Új hozzászólás Aktív témák
-
tag
Nem a kényelem irányából közelítettem meg, az csak egy példa volt. Tulajdonképpen semmilyen irányból nem közelítettem meg, vagy inkább minden irányból megközelítettem, ha úgy tetszik, mert a kijelentés az volt, hogy "a piac legjobb autóit" alkotta meg a Tesla. Ez a megfogalmazás pedig azt jelenti, hogy minden szempontból, minden irányból, általánosan megközelítve, hiszen az első kommentjében Noukoum fórumtárs még nem szűkítette le.
Szóval nem vitatom, hogy a Tesla sok dologban előremutatót alkotott, (bár a szoftverben a minden ülésre használható fingó effect nekem infantilis). Az elektromos autó műszaki alapjai tekintetében kiemelkedő (szerintem leginkább az akkumulátorban) de jelenleg kezdenek mellé felérni a versenytársak. Kiváncsi leszek mi lesz a következő nagy dobása a Teslának az autói tekintetében, mert ha elektromos hajtás és üzemidőben lemorzsolódik az előnye, akkor kelleni fog valami... -
#54625216
törölt tag
Csak adalékként az önvezetéshez: a Tesla-nak ma több, mint egymillió kocsija szállítja a training adatokat és ez minden újabb eladott példánnyal növekszik.
Ahhoz, hogy ez az előny behozható legyen a konkurenciának az összes új autóját fel kellene szerelnie kamerákkal. Ingyen. Ez az egyetlen esélyük, mert most még több autót adnak el, így a volumennel kompenzálható a késlekedés. Ha most nem teszik, akkor exponenciális ütemben romlanak az esélyeik, hogy behozzák a Tesla-t, márpedig kétséges, hogy a tradicionális autógyártók hajlandóak-e bevállalni több milliárd dollár befektetést csak az adatgyűjtésbe. -
#54625216
törölt tag
Az az igazán érdekes, hogy még a tréningnél is többről van szó.
Andrej Karpathy bemutatta, hogy a rövid távú emlékezet hogyan működik a rendszerükben, azaz ha a táblát két másodperccel előtte már felismerte, de a döntés pillanatában takarja egy másik autó, akkor is tudja, hogy a tábla ott van.
A következő fázis a tapasztalatok felhasználása lesz.
Azaz egy olyan "mentális" térképről, ami az emberi vezetőknél intuitívan működik, hogy hopp, ebben a kereszteződésben a múltkor kivágott elém egy szuicid biciklis én meg nem láttam a bokortól, itt érdemes erre is figyelni.
Csak a Tesla az összes autó által begyűjtött adatot használni fogja, azaz ha tegnap arra járt egy Tesla és majdnem elütött egy őzet, akkor a következő Tesla már azon az útszakaszon számolni fog a veszéllyel.
Egy ilyen adatbázist pedig nem lehet egyik napról a másikra felépíteni és aki hamarabb kezdi, annak idővel behozhatatlan előnye lesz a piacon. -
stellaz
addikt
Nagyon sok mindent le lehet szűrni egy olyan kérdéssel, amire közszájon.firig az elvárt választ.
Madresztza hr osztály bullshites kérdéseit hagyjuk már. Azért ilyen faszságokat kérdeznek, mert amúgy mit kérdeznek? Nem értenek semmihez.Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
tag
Hát tényleg nem veszünk össze ezen
Már csak azért sem mert előnyben Te is elsőként az akkut emelted ki. meg azért sem mert Veled lehet értelmes hangnemben beszélni.
A présöntvény alváz olcsóságát nem vitatom, de ezt nem tartom igazán olyan előnynek, ami "piacvezető pozíciót" garantálna. A SUC hálózat szintén ilyen. Lehet, hogy elősegíti, hogy a versenyben legyen egy kis előnye a Teslának, de ahhoz, hogy a versenytársak ne tudják megfogni, ehhez önmagukban és együtt is kevesek.Az önvezető autó, úgy ahogy a vevők elvárják, egy nagyra fújt lufi ígéret még csak, és nem csak a technika lesz az, ami a széleskörű alkalmazást fékezni fogja. Már most elkezdték feszegetni a felelősségi kérdéseket (baleset esetén ki a felelős) például, amikről kérdés, hogy hova fognak kifutni. Húzós perek fognak indulni, Amerikában főleg, amik jó nagy összegekről fognak szólni, és szinte biztos, hogy a gyártó felelőssége vastagon téma lesz.
Továbbra is azt gondolom, hogy a Teslának kelleni fog egy újabb nagy dobás, ami kilővi őket megint a versenytársak elé pár évvel az elektromos autók kulcsműködési területén (akku, hajtás) méghozzá belátható időn belül, mert jelenleg sok-sok ígéret, és a Model 3 évekkel ezelőtti bejelentése idejére már kialakított technikai megoldások előnye az, ami még tartja a Tesla körül a hypeot, és biztosít most nekik bizonyos területen előnyt.
-
dabadab
titán
Igen, ez a "ki a felelős" kérdés nagyon erősen túl van lihegve, ez olyan téma, ami nagyon régen tisztázott (kis túlzással Hammurabbi törvényei (i.e. 1750) óta), hiszen egyáltalán nem az önvezető autóknál merül fel először az, hogy ha egy mérnök elront valamit, akkor annak komoly sérülés/halál lehet a vége és ezért kit terhel a felelősség.
DRM is theft
-
tha_answer
őstag
-
tha_answer
őstag
jaja pont ott mutatjak h gyari alkatresszel gyari technologiaval ugyanolyan biztonsagos lesz mig kispista altal helyrehuzott kokanyolt meg halal.
"A két autó útja a javításnál vált el. Az ezüst színűt az autóra vonatkozó, aktuális és a márkaszervizek számára folyamatosan frissülő és naprakészen elérhető előírások szerint javították, ami az ultranagy szilárdságú, sérült elemek cseréjét írja elő. Ezen elemeket különleges tizedmilliméteres pontossággal állítható lefúrógéppel szedik le a karosszériáról, majd az újakat 10 000 A áramerősségű, állítható elektródaszorító erejű hegesztőgéppel rögzítik."
https://www.autonavigator.hu/cikkek/baleset-utani-javitas-a-korrekt-munka-is-lehet-eletveszelyes/
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
kotozkothedsz, de a lenyeg annyi , h extrem pontossag szukseges hozza. biztos azert fontos a tizedmillimiteres lefuras mert a cseredarab nem pont oda illeszkedik pontosan. vagy de?
tehat megegyszer: kisebb tomeget kicserelni a kevesebb energia vagy a nagyobbat?
"egy jó karosszérialakatos képes ugyanolyan szilárdságú cseredarabot gyártani."
igen 20 tonnas preselogepekkel vannak felszerelve.
am legyen.tizedmilimeteres kiflexeles is megy? majd annak a helyebe visszarakni? leheggeszteni?
ha ez mind igaz vmi alternativ univerzumban akkor a legvegen: megeri? a teslanak
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
ahogy az onvezeto autok is onvezetok ugye?
jaja es a helyi lakatos is tudja majd, mikor a sima kocsielemek is csak gyarival lesznek jok. megh ultranagyszilardsagu acelt helyben alakrakalapalnak. jaja.
vicces vagy. egyszer az h ujat kuldenek es az kornyezetkimelobb masik az h ok mondtak h lehet javitani. az onvezetot is mondtak. meg a semit is.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
hany eves seat alhambra volt? teli ultranagyszilardsaguval?!
megnezted a linkelt passatos cikket? meg ki is lett emelve h ultranagyszilardsagu gyari vs lakatos.
a veteranautokba azokban aztan van kemenyacel.
"mert egyébként nem éri meg a bele ölt pénzt),"
de a fel alvaz kicserelese meg fogja erni egyben, ugye?ez a teslanak eri meg csak, meg az elso tulajdonosig.
haszigoruan vesszuk nemsok koze van hozza a teslanak. nemet mernokok, olasz gepek probaljak ami ha bejon akk vagy 100 usdvel olcsobb lesz ez a resze a gyartasnak.
-
-
-
tha_answer
őstag
válasz Pingüino #194 üzenetére
az emeberek azert vesznek autot mert kotott palyan akarnak menni. seems legit.
senki nem mondta h szar. csak annyit h bizonyos helyzetekben elegge kompromisszumos. vki el vele, vki probalja elvenni az elet mintha nem lenne, vki meg azt mondja h majd akkor jojjenek mikor karosodas nelkul lehet fullra tolteni tankot percek alatt.
a kotott palyara rohadtul nem igaz az akkor amikor akarod.
-
tha_answer
őstag
válasz Pingüino #198 üzenetére
100kmerenkent megallni, az aztan az esszel valo kozlekedes. ^^.
