- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- SkyShowtime
- VPN topic
- Windows 11
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ubuntu Linux
- Sweet.tv - internetes TV
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Bittorrent topik
- Microsoft Office és Office 365 topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
Z_A_P
addikt
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #61 üzenetére
A strukturális akkupakk is bontható, csak nem annyi, hogy kiszedsz pár csavart. Viszont az egyik fő szempont volt a tervezésnél a fajlagos költségek lefaragása mellett a megbízhatóság, szóval nem is nagyon kell javítani.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #69 üzenetére
Ja, hogy a présöntvényről volt szó?!
Arra azt nyilatkozták, hogy az autó gyártásakor azért készül az egész egyben, mert úgy olcsóbb, és gyorsabb.
Javításnál viszont már nem követelmény, hogy egy darabban legyen cserélve, így ha sérül, akkor a sérült részt kivágják, és csak a kivágott részt pótolják ugyanúgy hegesztéssel, mint ahogy egy hagyományos alváznál cserélnének egy hibás darabot. -
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #72 üzenetére
Miért lenne az kókányolás? Most is ugyanez történik, csak a hagyományosnál eleve hegesztve van az alváz, és ha egy részét cserélni kell, akkor a hegesztésnél szeded szét, és teszel fel cseredarabot szintén hegesztéssel. Annyi lesz ennél a különbség, hogy nem az egész alváz lesz hegesztve, hanem csak az a rész, ami cserélve lett, a többi meg marad egyben. Vagy te úgy gondoltad, hogy most ha sérül egy autó alváza, akkor csak kicsavarsz pár csavart a javításhoz? Alváz hegesztésnél nem a szomszéd lacikára kell gondolni, komoly szakszervizek is végeznek ilyen munkákat.
[ Szerkesztve ]
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #75 üzenetére
Hagyjuk már. Még a hegesztés is bőven többet húz el egy tizedmiliméternél. Tökéletesen működni fog oda szabott cseredarabbal, akár a legdrágább szakszervízben, akár a szomszéd laci bácsival csináltatod. Ha nem hiszed, akkor beszélgess el néhány karosszérialakatossal. Ők majd megmondják neked.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #78 üzenetére
Ja, mert a javítóelemnek pontosan ugyanolyan technológiával készített préselt acélnak kell lennie, mi? Még véletlenül sem használható helyette más. Mint mondtam, ha ilyen fenntartásaid vannak, beszélgess el néhány karosszérialakatossal, majd ők elmagyarázzák neked, hogy működik.
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #81 üzenetére
A játék kedvéért tételezzük fel, hogy az egybe öntött alváz nem javítható.
Miért lenne az környezetszennyezőbb, ha egy az egyben kicserélik az alvázat egy újra, a régit meg visszaviszik a gyárba, beolvasztják és újraöntik annál, mintha 150 különböző darabból lenne 15 különböző beszállítótól?[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #83 üzenetére
Miből gondolod, hogy az egész kicserélése nagyobb energiát igényel?
150 alkatrészből is ugyanúgy többet kell gyártani, hogy meglegyen a megfelelő cserealkatrész ellátottság, 150 különböző gépen, ami nyilván nagyobb infrastruktúrát igényel nagyobb energiaigénnyel. -
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #81 üzenetére
Abszolút nem kell ugyanabból az anyagból, ugyanazzal a technológiával készülnie. Van ugyanolyan erős acéllemez, mint a présöntvény, és vannak szakemberek, akik ki tudják belőle alakítani a megfelelő formát. Senki nem beszélt külső karosszériaelemről, tudod, az alvázon történő hegesztési, javítási munkákat is a karosszérialakatos végzi. Egyébként ültem már olyan autóban, aminek javítva lett az alváza, most is épp egy olyan autót hajtok. A világon semmit nem lehet belőle észrevenni. Ha szakszerűen van megcsinálva, akkor nem kell, hogy feltűnő legyen a javítás.
Szóval még mindig ott tartunk, hogy ne a saját elképzeléseidből indulj ki, hanem beszélj olyanokkal, akik ezzel foglalkoznak. El fogják oszlatni az összes kétségedet. Vagy nézzz meg mondjuk egy pár Totalcar Autómentők videót, és jobban át fogod látni a helyzetet. -
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #87 üzenetére
Ja, értem. Tehát te még a "tizedmiliméteres pontossággal állítható lefúrógép", és a "tizedmillimeterre odavalo cseredarabot" kifejezések jelentését sem tudod megkülönböztetni egymástól. Akkor nincs miről beszélni. Az ultranagy szilárdságú elem meg korrekt, de az nem csak gyárban készült lehet, egy jó karosszérialakatos képes ugyanolyan szilárdságú cseredarabot gyártani.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #89 üzenetére
Jólvan, mondjad a magadét, én befejeztem.
Biztos minden mérnök idióta a Teslánál, mikor kijelentik, hogy majd kivágva a sérült részt javítható a présöntvény alváz. Csak te vagy helikopter.
[ Szerkesztve ]
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #92 üzenetére
Ha lehet ne keverjük a mérnökök szakmai kijelentéseit Musk marketing kijelentéseivel, még akkor sem, ha egyébként az sem áll messze az igazságtól, mert attól, hogy felügyeletet igényel, egyébként vezeti magát, de ebbe a vitába már nem megyek bele veled. Láthatóan képtelen vagy belátni bármit, csak a saját elképzelésed fújod. Az ilyennel kár vitázni.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #94 üzenetére
Csak úgy szólok, hogy az alváz nagy része sima nagy szilárdságú acél, általában csak a merevítő oszlopok, a hosszmerevítők, meg a belső küszöb, és részei szoktak ultranagy szilárdságú acélból készülni, és a Totalcar Autómentők c. műsor pont arról szól, hogy pusztán érdekességképpen, bemutatni a folyamatot (mert egyébként nem éri meg a bele ölt pénzt), teljesen felújítanak egy régi, erősen szétrohadt Seat Alhambrát, és ott pl. a teljes küszöbhöz mindkét oldalt, az emelési pontokkal, mindennel együtt ők maguk gyártották le a cseredarabokat. Sőt, volt olyan rész, ahol nem is a hegesztési pontnál szedték szét az alvázat, mert akkor sokkal nagyobb lett volna a lecserélt elem, mint amit a rohadás nagysága indokolt volna, így csak kivágták a sérült részt, és annak a helyére hegesztettek. És egy olyan karosszérialakatos műhelyről beszélünk, ami nagyon nem szomszéd Lacika szint, mert főleg külföldi megrendelőknek újítanak fel veterán autókat. Szóval hiába vered magad, akkor sincs igazad. Lehet ultranagy szilárdságú acélt is megfelelő formára munkálni, lehet vele cserélni a hibás barabokat, és ez tökéletesen fog működni a présöntvény alváznál is. Ha nem hiszed, olvass utána rendesen. Pont.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #96 üzenetére
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #85 üzenetére
"mert minden repedesnel az egeszet kell kicserelni mig a masiknal lehet reszeket is. tudod eegyenlomc2. szallitasrol nem is beszelve."
A részalkatrész kicserélése mennyivel környezetbarátabb?
A Tesla esetében egy darab alkatrészt kell gyártani, szállítani, raktározni, másnál meg 150-et.
A hibás alvázat pedig 100%-ban újra lehet hasznosítani, mert ugye egy darabból van, így szimplán be lehet olvasztani és újraönteni.
Ez 150-szer környezetkímélőbb megoldás annál, mintha 150 darab alkatrészt kellene 150 különböző eljárással gyártani és raktározni, mert ugye nem tudhatod, hogy mikor melyikre lesz szükség, így kénytelen vagy az összeset készleten tartani.
És akkor még nem beszéltünk a design váltásról: ez esetben a Tesla más öntőformával gyártja azt az egy darab alkatrészt, másnál meg a 150-ből 100-at lecserélnek, így onnantól 100-al több alkatrészt kell készletezni, hogy a korábbi és az újabb típusok is javíthatóak legyenek.Egyszerűen logikailag nem áll meg az állításod, hogy az alkatrész szám csökkentése környezetszennyezőbb lenne.
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #102 üzenetére
Ha csak az olvasztás-öntés tömeg/energia igényét nézed, az pont az elméleti megközelítés, aminek így nem sok köze van a valósághoz.
