Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Ez még sajnos nyilván nem fogyasztói termék, de a fejlődés egy apró, de fontos kis lépcsőfokának tartom. Szerintem kellenek ezek a kisebb, de teljesen funkcionális járművek az utakra, még ha jelenleg csak az is szolgálják, hogy történjenek a dolgok a fejlesztés terén, még ha az nem is feltétlenül az akkus villanyautók irányába kell, hogy haladjon.
Ami viszont ebben a szerkentyűben elkeserítő, az az infotainment szoftvere. Hihetetlen, hogy az egyébként meglevő, csak beillesztendő programmodulokat képtelenek alkalmazni, ami ráadásul érdemben javítaná a felhasználói élményt -- sajnos azonban a Renault ilyen, sokkal magasabbra pozicionált járműveikben is rémálom/lehetetlen alapvető funkciók igénybe vétele.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz SkyLine3000 #9 üzenetére
Pontosan ez a lényeg: a fejlődés ezen fokán állunk jelenleg.
A Patentwagentől eljutni a mai autókig is 130 év fejlődésével ment.Úgyhogy ne semmibe vedd, hanem tekints rá úgy, mint a jövőhöz vezető szükséges lépésnek -- még akkor is, ha nem feltétlenül ez az út vezet oda.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Cingáriusz #11 üzenetére
Gyanítom, hogy szerinted bármennyire is nevetséges, még mindig erősen nyomott, ráfizetéses ez az ár.
Persze fotelszinten könnyű kritizálni a gyártót, aki egy kicsit talán jobban képben van a realitásokkal.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Cingáriusz #18 üzenetére
Igen, ez az egyik legnagyobb gond -- de ettől jelenleg sajnos még ez a realitás. Évek, évtizedek óta lebegtetnek áttörést hozó technológiákat, még csak nem is kamucégek, de rendszeresen eleinte könnyen megoldható problémákba futnak bele még a valóban működőképes koncepciókkal is.
Én például megváltásként várom a Lockheed Martin folyékony elektrolitos akkuját, aminek már piaci termékként kéne léteznie, és igazi forradalmat jelentene, de évek óta nem hallok róla bulvárhíreket.
Valami mégis azt súgja, hogy nem az akkus tárolás a jövő, legalábbis nem középtávon. ennek ellenére örülök minden, akár szürreális fejlesztésnek, mert a zsákutcák kipróbálása nélkül a jó utat sem lehet megtalálni.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Tomy Yayo #19 üzenetére
Egészen elhanyagolható a kijelző fogyasztása. Pár méter a pár száz kilométerhez képest, funkcionalitásban viszont létfontosságú. Személy szerint imádom a valódi mutatós műszereket, de ide valóban nincs létjogosultságuk.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
1. Nálam bevált az a megoldás, hogy az engem nem érdeklő cikkeket nem olvasom el.
Ez a bemutató pedig szerintem határeset, annak viszont az a változata, amimég pontosan nagyon jó, hogy itt van. Ez persze szubjektív, ez esetben GOTO 1.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Egy kis adalék: egy barátom mostanában keres villanyautót, és ő is az akkuk élettartama miatt aggódik. Lekáderezte az Amperát, és azt az információt találta, hogy eddig még egyáltalán nem kellett Amperákban akkut cserélni!
A Prius NiMH celláival is hasonló a helyzet: elhanyagolható a meghibásodási arány.
Egyébként vannak trükkök, pl. jelentős over-provisioning, de annó, amikor még nekem is volt villanyautóm (Puli ), az egyik nagy akkumulátorgyár vezető mérnöke mondta, hogy egy autóban, ha jól tervezett a töltő/fenntartó/üzemi körülményekért felelős rendszer, és nem járatják csúcsra az akkukat, tehát a megszokott névleges kapacitás 80%-át használják ki, és nem sokkolják őket nagy merítő/töltőáramokkal (vö. gyorstöltés!!!), akkor az élettartamuk szinte bármeddig kitolható, az 1M km/ 20 év teljesen reális.
Kérdés persze, hogy ez a gyártóknak érdeke-e -- jelenleg talán még igen.
Az viszont biztos, hogy a jelenlegi Li-alapú akkutechnológia hosszú távon fenntarthatatlan, ennél sokkal jobbat és kitermelhetőbbet, fenntarthatóbbat kell kitalálni.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz #96302336 #60 üzenetére
A kettő nem összehasonlítható, bár ha utaskilométerre vetíted a károsanyag-kibocsátást, akkor a repülő már egyáltalán nem olyan rossz.
Van azonban két másik tényező is: hogy mit és hol eresztünk ki.
A dízelek fő baja az, hogy egyrészt a városban, rengeted ember tüdejébe nyomják az anyagot, ráadásul úgy, hogy az légmozgás hiányában szépen fel is dúsul, másrészt a P10 szemcsék a sajtóban méltatlanul mellőzötten, de brutális következményekkel kerülnek be a fent jelzett városlakók tüdejébe -- ami ráadásul kifejezetten a modern dízelek áldásos hatása.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Ez sajnos csak az elméleti lehetőség, aminek a megvalósításához gyártói képesség és akarat is kell.
Ugyanez a barátom (mivel alaposan körbejárta a témát, és nem mellesleg némileg ért is hozzá) a Smartot azért vetette el, mert az pár hát állás során nem csak hogy tönkre tud menni, de egyenesen öngyilkosságot követ el.Valamiért a Boeing Dreamlinerekben is kigyulladtak azon a fránya (tán Panasonic) akkuk, pedig a repülésben azért oda szokás még figyelni az ilyesmire.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Az én ismereteim, tapasztalataim nagyjából ellentétesek. Több egyes (nagyon korai!), kettes Priust ismerek 300-500e km-es futásteljesítménnyel, amikben még egyetlen cellát nem kellett cserélni, és a gazdáik szerint ez a normál, elvárható állapot.
Sajnos már csak a múltban, de volt kifejezetten a Priusok akkumulátoraival is foglalkozó, szakmabeli ismerősöm, aki a szakmai tudása és a belső ismeretei alapján állította, hogy a NiMH Prius-akkukkal sok száz ezer kilométerig egyáltalán nincs probléma (mert az egész rendszer élettartamra van tervezve), de ő a Plusok, PligInek lítiumakkujaitól egy kicsit tart, azoknak lehetnek problémáik, de még bizonyíthatnak.
Akkoriban még nekem is több emlékem volt az akkutechnikáról, és nagyjából értettem, amit mond, érdekes volt és ésszerű -- ami nem csoda, hiszen a ő ebben tényleg nagy koponya volt.
Mellesleg mindez teljesen megegyezett azzal, amit pár évvel korábban az akkumulátorgyári főmérnök mondott, úgyhogy azért lehet benne valami.Mindez szerintem egyébként nem mond ellent az Általad linkelt cikknek.
A Leafekről csak annyit tudok, hogy állt egy félbevágva az egyetemen, meg tetszik is.
És persze, minden akku degradálódik, de nem mindegy, hogy mennyire -- illetve, hogy ezt mennyire hagyjuk.
A 83-as 1500-as Zsigulink 12 évet biztosan elment a gyári akkumulátorával, és bár nem indítóakkuként, de én is használok 17 évek ólom autóakkut és 14 éves NiMH AA-kat. (A Prius akkuinak a titka egyébként a szakik állítása szerint az okos menedzsmenten túl még az, hogy nem teljesen zártak a cellák, ami nagyon jó nekik -- ha jól emlékszem, de tényleg régen volt.)Egyébként az az érzésem, hogy mindettől függetlenül egyetértünk.
MaCS
UI: Ja, sima hibrid Amperákat nézegetett, de szerintem azért az is jelent valamit, hogy abban sem halnak az akkuk.
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Geller72 #118 üzenetére
"..csak a per jelet hagytam ki ezek szerint. 2kW/h-ra gondoltam"
Bocs, esküszöm, nem piszkálódási, hanem épító szándékkal:
Olyan, hogy W/h (teljesítmény/idő), nincs. A watt eleve egy teljesítményérték, azaz az egységnyi idő alatt elvégzett munka, difinitíve J/s. Ezt értelmetlen idővel továbbosztani.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Csak lassabban, ha jól tervezett a rendszer.
Éppen ma (a legutóbbi pengeváltásunk okán) megkérdeztem egy Prius 2-es taxist, hogy hogy áll akkuval. Azt mondta, hogy 480e km, és fáradásnak semmi jele.
Amúgy amiben komoly értelmét látom a villanyautónak, az a városi közlekedés, ahol már önmagában az hatalmas előny, hogy a kibocsátást kivisszük milliónyi ember életteréből, és mellesleg jelentősen csökkentjük a zajt.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz cinemazealot #185 üzenetére
Pontosan az lenne! És még csak nem is általában értelmetlen, nyilván professzionális területen milliószr alkalmazzák (pl. Csernobilban egy ilyen sztori vezetett kataszrófához), de jelen esetben talán nem egészen ez volt a fennforgás...
Ezeket azért szoktam szóvá tenni, mert látom értelmét annak, hogy tisztázódjanak a fogalmak. Számtalan szakmai(nak szánt) cikkben is olvasok alapvetően téves megfogalmazásokat és következtetéseket, és a W/h elég tipikus ezek között.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Miért pont ötszáz km? Legyen inkább ezer! Helyesebben annyi, amennyire NEKEM szükségem van.
Nagyon sok ember számára már a 100 km-es hatótáv is lég lenne -- akinek meg nem, az nyilván nem célközönsége az adott járműnek.
A nejem autója pl. még tíz év alatt soha nem ment egy nap alatt >150 km-t, és akkor is csak azért, mert időnként megjáratjuk a sztrádán kipóhálózási céllal. Ha nem tennénk, a napi 40 km mindig elég lett volna. Sok olyan embert, családot ismerek, akiknek egyáltalán nincs 100-120 km-nél távolabbi célpontjuk.
Nekem van, az én igényeimet egy napi 300-as kapacitás simán kielégítené, meg aztán van töltőoszlop is a világon.
Ha csobbanni akarsz Budapest-Keszthely viszonylatban, az pont olyan igény, mint a kőművesbrigád: nem életidegen, de egyedi. A többség számára indifferens.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
- Projektor topic
- Óra topik
- Autós kamerák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Futás, futópályák
- Napelem
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi 9 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.
- Dell Latitude 7420 Aluminium i5-1145G7, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill, NBD
- Új, bontatlan ESSAGER 8 in 1 USB C HUB NVME SATA SSD HÁZZAL (INGYENES SZÁLLÍTÁS)
- EVGA SuperNOVA G3 650W Gold full modular
- Final Fantasy VII PS4 deluxe edition
- Dell Latitude 7320 i5-1145G7, 16GB DDR4, 256GB NVMe, FHD IPS, HUN, Új Állapot
- BONTATLAN Playstation 5 Spiderman 2 kontroller, gari: 2025.08.31