Új hozzászólás Aktív témák

  • 5150

    aktív tag

    válasz Tyrel #100 üzenetére

    Jó volt az 8500 nak is

    "Az információ korában az evolúciós szelekció azokat tizedeli, akik képtelenek a hamis információt megkülönböztetni a helyestől"

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Tyrel #100 üzenetére

    . 1440p monitorral még ma is tök szépen visz mindent ami engem érdekel, magas beállítások mellett, de ha véletlen szembejön egy játék amit nem szeret azon +50 MHz a világon semmit nem változtat.

    Én csak FHD-ban játszom, ráadásul max. 60Hz, de ettől még akadnak játékok bőven, ahol bizony ki lehet fektetni a kártyát, például ha az élsimítást is jobban rápakolná az ember...

    A plusz 50Mhz pont 5%, csak GPU szinten. A memóriánál megint lenne még pár százalék, de az más tészta, mert a Strap-váltások miatt bizony az 1550 lassabb is lehet, mint az 1500, anno kikísérleteztem, 1600Mhz-en is gyengébben szerepelt valamivel a kártyám, mint 1575-ön. Legyen a kettő együtt 6-7%. Ez, ha többé-kevésbé szeretném a fix 60fps-t, akkor már tényező tud lenni.

    És akkor térjünk vissza a másik dologra, amit írtam. Egye fene, vissza veszek egy-két változót, hogy stabilabb fps értéket lássak - de akkor kapjak érte valamit. De nem kapok. Most tehát a ReLive mellett gyakorlatilag csak az szól, hogy az újabb játékokra szóló optimalizációk / bugfixek megvannak. Ráadásul még a kártyám teljesítményéből is adjak le 6-7%-ot. Csodálkozol, hogy nem tapsolok hozzá?

    Én sokkal jobban örülnék ha a Wattman engedne dinamikus venti profilt definiálni, mert egy 5-10°C-al szívesen feljebb engedném némi csendért cserébe, de... csak fix rpm-et enged állítani (vagy auto-t), a fixetm eg nem tudom úgy belőni hogy üresjáratban ne legyen indokolatlanul hangos, de magas terhelés alatt is elég legyen.

    Ezt már nem is említettem, de igen, ez is egy hibája. Az AB ventivezérlése sokkal jobb és használhatóbb. De hát hallottuk, ha nem áll be a 3rd party fejlesztő a sorba, akkor így jártunk.... :U

    Igen, régen (2000-es évek meg a 3D fénykorának elején) tényleg voltak még gondok (mindkét ill. mindhárom oldalon!), sokáig használtam én is Omega drivert, de már régóta nem érzem semmi hasonló szükségét.

    A Radeon 32DDR (később ezt hívták 7500-nak) és a 8500 (volt a 8000-es szériából 600-as? :F Nem a 9600-asra gondolsz?), illetve a 9000-es szériánál bizony elég tré volt a gyári szoftver, és sok változót nem lehetett benne állítani. Ott mush have volt a 3rd party finomhangolás (még a nevére is emlékszem: Rage3D Radeon Tweaker volt talán a legnépszerűbb). Az én foghíjas emlékeim szerint mindvégig kellett a normális tuninghoz 3rd party szoftver (emlékszem, még itt, a PH!-n is meg volt valamelyik tesztben jegyezve, hogy a gyári Overdrive helyett inkább az AtiTool-t használták tuninghoz).

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • CJ4567

    veterán

    Enhanced Sync mellé kell Vsync játékból? Mert BF4-ben 60FPS mellett is tearinget vettem észre kameramozgatásnál.

    No Sana No Life

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Cifu #94 üzenetére

    De ezek normális dolgok. Tényleg. A meghajtó iszonyatosan sokat változik az idők folyamán. Ez köszönhető a fordítók fejlesztésének, a rutinok folyamatos bővítésének, illetve a PowerTune változásainak, valamint részben hozzájárul az is, hogy a parancsfeldolgozás során is hatékonyabb lesz időről-időre a meghajtó. Ezeket összesítve előfordulhat, hogy a hardver tipikus belső kihasználása akár 10-15%-kal is megnő az életciklusa alatt, ami bőven azt eredményezi, hogy jelentősen kisebb lehet a stabilan beállítható tuningórajel.
    Arról nem is beszélve, hogy a PowerTune fő fejlesztési irány az órajelváltások időigényének csökkentése. Ez logikus, mert minél hamarabb vált órajelet a GPU, annál hamarabb tud nagyobb sebességen működni, illetve hamarabb kapcsolhat vissza. Mikromásodpercekről beszélünk, de a hardver szinjén ez is hozhat olyan változást, hogy a 2D-3D ugrást már nem birja a hardver tuning mellett, mert egy második váltás túl gyorsan következhet be az előző után. Alapórajelen viszont semmi baj nincs ugye.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Cronerator

    tag

    válasz Tyrel #100 üzenetére

    Én wattmanban lehúzom az rpm csúszkát minimumra, a célhőmérsékletet 80ra és máris halk lesz a kártya 😊. Előtte én is Afterburnert használtam. Ma már csak monitorozásra használom.

    Addig jár a lány a kútra, amíg meg nem ........érkezik.

  • #85552128

    törölt tag

    válasz Tyrel #100 üzenetére

    Az egyik ami sokaknak elég nagy fejfájást okozott az az volt amikor 5 hónapig tartott kijavítani a "Radeon WattMan may fail to apply settings on some Radeon R9 390 series graphics products" hibát [link] ami azzal járt, hogy több kártya is beakadt a kártya a 150 MHz-es memóriaórajelre ha tuningolni próbáltál a Wattmannal.

    Amúgy meg (legalább) két opció van ami a Wattmanból hiányzik, de 3rd party programmal (évek óta) megoldható: az egyik ami a fapados min/target ventikezelésre ad alternatívát pl. MSI AB vagy Speedfan szintű megoldások: [kép], a másik pedig a feszültség emelése ami AMD kártyánál szinte "kötelező" ha tuningolni akarsz - enélkül kb. tényleg csak pár MHz-es emeléseket vagy alulfeszelést lehet elérni, nem komoly tuningot így meg köszönjük szépen a built-in tuningszoftvert csak nem sokra megyünk vele :B

    [ Szerkesztve ]

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Abu85 #104 üzenetére

    Abu, én ebbe belefáradtam. :DDD

    Tudod mit, tök jó a ReLive driver, a legjobb, amihez az AMD valaha is a nevét adta!
    Sőt! Köszönjük neki, hogy folyamatosan kirántja a 3rd party fejlesztők alól a szőnyeget, mert ezzel is csak nekünk tesznek jót, értünk teszik! :))

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz awexco #41 üzenetére

    Black Frame Insertion (szemléltető demó). Arra jó, hogy hatékonyan növelje viszonylag alacsony (pl. 50-60 vagy kevesebb) fps mellett az ember által tapasztalt mozgókép élességét, és a mozgás folytonosságának érzését. A valós magas fps persze még jobb, de szinte minden tekintetben "drágább" (sokkal erősebb CPU+VGA kell, nagyobb sávszél kell a VGA és kijelző közé, a kijelzők más komponenseit és másképp terheli jobban a "fapados" alacsony frekis módihoz képest, stb). Gyakorlati hátránya, hogy nem optimális (szinte lehetetlen/értelmetlen, nem is csinálja ma egy gyártó sem) adaptív sync-el (G/Free-Sync) kombinálni és kihangsúlyozódik a gond, mikor a vsync freki alá esik az fps (csóvázás/maszatolás helyett halványan, de élesen "duplán látni" a 30fps-en a mozgó éleket 60Hz-es BFI-vel, mintha "bandzsítanál" az állóképre), szóval fontosabbá válik a stabil 60fps.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • PuMbA

    titán

    válasz janos666 #108 üzenetére

    "Arra jó, hogy hatékonyan növelje viszonylag alacsony (pl. 50-60 vagy kevesebb) fps mellett az ember által tapasztalt mozgókép élességét, és a mozgás folytonosságának érzését."

    Folytonosságot nem növel, hanem csökkent, hiszen a beszúrás miatt villódzást okoz, ahogy a szemléltető oldalon is látszik :)

    [ Szerkesztve ]

  • FoLey-v

    addikt

    válasz Vigilante #93 üzenetére

    Milyen szép az élet.
    Ideje lenne újra elővenni a Quake Champion-t. :C

    • Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •

  • Habugi

    addikt

    válasz Cifu #107 üzenetére

    Hatalmas +1 _minden_ _egyes_ postodhoz..!

    Szívemből szóltál s helyesen, magam sem vezethettem volna le szebben! :R

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Vigilante

    őstag

    válasz FoLey-v #111 üzenetére

    Jó az, csak szar a balancing... :( Olyan brutál kiegyenlítetlen meccseket ad le, hogy csak nézek néha. És akkor persze egy idő után elkezdenek lemászni a csapatomból is a "bátor" emberkék, én meg maradok az egyetlen +-os K/D-vel rendelkező emberke a team-be. Fenomenális érzés tud mindez lenni. :/

    Cifu: Annyira ismerhetnéd Abu-t, hogy ő megszállott AMD-s, neki akármit mondhatsz. Érdekes pl nekem NV kariknál egyszer beállítottam egy tuningot, ami stabil volt és utána azzal ment akár évekig a rendszer. :K Lehet az AMD-nél kissé brutálisabb az elöregedés mértéke!? ;]

    [ Szerkesztve ]

    △ Asrock X570M Pro4 △ AMD Ryzen 9 5950X ~ 4.4GHz - 1.248V +Corsair H115i PRO XT △ EVGA RTX 3090 FTW3 ULTRA GAMING 24GB (1950 MHz/20000MHz) - 0.950V △ G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 - 3600MHz △ Samsung EVO 970 M.2(500GB) +Samsung 980 PRO M.2(1TB) △ Samsung Odyssey G7 C27G75T ívelt 240Hz (27") △

  • whYz

    addikt

    válasz smc #97 üzenetére

    Nem csereltek sajnos. A webshopnak nincs tobb karija es csak azt tudtak felajanlani, hogy elkuldik a sapphirenek, de 1 honapot nem szeretnek kari nelkul maradni, meg ketlem, hogy javithato problema lenne. :(

    De 1920Mhz a 2000 helyzett nem veszes, igy is eleg gyors.

    [ Szerkesztve ]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Cifu #107 üzenetére

    Akkor nem jött át a lényeg. Olyan dologért hibáztatod az AMD-t, amire egyrészt sosem vállaltak garanciát, mert biztos nem halottad vásárlás előtt, hogy a VGA x órajellel biztosan tuningolható lesz. Másrészt nem ők írják a 3rd party programokat.
    Az, hogy neked jót tesznek-e? A meghajtót azért fejlesztik, hogy egyre hatékonyabb legyen a gyári órajelen, azt nem tudják garantálni, hogy a tuningoddal is működni fog pár optimalizálás után. De ezt le is írják, amikor telepíted a tuningprogramot, illetve kilockolod a Wattmant. Megmondják előre, hogy egy olyan terepre lépsz, amire felületet ugyan biztosítanak, de a stabilitás megőrzése a te felelősséged. Ha te ragaszkodsz a megszokott tuningodhoz, akkor továbbra is használhatod a gyengébb hatásfokú meghajtót, így az nem terheli annyira a hardvert, hogy instabil legyen tőle a tuningod. Elárulom, hogy többet vesztesz ezzel, mintha használnád a legújabb drivert akár alapórajelen, mert az új fordító már annyival hatékonyabb kódot fordít, ami 100 MHz-es tuningot simán utolér, főleg a mai bandwidth limited motorokkal.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • bivalyolo

    őstag

    válasz bivalyolo #91 üzenetére

    Erre valakinek valami megoldási javaslata? :U

    msi afterburner, trixx nincs, és nem is volt telepítve.

    "Let's agree to disagree!"

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz PuMbA #109 üzenetére

    Pont a "villódzástól" látod folytonosnak, mert attól könnyebben elhiszed, hogy folyamatos mozgóképet és nem "diavetítés" látsz.

    Amire kevesen szoktak kitérni az az, hogy szerintem itt van egy kis passzív tanulási fázis, tehát ha ilyesmit tesztelsz, és nem vagy hozzászokva még hasonlóhoz se, akkor erősen szokni kell, mire eltűnnek a káros mellékhatások és megszereted a pozitív oldalát, aztán visszaváltáskor lesz igazán feltűnő, hogy milyen jó is volt az a villogtatás és milyen hülyén néz ki a maszatos csóvázás, illetve milyen kevés is az a 60fps ilyen trükkök nélkül.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Abu85, ha már ennyire sync-elünk, akkor erről mi a véleményed?

    Szerinted valódi probléma a render ahead queue hossza/megléte?
    Illetve valódi megoldás lehet az ilyen minimálisan Vsync freki alatti CPU oldali fps limit trükk? (Ez tényleg működik, és nem csak placebó)?

    Ha a fenti igen/igen, akkor miért nincs erre "normális" megoldás, tehát konfigurációs beállítások a játékmenükben, esetleg a VGA driver-ben (főleg mióta úgyis van fps limit a AMD-nél, csak nem ilyen finom skálázással, mint az RTTS-el, illetve most már mindkét gyártónak van custom vsync módja), amikkel kényszeríthető rövid queue mód hagyományos Vsync és bizonyos custom módok mellé (akár az átlag/összteljesítmény kárára)?

    Gondolom a Free és Gsync mellett is üres ez a queue, ahogy nV féle FastSync mellett is.
    Folyton szidják a Vsync buffer hosszát, főleg ha tripple-buffered, akkor végképp paráznak, a render ahead queue pedig csendben ott lapul hasonló hosszakkal (2-3 képkocka) és a fenti link/elmélet szerint Vsync mellett ez mindig megtelik (pedig ugye ott van a Vsync buffer is, ami épp elég lag).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • PuMbA

    titán

    válasz janos666 #117 üzenetére

    Szerintem rossz szót használsz, mert ha egy TV-n bekapcsolod az interpolációt, amely 100fps-t állít elő a TV adás 50fps-éből, akkor az jóval folytonosabb, mint bármilyen BFI. Amiről te beszélsz az szerintem a BFI miatti elmosódás csökkenés, nagyobb mozgásfelbontás és az élesebb kép, de ezt nem folytonosságnak hívjuk. A folytonosság az én olvasatomban csak az információt tartalmazó képkocka szám növekedésével változik, tehát 80 fps folytonosabb, mint 60 fps :)

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz PuMbA #119 üzenetére

    Amikor folytonosságot írok, akkor arra gondolok.
    Azt nem hiszem el, hogy a BFI kifejezetten rontaná a mozgás folytonosságának élményét, mikor a pulzálási frekvencia azonos, vagy egész számú többszöröse a valós képkocka-sebességnek (legfeljebb nem segíti számottevően).
    Szerintem mindkettőn segít, bár utóbbira most hirtelen nem tudtam előhúzni semmi "tudományos igazolást", csak rémlik, hogy már futottam át ilyenen, illetve szubjektíven mindig ezt tapasztaltam (de lehet, hogy ez a része placebó).

    Miután évek óta csak 60Hz impulzus módban játszom 60fps Vsync-el, én már a 60Hz sample-and-hold módtól érzem magam hasonlóan rosszul, mint aki fordítva szokta meg, és az agresszív BFI-től áll égnek a haja első bekapcsolás után (pár óráig, max napig). Egyáltalán nem látom már a "stroboszkóp" effektet akkor sem, ha akarom, viszont "olvad és folyik a képernyő" s'n'h módban (főleg LCD-n, ahol még a válaszidő sem elhanyagolható).

    Abu85 - Ezt még neked #118-hoz:

    Annak idején bevallom nem értettem meg igazán, hogy a Chill miként csökkenti a lagot (pedig kérdezgettelek és válaszoltál is :R). Ez lenne akkor a megoldás, a render ahead queue-ra van hatása a Chill-nek is?

    Ki kéne bányásznom egy bányászgépből egy Radeon-t és kipróbálni ezt az új Vsync-et és a Chill-t (együtt és külön), csak akkora romhalmaz már a játékos gépem, hogy ha beerőszakolok egy VGA-t a csövek közt az alsó slotba, akkor eláraszt a víz mindent, ha pedig szétszedem, többet már nem lehet így összerakni gépház és alaplap+hűtés csere nélkül (letört csavarfej és hasonlók). :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • putti

    aktív tag

    Én feltelepítettem és kipróbáltam ezt a legújabb meghajtót. Éppen a Fallout 4-et tolom és az új driverrel belassult vagy 30 fps köré/alá. Bármit próbáltam nem változott. Visszatettem az előző meghajtót, azzal tökéletesen működik. Igaz nekem egy "régebbi" R9 290X-em van.

    [ Szerkesztve ]

  • CJ4567

    veterán

    válasz putti #121 üzenetére

    RX460-at használok, nálam az új driver óta volt egy teljes fagyás, és F1 2016 indításakor(néha 1x elindul, és ennyi volt.) TDR-t dob a driver, és utána már csak reboottal használható az AMD beállítások.

    17.7.1-el nem volt idáig gond(amióta kijött ezt használtam, illetve mától megint), F1 2016 egyből indul. Tuning nincs, csak TDP limit van 50%-ra emelve. (ASUS Strix RX460 4GB, tápcsatlakozós.)

    [ Szerkesztve ]

    No Sana No Life

  • bivalyolo

    őstag

    válasz CJ4567 #122 üzenetére

    Mivel megoldás nem született az egér lagra, így visszatettem én is az előzőt.

    "Let's agree to disagree!"

  • Tyrel

    őstag

    válasz Cifu #102 üzenetére

    Jah 8500 volt az, csak rosszul emlékeztem a nevére... de azt nem vitatom hogy akkoriban sok driver gond volt, de hozzátartozik hogy mindenki másnál is, nem csak az ATi kártyákkal, sőt úgy általánosan nem is csak videokártyák drivereiben voltak komoly problémák. Írtam is hogy én is Omega driverrel használtam, sőt ha jól emlékszem abból is megvolt hogy melyik játékhoz melyik verziót kell feltenni... régi szép idők.

    Azóta viszont sok víz lefolyt a Dunán, lettek szigorúbban szabványos API-k, WDDM, sok sok év tapasztalat, stb... én már jó ideje teljesen elégedett vagyok a Radeonok drivereivel, de a tuning nem foglalkoztat, ez tény.

    Az mondjuk igaz, hogy amikor jön az éves Radeon Software nagy csomag a sok új funkcióval, azt én úgy tapasztaltam hogy az első 1-2 patch-ig nem szabad felrakni, szépen meg kell várni amíg más elrágja a kefét a kezdeti bugok miatt, de utána egy évre megint jó az összes driver. Nekem ezt szoftverfejlesztőként tökre nem esik nehezemre megérteni, a QA ált. még ilyen nagy cégeknél is túl kevés erőforrást és/vagy időt kap, óhatatlanul is lesznek hibák nagy verzióváltások után.
    Ez egyébként mindenhol így van, pl. autógyárak is rendre adnak ki szériahibás modelleket, pl. egy új motorgenerációnak is ált. kell pár revízió mire megbízható lesz, az első példányok meg nagy százalékban mennek a kukába a fogyasztók kárára, de ott ez valamiért sosem okoz világraszóló botrányt... még az agysebésztől sincs elvárva a tökéletesség, csak a sok szerencsétlen programozótól...

    Visszatérve az 1440p-re, én mindig azt mondom hogy ésszerű beállítások mellett kell játszani és akkor egy nem 150-200 ezer Forintba kerülő kártyával is nagyon vidáman el lehet az ember. Pl. az említett élsimítás tipikusan egy olyan dolog amit sosem emelek 2x fölé, mert mi a francnak, nagyítóval kell keresni a különbséget amit nyersz rajta, azt meg szabad szemmel egy (jellemzően gyorsan) mozgó képen úgy se látod.
    Ez is egyébként a legáltalánosabb baj, szerintem, hogy sokan elkezdenek egy álló screenshotot pixelenként végig elemezni hogy mennyivel jobban néz ki ha valamit átkapcsolsz, de értelme nincsen, a játékot nem így játszod. Pl. ott van Crossout, a HBAO+ sokat dob a látványon? Igen, hát akkor be kell kapcsolni. A 2x AA-hoz képest a 4x AA sokat dob a látványon? Egy nagy francot se, tehát nem kell. Bár gyanítom ezt neked nem kell magyaráznom, de általánosan zavar ez a problémakör hogy sok vérpistike mindent felteker az abszolút maxra aztán sírnak hogy fúj szar a gép me úgy már csak 30-40 fps-el fut a játék...

    A legtöbb játéknál amivel játszottam megvan egy olyan egyensúly a beállításokban valahol High és Ultra közt, amivel megvan a 60+ fps (sokkal én se megyek fölé, 75Hz-es a monitorom) és mellette gyönyörű a játék is.
    Az igazat megvallva egyedül Star Citizen fut szarul, de az meg komoly optimalizálatlansági problémákkal és CPU bottleneck-el küzd, lévén még Alpha verziónak is alig nevezhető.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Cifu

    nagyúr

    @Habugi / #112: Köszönöm az elismerő szavakat, de az általam leírtak jó részét te vezetted le a 290/390 topicban, szóval én csak tanonc vagyok. :)

    @Vigilante / #113: Én nem állok neki ennek az AMD / nVidia fanság dolognak. Szerettem az AMD és az nVidia kártyáimat is, még akkor is, amikor két napom elment rá, hogy pl. a Radeon 8500LELE (egen, olyan is volt.... :DDD ) kártyámon rendesen menjen az Operation Flashpoint, és ne villogjanak a textúrák, látszódjon az eső effektje és a többi. Káromkodtam egy ízeset, és megoldottam, akkor is 3rd party szoftverrel.

    Szívtam nVidia kártyával is, de én nem fogom egyik oldalt sem pusztán azért anyázni / ajnározni, mert piros vagy zöld.

    Az AMD viselkedése adott esetben szerintem bicskanyitogató. Abu elmondta a nézőpontját, én is elmondtam az enyémet. A nézetek nem közeledtek, további köröket futni szerintem felesleges (aztán most mégis azt teszem - Don Quijote vagyok vajon, vagy a szélmalom :F ).

    @Abu85 / #115: Abu, én szeretlek, tisztellek, becsüllek.

    De a Radeon 7950-esem csaknem 4 évig húzta azonos tuningbeállítások mellett. Olyanra volt példa, hogy egy-két játéknál, tesztnél nem bírta esetleg, elkezdett szemetelni, de akkor visszavettem, és kész. A másik három maréknyi játék alatt az eredetileg kitapasztalt feszek és frekik mellett stabil volt.

    Én elfogadom, hogy esetleg a ReLive olyan nüasznyi változásokat hozott, amiért az én R9 390 kártyám nem bírná el a korábban kitapasztalt frekiket az adott feszeken. Kétségeim vannak, és ha lenne lehetőség rá, addig heftelném az AB-t, amíg nem sikerülne rendesen működésre bírni ReLive mellett, csak hogy megcáfoljalak, hogy márpedig itt nem arról van szó, hogy a ReLive finomhangolása miatt nem bírja el azokat a frekiket.

    De azt is leírtam, hogy én szíves-örömest feladnám azt a tuning-előnyt, ha cserébe kapnék valamit, amitől tényleg jobb lesz nekem. Mondjuk több FPS-t nyújt azonos beállítások mellett, vagy magasabb részletesség mellett is hozza a korábbi FPS-t, esetleg csak stabilabb lenne az FPS, és kevesebb lenne a bezuhanás mondjuk egyes esetekben. Én semmi ilyet nem tapasztaltam. Lehet, hogy csak nem játszottam olyan játékkal, ahol ez kiugrott volna - még ezt sem zárom ki.
    Mint említettem, olvasgattam én bőszen a fórumokat, de lehet rossz fórumokat olvasgattam, mert sehol senki nem írt olyat, hogy márpedig nála megtáltosodott bizony a 290/390-es kártyája a ReLive drivertől, vagy olyan extrát tapasztalt volna, amitől a haját letette volna.

    Tahát az én személyes tapasztalatom az, hogy a ReLive nem nagyon nyújt sok extrát, de viszont elvette a 3rd party támogatást az AB-től, ami eddig megvolt. Én emlékszem még azokra az időkre, amikor az AMD (de lehet, hogy akkor még ATi volt, ennyire jól már nem emlékszem) külön támogatást nyújtott a 3rd party fejlesztőknek, és bátorította őket.

    Én, személy szerint, mint felhasználó, nem örülök annak, hogy az AMD így viselkedik (jaj, de diplomatikus voltam...), és szerecsenmosdatásnak érzem azt, hogy ilyenkor azzal próbáljuk megmagyarázni a történteket, hogy az AMD nem ígért olyat, hogy az új driverek mellett jól fognak működni a 3rd party programok...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • awexco

    őstag

    válasz Vigilante #93 üzenetére

    Figyelj oda , hogy olyan modellt válasz aminek kicsi az input lag-ja . De ha csak kikapcsolódásként csapatod semmi vérre menő dolog akkor szinte mind1 :)

    I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77

  • Vigilante

    őstag

    válasz awexco #126 üzenetére

    Igen a TN-es-ek lesznek tuti 1 ms-el. :K

    △ Asrock X570M Pro4 △ AMD Ryzen 9 5950X ~ 4.4GHz - 1.248V +Corsair H115i PRO XT △ EVGA RTX 3090 FTW3 ULTRA GAMING 24GB (1950 MHz/20000MHz) - 0.950V △ G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 - 3600MHz △ Samsung EVO 970 M.2(500GB) +Samsung 980 PRO M.2(1TB) △ Samsung Odyssey G7 C27G75T ívelt 240Hz (27") △

  • Daffni2

    addikt

    Sajnos én rosszul jártam,a telepítést követően több hibát jelzett,néhány funkció nem települt.
    Újra telepítéssel sem volt rendben.
    AMD uninstallál eszközzel lepucoltam,majt telepítettem,renben feltelepült minden,de a Windows nem indult el (Win10 64)

    Semmilyen indítási javítással sem.Maradt a rendszer visszaállító eszköz.

    Nem tudom mi lehetett a probléma,més soha nem volt semmilyen problémám az AMD driverekkel.

    Lehetséges,hogy a DDU-t is le kellett volna futtatni?

    "Aki ad,az nyer"

  • CJ4567

    veterán

    válasz Daffni2 #128 üzenetére

    DDU-s telepítéssel is voltak hibáim(fentebb leírtam), és idáig nekem se volt gondom az AMD driverekkel. :( Pedig az Enhanced Sync tetszett.

    No Sana No Life

  • Vigilante

    őstag

    válasz MasterMark #129 üzenetére

    Válaszidő akkor nah, input lag-ot nem fogod tudni mérni nagyon, elég nehezen mérhető dolog, így marad a minél kisebb response time-al ellátott monitor választása. Ezért írtam, hogy a TN panel inkább, nem kell az IPS.

    Egyébként itt egy teszt az általam kiszemelt monitorról, nem lesz ezzel baj: [link]

    [ Szerkesztve ]

    △ Asrock X570M Pro4 △ AMD Ryzen 9 5950X ~ 4.4GHz - 1.248V +Corsair H115i PRO XT △ EVGA RTX 3090 FTW3 ULTRA GAMING 24GB (1950 MHz/20000MHz) - 0.950V △ G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 - 3600MHz △ Samsung EVO 970 M.2(500GB) +Samsung 980 PRO M.2(1TB) △ Samsung Odyssey G7 C27G75T ívelt 240Hz (27") △

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Vigilante #131 üzenetére

    Sokféleképp mérhető, vagy legalább is jó közelítéssel becsülhető az input lag.

    1: Régimódi, hogy fényképezgetsz egy analóg CRT-t és a tesztelt cuccot, ez a digitális kijelző saját késését adja (+/-0.5*képkocaidő hibával, mert a CRT soronként frissül, a digitális progresszíven, nem végtelenül kicsi a kamera záridő, ha látod amit kell, stb)

    2: Használható hozzá többféle műszer (akár erre specializált kütyü, de pár színmérésre használt szenzor is befogható erre kicsit nagyobb hibatűréssel --- utóbbihoz először hozzáadódik az OS asztalkezelő késése is, de ha előveszed az analóg CRT-t, az azon mért értéket kivonva megkapod a monitorét)

    3: Ha játékmotorral együtt akarod lemérni, akkor kötsz egy kis analóg kapcsolós lámpát egy egérgombra, és nagyon gyors mintavételű kamerával (több 100, akár 1000 fps rögzítés) videózol úgy, hogy látszódjon a lámpa és a kijelző is, aztán elsütögetsz egy fegyvert a játékban (ilyet még nem csináltam), és vond ki az 1-10ms-t, ami az egéré (inkább áldozz be egy garantáltan 1ms kopott régi játékos egeret).

    Inkább válaszidőt nem fogsz mérni otthon, az általában egy más nagyságrend, így sokkal nagyobb precizitást és pontosságot, másféle eszközöket és technikákat igényel.

    De amúgy kő egyszerű a dolog. Ha érdekel a garantáltan minimális lag, akkor vegyél G-Sync monitort (ez az egy előnye van ennek a dolognak a FreeSync-el szemben, ahol nincs erre ilyen explicit garancia).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Tyrel

    őstag

    válasz CJ4567 #130 üzenetére

    Milyen kártyáitok vannak, ill. mire nem ment fel?

    Nekem a 390-el semmi baj, bár ez meg ugye nem támogatja az Enhanced Sync-et, pedig annak nagyon örültem volna...

    Turenkarn

  • Vigilante

    őstag

    válasz MasterMark #133 üzenetére

    A kijelző aktív fekete képpontjai mennyi idő alatt váltanak át inaktív fehérbe, majd vissza. Most ez valami kérdez felelek vagy mi!? :DDD :DDD :DDD

    △ Asrock X570M Pro4 △ AMD Ryzen 9 5950X ~ 4.4GHz - 1.248V +Corsair H115i PRO XT △ EVGA RTX 3090 FTW3 ULTRA GAMING 24GB (1950 MHz/20000MHz) - 0.950V △ G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 - 3600MHz △ Samsung EVO 970 M.2(500GB) +Samsung 980 PRO M.2(1TB) △ Samsung Odyssey G7 C27G75T ívelt 240Hz (27") △

  • MasterMark

    titán

    válasz Vigilante #136 üzenetére

    Nem kerdezz felelek, hanem hogy fogalmad sincs mik ezek, de az 1 ms az kell...

    Switch Tax

  • Vigilante

    őstag

    válasz MasterMark #138 üzenetére

    Nah magyarázd el nekem, mi az amit nem tudok? Nem ez a meghatározása a válaszidőnek!? Egyébként már most is 1ms-os monitorom van full HD-ban (PG248QE). De várom a válaszod, most erre a kérdésedre miért is ne tudnám a választ!? Taníts mester! :DDD :DDD :DDD

    △ Asrock X570M Pro4 △ AMD Ryzen 9 5950X ~ 4.4GHz - 1.248V +Corsair H115i PRO XT △ EVGA RTX 3090 FTW3 ULTRA GAMING 24GB (1950 MHz/20000MHz) - 0.950V △ G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 - 3600MHz △ Samsung EVO 970 M.2(500GB) +Samsung 980 PRO M.2(1TB) △ Samsung Odyssey G7 C27G75T ívelt 240Hz (27") △

  • MasterMark

    titán

    válasz Vigilante #140 üzenetére

    Az hogy keverted a valaszidot az input laggal jol mutatja, hogy azt sem tudod mirol beszelsz, csak a marketing 1 ms kell.

    Erre probaltam celozni.

    Switch Tax

  • Vigilante

    őstag

    válasz MasterMark #141 üzenetére

    No akkor csak, hogy mennyire ne lenne fogalmam erről, képzeld el anno még teszteket is csináltam ezzel kapcsolatosan. Igen az input laggot nem függetlenítettem el a response time-tól, mivel azt meg se adják a monitoroknál. De magát a response time-ot tudom, hogy mi.

    Nem magyarázol el semmit, csak kioktatsz, hogy neked erről semmi fogalmad és a többi. Én is, ha valaki nem tud valamit az adott fórumon nem fellengzősen hozzávágom, hogy neked semmi fogalmad nincs erről és bla-bla. Remélem érted miről beszélek épp.

    Megsúgom, az a nagy marketing 1ms határozza meg az egyik színes képpontból a másik színes képpontba váltás mértékét is. Nem mindegy, hogy 4ms IPS vagy 1 ms TN. Külön a bemeneti késleltetést nem vettem figyelembe és rögtön szerinted fogalmam sincs az egészről. ;] De gondolom neked tuti 1ms-os és van még 5ms-os monitorod is, hogy megtudd mondani, hogy ez csupán bullshit. :K

    [ Szerkesztve ]

    △ Asrock X570M Pro4 △ AMD Ryzen 9 5950X ~ 4.4GHz - 1.248V +Corsair H115i PRO XT △ EVGA RTX 3090 FTW3 ULTRA GAMING 24GB (1950 MHz/20000MHz) - 0.950V △ G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 - 3600MHz △ Samsung EVO 970 M.2(500GB) +Samsung 980 PRO M.2(1TB) △ Samsung Odyssey G7 C27G75T ívelt 240Hz (27") △

  • MasterMark

    titán

    válasz Vigilante #142 üzenetére

    Mar bocs, de egy ilyen benyoges utan, hogy: "input lag-ot nem fogod tudni mérni nagyon, elég nehezen mérhető dolog, így marad a minél kisebb response time-al ellátott monitor választása", megis mit vartal?

    Az input lag az egy dolog, a valaszido az meg egy masik dolog. Ha ugy beszelsz ezekrol mintha tudnad, akkor ne lepodj meg rajta, hogy nem magyarazgatom.

    Egyebkent mar az elejen is csak utalni akartam arra, hogy valamit nem jol tudsz, ezert hivtam ra fel a figyelmed. Esetleg utananezhetnel, nem pedig rogton megsertodni kell.

    szerk.: Megsugom a valaszidonek a mozgasmegjeleniteshez van koze, es nincs semmi koze az input lag-hoz. Tovabbra is ugy beszelsz ezekrol mintha kozuk lenne egymashoz...

    [ Szerkesztve ]

    Switch Tax

  • kolopele

    nagyúr

    válasz Vigilante #142 üzenetére

    Ne idegeld fel magad, felesleges. Már az RX topikban is ment a folyamatos okoskodás, vannak itt emberek akik mindenkinél mindent jobban tudnak, sok-sok hozzászólás miatt félistenek, jómunkásemberek lesznek (mint tudjuk ez nem tudás, hanem hozzászólás mennyiség függő), majd sokukról kiderül hogy csak az a bajuk hogy másoknak 1080 TI van a gépükben meg hatalmas OLED feszül a nappalijukban :)

    [ Szerkesztve ]

  • Yany

    addikt

    válasz janos666 #120 üzenetére

    A BFI egészen biztosan nem a "folyamatosság-éményt" javítja (bár szubjektíve elhiszem, ha valaki így éli meg). Pumbánál a pont. Egyébként az anatómiának (vagy neurológiának?) is van köze hozzá: nézz egy forgó objektumot, ami picit már elmosódik a szemedben. Aztán kezdj el olyan gyorsan pislogni, ahogy csak bírsz, miközben nézed. (vagy este vezetéskor kövess egy ledlámpás autót, ami alig láthatóan vibrál nagy frekvencián és egy hagyományos izzósat) A BFI elsősorban ugyanez, másodsorban pedig annyit még hozzátehet (de csak tökéletes időzítés esetén), hogy a képkocka váltásokkor fellépő response time-függő sebességgel történő színelváltozás köztes fáziainak egy jó részét elfedi, vagyis alig/vagy egyáltalán nem látod a két szín közti crossfade-et, így ez is segíti az explicitebb kép érztét.

    De mind a kettő a felbontás-érzetet javítja, nem a folyamatosságot, sőt. Inkább hasonlítanám egy rövid záridős filmfelvételhez, ahol a motion blur jóval kisebb a képkockákon.

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Vigilante

    őstag

    válasz kolopele #144 üzenetére

    Erre szokták azt mondani: "Inkább ezer irigyed legyen, mint hogy egyszer sajnáljanak" :D És milyen igaz. :D

    △ Asrock X570M Pro4 △ AMD Ryzen 9 5950X ~ 4.4GHz - 1.248V +Corsair H115i PRO XT △ EVGA RTX 3090 FTW3 ULTRA GAMING 24GB (1950 MHz/20000MHz) - 0.950V △ G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 - 3600MHz △ Samsung EVO 970 M.2(500GB) +Samsung 980 PRO M.2(1TB) △ Samsung Odyssey G7 C27G75T ívelt 240Hz (27") △

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Vigilante #142 üzenetére

    "Nem mindegy, hogy 4ms IPS vagy 1 ms TN."

    Pedig de! :P

    Ezen a szinten gyakorlatilag teljesen lényegtelen már a válaszidő, mert a "retinal persistence" és "eye tracking motion blur" lesz meghatározó. Nem az LCD kristályok lassú forgása miatt fogsz csóvázást látni, hanem azért mert folyamatosan világít a képen egy fix képkocka, miközben követi a szemed a mozgást, és úgymond "ráég a látott képre a mozgás" (amit a szemed csinál reflexből).

    Egy jó BFI pedig mindkettőt "kitakarja" (pixel response és eye tracking blur), miközben BFI nélkül mindegy milyen alacsony a válaszidő, akkor is lesz eye tracking motion blur alacsony fps mellett.

    Egyetlen fontos határérték van a válaszidőre: legyen a maximális értéke (nem a gyártók által szívesebben megadott "jellemző", vagy átlag érték, hanem a legrosszabb, ami ténylegesen előfordulhat) alacsonyabb, mint a használni kívánt aktív idő, tehát pl. 120Hz-es samle-and-hold frissítésnél legyen <= 8 ms (hogy befejeződjön a váltás, mielőtt jön a következő frissítés 1/120 másodpercenként), vagy példaképp 50% duty cycle (50/50%-ra felezett fekete és fehér idő BFI-vel, ami már viszonylag agresszív és bőven sok 120Hz-hez) mellett legyen <= 4 ms (azért vettem ezt a példát, mert 4ms szerepel fent).

    120Hz + 50/50% BFI mellett a teljes 4ms váltási idő a fekete időbe esik, de 120Hz-hez már nem is kell 50/50, elég rövidebb időre kikapcsolni a LED-eket az LCD mögött, tehát még 6ms is belefér, vagy mehetünk 144-160Hz magasságokba is a 6ms panellel, mielőtt gond lesz a válaszidő.

    Változó, hogy mennyi fps, illetve milyen duty cycle kell az éles mozgóképhez, de 120fps BFI-vel már biztos elég a legtöbbeknek a legtöbb szituációban, ahogy a 240fps is BFI nélkül, és lényegében még utóbbihoz is elég a 4ms válaszidő.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • beef

    őstag

    A beállítások menüben mi az az intelligens alvás (smart sleep) ?
    Semmi infót nem találtam róla.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz janos666 #118 üzenetére

    Az RTSS megoldás nem igazán sync, inkább olyasmi, mint az AMD FRTC-je.

    Nézd, tulajdonképpen igen. A render ahead queue a nehézség. De ezt a parancslistát nem tudod elvenni, mert nagyon sok hardver jelentős teljesítményt veszít nélküle. Azért itt nagyon komplex és méretes heterogén processzorokról van szó, tulajdonképpen ezres nagyságrendű ALU-kkal. Ezeknek már muszáj egynél több képkockát számolni az optimális működéshez. Az AMD meghajtója alapértelmezett működésben kettőt számol, míg az NVIDIA-é négyet. Ez is egy architektúrára vonatkozó döntés lehet. Valószínűleg a GCN nem veszít sok fps-t, ha csak kettőt számol, ezért van ez engedélyezve, míg az NV dizájnja erre sokkal érzékenyebb lehet. De az is jelentős probléma, hogy a parancsátadás rendkívül kiszámíthatatlan. Egyszerre beeshet sok, vagy kevés.
    A FreeSync és a G-Sync nem igazán változtat a render ahead queue működésén. Az attól ugyanúgy rendszertelen, míg a Fast Sync csak annyit csinál, hogy front bufferes leképezésre áll át.
    A Chill az amit erre a problémára kitaláltak, és az magát a render ahead queue-t nem szünteti meg, de a parancsátadást rendszerezi. Tulajdonképpen egy scene pacing eljárást vezet be, hogy a kiszámíthatatlanságot kezelje. Ezáltal a 99th percentile késleltetés sokkal alacsonyabb lesz például. Akár a harmada a normális működés mellett mért értékeknek.
    Az AMD korábban mondta, hogy ők ezt a témát átrágták és igazán jó megoldás nincs. Ezáltal ma már arra törekednek, hogy a lehetséges alternatívákat (jelenleg Enhanced Sync, FRTC, Chill) felkínálja a driver és a user majd dönt. De mindegyiknek megvan a maga hátránya. Azt is mondták, hogy hosszabb távon az lehetne az ideális, ha a motorokba építene minden stúdió egy scene pacing megoldást. De ez egyelőre eléggé utópia jellegű felvetés. :D

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Abu85 #150 üzenetére

    Azt tudom, hogy az RTSS limit csak fps limit, ami nyilván nem váltja ki a kijelző-szinkront.

    A linkelt hsz arról szól, hogy állítólag minimálisra csökken a RAQ-ban pihenő képkockák száma, ha picivel a sync frekvencia alá limitáljuk az fps-t CPU oldalon (itt épp most azért RTSS-el, mert ez tud ma ismert módon ilyen ezred-fps precizitással limitálni, illetve a lánc kellően korai pontján dolgozik ehhez, amit itt el akarunk érni vele), mert ha csak maga a kijelző-sync ad egy limitet a lánc végén (ami már a GPU oldalon is a lánc vége, míg a RAQ a CPU oldalán él a GPU előtt), olyankor tervszerűen felduzzad a RAQ az (általában statikus értékként előre, és "liberálisan" kiszabott) maximális megengedett hosszára, míg ha valami CPU oldalon "folytja" az fps-t (vagy épp nincs használatban semmi olyan képernyő-szinkron, ami valamiképp limitálna a GPU oldalán), akkor minden képkocka csak minimális időre kerül a RAQ-ba (ideális esetben, ha egyik hardware elem sincs 100%-ra terhelve, és elég sűrű ciklusban fut a RAQ kezelése --- ez még egy érdekes kérdés lehet, hogy ez polling-szerű, vagy direkt elküldik aludni az algót sok ms-re, hadd' duzzadjon csak az a queue, legyen mindig tele), ezzel csökkentve a lagot.

    Nekem régen az volt az empirikus szubjektív meggyőződésem, hogy a hagyományos Vsync az egyben scene-pacing is (bár akkor valószínűleg még senki nem hívta így, és én sem találtam ki rá új kifejezést, implicit a Vsync részének tekintettem), sőt direkt ezért is ragaszkodtam hozzá még akár online multiplayer FPS-ben is (amit már >10 éve nem játszok, és azóta rengeteg minden változott).
    -> Ezt még ma sem értem igazán, főleg mióta látom azt is, hogy mit csinál a FastSync, mennyire nem folyamatos a kép akkor sem, ha az fps a frissítési freki durván duplája, míg sima Vsync-el nincs ilyen bajom (így fura elhinni, hogy ez nem ad egyfajta scene-pacing megoldást is), kivéve esetleg egy anomáliát [***].

    A saját szűk megfigyelésem alapján (Frostbite3: DAI és MEA, mert ezekkel sokat időztem, és itt könnyű ezt kapcsolgatni a játék újraindítása nélkül devkonzolból) a Hawaii-nak, Polaris-nak és Pascal-nak is elég RAQ=2 (3-ra emelve semmi számottevőt nem látok az fps számlálón), de a RAQ=1 valóban feltűnőben bünteti a Pascal-t (CPU idő az egekben, az fps romokban, míg az AMD csak tűrhetően lassul..., de nem tudom ezt be lehetne-e hozni erősebb CPU-val, hisz a GTX1070 eleve gyorsabb kártya mint a 290X vagy RX480, illetve elméletben hajlandó lehetnék erőseb CPU-ra költeni, ha esetleg emiatt lenne értelme), és lehet hogy ez placebó, de mint ha kevesebb lenne az a jelenség, [***] mikor végig 60fsp Vsync mellett egy néha hirtelen egérmozgatáskor (ha pl. épp folyamatosan jobbra húzom az egeret, de valamiért meggondolom magam, és hirtelen elrántom balra) "zakatolva megugrik" a kép (nem tudom jobban körbeírni, de mint ha egy pillanatra lefagyna, és aztán kicsit dadogva, kapna észbe), amit régen (mondjuk 5-10 éve) nem rémlik, hogy bármikor tapasztaltam volna. Ebből érzem úgy, hogy túl "lomha" lett minden, hosszú queue-ra és ezzel magas késésre kezdtek optimalizálni mindent (játékmotorok, VGA driver-ek, stb), hogy kisajtoljanak még pár fps-t az ÁTLAG mutatókban (nem törődve azzal, hogy a játékos ebből mit tapasztal, akár rosszabb lesz neki összességében) és közben máshol próbálják csökkenteni az elszabaduló lag-ot (pl. végletekig kisajtolni mindent a monitorokból, hogy valahol csökkenjen a lag, ha már máshol duzzad, ami win-win, mert el lehet adni a "gamer" monitort, és mutogatni az erekciót, hogy milyen jól "optimalizált" a játékmotor/driver ÁTLAG teljesítményre).
    Persze lehet, hogy csak én öregszem és leszek egyre háklisabb mindenre. :DDD

    Általánosságban szerintem ez most ugyan az a klasszikus buffer-bloat probléma, mint amit jól nyomon lehet követni iskolapéldaként a Linux network és később Block layer fejlesztésében. Először az egekbe lövik a bufferelést, aztán kitalálnak helyette valami okosabbat, mikor zavaróvá válik az egyre több latency spike, amit nem mindenki tud tolerálni. Lehetne jobban, csak nem akarja senki, míg nem sírnak elég sokan és hangosan, de közben mindenhol máshol próbálják ellensúlyozni a baki hatásait (és talán a megoldás alapja is ott van a "történelemben", akár épp a Linux network fejlesztői naplók).

    Azt hiszem van is valami kihasználatlan RAM a G-sync modulon, amiről már elmélkedett valaki, hogy mire lehetne jó (de pontosan nem rémlik, rég olvastam), és talán köze lenne ehhez. De nyilván jobb lenne valami szabványos megoldás (nekem személy szerint olyan, ami HDMI standard is lesz TV-k miatt).

    Ironikus, hogy részben pont emiatt akartam idén újra Geforce-ot, mert azt hittem itt jobb a helyzet ilyesmikben (az átlag fps alatt lapuló apróságokban), erre most az AMD tolja a driver fejlesztéseket ebbe az irányba. :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz janos666 #151 üzenetére

    De azt nem kell minimálisra csökkenteni. Nem az a baj, hogy sok feldolgozásra váró adat van a parancslistában, hanem az, hogy túl rendszertelenül keletkeznek. Erre pedig az RTSS limit vagy az FRTC-féle megoldások nem jók. A Chill scene pacingje koncentrál direkten erre a problémára, viszont jelzi, hogy mennyire nehéz ezt normálisan kezelni, hogy minden egyes játékhoz teljesen egyedi profilozás kell. Eredetileg a HiAlgo nevű startup találta ki ezt az elgondolást, de gyorsan rájöttek, hogy képtelenség úgy megcsinálni, hogy nem ismerik a grafikus meghajtó forráskódját. Ezután arra törekedtek, hogy valamelyik cég felfigyeljen rájuk. Az AMD felvásárolta őket és tulajdonképpen ebből lett a Radeon Chill.
    Külső programmal scene pacingelni gyakorlatilag képtelenség. Annyira időigényes visszafejteni a meghajtók forráskódját, hogy a gyakorlati támogatást nem lehet megoldani. Ha meglehetne, akkor a HiAlgo nem tett volna fel mindent a cég eladására.

    Igen a Frostbite maga kezeli ezt az értéket, és a driverek ezt nem bírálják felül. Tulajdonképpen meg van előre beszélve, hogy melyik hardver milyen paramétert kap és arra írják a gyártók a profilokat.
    A probléma nem a CPU, hanem a meghajtó optimalizálása. Az AMD rengeteget költ arra, hogy alacsony késleltetésű legyen a működés, míg az NVIDIA a késleltetéssel annyira nem törődik. Igazából a GeForce-ból is ki lehetne hozni jobb teljesítményt minimális méretű parancslistával, csak az egész meghajtó nem erre készült. Ahhoz, hogy ez jó legyen egy rakás dolgot újra kellene benne írni, ahogy az AMD tette ezt 2015-ben. Nekik sem a mikulás hozta el ezeket. :) Szóval ez nagyrészt annak a kérdése, hogy az optimalizálás fókusza mi a meghajtó oldalán... Csak csőlátásban a magas fps, vagy valami egyensúly az alacsony késleltetés és a magas fps között.

    Sok minden van abban a G-Sync FPGA-ban, ami kihasználatlan. De itt is az a probléma, hogy érdemes-e rá pénzt költeni. Maga az ASIC sem készült el, mert nem látják értelmét a további fejlesztési zseton beleömlesztésének. Nincs annyi megrendelés, hogy reálisan szükség legyen rá. Eleve nincs hátránya, ha nem fejlesztik igazán. Mit tudsz tenni? Veszel egy FreeSync kijelzőt a GeForce-hoz? Nyilván nem. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Abu85 #152 üzenetére

    Szerintem ha több képkockányi a hossza (főleg ha csak <=60fps-re nézzük a képkockaidőt, nem >=120fps-re és feltesszük nem minden motor olyan épeszű, mint a Frostbite és megy akár 3 fölé is), és üzemszerűen tele van csordítva (legalább is ahogy Vsync mellett állítólag tele van), akkor könnyen lehet probléma.
    Arra gyanakszom, hogy ettől van a hirtelen irányváltáskor a stabilan magas fps mellett is némi akadás/dadogás, hogy a RAQ-ban sorakozik pár képkocka, ami még nem ezt követi (és így késve reagál, ráadásképp kevéssé "simán", mint amit előtte megszoktunk a látványtól).

    :N Azért ne ess át a ló másik oldalára, az nVidia is foglalkozott ezzel. Sőt, szerintem ők kezdték ezt az FCAT-el és hasonlókkal (+ ősidők óta van RAQ beállítás a driver-ben [ha nem is mindig bírálja felül ténylegesen a játékmotort] és előbb kezdték a custom Vsync-et is, de még a FreeSync is csak a G-Sync után jött...).
    Az lehet, hogy az nV utána megállt egy nekik kényelmes ponton, miközben az AMD mára nem csak felzárkózott, hanem most épp akár messzebb is ért, de történelmileg nem ők ebben a nagyobb úttörők. :N

    -- Egy kis extra kérdés --
    Most Win10-en DX11-el (hagyományos Win32, nem "modern" progik) van lag különbség exclusive fullscreen + Vsync és borderless windowed + Vsync (mármint a játékmenüben is bekapcsolva, mert tudom, hogy a WDM ilyenkor mindig Vsync-el, és ha kikapcsolom a játékban, akkor lényegében FastSync folytonosságot kapok [ami már nem jó], de vélhetően teljes Vsync laggal [ami így rossz üzlet])? :F

    A FreeSync önmagában ma az én szememben nem sokat ér a G-Sync mellett.
    Ha meg tudnék barátkozni egy <42" LCD-vel (de túlzottan hozzászoktam az ~50" TV mérethez, és mindig rühelltem az LCD-k minden nyavalyáját), akkor biztos G-Sync monitort vennék, mert tudtommal FreeSync esetén semmi garancia nincs az alacsony lagra, míg úgy látom, hogy a G-Sync "matrica" gyakorlatilag beleszól ebbe is. Egyrészt ugye a külön modullal (ami garantáltan egyforma lesz minden G-Sync monitorban, míg FreeSync-nél tetszőlegesen változó, csak a gyártón múlik miből, milyet, hogy...), illetve úgy látom, hogy ha nem is kötelezi őket erre az nV, de mégis szinte minden mai új G-Sync monitor real-time scan-out megoldású (persze a csak FreeSync-es is lehet ilyen, de ott nem érzem erre a "nyomást", és mivel tágabb az ársávjuk is, így az olcsóban gondolom bátrabban spórolnak, ha pedig drága modellek közt nézelődök, akkor már miért ne fizessem meg a garantált megoldást nyomozgatás vagy lottózás helyett...?).

    Kíváncsi leszek, hogy jövőre mely kijelzők és VGA-k jönnek már HDMI 2.1-el, és azokon belül melyek támogatják majd a "Game Mode VRR"-t. (Érdekes lenne, ha esetleg real-time scan-out megoldást is kapna egy OLED a VRR mellé alacsony lag-al, de "álmodik a nyomor", ha az LG-től kell várni hasonlót, már most is túlteljesítik magukat.) Nyilván az nVidia döntése lesz érdekesebb.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • NandoXXL

    senior tag

    válasz Abu85 #115 üzenetére

    Csinálj inkább egy Ryzen 3 tesztet. Hiányzik már egy jó Abu teszt, az új padawant pedig tanítsd be, nincs mentora ;). Nyugodtan írd le 2-3xx elavult, nekem sincs már szerencsére, minek rá fejleszteni :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • haxiboy

    veterán

    Sok újítás egyben kib@szás...3rd Party OC programoknak búcsút mondhatunk, de vannak olyan programok amik megszűntek működni normálisan (szoftverből vezérelt ház ventillátor szabályzás a gpuk hőmérsékletének függvényében) mert nem tudják kiolvasni a GPU alapvető adatait sem... :R ty amd ty :R keserítsd meg az életünket mégjobban....

    Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

  • CJ4567

    veterán

    válasz haxiboy #155 üzenetére

    Nálam fagyás volt random, működésképtelen játék... Lehet csak elrontottam valamit, pedig DDU-val töröltem előtte a drivert.

    MSI AB-ben a monitorozás működött nálam, csak épp állítani nem lehetett semmit a kártyán.

    [ Szerkesztve ]

    No Sana No Life

  • haxiboy

    veterán

    válasz CJ4567 #156 üzenetére

    Én vissza is álltam minden gépen 17.4.4-re :K

    Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

  • NandoXXL

    senior tag

    válasz CJ4567 #156 üzenetére

    390-el hallottam random fagyást most. A 290-emel az első Crimson drivereknél tapasztaltam ilyet, a régi driver oldotta meg a problémát, és x hónap mire jött normális driver. Keressetek polarist a bányákban, azzal nincs gond, vagy ott a zöld legelő :D

  • BReal

    addikt

    válasz kolopele #10 üzenetére

    A Crimsonnal az AMD javított a driverek általános állapotán, a Catalyst vége óta pedig ugyanolyan gyakran ad ki driver frissítéseket, mint az NV. Mindeközben kb. 1,5 de lehet már 2 éve az NV driverek minősége (csak az NV tulajok beszámolóira hivatkozva) folyamatosan esik. Volt már hotfix hotfixe is kiadva, legutóbb ugye egy AAA játék (WD2) konkrétan kifagyott a driverrel. Ami előnyt ilyen téren kiépítettek maguknak, azt 1-2 év alatt lerombolják.

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz BReal #160 üzenetére

    "egy AAA játék (WD2)"

    Mondjuk én már majdnem azóta rosszul vagyok, ha ezt az "AAA játék" dolgot olvasom, hogy divattá vált maga a jelző ebben az ipar/sajtóban. Az jut róla eszembe, hogy béta állapotban kiadott bughalmaz, abszolút tömegigényre készült (butított) tartalommal, többnyire egy sorozat részeként, ami nem viszi előbbre a story-t (ha singleplayer), vagy újítja meg az élményt (ha multi, vagy lényegében story nélküli játék, pl. "ügyességi"), feleslegesen nagy pénzből, amit így az én megítélésem szerint kár volt elkölteniük (persze tisztelet a kivételnek), viszont most vissza kell húzni (és akkor ugye drága DLC-k, eszement számú mikrotranzakciók, stb).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • BReal

    addikt

    válasz janos666 #162 üzenetére

    Ez sokszor igaz is. :) Bár amennyire emlékszem, a WD2 azért elég jó állapotban lett kiadva.

  • ribizly

    veterán

    válasz CJ4567 #156 üzenetére

    Csak egy naiv kérdés (nvidia-nál így használom évek óta):
    Az nem működik, hogy nem törlitek az előző driver-t, hanem csak upgrade és csá? :U
    Mármint azt értem, hogy sokszor gond van a driver-ekkel, de az ilyen remover progik ki tudja leszedik e amit tényleg le kell, hogy clean install történjen valóban. Az upgrade véleményem szerint még mindig jobb megoldás elsőre, mert általában a teljesítményt ma már nem kéne, hogy befolyásolja ez a clean install vs upgrade. ;)

    |•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|

  • CJ4567

    veterán

    válasz ribizly #164 üzenetére

    17.5.2-től 17.7.1-ig frissítgettem csak, ezért próbáltam meg egy tiszta telepítést, és ez nagyobb frissítésnek tűnt, ezért akartam DDU-val uninstallálni előtte a drivert, lehet kár volt. Megnézem hogy frissítésre mit reagál.

    No Sana No Life

  • PuMbA

    titán

    válasz MasterMark #166 üzenetére

    Én körülbelül 8 AMD drivert telepítettem egymásra és semmiféle buggal nem találkoztam. Most éppen Intelem van, itt is így csinálom, ha kijön egy új verzió, de hamarosan megint AMD-m lesz :) Amennyiben a programozók valami nagy dolgot nem rontanak el, simán működnie kell a rátelepítésnek, mert én minimum 5 éve így csinálom és eddig szerencsére semmi gondom nem lett belőle.

    [ Szerkesztve ]

  • bozont

    veterán

    válasz ribizly #164 üzenetére

    Én sosem ajánlom senkinek a DDU-t vagy hasonló tisztító progikat. Max ha nem sikerül megoldani a problémát, akkor win újratelepítés előtt még egy próbát megér. De csak egy driver frissítésnél érdemes mellőzni. Elméletileg a rátelepítésnek nem kellene problémát okoznia, hiszen a windows külön kezeli a driver verziókat, de ugye ilyenkor nem csak meghajtók települnek. Szerintem ebben az esetben a vezérlőpult régi és új elemi akadhatnak össze, de nem tudom pontosan ez hogy frissül ilyenkor.

    Ami nekem hosszú évek óta bevált: a régi driver törlése előtt alaphelyzetbe állítom, aztán uninstall és egy gép újraindítás után mehet a frissebb meghajtó. A végére még egy újraindítás a biztonság kedvéért (de ezt talán kéri is a telepítés végén).

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz bozont #168 üzenetére

    Szerintem inkább a Windows újratelepítés az, amit durván a 7-es óta teljesen feleslegesnek tartok. Hacsak nem verte rommá valami totális katasztrófa (pl. hardware hiba vagy instabil OC, esetleg vírus), akkor jó eséllyel megold mindent egy offline chkdsk + offline DISM restorehealth, és néha a beépített startup repair (kis bakiknál még online is jól működik a DISM, csak akkor kell offline, ha fel sem tud már állni a saját lábán).

    Persze a DDU is túl van misztifikálva. Attól, hogy néha maradhat vissza olyan config file, ami néha bezavarhat az új verzióval, még nem jelenti azt, hogy mindig csodát tenne.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Aljasvip

    senior tag

    Most próbálgattam kicsit World of Tanks-ban az új funkciókat, számomra eléggé felamás a végeredmény.
    - Az FPS korlátozás üdvözölendő, tetszik az ötlet, szép folyamatos 60 FPS-en a kép (az eddigi 120-as beállításhoz viszonyítva).
    - A Chill teljesen szétcseszi a játékélményt nálam. Lövések után (klikkelés) folyamatos a kép pár másodpercig, de előtte és utána is mintha húzná a képet a játék. Ezt így azért annyira nem érzem forradalminak. ~20 perces tapasztalatom van csak, így közel sem megalapozott, és lehet másnál megy rendesen, de nálam ezt produkálja, ha aktiválom...
    - Enchanced Sync: RX580-al FullHD játékban nem tapasztaltam semmi olyan problémát eddig, amiért szükség lenne erre.

    Ez utóbbi esetében nem tudom mennyire releváns a Frame Rate Target Control mellett/helyett, mert egy elég izmos kártyánál, ha csak beállítom 60-ra az értéket, akkor is ugyanúgy 60 FPS-t tart majd. Az Enchanced Sync-hez való "válogatáshoz" max-on járatni a hardvert szerintem erősen felesleges - legalábbis az én kicsiny 60Hz-es monitoros esetemben, így "környezettudatosságból" marad a 60FPS-es limit, minden egyéb cicoma felesleges számomra.

  • awexco

    őstag

    válasz kwzatz #30 üzenetére

    Nekem is valamiért nagyon gyengusz a Wolfenstein: New Order.
    60fpsnél mindenféle v-sync nélkül besatuzik.

    I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77

Új hozzászólás Aktív témák