Új hozzászólás Aktív témák
-
kakuk.tamas
addikt
Naaaahhh. Az önjáró autó egy dolog, az jöhet. De egy elszabadult 'autobot' kamion már más tészta... Valamit igazán hagyhatnánk az embernek is.
Az asszonyt mikor akarja megkettyinteni a Terminátor helyettem???[ Szerkesztve ]
Úriember vagyok, az a gecirendes fajta. ~ Győr ~ Apple iPhone 14 Pro ~ Apple Watch 8 Cellular 45mm ~ Xiaomi Mi Electric Scooter 3 ~ EBFEC VIPER MTB2 ~ Telekom 2000/1000 ~
-
TomMusic
őstag
válasz kakuk.tamas #1 üzenetére
Az asszonyt mikor akarja megkettyinteni a Terminátor helyettem???
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
infectedmann
őstag
válasz kakuk.tamas #1 üzenetére
Ha ez nem is fog megvalósulni, de pár év és vehetsz majd kínai szexrobotot
-
Molk
tag
Bárkinek beugrott erről a Párbaj c. film? - (Steven Spielberg-től)
-
félisten
válasz kakuk.tamas #1 üzenetére
Az asszonyt mikor akarja megkettyinteni a Terminátor helyettem???
Arra ott lesznek a munkanélkülivé vélt kamionsofőrök...
Bocs...
Komolyra fordítva: elszabadulásügyben pont azt szeretném, hogy automatika, ne pedig egy ki tudja milyen gyakorlattal rendelkező, éppen hány órás műszak végén kókadozó emberi sofőr irányítsa a soktonnás gépet.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
ASdS
csendes tag
válasz kakuk.tamas #1 üzenetére
Pont hogy először a kamionoknál kellene behozni...sokkal biztonságosabb lehetne, mint a vezetés közben/helyet filmet néző, telefonját babráló, újságot olvasó vagy éppen alvó humán erőt kiváltva, amelyik a monotóniát nehezen viseli el...
-
dabadab
titán
Egyébként az Otto azért ígéretes, mert:
1. elsőre csak egy viszonylag egyszerűen automatizálható részre koncentrálnak
2. olyan piacot szemeltek ki maguknak, ahol a termékük ténylegesen eladható, mert a vevők ki tudják fizetni és ki is akarják, mert gyorsan megtérül az áraDRM is theft
-
Apollyon
Korrektor
Milyen furcsa a Volvo-tól csőrös kamiont látni. Egyébként usákiában miért olyan nagy divat a csőrös?
Végül csak valóra válik a The Island c. Ewan McGregor-os film egyik jelenétében lévő önvezető kamion... Csak az msn nem vált be
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
dajkopali
addikt
-
Apollyon
Korrektor
válasz dajkopali #11 üzenetére
Ezt jó tudni, és bár nem vagyok éppen öreg, de nem nagyon láttam szinte soha csőrös kamiont.
Mondjuk az európai szűk utcákban valóban sokkal jobban elférnek a "nyomott arcú" vontatók, elég nehezen tudnának csak fordulni, odaát ez meg ugye nem probléma...#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Agostino
addikt
"Egyébként usákiában miért olyan nagy divat a csőrös?"
a fentebb említett okok miatt és ebből adódóan talán azért is, mert ha a hely egyszer adott a csőrösnek, akkor szervizelés szempontjából picit előnyösebb gépek, hiszen a motor ezeknél elől van, egy mozdulattal nyitható a motorháztető és hozzáférhető a motor. eu gépeknél a fülke alatt van, amihez az egész kabint billenteni kell. bár mondjuk az sem egy nagy történet.
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
-
#79335424
törölt tag
Silósban, billencsesben előfordulnak az EU -ban is, mert azokon rövidebb a pót, így beleférnek az össz. hosszkorlátba. De, ezek az amerikai verdák is csak matchboxok az ausztrál road trailekhez képest. De, azért kipróbálnék egy ilyen amerikai, puttonyos szerelvényt. Biztosan komfortosabb, mint az a MANci, amit most terelgetek.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
Belegondoltam, hogy mekkora újítás ez. Egy modern kamionban:
-automata váltó van
-a retarder össze van kapcsolva a tempomattal, és szükség esetén az üzemi féket is tudja használni
-van távolságtartó automatika, és sávelhagyás figyelmeztetés
Szóval, autópályán egyébként sincs túl sok dolga a sofőrnek. A "szakma" akkor kezdődik, amikor lejövünk a pályáról. A cikk szerint ott megáll a robot tudomány. -
-
#79335424
törölt tag
Nem vágod a mondanivalóm lényegét. Sikerült egy sofőr feladatai közül a legpitibbet automatizálni. De, mi lesz, amikor lefordul a pályáról? Átveszi az autót egy sofőr? Ezzel nem lennének előrébb. Utazik egy sofőr is az autóban? A pihenőidőket csak álló járműben lehet tölteni, úgyhogy ezzel sem lennének előrébb. Apropó, pihenőidők. Az rendben van, hogy a robotnak nem kell. De, ki fogja leszedni az árut? A legtöbb cég nem három műszakos, úgyhogy éjszaka dekkolás van. A hétvégi kamionstop sem a sofőrök pihenőideje miatt van, úgyhogy hétvégén is dekkolás van. Akkor még nem beszéltünlk pl. egy svájci vámkezeltetésről, vagy arról, hogy 22-06h között Svájcban nem lehet kamionnal közlekedni. Vagyis, a határon dekkolás van. Aztán ott a többi autós. Elég, ha ők feltartják a robotot, máris borul a rakodási rendszer. Ez azt jelenti, hogy valahol, valakinek dekkolnia kell. A kamionos szakmában tudod mi a leggyakrabban elhangzó mondat?
"Kicsit várni kell."
Szóval, az még nagyon karcsú, hogy egy robot el tud terelgetni egy kamiont a pályán.[ Szerkesztve ]
-
Lacok
őstag
válasz kakuk.tamas #1 üzenetére
Jelenleg vibrátornak hívják azt a terminátort.
"Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum"
-
#79335424
törölt tag
Mert azt a sofőrt is fizetni kell, és pihenőidőt és körülményeket kell neki biztosítani. Továbbá, Amerikában nem tudom, hogyan megy egy autó átvétel, de itt, Európában ez nem úgy van, hogy a sofőr csak úgy bepattan, aztán go. Kb. 10 perc, amíg a tachográf beolvassa a kártyát, a sofőr berögzíti a műszak folytatást, és letölti a kötelező ellenőrzési időt.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
Benne van a KRESZ -ben, hogy indulás előtt miket kell ellenőrizned egy járművön (fékek, lámpák, gumik, stb.). Ez egy 5 perces mutatvány. amit minden műszakkezdés előtt, illetve járműátvételkor meg kell tenned. Ekkor ugyebár nem pihensz, és nem is vezetsz. Egyéb munkának minősül, tehát a tachográfot erre az időre "kalapácsra" kell állítani. Ezt bizony nézi a rendőr kontrollnál, és büntet, ha azt látja, hogy napi pihenőből egyből vezetésre váltott a tachográf. Mellesleg az is érdekes, hogy egy vezető automatika hogyan hajt végre egy ilyen ellenőrzést? A kártyabeolvasás lehet, hogy csak 20 mp., de utána még manuálisan be kell vinned a tachográf által nem rögzített tevékenységeidet. Magyarul azt, hogy mit csináltál az előző autóból történt kártyakivétel óta.
