Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
Teslát nem ismerem, de összességében a sebességbe csak akkor szólnak bele ezek a rendszerek, ha bekapcsolja az autopilotot és/vagy mellette aktív a táblafelismerés vagy a tempomat. Mindenképp a sofőrön múlik mit akar. Ha padlózza akkor pedig sosem szól bele, mert az vészhelyzet, ebbe nem is akarnak beleszólni még jó ideig, a jövőbeli tervek szerint is csak figyelmeztet és az is kikapcsolható.
Szóval igen, a jelenleg elérhető fullos önvezető ellenére ha padlózza akkor simán belemegy a kanyarba százzal. Ott csak a szokásos ESP meg az AEBS van ami megmentheti, de ilyen padlózós, eszetlen száguldozós esetben már ez is kevés. De van egy érzésem, hogy az AEBS padlón szintén kikapcsol biztonsági okokból.Ma pontosan ugyanazt éljük, mint anno az ABS/ESP megjelenésekor. Az emberek azt hitték mindent is lehet ilyen technológiák mellett. Aztán észbe kaptak. Most is azt hiszik mindent is lehet a jelenlegi technológiák mellett, de majd észbe kapnak és akkor elkezd ténylegesen is kevesebb baleset lenni.
-
tomcat78
őstag
Az időnként gázon állva részhez: A tempomat is változtatja a gázpedál állását, emberi beavatkozástól függetlenül. Ez a rész pont nem bizonyítja az emberi beavatkozást önmagában.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Egy szóval nem azt írtam, hogy a következtetés a mondandód végén helytelen! Csak annyit igazítottam rajta, hogy a változó gázpedál állás messze nem feltétlen emberi beavatkozást feltételez. De, ha már itt tartunk: (csak, hogy a másik kollégának is jusson valami) egy teszem azt meghülyült autopilot miért ne produkálhatna random 98,8%-os gázt? Félre értés ne essék: én is azt gondolom, hogy emberi hülyeség lehetett. De önmagában a százaléktól és egyebektől függetlenül a gáz állása ezt maximum feltételezés szintjén támasztja alá.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tibcsiworld
aktív tag
Az autopilot alapvetően autópályán működik. Van olyan helyzet, hogy be lehet kapcsolni. De ahhoz kellenek feltételek. Látható felfestés a minimum.
Ez egy zsákutca felfestések nélkül. Ahogy írja a cikk, egy másik teslát itt már próbáltak, és nem lehetett bekapcsolni az AP-t.
Tények:
- az autopilot nem padlóz
- ha gázt vagy féket nyomsz, akkor engedi. a kormányt is eltekerheted. Az irányítás a Tied. Pont azért, mert nem tökéletes a rendszer, és bármikor lehet gond.
A legalapvetőbb gond, hogy fantomfékez! Ez azért van, mert radarral lát pl egy repülő zacskót, amit a kamera nem lát. A 2 rendszer összeveszik, így inkább satuzik. Az autopilotot használók a gázon tartják a lábukat, mert ha jön mögöttük valaki, gond lehet! Ezért pl a Tesla újraírta az egész autopilot programot (volt is visszalépés), és kikapcsolták a radart, mondván ha az ember a szemeivel tud autót vezetni, akkor az autopilot is tud!Itt kell megkülönböztetni az FSD-től (Full Self Driving). Nah ez fizetős. Nálunk viszont az EU szabályozások miatt gyakorlatilag használhatatlan. Ez tud padlózni már. A balesetkor ez sem tudott. A frissítés később jött! (Sőt, ezt a funkciót csak a 2000 tesztelő kapta meg egyelőre!) Ez viszont a muksónak nem volt megvéve! Ezzel elment volna a zsákutcában is!
A 2 rendszer (program jogosultság inkább) közt is van egy közbenső, ami alacsonyabb pénzért ad némi plussz funkciót!
Sokadrészt nagyon nehéz átverni a Teslát, mert pont az AP tökéletlensége miatt mindent logol. Tehát ha be van kapcsolva, és elrántod a kormányt, vagy bármit csinálsz, azt küldi a központba elemzésre! Ezt kiértékelik, és tökéletesítik a rendszert a következő frissítésben.
-
forumpista
tag
Nem is mondtam hogy az FSD volt a ludas.
Csak csávókám nekiállt hepciáskodni hogy a repülőgépeknél miért nem baj a robotpilóta megnevezés és a Teslánál meg miért baj. Hát azért, mert ott típusvizsga kell, hogy érted hogy mit tud a repülőgép robotpilótája és mit nem nem tud. Teslát meg bármelyik hülye vezethet és a Tesla bizony k.rvára úgy marketingeli ezeket a funkciókat, mintha valóban képes lenne önvezetésre.
Kivéve amikor baleset történik, mert akkor persze bőszen megy a mutogatás a kisbetűs részekre...Egyébként az FSD béta semmi más, mint egy level 2+ szintű önvezetés, pont ugyanakkora átverés mint az autopilot név. Sehol nincs még a lvl 5, ami valóban FSD lenne.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Csak éppen az USA-ban elég komolyan veszik a cégvezérek ilyen jellegű "jóslatait", az ilyen kijelentések nagyon nagy mértékben tudják egy cég részvényeinek az értékét befolyásolni.
Offos téma itt, de Musk a bitcoinnal kapcsolatban is szokott árfolyamingadozást okozóan nyilatkozgatni, a múltkor elég nagy árfolyamemelkedést okozott azzal, hogy bejelentette, hogy a Tesla elfogad a vevőktől bitcoint is az autók árának a kifizetésekor, aztán pár hónap múlva pedig elég nagy árfolyamesést okozott azzal a bejelentéssel, hogy a továbbikban már nem fogadják el a bitcoint.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.
- Dell Latitude 7420 Aluminium i5-1145G7, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill, NBD
- Dell Latitude 5421 i7-11850H, 32GB DDR4, 1TB NVMe, FHD IPS, HUN Vil.Bill. Új Állapot, NBD