Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Ijk #55 üzenetére

    "Dízel hátránya hogy nem megújuló, rengeteg mozgó, kopó alkatrész, károsanyag kibocsátás, rosszabb hatásfok."

    Azért ez nem teljesen így van. A károsanyag kibocsájtás, a ma forgalomba hozott dízel járművek esetében, alulmúlja a benzin motorok szennyezőamyag kibocsájtását. A részecske szűrés majdnem tökéletes. A nitrogén oxidok kibocsájtása jelentősen csökkentett. A benzin motorokhoz képest magasabb hatásfokkal üzemel a dízel. Ezért is alacsonyabb a széndioxid kibocsájtása.
    Az elektromos járművekhez illik hozzátenni az elektromos áram előállításakor termelődő környezet szennyezést is. Németországban most lépte át a "zöld" energia megtermelt mennyisége a szénerőművekét.
    Most indul be a felocsúdás is. A megújuló energiák sem annyira probléma mentesek, mint amennyire elsőre gondolták. Elrendelték a szélerőművek éves TÜV ellenőrzését, mert több balesetet történt velük. Lapátelszállás és teljes összeomlás.

    Azt azért érdemes tudni, hogy a belsőégésű motorral szerelt járművekhez képest, az elektromos járművek, részecske méretű szennyezőanyag kibocsájtása sem kevés. A kopó alkatrészek, gumi, fékek, és egyéb apróságok, nagyjából 60%-nyi szennyezést termelnek. A nagyvárosok problémáit ezek sem fogják megoldani.

    (#60) syn7h37ic : "Mindenki démonizálja a dízelt, hogy mennyire káros, de mindenki elfelejti hanyagul a repülést."
    Igen is meg nem is. Hiába nagyobb egy repülőgép környezet szennyezés. Legyen átlag 15 ezer darab folyamatosan útközben. Vajon mennyi földfelszíni, robbanómotoros jármű van folyamatosan útközben?
    1-2 Nagyságrenddel több lehet úton.

    (#71) L3zl13: A dízel teherszállítás biztosan probléma, de megint csak nehezen váltható ki.
    Ugyanez nem igaz a dízel személy autókra.

    Nem az összes dízelt kell kitiltani.
    Euró 4 és alatta, 1 év türelmi idő. Utána le kell adni a rendszámot.
    Euró 5, Hardveres és szoftveres update, éves ellenőrzés mellett 3 év.
    Euró 6, első generáció. Hardveres upgrade a ma érvényben lévőre vagy 5 év.
    Euró 6, a mai előírás szerinti, mehet egyelőre korlátozás nélkül.

    Ezzel nem omlik össze a szállítás, ám drasztikusan csökken a környezet szennyezése.
    Nagyvárosokban mehet azonnal az euro 6 alatti járművek kitiltása.
    Hamburgban a személygépkocsi vezetőjének büntetése 20 euró. A teherjárműveké 75 euró. A tilalom óta 173 esetben büntettek a rendőrök.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Parci #78 üzenetére

    Gondold át még egyszer.
    A járművek kerekeire szerelt gumik nem kopnak el nyomtalanul. Ugyan így a fékbetétek és a féktárcsa finom por formájában kerül a levegőbe.
    Egy euró 6 benzin motor alig tol ki részecske szennyezést a motorból. Az euró 4 követelményeit teljesítő dízel motor alig szennyez. Az 5-6 még kevésbé tolja a kormot.

    "...mert hogy egy döglött katalizátoros benzines, vagy kiszerelt/befingott részecskeszűrős dízel..."

    Miért kell végletekben gondolkodni?
    Az összehasonlítás a ma - új járműként - forgalomba helyezhető járművek körében értelmezhető.

    A nagyvárosok továbbra is dinamikusan növekednek. A lakosság növekedésével arányos mértékben nem növelhetők meg a közutak áteresztő képessége és a parkolóhelyek száma.
    Részben enyhít a helyzeten a kis méretű járművek használata. A jármű megosztás, időeltolásos munkaidő kezdéssel. Tartós megoldást csak a tömegközlekedés kényelmessé és hatékonnyá tétele jelenti.
    A város bármely pontjáról, bármely pontját gyorsabban lehessen elérni, mint személygépjárművel.

    Egy jó tömegközlekedésű városban is megvan az elektromos járművek helye, de nem feltétlen a mai formájában. Inkább az járműmegosztás, például bevásárolni. Csak abba gondolj bele, hogy egy nap mennyi időt használod az autódat. A maradék időben pedig egy markolóban áll. Csak a helyet foglalja.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz dabadab #129 üzenetére

    A történet pontosítva.
    Németországban az utolsó kettő hónapban termeltek több energiát megújuló energiaforrásból, mint a szénerőművekből. A történethez az is hozzá tartozik, hogy a megtermelt "zöld" energia nagy része szélerőművekből származik. Ezek energia legnagyobb részét a tengerre telepített szélerőművekben termelik meg. A napenergia hasznosítására ma már nincs állami támogatás Németországban. A többlet energia akkor termelődik meg, amikor nincs rá szükség. A fogyasztás akkor jelentkezik, amikor amúgy is magasabb a fogyasztás. Az energia termelő cégeknek ez nem üzlet. Ha Spanyolországba telepítenek saját naperőmű telepet, az optimálisabb időpontban termelik meg az energiát.
    A napenergia tárolására több módszer is létezik. Közös tulajdonságuk, hogy nagy befektetés árán, kevés energiát képesek tárolni.
    A valóban hatékony megoldást egy bajor-kínai együttműködés hozhatja el. a teljesen önellátó rendszer kiépítésén dolgoznak. Ma ott tartanak, hogy a mosó- és mosogatógép akkor indul, ha van elég tartalék energia. De folyamatosan képesek a minimális energiaellátást biztosítani, családi ház méretben. Még télen is. Legfeljebb a mosással és autó töltéssel van gond.
    De ez sem lesz megoldás a városok önellátására.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Geller72 #142 üzenetére

    "Németországban a környezetbarát energiatermelés mellett bevételi forrást is jelentenek a háztetőre szerelt napelemek az áramtermeléséért kapott, kilówattóránként 33-43 cent átvételi ár.."

    Az állam támogatásával.
    Azt már le sem merem írni, hogy van olyan iskola a közelemben, ahol a füvet úgy védik a fagytól hogy lehajtják az éjszakai világítás oszlopait a pálya füvére. Egész éjjel működnek a lámpák és a hulladék hő segít formában tartani a füvet. Persze az iskola "megtermeli" az ehhez szükséges áramot.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz apatyas #190 üzenetére

    Ez csak kevés ember számára megoldás.
    A nagyobb városokba képtelenség minden járműhöz napelemes töltési lehetőséget biztosítani.
    Ez a kertvárosok lakóinak kiváltsága. De nekik sem tökéletes megoldás, mert borús napokon rászorulnak a hálózati töltésre.

    Sőt. Az elektromos járművek robbanásszerű terjedése időzített bomba. Az elektromos hálózatokat fel kell készíteni, a ma még ismeretlen méretű, maximális terhelés kiszolgálására. A hálózat felújítások mellett, fel kell építeni az új erőműveket. Jelenleg az atomerőművek leállítási láza okán kieső kapacitás pótlása van soron.
    A németeknél már látszik a hisztéria eredménye. Folyamatosan emelkedik az ár.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz csongi #210 üzenetére

    +De semmi bajom az olajjal sem, ha par csepp felhasznalasaval lehetne szaz km-t megtenni."

    Azért csodát ne várj. Az olaj energia sűrűsége nem akkora, hogy kívánságod teljesülhessen.

    Ha egy 6LR61 elemblokkal le lehet nyomni majd 100 kilométert, azonnal megrendelem az új elektromos autómat. Ja, ekkora energiasűrűséget nem fogunk elérni a maradék életemben. Persze erről is az olajlobbi tehet, mint minden másról.
    Lehet filmet csinálni az EV1 kicsinálásáról. De a képhez az is hozzá tartozik, hogy az akkumulátorcsoport, önmagában többe került 20 ezer dollárnál. Ezt nulla százalékos hitel mellet sem vállalnám be.
    Németországban 4 ezer eurós kedvezmény jár minden elektromos autóhoz. Még sem terjed a technológia.
    Én egy lakóparkban élek. A környezetemben kettő azaz 2 töltőállomás van. A mélygarázsban nincs lehetőség töltésre. Az utcában tilos a parkolás. Hiába van három fázis a lakásban nem tudnám tölteni a járművet.Ergo az olajlobbi keze tette be a lábát a helyzetbe. Ja nem. A elektronosítási program, hasonló okok miatt bukott el. A támogatási keret kb. 3%-át használták fel a vásárlók.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz cinemazealot #219 üzenetére

    Az a baj, hogy az olajipart és a járműgyártó ipart rendszeresen összemossák.
    A járműgyártók önérdeke a járművek gyártása és eladása. Lényegtelen, hogy mi hajtja a motort.
    Azt gyártják, amire kereslet van. Az elektromos járművekre még nincs. Majd lesz, ha képesek lesznek megfelelő akkumulátort gyártani. A ma megadott x km, csak ideális estekre igaz. Ha ez háromszáz, vajon mennyi lesz a valóságban, a következő körülmények között. Télen, este nyolckor, hóesésben, mínusz 8 fok esetén. Fűteni és világítani kell. folyamatosan működik az ablaktörlés.

    (#220) csongi: "A jelen tenyeit hozod fel allaspontnak. Ezekrol az allapotokrol az elmult 20-30 evben lezajlott esemenyek tehetnek."

    Remélem azt érzed, hogy a visszahivatkozásokat korlátlan mennyiségben. Mindig van 20-30 év, amikor jobban csinálhatták volna. Valóság ennél sokkal érdekesebb. Minden korban, az adott technikai színvonalon és megoldásokkal próbálnak megoldani minden problémát. A kerékpár legyen példa a fejlődésre. Tökéletes közlekedési eszköz. Mégis van egy baja, lábbal kell hajtani. Ezt a kellemetlenséget már az 1900-as évek elején megpróbálták kiküszöbölni, több - kevesebb sikerrel.Itt egy gyönyörű gőzhajtású kerékpár, 1908-ból. Közlekedésre alkalmatlannak látszik. Lehetne mondani, hogy már ekkor az elektromos hajtásra kellett volna hajtani, bár gondolat szintjén sem merülhetett fel. A fejlesztéshez szükséges technológiák és megoldások egyike sem volt elérhető. Az akkumulátorok fejlesztésére első körben a tengeralattjárók megjelenése hozta meg az igényt. A második kört az úrhajózás kialakulása gerjesztette. Ebbe az olajiparnak nem volt bele vau-vau, mégis elbuktak a fejlesztések. Az Apollo programban energiacellával hidalták a problémát, hatalmas költség mellett. A következő évtizedekben sincs nagy esély olyan energiatárolási módszer kifejleszteni, ami a jelenleginél legalább egy nagyságrenddel nagyobb energiasűrűséget képes elviselni, veszély növekedés nélkül. Aki megtalálja a megoldást, garantáltan Nobelt kap.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák