Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz #54625216 #302 üzenetére

    Igazából én abban reménykedem, hogy rövidtávon komolyat tudnak fejleszteni a starlinken: pl áttervezik VLEO pályán (ez ugye a késleltetésnek is segít) üzemelő <10kilós nanoműholdakra és drasztikusan csökkentik a felküldött anyagmennyiséget. Mivel nem holnap szeretnék elérni a 42ezret, erre van esély.

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz #54625216 #302 üzenetére

    "Tételezzük fel, hogy a tornyok csak 10%-át kell helikopterrel a helyére szállítani, ez 32500 darab torony.
    Egy Boeing BV-107/CH-46 180 gallont, azaz 681 liter üzemanyagot fogyaszt óránként. Mivel létezik hatékonyabb helikopter is, vegyük a biztonság kedvéért ennek a felét, azaz 340 litert.
    Tételezzük fel, hogy minden terület elérhető átlag 3 óra repüléssel, az oda-vissza 2000 liter, azaz kb. 2 tonna üzemanyagot jelent tornyonként, összesen 65000 tonna elégetett kerozin.
    65000 / 1800 = 36, tehát csak a tornyok 10%-ának kitelepítése fedezné a Starlink 36 évét."

    Ez a számításod is annyira megalapozott, mint a többi.
    Miből gondolod, hogy minden tornyot helikopterrel szállítanak a helyszínre?
    Gondolom jártál már városban csak nem tűnhetett fel neked. A telefontársaságok nem a pénzégetésre mennek rá. Majd helikopterrel fogják azt a max egy mázsás oszlopot a helyszínre emelni? Nem hiszem.
    A nagy tornyokat miért vinnék helikopterrel? Darabokban szállítva a helyszínen gyorsan összeépítik.
    Nagy karbantartás nem kell ezeknek a tornyoknak. Már a gyárban kapnak felület passziválást. A 20-30 évre megoldja problémát. A későbbiekben elegendő a rozsdás részeket újra passziválni.

    Amúgy szép próbálkozás a helikopteres szállítás. :C :DD

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák