Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ijk

    nagyúr

    válasz csongi #203 üzenetére

    Az a helyzet hogy amíg nem fejlesztenek ki nagy áramsűrűségű akkumulátort addig drága játék lesz az elektromos autó. Mert a jelenleg egyetlen épkézláb megoldás piszok drága. Ennek a folyamatnak a végén mindig a korlátozott mennyiségű nyersanyag áll.
    Nem az olajlobbi miatt nem terjedt el hanem mert nem volt megfelelő akku technológia. Mindig voltak próbálkozások, de életképtelenek voltak. Ha te holnap beadsz egy nagysűrűségű, olcsó akkutechnológia szabadalmat azonnal ráugrik több cég is tömeggyártásra és rövid időn belül ontják kifelé az elektromos autókat. Más kérdés hogy rögtön felszöknének a villanyárak úgy hogy nem lenne olcsóbb az üzemeltetése és kialakulna egyfajta egyensúly a belső égésűekkel, ugyanis mindkét oldalon korlátozott az erőforrás, arányosan növekedne a villany ár és csökkenne a benziné a keresleti arány változásával.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • vicze

    félisten

    válasz csongi #203 üzenetére

    "Egy terméknek ki határozza meg a lista árát? Ezen mekkora haszon realizálódik?"

    Hm nézzük csak, mekkora? A Tesla a legdrágább és 2. legtöbbet eladó elektromos autó gyártó, jelenleg 1milliárd dolláros veszteséget termel évente, és a Model 3 erre valószínűleg rárak még egy lapáttal. Ép most volt 10%-os leépítés. Az elektromos autók többsége ugyan ez talán a Leaf-et kivéve, de a haszon ott is minimális, de az már legalább gazdaságos, mert fele akkor aksit raknak az autóba, így dupla annyit tudnak gyártani.

    Sajnálom hogy le kell nyeld, az elektromos autó attól drága mert drága az aksi, és nem azért mert valaki jól megszedi magát rajta. Ha nagyobb lenne a haszonkulcsa mint a belső égésűnek, akkor bár boldog boldogtalan azt gyártaná mert szarrá keresnék magukat rajta. Ehelyett minden gyártó a fejét vakargatja, hogy hogy a fenébe tudnák gazdaságosan gyártanai.

    (#205) cinemazealot: Képzeld volt 1922-ban is elektromos autó nem egy, azt is az olajipar nyírta ki... Az ilyen összeesküvés elméletekkel az a baj, hogy a hívők elfelejtik felskálázni az elektromos autókat, most is pontosan ugyan az a probléma velük mint régen. Lassú töltés, és alacsony hatótáv, régen még ronda és praktikátlan is volt.
    Mára már egyszerűen elfogadhatóbbak lettek a korlátok a technológia fejlődés és sokat dobott a Tesla effekt ami "szexivé" tette az elektromos autót.

    UPS már isten tudja hány éve(15+) elektromos autót használ ahol lehetséges, azért mert gazdaságosabb és olcsóbbak vele. Őket nem vette meg az olajlobbi.
    Venezuelát is megvette az olajlobbi. ;]

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák