Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Noukoum

    veterán

    válasz DzsannyX #27 üzenetére

    Nem azt mondtam hogy mindenben ők a legjobbak, de ott vannak a legjobb autók között. Legjobb autónak már csak azért sem nevezném mert olyan nincs szerintem. Viszont top csomagokat ad a vásárlóknak, azért ezzel nehéz vitatkozni. :)

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Pingüino

    senior tag

    válasz DzsannyX #27 üzenetére

    Attól függ, hogyan értelmezed a "legjobb" kifejezést. Ha a kényelem irányából közelíted meg, akkor valóban vannak a Teslánál mérföldekkel prémiumabb érzést keltő autók. Viszont ha a technikai kivitelezés felől közelíted meg, akkor baromira nem csak az akkumulátorral alkottak nagyot a Teslákban. Ugyanúgy lehetne említeni a présöntvény alvázat, vagy a saját tervezésű kompakt villanymotorokat, vagy a saját tervezésű szoftvert a központi egységen, amit össze sem lehet hasonlítani a hagyományos autók vásárolt megoldásaival, sem átláthatóságban, sem sebességben, vagy említhetnénk éppen a cikkben szereplő célhardvert, és az egyéb hardvereket is, aminél mindnél áttértek saját megoldásra, mert senki nem kínált olyat, ami maradéktalanul kielégítette volna az igényeiket. Ez s azért született. Szóval összességében az egész autó sokkal jobb a konkurens megoldásoknál.

  • Pingüino

    senior tag

    válasz DzsannyX #41 üzenetére

    Ha nem teszed hozzá, hogy pontosan mi alapján érted a "legjobb"-at, akkor is függ a kijelentés igazságtartalma sok mindentől. Nincs valami egyetemes skála, amin be lehetne jelölni, hogy 100%-os objektivitás mellett mi a legjobb. De mindegy, ezen nem veszünk össze. :)

    Ami az előnyöket illeti, a strukturális akkupakknak nem az a legnagyobb előnye, hogy jobb az energiasűrűsége, vagy a tölthetősége, hanem hogy lényegesen olcsóbb, és gyorsabb gyártani, mint a hagyományosakat. A konkurencia pedig hiába vásárol az akkugyártó cégektől 4680-asokat, azok nem ugyanazok, mint a Tesla féle.

    A présöntvény alváznak szintén az a nagy előnye, hogy lényegesen olcsóbban, és gyorsabban gyártható vele az autó.

    Aztán ezek olyan dolgok, hogy az elején benyelik az olcsó gyárthatóságot, és visszaforgatják gyárépítésbe, amire egyébként nagy szükségük is van. Viszont ha akarják, bármikor bárki alá be tudnak menni eladási árban, mert mindenképpen hasznuk lesz rajta. Plusz hiába van kevesebb gyáruk, mivel felépítéséből adódóan egy gýárépületre lebontva jóval több autót tudnak készíteni, ha nem lassítanak a terjeszkedés ütemével, akkor mindig is többet fognak gyártani bárkinél.

    Aztán megkerülhetetlen előny még számukra a SUC hálózat is. Minden konkurens szereplő várta a sült galambot, hogy majd valaki más kiépíti a töltőhálózatot, ők meg ehelyett saját kézbe vették ezt is, és önköltségen létrehozták a legnagyobbat. Aztán hiába lesz most megnyitva a SUC hálózat minden autó előtt, ha van eszük (márpedig van eszük), akkor differenciálva lesz az árazás, vagyis a töltőhálózat miatt is megmarad a tesla előnye.

    És végül említésre méltó még az önvezetési próbálkozás is, amiben sokan sokfélét állítanak, de aki mélyebben benne van a témában, az látja, hogy igen nagy eséllyel nekik lesz először 100%-os. Részben a cikkben szereplő házon belüli hardveres megoldások, részben pedig a teljes szemléletmód miatt, mert mint minden máshoz, ehhez a témakörhöz is teljesen máshogy állnak, mint a konkurencia.

    A lényeg, hogy van bőven előnyük, amik ugyan külön-külön leküzdhetők a többiek részéről, de ha egészében nézzük a képet, hacsak nem követnek el valami hatalmas baklövést, akkor véleményem szerint nem nagyon lesznek tartósan letaszítva a trónról.

  • Pingüino

    senior tag

    válasz DzsannyX #66 üzenetére

    A felelősség kérdését szerintem könnyebben el fogják rendezni, mint ahogy ma túlgondoljuk. Igazából egy balesetnél csak annyit kell majd vizsgálni, hogy a gyártó hibázott-e, vagyis hogy lehetett-e számítani a baleset bekövetkezésére. Pl. ha az autó nem ismert fel valamit, vagy lefagyott, vagy bármi hasonló, és ebből lett a baleset, akkor egyértelműen terheli a gyártót felelősség, ha viszont csak annyi a kérdés, hogy ugyan elég jó döntést hozott a rendszer, de lehetett volna-e jobbat is, akkor már csak annyi lesz a következő felvetés, hogy egy emberi átlagvezető jobban döntött volna-e. Erre pedig már vannak elég jó statisztikák, egy jó vizsgálócsoport könnyen meghatározza a felelősség kérdését. A feltételek pedig elég egyértelműek ahhoz, hogy a gyártó csak akkor adja ki a végleges változatot, ha ezeknek már megfelel.

    A többi felvetésben pedig mindkettőnknek vannak jogos érvei, szóval majd az idő eldönti. :)

Új hozzászólás Aktív témák