Ha ugyanis egy alkatrész legyártásának teljes energia igényt nézed, akkor olvasztás energiáján túl rájön:
- a kiöntött nyers alkatrész megmunkálásának energiája
- a megmunkáláshoz szükséges eszközök fejlesztése, gyártása, karbantartása
- a munkaerő ellátásához szükséges energia
- a gyártó cég infrastruktúrájához elhasznált energiája
- az alkatrész szállításához, raktározásához szükséges infrastruktúra energiája
- és így továbbÉs míg egy több száz kilós alváz egyben kiöntése nyilván több energiát fogyaszt, mint egy 10 dekás csavaré, ha hozzáadod a többi energiazabáló tevékenységet és megszorzod a beszállítók számával, akkor a felhasznált energia elég egyértelműen az alkatrészek számának arányában fog növekedni lazán a kiöntés nettó energiamennyiségének többszörösévé.
Ráadásul ha a 150 alkatrész esetében is 100%-os újra felhasználást feltételezel (ami sosem lesz annyi, de az egyszerűség kedvéért fogadjuk el), a sok kis olvasztás-öntés is ugyanúgy összeadódik több száz kilóvá, csak mivel nincs 100%-os hatékonyságú eljárás, valamit 150 darabban kiönteni mindig többe fog kerülni, mint egyben.Tehát végeredményben csak akkor spórolsz az olvasztás-öntés költségein, ha a hibás alkatrészt egy másik, bontott alvázból egy az egyben újrahasznosítod. Ami egyáltalán nem életszerűtlen, de az így spórolt energia mennyisége köszönőviszonyban sincs az egyéb módon elpazarolt energiához képest.
Sőt még a bontás sem "tiszta" folyamat, mert a roncsokat is szállítani, tárolni kell, a bontásnak is van energia igénye, a bontott alkatrész szállításának, tárolásának is, stb.A lényeg: akárhogy is számolunk, mindig az alkatrészek számának csökkenése a környezetkímélőbb megoldás és ez teljesen független az iparágtól vagy a piactól.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz tha_answer #104 üzenetére
A gyártástechnológiai fejlesztésekben lemaradtak. Ez volt a gond. Minden más probléma innen származtatható. A gyártástechnológiai fejlesztések problémáinál közrejátszhatott az, hogy Krzanich első intézkedése volt a rutinos mérnökök elzavarása.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz tha_answer #110 üzenetére
És Krzanich ki is szolgálta őket rendesen. Feladta a jövőt a jelenért.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz tha_answer #113 üzenetére
Krzanich kirúgott mindenkit, aki nem őt akarta a vállalat istenének. Aki pedig nem értett egyet a tisztogatással, az felmondott.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #106 üzenetére
"hany alvazontveny beolvasztasa a nap vegen nullazza ki az egyszerubb logisztikan megsporolt koltseget?"
Ez nem logisztikai kérdés: a több alkatrész esetén egy csomó energiaigényes műveletet rárakódik a gyártásra annyiszor, ahány alkatrészt használsz.
Ráadásul teljesen mindegy, hogy hány alkatrészből áll egy alváz, újrahasznosítás esetén a végén kg-ra ugyanannyit kell újraönteni, a kérdés csak az, hogy egyben, vagy apróbb darabokban, mert ugyanazt több darabban kiönteni mindig drágább, ezen remélem nem kell vitatkozni.
Tehát akárhogy matekozol, a több alkatrész mindig nagyobb környezetterhelést eredményez, teljesen mindegy, hogy autóról, mosógépről vagy mobiltelefonról van-e szó.
Szerintem kevered a kérdést a szerelhetőséggel, amikor a gyártó terméke sok cserélhető alkatrészből áll ugyan, de szándékosan nehezíti a javíthatóságot, hogy kénytelen legyél a terméket meghibásodás esetén egy darab kidobandó tárgynak tekinteni, de a Tesla esetén nem erről van szó."az en szimatom azt sugja hogy csak a teslanak eri meg, ugyanis igy hamarabb lesz gtks a kocsi es lehet full ujat eladni helyette. ami a legkornyezetpusztitobb."
A Tesla jelenleg nem tud annyi autót gyártani, mint amennyire kereslet van, így kétlem, hogy az autók élettartamának rövidítésében lennének érdekeltek.
Egyszerűen más paradigma szerint állnak az autógyártáshoz és mivel újak a piacon megtehetik, hogy ne legacy megoldásokat alkalmazzanak, míg a többi autógyártónak egy ekkora technológia váltáshoz át kellene alakítania nem csak a gyártási folyamatait, de a teljes üzleti modelljét. Mivel azonban számos termékük gyártása jelenleg is tart, nem tudnak egy radikális döntéssel egyik napról a másikra átállni, így még a versenyhátrány ellenére sem éri meg nekik váltani. Egyelőre. -
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #120 üzenetére
Rád figyelni. Az nagyon fárasztó. XD
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #118 üzenetére
Ahhoz, hogy azt a 10db. elemet ki lehessen cserélni, ahhoz gyártani, szállítani és raktározni kell az összes elemet, mivel nem tudhatod, hogy melyik elem fog meghibásodni.
Tehát nem egy adott alváz javításához, hanem a teljes rendszer működtetéséhez szükséges energia mennyisége a kérdés, ebben pedig messze nem az olvasztás-öntés a legnagyobb tétel.
Az egyben préselés technikáját pedig azért nem alkalmazták eddig az autóiparban, mert fizikai képtelenségnek tartották, amíg a Tesla be nem bizonyította az ellenkezőjét.
Vagy szerinted a Tesla kivételével az összes autógyártó környezetvédelmi szempontok alapján dönt a gyártástechnológiáról?"ha a leghatekonyabb az egybenpreseles lenne, a hadsereg azt alkalmazna."
Ez most komolyan érv akart lenni, vagy csak poénkodsz?
"ne a mostani nem tud gyartaani elegetbol indulj ki. hosszutavra terveznek ok is."
Milyen hosszú távra? Szerinted hány eladott autó után és mikor fog a Tesla-nak annyira telítődni a piaca, hogy megéri nekik már most, a korai modelleknél is tervezetten csökkenteni a termékek élettartamát?
"h a kornyezetnek is olcsobb-e vagy sem.... ezt pontos kihozatali arannyal, hosszutavu belso strukturalis vizsgalattal lehet csak megmondani"
Nem, ezt azon pofonegyszerű elv alapján is ki lehet mondani, hogy a kevesebb alkatrész minden iparágban kevésbé környezetszennyező az általam már többször elmondott és általad következetesen ignorált szempontok miatt.
-
titán
válasz tha_answer #120 üzenetére
Hidd el, sokkal pihentetőbb az autóra bízni a vezetést, és figyelni rá, mint effektíve vezetni. Sokféle önvezető rendszert használtam már, csak a Teslánál van olyan, amikor tényleg rábízhatod, a többinél tényleg "együtt vezettek".
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #126 üzenetére
"igen mert a hadsereg=logisztika kis tulzassal"
És mióta jellemző a hadseregek eszközbeszerzésére a hatékonyság?
" kinaban berlinben mar radarokat hasznalnak h atnezzek."
Igen, ezt úgy hívják, hogy minőség ellenőrzés, ami ugyanúgy a gyártás része, mint maga az olvasztás-öntés.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #130 üzenetére
Eleve már az nonszensz, hogy egy új technológia hatékonyságával szemben érvként hozod fel, hogy valaki per pillanat (még) nem azt használja.
Az emberiség is azért ragadt le a ló vontatású járműveknél ugye, mert valaki elkezdett autókat gyártani, de aztán megnézték, hogy a hadsereg használja-e, és hát kiderült, hogy nem, ezzel bizonyítást nyert, hogy az autó nem hatékonyabb a lónál, így dobták az ötletet. -
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #132 üzenetére
Tehát szerinted ha valamit a hadsereg nem használ és/vagy finanszíroz, az eleve működésképtelen?
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #134 üzenetére
"ha a leghatekonyabb az egybenpreseles lenne, a hadsereg azt alkalmazna."
Ezt írtad.
Azaz vagy szerinted amit a hadsereg nem alkalmaz az eleve nem lehet a leghatékonyabb, ergo maga az ötlet működésképtelen, vagy magad is beismered, hogy hamis okozat érvelési hibát követtél el, mivel a hatékonyságnak nem alapfeltétele, hogy a hadsereg mindenképpen alkalmazza.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #143 üzenetére
És ezzel ügyesen áttértél a csúszós leejtő érvelési hibára, gratulálok.
" Ne felig idezz."
Az eredeti hozzászólásodból idéztem a teljes mondatot.
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #146 üzenetére
Érvelési hibákat halmozol.
Abból, hogy a gamechanger technológiáknak és a darpa projekteknek létezik közös halmaza még nem következik, hogy minden darpa project gamechanger lenne vagy ha valamit nem szponzorál a darpa, akkor az eleve nem is lehet gamechanger.
Ez nem érzelmi kérdés, ez szimpla logika. -
titán
-
titán
válasz tha_answer #148 üzenetére
Amióta villanyautóm van (kb másfél éve), a 80k megtett Kilométer alatt kevesebb időm ment el üzemanyag vételezéssel, mint előtte ugyanannyi úton.
Arról nem beszélve, hogy mennyivel többet tudtam dolgozni menet közben.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz tha_answer #153 üzenetére
Most akkor számít az idő, vagy nem, vagy pedig csak a speciálisan pántlikázott idő számít, amiről azt gondolom, hogy az én igazságomat támasztja alá? (Egyébként vicces, de legtöbbször a villámtöltésekkel együtt is gyorsabb, mint kúton. Szoktam figyelni, hogy hamarabb megyek tovább, mint aki beáll tankolni.)
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #155 üzenetére
Ha ragaszkodsz ahhoz, hogy az autó lényege az "akkor, amikor akarom", akkor van egy rossz hírem számodra. A környezetvédelmi törekvések ezt a mentalitást nagyon hamar felül fogják írni. És nem azért, mert az akkumulátor technológia erre képes, hanem azért mert ha 5 perc alatt teletölthető lenne egy villanyautó, akkor is radikális változások következnének. Nemsokára eljön az autómegosztás kora. Nekem sem tetszik, mert erősen saját autó párti vagyok, de akkor is ez lesz. Szóval kezdj el barátkozni a gondolattal.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #152 üzenetére
Mit is írtál?
"ha a leghatekonyabb az egybenpreseles lenne, a hadsereg azt alkalmazna."
Tehát nem az volt a kérdés, hogy gamechanger-e vagy akármi, hanem hogy hatékonyabb-e, mint az autóiparban jelenleg használt technológiák és ezt cáfolja-e az a tény, hogy a hadsereg (még) nem alkalmazza. Amikor rámutattam az érvelésed logikátlanságára, további érvelési hibák sorozatába bonyolódtál bele, majd azzal terelsz, hogy másokat vádolsz érzelmi elfogultsággal, miközben itt nyilvánvalóan egyedül Te csinálsz érzelmi kérdést az ügyből, mi csak az érveid komolytalanságán szórakozunk.
-
titán
válasz tha_answer #155 üzenetére
Milyen felhasználási módot hoztam? Nem is írtam felhasználási módot.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #159 üzenetére
Látom csak nem fér a fejedbe, hogy az, hogy a darpa mit nem támogat, az az égvilágon semmiben nem jellemzi az adott ötlet működőképességét.
Lehet, hogy azért nem támogatja, mert sosem pályáztak darpa támogatásra.
Vagy a fejlesztési időszakban a darpa költségkeretét már lefoglalták más projektekre és mire lett volna szabad forrás, már kifejlesztették magánerőből.
És így tovább, n +1 oka lehet.
Egyszerűen az érvelésed logikailag hibás.Hogy egyébként a technológia gamechanger-e, az majd kiderül a gyakorlatban, ez nem valószínűség kérdése.
Akinek meg itt egyáltalán fájhat valami, az Te lehetsz, mert századjára futsz fejjel a falnak, de csak nem bírsz leállni. -
titán
válasz tha_answer #160 üzenetére
Én home office-ozok, nem munkába járok vele. Illetve szükség szerint megyek vele munkaügyben országszerte. Országon belül nem nagyon van olyan hely, ahova nem tudok úgy elmenni, hogy egy max 10 perces töltéssel ne tudjak visszajönni. És én sr+-t használok, ha lr volna, mindenhonnan hazajönne "egy seggel".
Létezik olyan, akinek nem megfelelő opció ("egy seggel megyek Új Zélandra"), de ez nagyon szűk réteg, lévén, hogy az autók átlag futásteljesítménye évi 15k (nálam 50-60k). Szóval nem én hoztam különleges esetet, ahol jól használható, hanem te igyekeztél olyat találni, ahol nem. Létezik ilyen, de a statisztikák alapján ez ~5%. Nekik nem tökéletes választás. De te a témát a minőséggel kapcsolatos beszélgetésbe fűzted be, amit máig sem értek, hogy sikerült.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #162 üzenetére
"az h a darpa szerint ez egy valos problema aminek a megoldasa gamechanger lehet. mivel ki se irtak erre palyazatot igy vszeg nem gamechanger."
Először is olyan nincs, hogy valami valószínűleg gamechanger. Vagy az, vagy nem az, ami a gyakorlatban derülhet csak ki.
Az pedig, hogy valamire a darpa nem ír ki pályázatot, semmilyen módon nem indikálja, hogy az adott technológia ne lenne hatékony.
A "kikezdhetetlen" logikád egyenesen agyrém.Maradjunk annyiban, hogy az eredeti mondatod:
"ha a leghatekonyabb az egybenpreseles lenne, a hadsereg azt alkalmazna."
nettó hülyeség, mert egyrészt nem tudhatod, hogy a hadsereg mit gondol róla, másrészt nem tudhatod, hogy egy darpa pályázat kiírásának mik a feltételei, ez így csak szimpla találgatás és feltételezés, de ha be is jönne, logikailag akkor sem következne mindebből, hogy az egyben préselés ne lenne hatékony.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #165 üzenetére
Ember, azzal kezdted az egész vitát, hogy szerinted a Tesla egybeöntött alváza környezetszennyező és maga a gyártási eljárás nem hatékony.
Ezeket az állításaidat nem tudtad racionális érvekkel alátámasztani, hanem amikor rámutatnak az érveid logikai hiányosságaira, akkor random hangulatkeltő benyögésekkel terelsz és érzelmi elfogultsággal vádolod a másikat.
Úgyhogy összefoglalásként:
1. A Tesla egybe öntött alváza nem környezetszennyezőbb más megoldásnál, mert még ha az egész alkatrészt minden meghibásodás esetén újraöntik, az akkor is kevesebb környezetszennyezéssel jár, mintha több alkatrészből raknák össze és alkalmanként csak egy-egy alkatrészt cserélnének. Ez logikusan következik abból, hogy a több beszállítótól származó több alkatrész mindig környezetszennyezőbb megoldás a kevesebb alkatrésznél függetlenül az iparágtól és a javítások mértékétől.
2. Azt, hogy az eljárás nem hatékony semmivel sem tudtad bizonyítani, mivel az egyetlen érved, mely szerint a hadsereg nem ezt a gyártástechnológiát használja ezt az állítást semmilyen módon nem támasztja alá, sőt röhejesen logikátlan, amelyet még kínosabb logikai bakugrásokkal és érvelési hibákkal tetéztél.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #167 üzenetére
Már csak azt vedd bele a képletbe, hogy hány embert érdekel, hogy 10 vagy 20 perc feltölteni az autót, meg hányan vannak, akik 1000 kilométert megállás nélkül akarnak levezetni, pisi szünet, meg kinyújtózás nélkül, és ha ezt figyelembe veszed, akkor máris irrelevánssá válik az érvelésed.
Ja, hogy te csak azt veszed figyelembe, ami a te érvedet igazolja? Én kérek elnézést.
-
titán
válasz tha_answer #167 üzenetére
De én soha sem töltök 20-80-ig. 5-35-ig töltök (5 perc, 75kW-tal 8, 50kW-tal 13), hiszen nincs olyan, hogy Magyarországon belül bárhova menjek, és ne érjek haza tele+25%-kal.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #168 üzenetére
"Te porogsz azon h le mertem irni h az indikatorok alapjan nem biztos ,hogy true gamechanger."
Én azon "pörgök", hogy ezt az állításodat nem tudtad érvekkel alátámasztani.
-
titán
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #173 üzenetére
"gyozd meg a kockazati tokebefektoket h igazabol a logika szabalyai szerint nem bizonyit semmit hogy q1es lapok cikkeznek arrol a hatoanyagrol amibe eppen beszallni akarnak."
Ez szalmabáb érvelés, mert én nem azt állítottam, hogy a darpa támogatás nem indikátora egy fejlesztés jelentőségének, hanem azt, hogy a darpa támogatás hiánya nem indikátora egy fejlesztés jelentéktelenségének.
