Új hozzászólás Aktív témák
-
tha_answer
őstag
erdekes helyzetben az intel.
-
tha_answer
őstag
arrol nem is beszelve hha egybeontik akk mennyire javithato kesobb.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
-
tha_answer
őstag
válasz #54625216 #84 üzenetére
mert minden repedesnel az egeszet kell kicserelni mig a masiknal lehet reszeket is. tudod eegyenlomc2. szallitasrol nem is beszelve.
ez csak a teslanak eri meg. se a kornyezetnek se az atlagpolgarnak. egy teslanyomo kb csak teslat nyom. mast azert inkabb fel lehet szerszamozni massal is.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
jaja pont ott mutatjak h gyari alkatresszel gyari technologiaval ugyanolyan biztonsagos lesz mig kispista altal helyrehuzott kokanyolt meg halal.
"A két autó útja a javításnál vált el. Az ezüst színűt az autóra vonatkozó, aktuális és a márkaszervizek számára folyamatosan frissülő és naprakészen elérhető előírások szerint javították, ami az ultranagy szilárdságú, sérült elemek cseréjét írja elő. Ezen elemeket különleges tizedmilliméteres pontossággal állítható lefúrógéppel szedik le a karosszériáról, majd az újakat 10 000 A áramerősségű, állítható elektródaszorító erejű hegesztőgéppel rögzítik."
https://www.autonavigator.hu/cikkek/baleset-utani-javitas-a-korrekt-munka-is-lehet-eletveszelyes/
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
kotozkothedsz, de a lenyeg annyi , h extrem pontossag szukseges hozza. biztos azert fontos a tizedmillimiteres lefuras mert a cseredarab nem pont oda illeszkedik pontosan. vagy de?
tehat megegyszer: kisebb tomeget kicserelni a kevesebb energia vagy a nagyobbat?
"egy jó karosszérialakatos képes ugyanolyan szilárdságú cseredarabot gyártani."
igen 20 tonnas preselogepekkel vannak felszerelve.
am legyen.tizedmilimeteres kiflexeles is megy? majd annak a helyebe visszarakni? leheggeszteni?
ha ez mind igaz vmi alternativ univerzumban akkor a legvegen: megeri? a teslanak
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
ahogy az onvezeto autok is onvezetok ugye?
jaja es a helyi lakatos is tudja majd, mikor a sima kocsielemek is csak gyarival lesznek jok. megh ultranagyszilardsagu acelt helyben alakrakalapalnak. jaja.
vicces vagy. egyszer az h ujat kuldenek es az kornyezetkimelobb masik az h ok mondtak h lehet javitani. az onvezetot is mondtak. meg a semit is.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
hany eves seat alhambra volt? teli ultranagyszilardsaguval?!
megnezted a linkelt passatos cikket? meg ki is lett emelve h ultranagyszilardsagu gyari vs lakatos.
a veteranautokba azokban aztan van kemenyacel.
"mert egyébként nem éri meg a bele ölt pénzt),"
de a fel alvaz kicserelese meg fogja erni egyben, ugye?ez a teslanak eri meg csak, meg az elso tulajdonosig.
haszigoruan vesszuk nemsok koze van hozza a teslanak. nemet mernokok, olasz gepek probaljak ami ha bejon akk vagy 100 usdvel olcsobb lesz ez a resze a gyartasnak.
-
tha_answer
őstag
válasz #54625216 #101 üzenetére
na mielott nagymellennyel elmeleteskedunk (akar en, akar Te) megsugom h legeslegtobb energia az olvasztashoz kell egy elem legyartasa soran. Tehat lassan a testel, h egy egy repedes miatt 100kilokat olvasszunk be ujra mikor eleg lehet 20 kilot is.
megegyszer: tomeg, energia. ezek olyan fizikai torvenyek h a tesla sem gorbiti meg oket.
a legkornyezetkimelobb ha minel tovabb lehet hasznalni.
fyi: mind california mind nemetorszag co2 kibocsajtasa nott. a ket zold mintaproject. szoval ennyire olvasszunk be plussz tonnakat.
-
tha_answer
őstag
válasz #54625216 #105 üzenetére
ketlem h 150db vs 1 db.
egy sokszaz kilos ontveny szallitasa az olvasztoba vs 20 kilos db . meg vissza. sokismeretlenes ez.az autogyartok a beszallitokat 1-1 centert facsarjak.
mondom okosnak tununk de ne menjunk bele: egy nagyobb alkatresz legyartasanal a hiba lehetosege is nagyobb azaz a yield csokken. egy egy hibas csavart beolvasztani olcsobb a muszak vegen vagy egy egy db egesz alvazontvenyt?
hany alvazontveny beolvasztasa a nap vegen nullazza ki az egyszerubb logisztikan megsporolt koltseget?
megegyszer: a legenergiaigenyesebb reszfolyamat barhol barmit csinalsz az anyag belso szerkezetenek megvaltoztatasa.
amig nincs kiszamolva h ennyit kell beolvasztani, annak ennyi az energiaja stb.
az en szimatom azt sugja hogy csak a teslanak eri meg, ugyanis igy hamarabb lesz gtks a kocsi es lehet full ujat eladni helyette. ami a legkornyezetpusztitobb.
megha igy is van,de itt elmeletet fejtegetunk akkor menjunk bele teljesen:
van egy inflexios pont ahol atfordul mert anyagilag nem eri meg kicserelni a teljes alvazat - ezert legyartanak egy teljesen uj kocsit. ami ugye a legkornyezetterhelobb. ez a teslanal hamarabb johet el, mint minden masnal ezzel az alvazzal.megegyszer: a legenergiaigenyesebb reszfolyamat az anyag belso allapotanak megvaltoztatasa. ezt kell minel kevesebbszer.
nyilvan van egy egyensuly a reszegysegek szama/beolvasztott kilok szama kornyezetterhelese."Ráadásul még ha szimplán környezetvédelmi szempontból nézzük, az újrahasznosításnál akkor is jobb megoldás a végső lehetőségig való használat. "
https://g7.hu/vilag/20210826/megvan-az-egymillio-kilometeres-merci-amivel-meg-taxiznak-a-kozel-keleten-ugyanez-lesz-a-napelemekkel/radasul minel nagyobb esely van belso faradasra, ontesi hibara annal jobban fog hamarabb elfaradni stb. van egy technologiai hatar, ahol hosszutavon mar nem tudjak annyira befolyasolni az ontveny minoseget, ami megint ido elotti olvasztashoz vezet.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
válasz #54625216 #117 üzenetére
egy alvaz 30 eves elettartama alatt 10 elem csereje a kornyezetkimelobb vagy 10 db alvazcsere?
szted? van ra szamitas vagy ramondjuk h ez es kesz?
ha a leghatekonyabb az egybenpreseles lenne, a hadsereg azt alkalmazna.
ne a mostani nem tud gyartaani elegetbol indulj ki. hosszutavra terveznek ok is.
egy vmi miatt csinaljak: olcsobb. ez teny. h a kornyezetnek is olcsobb-e vagy sem.... ezt pontos kihozatali arannyal, hosszutavu belso strukturalis vizsgalattal lehet csak megmondani.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
válasz #54625216 #124 üzenetére
"Tesla be nem bizonyította az ellenkezőjét."
az IDRA olasz."ha a leghatekonyabb az egybenpreseles lenne, a hadsereg azt alkalmazna."
"Ez most komolyan érv akart lenni, vagy csak poénkodsz?"
igen mert a hadsereg=logisztika kis tulzassal"tervezetten csökkenteni a termékek élettartamát?"
mnki magabol indul ki. nem tervezetten hanem kovetkezmeny amit bevallalnak. kinaban berlinben mar radarokat hasznalnak h atnezzek."kevesebb alkatrész minden iparágban kevésbé környezetszennyező "
igazad van. komolyan mondom. -
tha_answer
őstag
válasz #54625216 #129 üzenetére
"Igen, ezt úgy hívják, hogy minőség ellenőrzés, ami ugyanúgy a gyártás része, mint maga az olvasztás-öntés."
ez akkor lenne teljesen igaz hogyha californiaban rontgenekkel kezdtek volna. miutan kiderultek az ontesi problemak, utana kezdtek el komolyabban hasznalni.
mindenesetre nem a biztonsagi kasztnit ontik, alvaz szerkezeti tartoelemeket. rontgent is azert vezettek be mert meg a lecsokkent elettartami kilatasok is varialodnak annyira hogy nezni kell.
"És mióta jellemző a hadseregek eszközbeszerzésére a hatékonyság?"
mikor haboru nyerese mulik rajta - akkor elegge. nem a beszerzesnel szamit a hatekonysag hanem a szallitasnal.[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
válasz #54625216 #142 üzenetére
Nem. Ne felig idezz. Ezt kihagytad:
"nem, ha fantaziat lat benne mert akkora gamechanger, akkor megfinanszirozza."Tehat ertsd: ha ez akkora hudefasza megoldas lenne vmi gamechanger problemara akkor a darpa vszeg kiirja azaz felhivj ra a figyelmet es megfinanszirozza espervagy beszall.
Leirom Neked egyertelmuen mielott projectalsz vmi ostobasagot: haboru = kistulzasssal logisztika = minel kevesebb alkatresz = egybeontes/preseles = gyozelemhez segito ut.
Nos miutan nem irtak ki ilyet vloszinuleg nem akkora gamechanger.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
válasz #54625216 #145 üzenetére
"Az eredeti hozzászólásodból idéztem a teljes mondatot."
amit kemenyen felreprojectaltal, utana pedig leirtam hogy kell erteni.nezd, en elhiszem hogy faj nektek hogy ez a darpas dolog kivillantja hogy a tesla vagy musk megse akkora zseni. ez van. amire a darpa kiir dolgokat vagy felkarol azok gamechangerek. ez a szervezet ezert letezik. faj? pontleszarom.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
válasz #54625216 #149 üzenetére
ofcourse h nem kovetkezik, de elegge valoszinutlen h az lenne, eleg nagy a kozos pont a sikeres gigacegek s sikeres darpa projectek kozott.
lasd internet meg a rajta felnovo cegek.elegge erzelmi kerdesnek tunik mert itt ugranak rogton ha nehanyan barmi rosszat illletve meg rosszat se kell mondani eleg megkerdojelezni hogy tenyleg gamechanger-e.
jelen esetben inkabb tunik a gigapress egy jo uzleti elonynek mint gamechangernek es ezt csak valoszinusiti h a darpa se harapott ra. erre harapni total erzelmi kerdes.[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
-
tha_answer
őstag
az autozas lenyege az akkor amikor akarom elerhetosege.
Te csavartad ugy hogy hoztal olyan felhasznalasi modot ahol lehet ellensulyozni ezt a hatranyt.
pontosabban csak alatamasztod: mivel akkor amikor akarod legyen menetkesz az auto ezert toltogetve van.szerencses vagy.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
válasz #54625216 #157 üzenetére
jajj.
nem.
a sorok kozt van egyfajta omlenges h musk igy tesla igy stb.
erre hoztam hogyha akkora kiraly ez a dolog akkor az felkeltette volna a figyelmet a darpanak mert a hadsereg a logisztikai elonybol nagyon de nagyon jol jar.mivel nem keltette fel a darpa figyelmet ezert valoszinuleg nem akkora gamechanger.
ennyi. nemtobb. faj? engem nemzavar.
az h ki mennyire erzelmi, kettonk kozul nem en ugrok barmire ami rossz fenyt vethetne muskra.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
válasz #54625216 #161 üzenetére
ezt irtam eredetileg:
"Tehat ertsd: ha ez akkora hudefasza megoldas lenne vmi gamechanger problemara akkor a darpa vszeg kiirja azaz felhivja ra a figyelmet es megfinanszirozza espervagy beszall"mit is jelent ez? az h a darpa szerint ez egy valos problema aminek a megoldasa gamechanger lehet. mivel ki se irtak erre palyazatot igy vszeg nem gamechanger.
tehat nem akkora problema aminek a megoldasa omlengest kellene h kivaltson.
jaja h egy klasszikust idezzek: a logikam kikezdhetetlen.
nem attol lesz egy talalmany hasznos hogy q1es iratokban jelenik meg meg idezik hanem ez csak kovetkezmenye h nagy valoszinuseggel hasznos.
tehat nem attol lesz vmi gamechanger mert darpa hanem azert keltette fel a figyelmet a darpanak mert gamechangernek iteli a problema megoldasat.
termeszetesen lehet olyan hatoanyag roppant hasznos ami nem q1es cikkek szereploje, es lehet q1es cikekben is oltari baromsag. de nemjellenzo. a darpa nem mas mint indikator. ahogy a q1es folyoiratok is.
ennek semmi koze a logikahoz. nice try.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
válasz #54625216 #164 üzenetére
"agyrém"
szamodra. perszehogyaz hiszen telibeveri a nagyon helyes formallogikai kovetkezteteseidet. csak ennek semmi koze a formallogikahoz. ha ebben a vonatkozassal igaz lenne amit mondasz akkor kidobhatnank a tudomanyos lapokat is kis tulzassal."leghatekonyabb"
" egyben préselés ne lenne hatékony. ne lenne hatékony."
aha. tehat vmi leghatekonyabb akkor mas automatikusan nem hatekony. viilagos. a bugatti veyronon kivul gyors auto nemletezik. ugye ezt Te se hiszed el? -
tha_answer
őstag
okay. zarjuk rovidre:
mennyi ido feltolteni az akksit? legyen 20-80, ne teljesen.
legjobb esetben 20p. akksidegradaciotol tekintsunk el. fogyasztoi tarsadalom, elso tulaj ugyse foglalkozik vele, vedjuk a kornyezetet ugye.
https://pod-point.com/guides/vehicles/tesla/2021/model-3mennyi ido teletankolni egy 80 literes tankot?
mielott formallogika kollega levezetne, hogy miert nem kovetkezik hogy ha vmi gyorsabban tankolhato akkor annak nagyobb az energiasurusege, ugye tudjuk h mennyi egy liternyi akksihelyre es egy liternyi tankhelyre beteheto uzemanyag energiamennyisge kozti kulonbseg?luxusrol volt szo. az ido is luxussa valik a mai vilagban.
-
tha_answer
őstag
válasz #54625216 #166 üzenetére
mar megint levegobe kardozol.
"Ember, azzal kezdted az egész vitát, hogy szerinted a Tesla egybeöntött alváza környezetszennyező"
""kevesebb alkatrész minden iparágban kevésbé környezetszennyező "
igazad van. komolyan mondom.""
mint latod, en mar regen belattam hogy rosszul gondoltam h kornyezetszennyezo, es igazat is adtam rengeteg hszel korabban.Te porogsz azon h le mertem irni h az indikatorok alapjan nem biztos ,hogy true gamechanger.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
válasz #54625216 #171 üzenetére
gyozd meg a kockazati tokebefektoket h igazabol a logika szabalyai szerint nem bizonyit semmit hogy q1es lapok cikkeznek arrol a hatoanyagrol amibe eppen beszallni akarnak.
gyozd meg a tozsdet h attol hogy meg engedelyt kapott egy uj szer abbol meg nem kovetkezik logikailag hogy hatasos. have fun.az iphone alkatraszeinek alapjai tulnyomo tobbsege darpakiirasespervagyfundos. a gigapress nem. deal with it.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Asztalos klub
- Elemlámpa, zseblámpa
- Windows 11
- Witcher topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- YouTube
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Yettel topik
- További aktív témák...
- Gigabyte H270M + i5 7400 + Zalman CNPS4X + 16 Gb 2.600 Mhz HyperX Beszámitok!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W
- Beszámítás! ASRock H510M i7 10700F 16GB DDR4 500GB SSD RTX 3070 8GB Rampage Shiva Seasonic 650W
- Beszámítás! ASRock H310CM i5 9400 16GB DDR4 240GB SSD RTX 2070 8GB Rampage Shiva ZALMAN 500W