- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
GregOlah
csendes tag
Igen, a sávszélesség szerintem nagyun durván lehetetlenné teszi ezt az elképzelést. Elég csak arra gondolni hogy a hdmi kábel jelenleg 3 gbps-os és akkor nyilván nem a konzol és tv között kell annak a rengeteg adatnak áramlania néhány métert hanem sok ezer kilómétert a világhálón. És ez csak a jelenlegi képminőség, majd ha ráállnak a 4k 60 fps 3D játékra akkor azt hiszem tényleg durva adatforgalom kell neki. A tömötítést meg csak azért ne mondja senki mert ront a felhasználói élményen. Plusz a játék vezérlése akkor hogyan néz ki? Sokan még mindig a vezetékes cuccra esküsznek mert a vezeték nélküli lassabban továbbítja a gombnyomásokat. Ha ez úgy változik még hogy a kontroller csatlakozik a routerre, az pedig a modemhez ami a szolgáltató különböző szerverein keresztül nagynehezen eljut a Sony szervereihez, és ez akkor kezdi el feldolgozni a bevitelt és a játékot parancsra késztetni ami hasonló módon érkezik vissza a felhasználóhoz csak itt már a tv-re hát akkor a gamernek igen a jövőbe kell látnia mert szerintem simán lenne 1 másodperces lemaradás is ebből
Samsung Galaxy S23 Ultra & Tab S8 Ultra
-
konzultáció
tag
Én azon csodálkozok, hogy míg ha bankkártzyával fizetek az kinzó másodpercekig eltart, pedig nem olyan sok adat áramlik... Viszont a Googlé egy másodpercen belül kiad több millió találatot, ezt hogyan csinálja ilyen gyorsan?
-
paljani
aktív tag
Én köszönöm szépen nem kérek a felhős játékokból. A ps4-en nagyon lassú már a store is, konkrétan akad. Öreg vagyok már, ha leülök este egy órát játszani, agyf@szt kapok így is, ha destiny szól, hogy szerver rebút. Nane. Leviszem a konzolt a nyaralóba balatonra, nem kell net. Kis offline játek kell este, vagy a haverokkal/gyerekkel. Ha a felhő a nextgen, akkor maradok current gen vagy váltok olyan platformra, ami offline.
-
Ivy.4.Ever
őstag
válasz konzultáció #52 üzenetére
A bankkártya chipje gyakorlatilag egy számítógép ami a terminálba dugva bootol, felveszi a kapcsolatot a rendszerrel, elvégzi a dolgát, leépíti a kommunikációt, "számítógép" kikapcs. Míg a pgoogle kereső és szinte minden kereső például használ cache-t ami a legnépszerűbb kereső szavak találatait egy az egyben elmenti neked meg csak kiköpi azt és még sokezer boszorkánytrükk van ami azt a látszatot kelti, hogy valós időben keresünk, na meg a google szerverei azért nem bankkártya chipek
-
konzultáció
tag
válasz Ivy.4.Ever #54 üzenetére
Köszi, érdekes hozzászólás volt...
-
janitor01
tag
Szerintem mindenben a felhő alapú szolgáltatás a jövő. Ingyen reklámért, fizetve reklám mentesen. Lásd pl. Spotify, vagy a szerencsésebb országokban netflix. Ugyan ezt játékokkal is meg lehet tenni. Mindenki jól járna, kivéve aki eddig warezolt. De ugye Ő meg senkit nem érdekel. A probléma ezzel csak az, hogy ennek közel tökéletesen kell működnie az első perctől. Nem lehetnek évek amíg nem vagy csak alig működik. És ezt egy Sony vagy egy Microsoft nem tudja megtenni. Mert rajtuk hatalmas a nyomás. Nekik világ premierek kellenek, húzó címek stb hiszen Ők A konzol gyártók. Egy harmadik fél esetleg
-
laceszgamer
addikt
Na ha ez megvalósulna van egy érzésem, hogy nem lenne sikertörténet. Míg nem tudnak mit kezdeni a késleltetéssel addig felesleges vele foglalkozni.
Dovahkiin, Dovahkiin naal ok zin los vahriin wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal! Ahrk fin norok paal graan fod nust hon zindro zaan Dovahkiin, fah hin kogaan mu draal!
-
Z a hangya
tag
Szerintem a Sonynál álmodtak egy nagyot, de aztán reggelre belelógott a kezük a bilibe.
"Zepi zsepi kincset ér, világ taknya belefér"
-
nemlehet
őstag
Nah jah amíg a gamerek azon vitatkoznak, hogy a 3 vagy 5 ms késleltetésű monitort vegyék-e meg addig egy átlagos 30-40 pinges net mellett felhőből játszani érdekes lesz.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
oraihunter
aktív tag
"A mai energiaárak mellett nagyjából 40 watt/felhasználó a felső határ, ami még elfogadható, de ez már közel nullszaldó."
Azért ez durva, hogy ezt valaki így kiszámolta. De végül is érthető, a költségek miatt.
Viszont ahogy drágul az energia a végén 1W-ból kel kihozni egy felhasználót.oraihunter felhasználónak 381 pozitív és 0 negatív értékelése van a fórumon! Ha sürgős, akkor az adatlapon a telószám (06-30-293-42-53), de számkijelzés nélküli hívást már 21-éve nem fogadunk!
-
M@trixfan
addikt
Én nem igazán szeretem a felhős játékot, bizony érezni lehet a késleltetést rendesen felhő nélkül is ha valami miatt input lag vagy akadozás van. Az mondjuk informatikai szempontból érdekes lehet, hogy az egész játék egy helyben fut az összes felhasználónak. Ezáltal bizonyos szinkronizációs folyamatok akár még jobbak is lehetnek, vagy egyáltalán nem is merülnek fel. Ha a roundtrip nem lenne több valamilyen új internet technológia miatt a jövőben mint 20ms, akkor viszont biztosan mainstream lenne a felhős játék.
Én mondjuk azt várom a legjobban, hogy inkább bizonyos renderfarm jellegű szolgáltatások legyenek elérhetőek viszonylag olcsón.
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz M@trixfan #64 üzenetére
Én semmi olyat nem szeretek ami csak online működik, mindig mások kénye-kedvén múlik hogy használhatod-e a tulajdonodat. Itt van pl. a legutóbbi PSN / Xlive hekkelés, ha Kim Dotcom le nem állíttatja, a kariszünet alatt nincs netes konzoljáték. És akkor még nem beszéltünk a híresen megbízható hungarisztáni netszolgáltatókról, hol van net, hol nincs, ha meg van pofád váltani másikra, akkor méginkább nincs, sebességről, lagról nem is beszélve. Ez nem ide való, talán Koreában működhet, feltéve hogy ott szeretik nem kézben tartani azt amit birtokolnak.
-
laceszgamer
addikt
válasz Dr. Akula #65 üzenetére
Régi szép idők mikor bedobtuk a gépbe a lemezt, telepítés, aztán játszogattunk.
Jó mondjuk nem panaszkodok, mert a Steam rendszert szeretem, de ugye az azért mégsem követeli a folyamatos kapcsolatot.Talán majd 50 vagy több év múlva reális lesz ez a dolog, addigra mindenkinek lesz olyan net amivel lehet érdemben is használni, bár belegondolva, addig nem csak a net fog fejlődni, hanem a számítógépek és a konzolok is.
Dovahkiin, Dovahkiin naal ok zin los vahriin wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal! Ahrk fin norok paal graan fod nust hon zindro zaan Dovahkiin, fah hin kogaan mu draal!
-
Meridian
senior tag
Ez lesz az "új" PS? Előre megmondom, óriási bukta lesz... lehet ezen fanyalogni, de hát még nem is láttam, még nincs is kész, stb.stb. stb. de az, hogy mennyiből tartott megbénítani a Sony felhőjét, ráadásnak az MS felhőjét, továbbá rövid időn belül már 2-3x is feltörték a Sony hálózatát, az megmutatja a jövőt...
És akkor még nem beszéltünk a fizika korlátairól... -
Drizzt
nagyúr
válasz M@trixfan #64 üzenetére
Próbáljunk némi tudományos élt vinni a dologba. Ha két helye eléggé távol van egymástól, akkor nem lesz soha olyan internet, ami 20 ms-nél kisebb RTT-t tud, pusztán a fénysebesség adta korlátokból kifolyólag. Szüval a lényeg mindössze annyi, hogy max. 2000-3000 km-es sugarú körökben szerverekkel le legyen fedve a bolygó, vagyis a lakott részei. Hátránya látszik befektetésileg abban, hogy továbbra is akadni fog amikor rush hourban kevés lesz a kapacitás, holott geográfiailag máshol bőven van épp kraft. Viszont ez épp lehetőséget ad arra, hogy helyenként kisebb szerverek is elegek legyenek, pl. a fejlődő régiókban.
