatíva volt jármű mozgatásra, és egyszerűbb a kezelése, mint a gőzgépeknek.

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Ijk #55 üzenetére

    "Dízel hátránya hogy nem megújuló, rengeteg mozgó, kopó alkatrész, károsanyag kibocsátás, rosszabb hatásfok."

    Azért ez nem teljesen így van. A károsanyag kibocsájtás, a ma forgalomba hozott dízel járművek esetében, alulmúlja a benzin motorok szennyezőamyag kibocsájtását. A részecske szűrés majdnem tökéletes. A nitrogén oxidok kibocsájtása jelentősen csökkentett. A benzin motorokhoz képest magasabb hatásfokkal üzemel a dízel. Ezért is alacsonyabb a széndioxid kibocsájtása.
    Az elektromos járművekhez illik hozzátenni az elektromos áram előállításakor termelődő környezet szennyezést is. Németországban most lépte át a "zöld" energia megtermelt mennyisége a szénerőművekét.
    Most indul be a felocsúdás is. A megújuló energiák sem annyira probléma mentesek, mint amennyire elsőre gondolták. Elrendelték a szélerőművek éves TÜV ellenőrzését, mert több balesetet történt velük. Lapátelszállás és teljes összeomlás.

    Azt azért érdemes tudni, hogy a belsőégésű motorral szerelt járművekhez képest, az elektromos járművek, részecske méretű szennyezőanyag kibocsájtása sem kevés. A kopó alkatrészek, gumi, fékek, és egyéb apróságok, nagyjából 60%-nyi szennyezést termelnek. A nagyvárosok problémáit ezek sem fogják megoldani.

    (#60) syn7h37ic : "Mindenki démonizálja a dízelt, hogy mennyire káros, de mindenki elfelejti hanyagul a repülést."
    Igen is meg nem is. Hiába nagyobb egy repülőgép környezet szennyezés. Legyen átlag 15 ezer darab folyamatosan útközben. Vajon mennyi földfelszíni, robbanómotoros jármű van folyamatosan útközben?
    1-2 Nagyságrenddel több lehet úton.

    (#71) L3zl13: A dízel teherszállítás biztosan probléma, de megint csak nehezen váltható ki.
    Ugyanez nem igaz a dízel személy autókra.

    Nem az összes dízelt kell kitiltani.
    Euró 4 és alatta, 1 év türelmi idő. Utána le kell adni a rendszámot.
    Euró 5, Hardveres és szoftveres update, éves ellenőrzés mellett 3 év.
    Euró 6, első generáció. Hardveres upgrade a ma érvényben lévőre vagy 5 év.
    Euró 6, a mai előírás szerinti, mehet egyelőre korlátozás nélkül.

    Ezzel nem omlik össze a szállítás, ám drasztikusan csökken a környezet szennyezése.
    Nagyvárosokban mehet azonnal az euro 6 alatti járművek kitiltása.
    Hamburgban a személygépkocsi vezetőjének büntetése 20 euró. A teherjárműveké 75 euró. A tilalom óta 173 esetben büntettek a rendőrök.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Parci

    HÁZIGAZDA

    válasz Ijk #107 üzenetére

    persze, de itt valóban nem mindegy, hogy a szolgáltató átveszi-e és bármikor visszaveheted tőle (ergo ő egy végtelen és ingyen aksi számodra), avagy helyben kell elfogyasztanod.

    de egy ház több napi fogyasztása elfér egy tesla aksiban simán, úgyhogy azért 8-9 hónapot ki lehet pipálni egy évben. az azért durva. a maradék 3 hónapban majd pöfög az aggregát :DDD

    dicranum scoparium + genista pilosa = :)

  • Parci

    HÁZIGAZDA

    válasz Ijk #110 üzenetére

    persze, hogy nem éri meg jelenleg (a villanyautó). de napelemhez bőven elég a szaldó, nincs is más támogatás és nem is kell. kb. 10 év a megtérülése, magyarán, tíz évre előre kifizeted a villanyszámlád, így kell számolni. utána meg már akkor is jó vagy, ha nem veszi át az állam, mert akkor megoldod a helyben fogyasztást.

    egy tesla aksi kb. másfél millió forint, egy alap napelem rendszer is kb. annyi, családi házas méretben az azért kiköhöghető.

    dicranum scoparium + genista pilosa = :)

  • dabadab

    titán

    válasz Ijk #107 üzenetére

    "Nem mindegy télen- nyáron mennyit süt a nap? Egész éves mennyiség a lényeg"

    Hát, ha kitalálod, hogy januárban hogyan világítasz azzal az árammal, amit majd fél év múlva, nyáron termelsz majd meg, akkor tényleg mindegy, addig viszont nem. (Egyébként az se működik, hogy elteszed a tavaly nyári áramot januárra.)

    Persze, amíg háztartási szintű bohóckodásról van szó, addig lehet úgy csinálni, mintha az elektromos hálózat egy végtelen kapacitású, nulla önkisülésű, ingyen rendelkezésre álló akksi lenne, amit alkalomadtán mínuszba is lehet meríteni, de amint ezt az áramtermelés szempontjából jelentős mennyiséggel akarod előadni, akkor azért képencsapja az embert a valóság.

    DRM is theft

  • Geller72

    veterán

    válasz Ijk #126 üzenetére

    "Szerintem a teljes termelés 20-30%-nál soha nem fog többet adni a napenergia."

    -Nem tudom, ezt konkrétan mire érted, de ha arra, amire én gondolok, akkor van ahol ez már nem áll. Németországban 2016 volt az első év, hogy napenergiával több áramot termeltek, mint a fosszilis erőművekkel. Ha utazol (bármerre) és német autópályán haladsz, rogyásig van pakolva az ország nagyon komoly napelem-parkokkal. :U Pedig a németek nem állnak olyan jól a napsütéses órák számában, mint például mi. Valamint nálunk is kezdenek támogatásokat adni rá, de ez a fasorban sincs attól, amit a németek adnak bármire amivel kicsit is környezettudatosabban akarsz élni, mint állampolgár. Kezdve az elektromos autókra adott minden téren kedvező támogatásokkal (vásárlástól a parkolásig) konkrétan addig, hogy ha korszerűsíted a komplett fűtésrendszeredet, akkor mondjuk az új kazán cseréjét megkönnyítik azzal, hogy eleve a vételár egy részét átvállalják, valamint ha az új kazán kevesebbet is fogyaszt, (jellemzően a hagyományos és a kondenzációs kazánoknál szignifikáns ez a különbözet, ~25% adott rendszeren belül) akkor a szolgáltatód veszi meg helyetted a kazánt és neki törlesztesz, de úgy, hogy a havidíjad nem változik, viszont a kevesebb fogyasztás miatt a megmaradó plusz összeggel törlesztesz havonta. Tehát te nagyon meg sem érzed anyagilag a cserét. Igaz, előnyét sem nagyon addig, míg a törlesztésed le nem jár, de utána eleve 25%-al (pl) csökken a számlád. De nem is nagyon ez számít a fejlett országokban, hiszen sokan nem azért vesznek elektromos autót, amiért Magyarországon sokan vennének - azaz hogy csökkenjenek a költségek - hanem mert eleve környezettudatosabban is akarnak élni. El lehet képzelni, hogy mennyi ganyé kerül ki a világon csak azért, mert autók milliói állnak a lámpánál, tábláknál a forgalmi rend változásaira várva. Ha minden ilyen autó csak annyira lenne hybrid, hogy ilyenkor átkapcsol tisztán elektromos hajtásra és mondjuk 45km/h-ig ott is marad, nem kicsit lehetne élhetőbb a világunk. Nem ritkán szaladok bele 10, vagy több km-es dugóba a pályán, ahol akár órákig is csak araszolunk. nem állunk, hogy le tudd állítani, hanem épp hogy meg-megindulunk. Ilyenkor (is) de jó is lenne egy ilyen rendszer.

  • dabadab

    titán

    válasz Ijk #126 üzenetére

    "Persze hogy háztartási szintről van szó"

    Mármint úgy "persze", hogy eltekintünk attól, hogy egészen addig nem arról volt szó?...

    DRM is theft

  • vicze

    félisten

    válasz Ijk #177 üzenetére

    Ha mindenki elektromos autóval járna, jelenlegi körülmények között összeomlana az elektromos hálózat, egyáltalán nincs arra felkészítve, hogy 3x-osára növeled az időszakos fogyasztást.

    (#178) axioma: Ugye én arra reagáltam, hogy egyáltalán nem megy tönkre soha, mert csoda japán tervezés. Köszi, hogy megerősíted, hogy de tönkremegy. :)
    Megérni nyilván megéri, ezt senki se kérdőjelezte meg. :)

    [ Szerkesztve ]

  • csongi

    veterán

    válasz Ijk #202 üzenetére

    Szvsz.
    A támogatás csupán marketing.
    Akinek van új autóra annyi pénze, annak jól jön, de nem a 1,5M támogatás foga motiválni.
    Egyszerű matek az egész. Egy elektromos autó x millió egy belső égésű y millió.
    Ha y milliód van autóra akkor mindegy mennyi az állami támogatás akkor sem lesz több a zsebedben.
    Ha van x milliód akkor megint mindegy mennyit támogat az állam, ki fogod tudni fizetni.
    Egy termék ára lehet 20.000Ft de szuper kedvezménnyel megkapod 5000Ft-ért.
    Azta mindenit, mennyit spóroltam..
    A termék előállítása 1000 Ft, eladtam 5000Ft-ért. Jól kerestem, miközben szuper jó fej voltam, és elengedtem 15000-et.
    Egy terméknek ki határozza meg a lista árát? Ezen mekkora haszon realizálódik?

    A fejlesztések altatva voltak, mert az olaj lobbi erősebb volt. Lásd USA a legfőbb főkolompos.
    Most a kényszer kezdi hajtani az elektromos történetet, csak ilyenkor nyal vissza a fagyi, és az elb@szott 20 évet nem lehet vissza hozni, vagy pikk-pakk bepótolni.
    Akkumlátor ide vagy oda. Maga a probléma az energia tárolás- felhasználás. Ezt már 30 évvel ezelőtt is megmondták, a jövőben nagy problémát fog okozni. nem érdekes, van kőolaj mint a dög, meg van oldva....

    A világon az egyik legnagyobb ágazat a járműipar. A szerviz hálózat pedig nem csupán a Józsibá autószerelőből áll. Ez a hálózat legalább akkora mint a gyártásokban résztvevők száma.
    OEM gyártóktól a kereskedőkön keresztül a villáskulcsot elforgató emberig.
    2008-ba mikor a válság a járműiparon végigsöpört hány°% os volt a létszám leépítés világ szerte?
    Csak gyártó sorokat nézzünk mást ne. Ennek jelentős része a szerelőcsarnokból történő elbocsájtás volt.
    A szervizelési oldalról nem voltak hírek, pedig ők is nagyon megsínylették. OEM alkatrész gyártók, márkaszervizeknél elbocsájtások...stb.
    Ez is benne van és részese az elbaltázott 20 évnek, és szépen hatványozódik.
    Ha ami naptól csak elektromos autók kerülnének ki a gyártósorokról, 5év és kb sok 100 000 embernek kellene át, vagy tovább képeznie magát. Vagy új ágazatot keresnie. Szóval a folyamat túl gyors lenne.
    A folyamat lekezdődött, és a tempót próbálják szabályozni. Meglátjuk mi lesz.
    Az sem kérdés, a légkörben történő változások hamarabb és gyorsabban kezdenek zajlani mint azt jósolták.
    A kapkodás jóra nem vezet, de más egyenlőre nem maradt, az óra ketyeg....
    Ez nem világtörvény csupán az én meglátásom, és véleményem.
    Lemásztunk a fáról, feltaláltuk a kereket, lendületet adtunk neki. Most meg próbálunk felkapaszkodni a kocsira, de egyenlőre úgy tűnik csak loholunk utána és a szerencsén múlik sikerül e úrrá lenni a belendült világunkon.

    [ Szerkesztve ]

  • cinemazealot

    addikt

    válasz Ijk #204 üzenetére

    "Nem az olajlobbi miatt nem terjedt el..."

    :N Szerintem nézd meg ezt a filmet, csodálkozni fogsz. A sztori 1996-ban, tehát 22 évvel ezelőtt (!) kezdődött, és az EV-1 nagyon jónak bizonyult. És pontosan ezért engedték kizárólag lízingelni (és nem eladni), illetve nyírták ki olyan szinten, hogy 2002 után már híre-hamva sem volt.

    Ólom-sav akkukkal már akkor is ment 130...160 km, NiMH pakkokkal pedig akár a 160...230 km. Gondolod, hogy az elmúlt 20 évben nem tudták volna ezt jobban továbbfejleszteni, ha hagyták volna az ellen lobbisták?

    [ Szerkesztve ]

  • csongi

    veterán

    válasz Ijk #204 üzenetére

    Igen.A varazs szo a probalkozas.:), es ez nem volt tul nagy elannal vegezve.
    Ugy erzem, ha Musk nem kezdi el tolni az elektromos mantrat akkor most is ulnenek a kis szekbe azt jonapot. :).
    Amugy egyertelmu, hogy a vegen az uzemeltetesi koltseg emelkedni fog.

    vicze1:
    Lenyelem mas ugysem marad :). A leirtakon nem valtoztat.
    Az arakrol a kerdesek koltoiek voltak.
    Veszteseges lehet jelenleg, de ez atmeneti. A kenyszer fog megoldast szulni sajnos, es nem a tudatossag.
    Most egy atmeneti megoldas az akku kinlodas is.
    Maga az energia kinyerese tarolasa hatekony felhasznalasa a fo kerdes. Ezek kuatasainak hatraltatasa az olajlobbi.
    Erdekeket hoztak letre az olaj mellett.
    De semmi bajom az olajjal sem, ha par csepp felhasznalasaval lehetne szaz km-t megtenni. Banna a fene ha literje 10000Ft lenne. :).
    Az uzemeltetes ettol megfizetheto maradna. Es tudatosan lehetne idot nyerni. Csakhogy tul sok a ha.:).
    A helyzet adott a kerdes mi lesz a tarthato tudatos megoldas.

  • cinemazealot

    addikt

    válasz Ijk #218 üzenetére

    "...akinek olajból jön a pénz nem fog belekezdeni elektromos autó gyártásba."

    General Motors: EV-1. Rémlik? :)

    "Nincsen titkos olajkommandó akik elégetik a hidegfúziós terveket..."

    General Motors: konkrétan bezúzták az EV-1-eket. Nem hogy rajta hagyták volna a felhasználók nyakán, akik miután kipurcan az akksi, maguktól jöttek volna rá, hogy még nincs itt az ideje ennek a technológiának. Nem, ők rohadtul féltek, hogy ha kikerül a termék a kezükből, azt valaki továbbfejleszti, és esetleg felgyorsul a konkurens meghajtás ipara. Ezért inkább úgy elzárták őket, hogy néhány 10 darab birtok jogáról még dollár milliókért sem voltak hajlandóak lemondani. Ez mi, ha nem a "tervek elégetése"?

    "...még ma sem túl jó befektetés az elektromos autó."

    Még jó, az elmúlt 50-100 évben alig fejlesztett valaki a témában. Nem ok nélkül ennyire kiforratlan (mondjuk ki, piacképtelen) a technológia.

    "...nem éppen annak a mintaképei hogy olyan nagyon komolyan gondolják a gyártók az elektromos autó piac robbanását."

    Ha volna lehetőséged egy olyan járművet gyártani, ami ~20 ezer alkatrészből áll, rendszeres szervizelést és alkatrész utánpótlást igényel, és még az olaj piac révén is bevételt termel Neked, váltanál inkább egy olyan jármű gyártására, ami kevesebb mint feleannyi alkatrészből áll, kevésbé szerviz igényes, kategóriákkal jobb hatásfokú, de a kis hatótáv és a gagyi energia tárolója révén nagy példányszámban gyakorlatilag eladhatatlan? Ugye, hogy nem. :N

    "...naív gondolkozás hogy a gyártó előtt ott az óriási profit lehetősége..."

    Az e-autó a gyártó számára kínszenvedés. Utálja, hiszen inkább veszteséget termel, mint bevételt. Csak ugye a marketing is fontos, és nagyon nem mindegy, hogy van-e a palettáján környezetbarát modell vagy sem. Ugyanaz van most az e-autóval a belső égésű motoros járművekkel szemben, mint anno a belső égésű motoros járművekkel a lovaskocsikkal/gőzgépekkel szemben. Csak azóta kicsit felgyorsult a világ és mások az igények is.

    [ Szerkesztve ]

  • csongi

    veterán

    válasz Ijk #218 üzenetére

    Biztosan igy van....

    Hieronymus:
    A jelen tenyeit hozod fel allaspontnak. Ezekrol az allapotokrol az elmult 20-30 evben lezajlott esemenyek tehetnek.

    Almokat nem kergetek, csak egy pelda volt, es ha szoval egy felteteles modot kapott a mondat. Olyan mint ha megnyerned a lotto 5 -ost :). Persze lehet mar megnyerted, nem tudhatom. :).

Új hozzászólás Aktív témák