"belső égésű motoros autók gyártása max. 15-20 éven belül mindenhol meg fog szűnni, "
aha. majd ha a mento meg tuzoltoauto atall ra.
baleset van es epp tolt... tuz van es epp tolton van... ugye nem?[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
válasz Pingüino #200 üzenetére
igen a korhazbezarasok koraban 10-20k metereket mennek a mentok.
tuzoltokocsinal adjunk az akksinak tomeget inkabb azt cipeljunk mint vizet felszerelest embert... hat persze.varjuk ki a veget. a sargamellenyesek egyszer mar elinteztek.
ez az eus suketeles meg katasztrofa. a kinaiak csinaljak jol, engedik a versenyt. itt meg tiltogatnak. megnezem texasban mikor tiltjak be a v8at.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
válasz Pingüino #208 üzenetére
ha barmi kozbejon es menni kell akkor tankolas legrosszabb esetben max 10p. 800kmre. tudod, az intel vezerenek a mondasa. csak a paranoid el tul.
aki szerint a kocsi lenyege nem az akkor amikor az nem a fuggetlensegeert valasztja hanem a kenyelmeert. igy is lehet.
carsharing ide, carsharing oda, kozos lonak turos a hata.
meg mindig nincs darpa nelkuli gamechanger peldanak hozva.
-
tha_answer
őstag
válasz Pingüino #213 üzenetére
mindjart az elmult napokbol is lehet peldat hozni: afganisztan. es nem 800 hanem sokszor 800.
extrem pelda? az. mindennapi? nem nem mindennapi. csaladok elete jovoje mulik rajta? ki tudod ezt is talalni.
de mondhatam a virus miatti hatarlezarasokat es az mar europa. vagy ukrajna, feheroroszorszag.
a darpa nelkuli peldat azert ajanlom mert akkor a gyakorlat is bebizonyitja amit bendeguz irt. en meg bekussolok mert mar lesz ra ellenpelda, tehat a valo eletben is igaz h nem darpas fejlesztes is lehet gamechanger.
a darpas jelenlet termeszetesen nem szukseges es nem is elegseges a gamechangerhez. de vhogy megse megy nelkule.
sot van egy jobb ajanlatom: mondok en ha nem is teljesen de azert elegge gamechanger peldakat: a freqvenciaugras.
gatling.
semmelweis.persze, termeszetesen mondhatjatok h afganisztan ritka nem realis ra alapozni.
a frekvenciaugrassal felero szabadalom is ritka. egy gatling fele eroviszonyokat megvaltoztato fegyver is ritka. semmelweis is csak egy volt eddig.
tehat altalaban a villanyauto elfogadhatoan eleg lehet barhova, egy normalis vilagban. tehat altalaban a darpa ott van a szeren es huvelykujjszabalynak megteszi.
de nem normalis vilagot elunk. es barmikor elojohet egy semmelweis, gatling vagy egy hedy lamarr. szerencse kerdese.[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
válasz Pingüino #224 üzenetére
"216os komment: "a darpas jelenlet termeszetesen nem szukseges es nem is elegseges a gamechangerhez. de vhogy megse megy nelkule."
mint irtam nem szukseges es nem elegseges feltetel a darpa, tehat nincs mit bizonyitani, megis ha trainelnenk egy nnetworkot vmi olyasmit hozna ki h ahol gamechanger dolog megjelenik annak hattereben ott van vhol a darpa is.
egy trainelt nntol nem varsz bizonyitast. megis ra akarjak bizni a vilagot.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
válasz Pingüino #228 üzenetére
barmelyik nn elegge besulyozna a darpa es a gamechanger kozti kapcsolatot, azt kerdes nelkul elfogadnatok. vicces.
ha nemsikerul felfogni h bar logikailag se nem szukseges se nem elegseges a darpa jelenlet, kint a dzsungelben vhogy megis ott van a hatterben mindig az nem az en problemam. hozz ellenpeldat, azzal rovidre zarod.
TRIGGER WARNING:
https://g7.hu/tech/20200526/elon-musk-urkapszulajaval-beerte-a-szovjet-urtechnika-szinvonalat/[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell 7920 2x Intel Xeon Gold 6148 (80 szál, 3,7GHz), 192GB - 1,5TB DDR4 ECC, 1TB NVMe SSD 1400W, ÁFA
- Gigabyte H270M + i5 7400 + Zalman CNPS4X + 16 Gb 2.600 Mhz HyperX Beszámitok!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W
- Beszámítás! ASRock H510M i7 10700F 16GB DDR4 500GB SSD RTX 3070 8GB Rampage Shiva Seasonic 650W