Új hozzászólás Aktív témák

  • justmemory

    senior tag

    válasz #06658560 #52 üzenetére

    1. Azt, hogy valaki hajtogatja a maga mondókáját, sajnos el kell tudni viselni, még ha szerinted, szerintem, vagy akárki szerint "nincs is igaza". Vagy már kitárgyalt, megbeszélt, bebizonyított, stb. is a téma. Erre vonatkozott az a mondatom, hogy sokaknak nehéz elfogadni azt, hogy bizonyos dolgok másképpen működnek, mint azt ők elképzelik. Ez van, nem vagyunk egyformák. De ettől még hadd írja le ezredjére is, legfeljebb nem fog rá reagálni senki. Ennyi.
    3. Az, hogy a lehetőség adott, nem szükségképpen jelenti azt, hogy be is kell majd avatkozni. De mondok mást: akkor avatkozzon be, mikor mondjuk 130-al megy az autó, és mondjuk szenzorhibából fakadóan az istennek sem akar lassítani az autó, pedig igen gyorsan közeledik a torlódás. Na olyankor mondjuk jól jön... Amit te állítasz, az önmagában természetesen igaz, de csak az érem egyik oldala. Amit én állítok, az a másik oldala :) Be lehet bizonyítani, hogy statisztikailag mekkora a valószínűsége egy ilyen hibának, pláne, hogy valószínűleg túl lesznek ezek biztosítva, de mivel 100%-ot senki nem vállal, piszok szar érzés lesz abba töredék százalékba tartozni, és tudni, hogy manuális módba kapcsolással akár elkerülhető is lett volna... Lásd: Én, A Robot - mikor a csávót mentette meg a robot a kislány helyett, mert statisztikai alapon neki volt nagyobb a túlélési esélye, és őt statisztikailag nagyobb valószínűséggel tudta megmenteni. Hát, tudod, én alapvetően imádom a technológiát, tényleg, de azért ezen érdemes elgondolkozni...
    Emellett azt sem állítom, hogy a jelenlegi sofőr képzési rendszer jó. Simán el tudnám képzelni, hogy egyrészt a gyalogosok (mondjuk iskolai tanóra keretében a diákok alapoktatás részeként), másrészt a biciklisek is kapjanak valamiféle KRESZ képzést, emellett megújító képzések sem ártanának, emellett speciálisabb, direkt mondjuk veszélyhelyzet szimulációk, stb. Mert amit írsz, mint emberi reakció, az van. Igen. Mert ilyen a természetünk, ezen csak akkor lehet változtatni, ha megtanuljuk. Ez nem valami szégyellni való dolog, hanem abból fakad, hogy hús-vér lények vagyunk. Igen, a legtöbb ember vészhelyzetben lefagy. Ez van, de ezen nem élcelődni kell, hanem segíteni.
    5. Ez így van, jelenleg mindenki egyéni igényeit elégítik ki. Lehet, hogy a jövőben többen tudnak majd lemondani róla, de ha fennáll az, hogy bármikor bárhová el tudok majd menni egy automatizált rendszerben, akkor az mégis hogyan működne...? Tehát autó bevisz a munkahelyemre, majd elindul Gizi néniért, hogy kivigye a piacra, mire én visszahívom az autót, hogy ugyan vigyen már haza, mert otthon gond van, vagy valamit otthon hagytam, netán főnök máshová rendelt, tehát SOS menni kéne. Na ilyenkor mi van...?
    Egyébként a személyautó tipikusan nem az az eszköz, amit teljes életciklusában legalább 90%-ban (vagy nem tudom mit értesz azon, hogy nagyon ki van használva) kihasználsz. Az autó egy lehetőség. De közelítsük meg máshonnan: mi az a dolog/tárgy stb. az ember életében, amit teljes életciklusában olyan igazán nagyon kihasznál...? Az én életemben nem biztos, hogy tudnék ilyet mondani. A telefonom...? Hát... nem mértem még, de nem hiszem, hogy meghaladná a 90%-ot (de lehet, hogy a 70-et sem), de mondjuk, hogy ez az egyik TOP. Azután...? Ruhák, párna, teásbögre, talicska...? Szerintem az is a gond, hogy sok helyen az autó egyfajta luxuskategória, míg máshol egy sima használati eszköz, amit 3-5 évente ki tudok cserélni...

    Ne értsd félre, nem kötekedni szeretnék, csak gondolkozom :)

    [ Szerkesztve ]

    --- Imprisoned, inside this mind... --- Joined at the soul with a pair of headphones ---

Új hozzászólás Aktív témák