A két állítás között alapvető logikai különbség van, mivel a darpa által támogatott fejlesztések csak részhalmaza a jelentős fejlesztések halmazának, azaz míg a darpa támogatás bizonyíthatja egy fejlesztés fontosságát, a hiánya az égvilágon nem bizonyít semmit.Azaz ebből a mondatodból sem következik semmi a gigapress hatékonyságára vagy jelentőségére nézve:
"az iphone alkatraszeinek alapjai tulnyomo tobbsege darpakiirasespervagyfundos. a gigapress nem"
-
nagyúr
válasz tha_answer #178 üzenetére
mondanal olyan sziliciumvolgyi fejlesztest aminek nincs koze a darpahoz es vilagsiker lett?
Tesla?Amúgy rossz a logikád. A fény hiánya egy lámpa esetén, amikor amúgy tele van lámpával a szoba, valóban nem indikátora annak, hogy milyen sötét van. Inkább azon múlik, hogy a többi 25 lámpából mennyi világít. Így párhuzamos a darpa támogatással. Mindent azért nem támogat a darpa sem, függetlenül attól, hogy sikeres lett vagy sem...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #178 üzenetére
"jaja, a feny hianya nem indikator arra hogy milyen sotet van."
Látom továbbra is kihívást jelent a logika: a megvilágított és megvilágítatlan felületek nem részhalmazai egymásnak.
Ezzel szemben:
"a darpa által támogatott fejlesztések csak részhalmaza a jelentős fejlesztések halmazának"De látom így leírva nem megy, ezért a kedvedért lerajzolom:
Tehát adott az összes fejlesztés halmaza, amelynek részhalmaza a jelentős fejlesztéseké, a darpa által támogatottak pedig az összes fejlesztésnek és a jelentős fejlesztéseknek is részhalmaza. Ebből következik, hogy ha valamit támogat a darpa, az jelentős, ha viszont nem támogatja, akkor vagy jelentős vagy nem, azt magából a tényből nem lehet megállapítani.
Ezért hülyeség egy fejlesztést jelentéktelennek minősíteni pusztán az alapján, hogy nem támogatja a darpa. -
nagyúr
válasz tha_answer #182 üzenetére
A teslaban csak csip van? A csiptől olyan sikeres, amilyen?
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz tha_answer #185 üzenetére
Oké, de akkor a préselveöntő kolosszus is darpás, hisz abban is van csip...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz tha_answer #187 üzenetére
Azért van ott még pár dolog, legfőképp a gyártási költségek leszorítása (főleg az akksié, na meg hamarosan az egybeöntött alvázé).
Elektronika csak a jövőnek készül, mert Musk nagyon hisz benne, hogy az önvezetés a jövő.
Ha nem tennének bele semmi önvezetéshez szükséges drága elektonikát, hanem valami fapados, max távolságtartó tempomat bonyolultságú cuccot, és emiatt olcsóbban adná, még sikeresebb lenne...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz tha_answer #189 üzenetére
Hát pedig nagyon úgy néz ki, hogy a darpa csúnyán lemaradt erről az egybeöntős cuccról. Nagyobb dolog, mint bármi, amit eddig az autógyártásban kitaláltak, az összes többi gyártó a saját alváz gyártó hegesztőrobotjaival együtt max egy lépésre van a T-modelltől, a Tesla meg kilométerekre jár. Kb. 10-15 év, és komoly gyártó nem is fog mással gyártani, le fogják utánozni, mert nem tehetnek mást...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
Új hozzászólás Aktív témák
- Óra topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- iPhone topik
- Gaming notebook topik
- OLED TV topic
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Ülésezik a hardveregylet
- Autós topik
- További aktív témák...
- Dell 7920 2x Intel Xeon Gold 6148 (80 szál, 3,7GHz), 192GB - 1,5TB DDR4 ECC, 1TB NVMe SSD 1400W, ÁFA
- Gigabyte H270M + i5 7400 + Zalman CNPS4X + 16 Gb 2.600 Mhz HyperX Beszámitok!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W
- Beszámítás! ASRock H510M i7 10700F 16GB DDR4 500GB SSD RTX 3070 8GB Rampage Shiva Seasonic 650W