[ Szerkesztve ]
-
ASdS
csendes tag
Jaja, de olcsóbban adták mennyiségi kedvezménnyel...(B,C,D)
Bár nem tudom ezt a következtetést miből vontad le. Abból, hogy nem hallottam olyanról, hogy kötelező ellenőrzési idő? Lehet azért, mert olyan nincs. Max az van, hogy mit kell leellenőrizni és milyen időközönként... -
laszlohu
addikt
Megint egy új, és fontos döntés, megállapodás az önjáró autókkal kapcsolatban,
az autópályáknak minimum 3 sávosnak kell lenni,
ugyanis 1 db sáv az önjáró autóknak, önjáró kamionoknak lesz fenntartva,
2 db sáv pedig az emberi sofőrrel vezetett autókkal, kamionnal közlekedőknek.[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
Na, az érdekes lesz. Jelenleg ugyanis nem használhatjuk a legbelső sávot. Meg egy autópálya felhajtásra is kíváncsi lennék. Ha csak a KRESZ írott szabályai szerint fog eljárni az automata, akkor abból hamar ügy lesz. Vagy, mi lesz egy emelkedőnél? Előzni fog az automata, vagy szépen feldöcög a leglassabb jármű tempójával? Vajon egy emelkedő előtt figyeli majd, hogy az előtte levőnek fel van -e húzva a bogitengelye? Ezt egy humán sofőr azonnal kiszúrja.
-
laszlohu
addikt
Autópályára felhajtásnál pedig egy külön felhajtósávot kell létrehozni az önjáró autóknak, gondolom.
-
cami][us
senior tag
Max tankolni áll meg, ez minden szállítócég álma. Persze ha a havas úton valami gebasz van, akkor dől a kártyavár.
-
laszlohu
addikt
-
#79335424
törölt tag
Ez egy szobából, vagy egy személyautóból talán elképzelhető, de aktív nemzetközi kamionosként nézve, sztem ettől nagyon távol vagyunk. Alapjaitól kéne átalakítani a szakmát, és a közlekedést. Amiről most Ti beszéltek, az már létező dolog. Vasútnak hívják.
[ Szerkesztve ]
-
laszlohu
addikt
válasz #79335424 #37 üzenetére
Én másképp gondolom, ugyanis minden csak pénz és kivitelező kérdése, és ha az únió kiáll egy ügy mellett, akkor arra pénz is lesz,
más kérdés, hogy az a pénz kinek a zsebébe vándorol, hogy valóban útfejlesztésre -e ,Az önjáró projektet minden tagország támogatja, ugyanis mindenki szeretné csökkenteni a jármű-és személyi balesetek számát.
ui.: ha ez a projekt megvalósul, az nyilván azt is jelentheti, hogy a vasút sokkal kevesebb személyt szállít,
persze ennek köze lesz az anyagi vonzathoz is.[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
Sztem sok sebből vérzik ez a project. Még az sem bizonyított, hogy az önvezető teherautók biztonságosabbak. 10 ilyen autó lényegtelen, 1000 ilyennel viszont meg lehet bénítani egy országot. Minden rendszer feltörhető, csak az a kérdés, hogy megéri -e. Na, ez sztem megérné.
Szép dolog, hogy a tagállamok részéről megvan a szándék az automatizálásra, de mint tudjuk, a pokolba vezető út is jószándékkal van kikövezve.
Cseszhetik a tervüket, ha a megrendelők a humán vezetős fuvart rendelik, mert túl nagy költség lenne az átvevő rendszerüket az automata autókhoz alakítani. Miért is tennék? Őket pont nem érdekli a közlekedésbiztonság, csak az, hogy megkapják az árut. Ebben pedig a hibaszázalék elenyésző, mert a balesetek nagyon ritkák a mozgatott össz árumennyiséghez képest. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy a sofőrök milyen pillanatok alatt tudnak lehetetlen helyzetbe hozni egy robotkamiont. Ebben pedig mindegyik partner lesz.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11 -10% Csak ameddig a készlet tart!89.780 Ft
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- Asus VivoBook X509JA-BQ904T
- HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro) -10% Most 203.990 F
- Lenovo M810z AIO Core I5 6400 4x2700/8GB/120G SSD/wifi/cam 21,5 -10% 66.950 ft