Oké, persze arra is ügyelni kell, hogy lehetőleg mindenhonnan elérhetők legyenek a szerverek az adott körön belül minél kevesebb hopon keresztül, mert a router ad szépen latency overheadet, az mpps feldolgozási ráta és a csomagméretek és az adott port sávszélessége függvényében.
Pl. nvidia.co.uk-hez a pingem most 60 ms, de ez leginkább azért van, mert 15 hopon keresztül éri el a címet a csomag, nem a távolság miatt. De ennek a leszorítására már régen vannak technológiák, különböző QoS dolgokkal, csak alkalmazni is kéne őket a cél érdekében.
[ Szerkesztve ]
I am having fun staying poor.
-
DithenS
senior tag
Amúgy 3db(!) gyerek hackelte meg PS4 és X1 szervereit karácsonykor,3 napig nem lehetett online nyomni,de legalább volt egyjátékos mód és a többség elvolt,na most ha már egyjátékos móddal sem lehet játszani mert jön pár hacker csapat akkor sok értelme nem lesz az X2-nek meg PS5-nek!
-
Reggie0
félisten
válasz flashpointer #12 üzenetére
Sajnos ebbol a szamitasbol elegge sok dolgot kifelejtettel. Pl. azt, hogy mig otthon van a konzolod, addig te fizeted az aramot, netet, takaritod stb.. Amit bekerul egy szerverterebe ezeket a koltsegeket is bele kell szamolni, majd ezen felul jon az infrastruktura/epulet fajlagos koltsege valamint a klima(ami a lakasban szoba se jon). Hirtelen abbol az 1700 forintbol a tobbszorose lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Lipton
őstag
Példának mondtam csak, nem látuk a jövőbe. Ami ma elképzelhetetlen az 10 év múlva lehet, hogy egy teljesen hétköznapi dolog lesz. Nézzük meg hol volt az egész mobilnetes dolog 10 éve például és hol tart most. Vélhetően elég sok megoldás már ott van pár fiókban és csak várja hogy a mostani technológiából kiszedjék a tervezett nyereséget. Amennyiben piaci igény van "bármire" és a vásárlók fizetnek érte ott bármi előfordulhat.
A ping megjegyzésed ilyen értelemben jogos, de eddig talán nem volt valós piaci igény ezt javítani (vagy csak nem látom).
Persze itt csak elmélkedünk a jövőn[ Szerkesztve ]
-
w.miki
veterán
...no... márpedig a Sony, és az internet viszonya eddig sem volt éppen felhőtlen...
[ Szerkesztve ]
Olcsó kütyük: http://tiny.cc/fbkutyu
-
M@trixfan
addikt
Ez teljesen logikus és rendben van, igazából az ilyen "él belevitelt" várom is mindig egy szakmai fórumon. Én pusztán a felhasználói igény felől támasztottam erős korlátot, szerintem ezt innen érdemes megközelíteni. Amit mondasz az ezt teljesen jól magába foglalja. Annyit jegyeznék még meg, hogy lehetnek itt még nagy fejlesztések. Maga az informatika is csak elektronikán fut, nem kizárólag szoftveres oldalon lehet optimalizálni, sőt!
A fénysebességgel kapcsolatban szerintem nem kell 50 év hozzá, hogy ezt magunk mögött hagyjuk adatátvitelben. A mai technológia elég vicces olyan szempontból egyébként, hogy legnagyobb része modellezhető mechanikus, vízfolyásos gépekel. Lényegében pattintott kőkorszakban vagyunk, csak baromi gyorsan és ügyesen megy a pattintgatás Tiszta vicc, hogy darálják az embernek egyetemen az integrálokat és szöveges feladatokat, miközben arról szó sem esik, legalább is a BME-n nem, hogy lényegében 3D-ben értelmezhetetlen pl. a gravitáció és rádióhullám. Amit tanulunk az csak a hatásának a számolgatása. Most nem azt mondom, hogy ebben nincs benne egy pár Nobel-díj Egy pici ugrás a kvantummecha gyakorlati alkalmazásában és máris meg lesz oldva a nagy távolságú adatátvitel. Ez semmi new age, UFO, meg ilyesmi, csak az a tudományos megfigyelés miszerint kvantum tartományban nem igazán úgy viselkednek a részecskék amit a mai fizika elvár. Adatátvitelhez konkrétan a kvatum összefonódás tűnuk ígéretesnek.
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest