Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sanya

    nagyúr

    válasz Cifu #45 üzenetére

    intel driver támogatási szintjére azért nehéz süllyedni.

    A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!

  • ttt

    senior tag

    válasz Cifu #45 üzenetére

    Kb. dasznak a problémákra. Mindig a zászlóshajóval törődnek és amikor kijön egy új kártyájuk a régi kb le van sz@rva.

    A Vegával kb. már azt se fogják tudni, hogy valaha gyártottak R290/R380-s, RX480-s kártyákat. Uh. ne csüggedj én se teszem, a CPU után GPU-ból se veszek soha többet AMD-t. :C

  • #85552128

    törölt tag

    válasz Cifu #45 üzenetére

    Inkább tennék opcionálisan telepíthetővé a Wattmant mint a Relive-et és nem lenne annyi probléma, mert láthatóan nem tudják megoldani normálisan a régi architektúrákra. Külső tuningprogramokkal sem kavarna be legalább.
    Tegnap még működött rendesen ma reggelre meg blackscreen fogadott a bejelentkező képernyőnél, reset után pedig "Default Wattman Settings has been restored" - eddig ilyen baja nem volt :W
    Arról nem is beszélve, hogy mennyire helypazarlóan és logikátlanul van megoldva az egész UI.

    [ Szerkesztve ]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Cifu #62 üzenetére

    Ennél bonyolultabb a probléma. Az AMD PowerTune egy zárt rendszer, amit az AMD nem ad ki még a partnereknek sem. A partnereknek vagy Unwindernek pedig nincs lehetősége állandóan visszafejteni, tehát nem tudnak rá normális támogatást írni. Emiatt rossz az Afterburner használhatósága. Gyakorlatilag két havonta változik a rendszer, vagyis mire az egyik meghajtóra elkészülne a visszafejtett támogatás az Afterburnerbe, akkorra már lehet újrakezdeni a munkát a módosult PowerTune miatt. Emiatt a partnerek ennem hozzá sem fognak, hanem hagyják, hogy a Wattmant, és úgy tervezik meg a tuningprogramjaikat, hogy kompatibilis legyen. Az Afterburner még próbálkozik, láthatóan kevés sikerrel.

    Ezt hiába jelzitek az AMD-nek. A cég azt akarja, hogy az Afterburner álljon be a sorba és a gyári funkciókkal való kompatibilitásra törekedjen. Az MSI ezért tervezett egy Gaming applikációt az Afterburner mellé, ami pont ezt csinálja.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Cifu #65 üzenetére

    A PowerTune profil változásával főleg a hatékonyság javul.

    Már egy csomó 3rd party tuningprogram ilyen. Mint írtam az MSI azért csinálta meg a saját Gaming App-ját, mert tudják, hogy az Afterburner nem kompatibilis az AMD meghajtójával. Már a puszta jelenléte hibákat generál. Az AMD azokat a 3rd party tuningprogramokat tartja kompatibilisnek, amelyek nem cserélik ki a PowerTune profilt.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Cifu #68 üzenetére

    A minereknek nem sokat jelent. Ott a PowerTune nem igazán segít. Ezeknek a profiloknak leginkább a játékokban van haszna, ahol a tipikus terhelési szint 30-50% közötti. Ilyenkor nyilván lehet változtatni a lehetőségeket és úgy növelni a teljesítményt, hogy a fogyasztás csökkenjen. Persze nüansznyi változásokról van szó, de minden extrák érdemes kiszedni.

    Annak nem biztos, hogy a szoftver az oka, hogy már nem megy annyin. Azért a meghajtó hatékonysága folyamatosan fejlődik. A fordító jobb kódokat fordít, vagyis a belső kihasználás nő, így a korábbi tuning instabillá válhat. Erre egy régi meghajtó a megoldás, ahol még a fordító kevésbé hatékony AMDIL-t fordított, és azzal több volt a hardveren belüli üresjárat, több regisztert allokált, így kevesebb wavefront futhatott, stb.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Cifu #71 üzenetére

    Nem ezért nem tudják használni. Az a gond, hogy vissza kell fejteni a rendszert, és ezt nem teszik meg az Afterburner fejlesztői. Ettől még használhatod a programot, csak egyik fél sem garantálja, hogy működik.

    Attól az AMD nem fogja odaadni az Afterburner fejlesztőinek a forráskódot, mert neked erre a programra van szükséged. Minden más partner megoldja enélkül. Előbb-utóbb az Afterburner is átáll erre, mert így csak szenvednek.

    Sok dologtól változhat a tuning stabilitása. Már önmagában az is elég, hogy változik a PowerTune profillal a 2D-3D ugrás időtartama. Lehet, hogy régebben 15 mikromásodperces tartással stabil volt, míg 10-zel nem lesz az.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Cifu #85 üzenetére

    Én amióta a Wattman van csak azt használom. Nem kell más, mert minden benne van, amire szükség lehet. Emellett nyilván elfogadom, hogy akinek ez nem elég az más program után néz. Idővel azokat is felkészítik az érintett fejlesztők az új csomagra, csak arra várni kell.

    (#82) 8zabi: De jelent, viszont csak akkor, ha túllépi a futtatási sebesség a variálható frissítési tartományod. A tartományon belül viszont semmi előnye.

    (#84) e00dgy: Ha a meghajtóban be vak kapcsolva az Enhanced Sync, akkor az felülbírál minden Sync beállítást. Kivéve a FreeSync-et. Azt csak kiegészíti.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Cifu #89 üzenetére

    A te problémád speciális. Ragaszkodsz a korábbi tuningodhoz úgy, hogy rengeteget fejlődött maga a driver. A te megoldásod emiatt az, hogy a régebbi, rosszabb hatásfokú csomagot telepíted. Várhatsz még 100 évet is, nem fogják visszatenni a korábbi fordítókat, powertune profilokat, rutinokat.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Tyrel

    őstag

    válasz Cifu #94 üzenetére

    Hát nekem egy 390 NITRO van, de én úgy vettem észre hogy elég ... kötött a viselkedése ennek az architektúrának. 1440p monitorral még ma is tök szépen visz mindent ami engem érdekel, magas beállítások mellett, de ha véletlen szembejön egy játék amit nem szeret azon +50 MHz a világon semmit nem változtat. No meg amúgy is épp elég sokat fogyaszt, minek ezt még húzni? :P

    Én sokkal jobban örülnék ha a Wattman engedne dinamikus venti profilt definiálni, mert egy 5-10°C-al szívesen feljebb engedném némi csendért cserébe, de... csak fix rpm-et enged állítani (vagy auto-t), a fixetm eg nem tudom úgy belőni hogy üresjáratban ne legyen indokolatlanul hangos, de magas terhelés alatt is elég legyen.

    Amúgy Radeon 8600 óta végig ATi kártyám volt/van, és nem értem a sok panaszkodót, hogy így meg úgy szar a driver.
    Igen, régen (2000-es évek meg a 3D fénykorának elején) tényleg voltak még gondok (mindkét ill. mindhárom oldalon!), sokáig használtam én is Omega drivert, de már régóta nem érzem semmi hasonló szükségét. Arra emlékszem hogy a HD 3870-em már végig gyári driverrel ment gond nélkül, meg azóta is mindegyik, a korábbi kártyákról már nem tudom pontosan hogy volt...

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Cifu #94 üzenetére

    De ezek normális dolgok. Tényleg. A meghajtó iszonyatosan sokat változik az idők folyamán. Ez köszönhető a fordítók fejlesztésének, a rutinok folyamatos bővítésének, illetve a PowerTune változásainak, valamint részben hozzájárul az is, hogy a parancsfeldolgozás során is hatékonyabb lesz időről-időre a meghajtó. Ezeket összesítve előfordulhat, hogy a hardver tipikus belső kihasználása akár 10-15%-kal is megnő az életciklusa alatt, ami bőven azt eredményezi, hogy jelentősen kisebb lehet a stabilan beállítható tuningórajel.
    Arról nem is beszélve, hogy a PowerTune fő fejlesztési irány az órajelváltások időigényének csökkentése. Ez logikus, mert minél hamarabb vált órajelet a GPU, annál hamarabb tud nagyobb sebességen működni, illetve hamarabb kapcsolhat vissza. Mikromásodpercekről beszélünk, de a hardver szinjén ez is hozhat olyan változást, hogy a 2D-3D ugrást már nem birja a hardver tuning mellett, mert egy második váltás túl gyorsan következhet be az előző után. Alapórajelen viszont semmi baj nincs ugye.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Habugi

    addikt

    válasz Cifu #107 üzenetére

    Hatalmas +1 _minden_ _egyes_ postodhoz..!

    Szívemből szóltál s helyesen, magam sem vezethettem volna le szebben! :R

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Cifu #107 üzenetére

    Akkor nem jött át a lényeg. Olyan dologért hibáztatod az AMD-t, amire egyrészt sosem vállaltak garanciát, mert biztos nem halottad vásárlás előtt, hogy a VGA x órajellel biztosan tuningolható lesz. Másrészt nem ők írják a 3rd party programokat.
    Az, hogy neked jót tesznek-e? A meghajtót azért fejlesztik, hogy egyre hatékonyabb legyen a gyári órajelen, azt nem tudják garantálni, hogy a tuningoddal is működni fog pár optimalizálás után. De ezt le is írják, amikor telepíted a tuningprogramot, illetve kilockolod a Wattmant. Megmondják előre, hogy egy olyan terepre lépsz, amire felületet ugyan biztosítanak, de a stabilitás megőrzése a te felelősséged. Ha te ragaszkodsz a megszokott tuningodhoz, akkor továbbra is használhatod a gyengébb hatásfokú meghajtót, így az nem terheli annyira a hardvert, hogy instabil legyen tőle a tuningod. Elárulom, hogy többet vesztesz ezzel, mintha használnád a legújabb drivert akár alapórajelen, mert az új fordító már annyival hatékonyabb kódot fordít, ami 100 MHz-es tuningot simán utolér, főleg a mai bandwidth limited motorokkal.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Tyrel

    őstag

    válasz Cifu #102 üzenetére

    Jah 8500 volt az, csak rosszul emlékeztem a nevére... de azt nem vitatom hogy akkoriban sok driver gond volt, de hozzátartozik hogy mindenki másnál is, nem csak az ATi kártyákkal, sőt úgy általánosan nem is csak videokártyák drivereiben voltak komoly problémák. Írtam is hogy én is Omega driverrel használtam, sőt ha jól emlékszem abból is megvolt hogy melyik játékhoz melyik verziót kell feltenni... régi szép idők.

    Azóta viszont sok víz lefolyt a Dunán, lettek szigorúbban szabványos API-k, WDDM, sok sok év tapasztalat, stb... én már jó ideje teljesen elégedett vagyok a Radeonok drivereivel, de a tuning nem foglalkoztat, ez tény.

    Az mondjuk igaz, hogy amikor jön az éves Radeon Software nagy csomag a sok új funkcióval, azt én úgy tapasztaltam hogy az első 1-2 patch-ig nem szabad felrakni, szépen meg kell várni amíg más elrágja a kefét a kezdeti bugok miatt, de utána egy évre megint jó az összes driver. Nekem ezt szoftverfejlesztőként tökre nem esik nehezemre megérteni, a QA ált. még ilyen nagy cégeknél is túl kevés erőforrást és/vagy időt kap, óhatatlanul is lesznek hibák nagy verzióváltások után.
    Ez egyébként mindenhol így van, pl. autógyárak is rendre adnak ki szériahibás modelleket, pl. egy új motorgenerációnak is ált. kell pár revízió mire megbízható lesz, az első példányok meg nagy százalékban mennek a kukába a fogyasztók kárára, de ott ez valamiért sosem okoz világraszóló botrányt... még az agysebésztől sincs elvárva a tökéletesség, csak a sok szerencsétlen programozótól...

    Visszatérve az 1440p-re, én mindig azt mondom hogy ésszerű beállítások mellett kell játszani és akkor egy nem 150-200 ezer Forintba kerülő kártyával is nagyon vidáman el lehet az ember. Pl. az említett élsimítás tipikusan egy olyan dolog amit sosem emelek 2x fölé, mert mi a francnak, nagyítóval kell keresni a különbséget amit nyersz rajta, azt meg szabad szemmel egy (jellemzően gyorsan) mozgó képen úgy se látod.
    Ez is egyébként a legáltalánosabb baj, szerintem, hogy sokan elkezdenek egy álló screenshotot pixelenként végig elemezni hogy mennyivel jobban néz ki ha valamit átkapcsolsz, de értelme nincsen, a játékot nem így játszod. Pl. ott van Crossout, a HBAO+ sokat dob a látványon? Igen, hát akkor be kell kapcsolni. A 2x AA-hoz képest a 4x AA sokat dob a látványon? Egy nagy francot se, tehát nem kell. Bár gyanítom ezt neked nem kell magyaráznom, de általánosan zavar ez a problémakör hogy sok vérpistike mindent felteker az abszolút maxra aztán sírnak hogy fúj szar a gép me úgy már csak 30-40 fps-el fut a játék...

    A legtöbb játéknál amivel játszottam megvan egy olyan egyensúly a beállításokban valahol High és Ultra közt, amivel megvan a 60+ fps (sokkal én se megyek fölé, 75Hz-es a monitorom) és mellette gyönyörű a játék is.
    Az igazat megvallva egyedül Star Citizen fut szarul, de az meg komoly optimalizálatlansági problémákkal és CPU bottleneck-el küzd, lévén még Alpha verziónak is alig nevezhető.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

Új hozzászólás Aktív témák