- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
- Márkaértékben az Apple a legjobb a világon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- YouTube
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Aliexpress tapasztalatok
- Béta iOS-t használók topikja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Proxmox VE
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Mikrotik routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
klambi
addikt
nembaj! még több tesióra és irodalom kell, mert azzzz aztán számít...
gondolom sok embernek volt/van elvont, elfogult irodalomtanára, szerinte ez olyan fontos dolog mint a levegő...
az info oktatást viszont csökkenteni kell, mert mineeekazzzzz...?? hát semmire nem jó.."Mond szépen angolul: Gyors róka!"
-
bambano
titán
szerintem fogni kellene egy karikás ostort, és jól elverni az összes agyhalottat, aki szerint egy ezüst meg egy bronzérem rossz szereplés.
egyébként is: a felkészítés minősége elmarad a többi országétól, és ezt a felkészítő tanár mondja? hát akkor monnyonle! a saját kudarcát ne másokon vezesse le.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dajkopali
addikt
(kösz, hogy szóltál, az eredménytáblát elfelejtettem linkelni)
szóval azért az úgy van, hogy az első 25 kapott aranyérmet, a következő 50 ezüstöt, majd 75-en bronzot
a pontszámokat érdemes nézni, pl. a legjobb magyar, illetve az első kínai diákét[ Szerkesztve ]
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
#06658560
törölt tag
Milyen verseny az, ahol az ötvenötödik ezüstöt érdemel? Vagy valami részterületen szerezte? Akkor azt illene leírni a cikkben. Azon mit csodálkozunk, hogy egy forráshiányos oktatás versenyistállója sem képes tartani a lépést az elittel?
#4 dajkopali: akkor aki el mert indulni kapott egy plecsnit meg dobogós helyezést? Komolytalan versennyel miért is foglalkozunk?
#1 klambi: most miért is baj a magyar nyelv erőltetése? hátha tudnának az utánpótlás tagjai írni is valahogy? Agyam eldobom sokszor miket le nem írnak, egybe-különírás témakörben például, de a j, ly, jj, stb. hibáktól is a falat kaparnám. Amikor a másik szavainak kisilabizálása több időt visz el, mint a rendesen megírt szöveg megértése, akkor hatalmas baj van. Az újságírók meg pláne rossz példával járnak az élen. tesióra nem ártana, ha mozogni is mozognának az emberek, rá lennének szoktatva, nem csak a gubbasztásra. Szar lesz az országnak a jövőben ha ezt nem erőlteti és a kardiológiai, ortopédiai problémákkal még többen esnek ki munkából hosszabb-rövidebb időre, véglegesen.
[ Szerkesztve ]
-
dajkopali
addikt
pontosítottam, illetve beleírtam
ez nem a verseny komolytalanságát bizonyítja, ez egy bevett gyakorlat: a pontszámok adják a valódi helyezést, de szimbolikus elismerésként kiosztják az "érmeket" is, ezt bátorításként szokták, Magyarországon is sok versenyen alkalmazzák ezt a módszert"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
emhem
csendes tag
"amely a tavalyi magyarországi Közép-Európai Informatikai Diákolimpián teljes sikerrel szerepelt"
hát azért van bőr a képükön.. tavaly is voltak problémák, az ideihez hasonlóak (beszéltem az egyik versenyzővel, és azt mondta, hogy nagyjából ugyanolyan zavaróak voltak a hibák mindkét versenyen).
-
bambano
titán
jelenleg egyetlen ember van a világon, aki kétszer egymás után fizikus diákolimpiát nyert, és ő magyar.
ez minimum "árnyalja" a véleményedet.ettől függetlenül büdösnek érzem, hogy az a tanár pampog felkészítési problémákról, aki a felkészítést vezeti. neki nem véleménye kellene, hogy legyen erről, hanem hatásköre van.
a magam részéről továbbra is örülök, hogy ilyen eredményt értek el. pont.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
emhem
csendes tag
"ettől függetlenül büdösnek érzem, hogy az a tanár pampog felkészítési problémákról, aki a felkészítést vezeti."
és ez bizony büdös is. ezeknek a versenyeknek a színvonala nagyon messze van attól, amit a közoktatásban tanítani szabad. igen, problémamegoldás kell, sőt talán nagyon egyszerű algoritmusok működését is érdemes elmagyarázni (először igazi programozás nélkül, aztán esetleg géppel). többnek talán nincs is értelme.
tény, hogy erre tanárt sem egyszerű találni, és a csökkenő óraszám sem segít, de az nem annyira a versenyeredményekben látszik meg, hanem az általános informatikakultúrában (ami persze sokkal súlyosabb probléma).
szóval ennél sokkal inkább számít a versenyfelkészítés, amit viszont valóban ők csinálnak. az eredeti cikkben egyébként le is van írva néhány országról, hogy mennyi felkészítést csinálnak.
az eredmények meg nem kiábrándítóak, csak átlagosak (a gyengébbik fajtából). pont olyan, mint az elmúlt 10 évben szokott. (a 90-es évek meg még nagyon mások voltak) -
lenox
veterán
Szerintem akkor erdemes egy versenyre azt mondani, hogy komolytalan, ha fel gozzel meg tudod nyerni. Neked amugy milyen orszagos vagy nemzetkozi eredmenyeid vannak? Csak mert szerintem a magyar csapat minden tagja egy valogaton keresztul jutott el az olimpiara, szoval ha mar csak ezt lefikazza valaki, akkor elvarnam, hogy o maga tobbre legyen kepes.
A resztvevoknek amugy gratula, foleg az ermeseknek. -
A Zéé
addikt
tényleg eszményi jövőkép lenne, ha olyan gyerekeket tolnánk ki az iskolából, akik nem tudnak a másodikra felmenni gyalog, meg 2 mondatot nem tudnak leírni helyesen, de c#-ban mindenki tud programozni.
Bár igazából már majdnem itt tartunk, csak a c# nem megy mindenkinek. De nem is kell...Just a simple Lineman...
-
#06658560
törölt tag
Mondjuk annyi, hogy ha prémiumkategóriás gépkocsikat nézel meg az utcán, akkor jó párban van olyan termék, ami az én munkám eredménye-tervezés terén. apropó, te mit tettél le, hogy látatlanba már engem minősíts, szövegértelmezés helyett?
Attól, mert komoly nevű verseny, s valamikor komoly volt, valamint a résztvevők komolyan veszik, készülnek rá még lehet komolytalan. Amiről nem ők tehetnek. Egyébként eléggé komolytalanná teszi a díjazás a versenyt- a hetvenötödiket is díjazzuk, hogy hú, gratula, ez bronzérmes produktum volt. Indult mennyi? Háromszáz? Abból hetvenötöt kiemelünk. mint a nagyon minimumra vett szintű egyetemi és középiskolai dolgozatok, zh-k értékelése. Egy nívós versenyen nem ennek kellene a szintnek lennie- ennél az OKTV is komolyabb volt régebben.
-
lenox
veterán
válasz #06658560 #17 üzenetére
hogy látatlanba már engem minősíts, szövegértelmezés helyett?
Mi is volt a minosites? Amugy milyen termek?
Egy nívós versenyen nem ennek kellene a szintnek lennie- ennél az OKTV is komolyabb volt régebben.
De amugy azok jutnak el oda, akik pl. az OKTV-n lennenek az elso par. Szoval lehet azt mondani az utolsonak, hogy az mar semmit nem er, csak o is benne volt a sajat orszaganak legjobb egy-kettojeben. Ugyhogy a magyar csapatbol a leggyengebb is vert itthon a kategoriaban mindenkit a masik harom kivetelevel, nem?
[ Szerkesztve ]
-
-=Jam=-
őstag
A testnevelés óra nagyon fontos. Nézz már szét, hogy mennyi dagadt ember mászkál az utcákon, akik szarnak az egészségükre, mert nem mozognak, és iszonyat szemét kajákat esznek. Sokkal fontosabb a testnevelés óra az informatikánál, mert nem lesz úgysem minden emberből informatikus, de mindenki szeretne egészségesen élni. Az egészséges élet alapja pedig a megfelelő mozgás, és a helyes táplálkozás.
A nyelvtan órák is nagyon hasznosak lennének, mert botrányos, ahogy mostanában írnak egyesek.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
-
emhem
csendes tag
válasz #06658560 #17 üzenetére
nézd, ez egy gimnazista verseny. minden résztvevő ország (legfeljebb) négyfős csapatot küld, tök különböző kultúrákból, tök különböző képzettséggel. a diákok fele érmet kap, ez már csak motivációs szempontból is jó.
[ha az oktv-hez akarod hasonlítani, akkor úgy képzeld el, hogy minden ország helyi oktv-jének az első négy helyezettje mérkőzik meg egymással]
ahhoz is kell teljesítmény, hogy bronzérmet elérj, az ezüstérem már igen szép, az aranyérem meg valami olyasmit jelent, hogy a korosztályod legjobb 20 algoritmikus programozója között vagy a világon.
Az igenis komoly teljesítmény.
(összehasonlításul: a világ legjobb 20 egyetemére évente vesznek fel 1000-es nagyságrendű doktoranduszt csak informatikából. ha az teljesítmény, hogy valaki az mit-n doktorált, akkor ezt is nevezhetjük annak a maga szintjén.)
ráadásul rengeteg különbség is van a sportversenyek és eközött: itt nem az van, hogy ha te vagy a világ 50. legjobb gátfutója, akkor akár el is áshatod magad, hanem ha te vagy az 50. legjobb matekosa, akkor várnak a világ legjobb egyetemei. és mellesleg is sokkal nehezebb (valamint értelmetlenebb) egyértelmű sorrendet felállítani a diákok között, mint az úszók közt.
ja, és itt doppingolni sem lehet -
Cathulhu
addikt
-
Apika
Közösségépítő
A "kiábrándító magyar szereplés" ellenére gratulálok a versenyen szereplőknek. Azért két érmet csak sikerült szerezniük.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
sose értettem mi a gondja mindenkinek a tesiórákkal. nekünk halál frankó volt végig.
ha coopert futtat az a baj. ha kötélre másztat az a baj. ha bedobja a labdát és foci az a baj. ha kosaraznak az a baj. ha erőnlét van az a baj. ha szabad játék van az a baj.pedig mindez kéne. az meg hogy pár flusztrált kigyúrt tesitanár egyesek véleménye szerint kitölti a feszkót a dagadt mozgásképtelen 10 évesen az megvan matekórán meg nyelvtanon is. én is telibeszrtam az angolt, soha nem volt házim, félévkor megvágott, év végére letettem a középfokot hogy ne is lássam többet.
nyígni lehet hogy jaj hát ma nincs a legtöbb helyen normális tesióra. de van. csak ha már mozogni kell akkor mindenkinek fáj, bénának érzi magát, csalódás éri, és izomláza van. ebből meg leszűri hogy a tanár genny. pedig nem. lehet hogy van pár hely ahol tényleg kritikán aluli a testnevelés óra, de ettől ez még nem átlagos, és szükség van rá...
abba meg ha már itt vagyunk belemehetnénk hogy a jelenlegi info oktatás milyen magasságokban repked országszerte, mennyire képzettek a tanárok, a géppark, a tananyag.
-
dajkopali
addikt
időközben sikerült beszélnem a csapat helyettes vezetőjével, frissítettem a hírt
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
emhem
csendes tag
"A nyelvtan órák is nagyon hasznosak lennének, mert botrányos, ahogy mostanában írnak egyesek."
no igen, némelyek még a nyelvtanórát is két szóban írják.
http://xn--helyesrs-fza2j.mta.hu/helyesiras/default/kulegy?q=nyelvtan+%C3%B3raaz hogy a testnevelésóra fontosabb-e az informatikánál, minimum kérdéses. azzal viszont borzasztóan nem értek egyet, hogy a heti +2 tesióra (3 helyett 5) értékesebb lenne heti +1 vagy +2 informatikánál.
az pedig csúsztatás, hogy csak informatikusoknak lenne szükségük oktatásra. -
Cathulhu
addikt
Nem akarom ezzel teleszemetelni a topikot, ugyhogy roviden leirom en milyen tesitanarokkal futttam ossze eletem elso kb 25 eveben: Van az aki szerette a gyerekeket, meg a tesit is, altalanos suli elso 2-3 eveben tanitott, o a pozitiv pelda. Aztan jott az, aki olyan gyakorlatokat vegeztetett amit mindenki utalt es a valo eletben se hasznalta soha, semmilyen motivaciot nem adott arra, hogy esetleg a gyerek kesobb szabadidejeben sportoljon, sot mi tobb, sikeresen megutaltatta vele a testmozgas minden formajat. Jott az, aki neha kicsit majdnem beleszedult a medencebe, mert volt mar benne valami..., es mikor mar minden tekintelyet elvesztette, akkor akart nagyon fegyelmezni. Aztan jott az akinek egyetlen fajta gyakorlata volt: a kedvenc sportja. Nem igazan erdekelte, hogy ki mire alkalmas leginkabb, vagy egyaltalan erdekli-e az ora, es igy tovabb. Aztan meg jott a csodalkozas, miutan az osztaly 70%-a vagy felmentette magatt vagy egyaltalan be sem ment orara. Mindent meglehetett toluk tanulni, kiveve a testmozgas szeretetet.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
LLKobe
veterán
Benne vagyunk a 10 legjobban, és ez kiábrándító? A versenyzők nevében is kikérném ezt a mondatot. Szerintem ezt így leírni színtiszta genyaság....
Through the darkness of future past, the magician longs to see one chance out between two worlds... Fire walk with me!
-
nagyúr
Mi focizgattunk és kosarazgattunk ami annyit jelentett, hogy kb. semmit. A tanár csak akkor szólt ha kifejezetten állt a "játék", lényeg, hogy nem izzadtunk le. Amikor jegyet kellett adni akkor futottunk egy kört amit mért stopperórával aztán kész. Én szerettem a tesiórát mert kényelmes semmittevés volt viszont abszolút nem hasznos. Azt nem tudom, hogy ez mennyire volt elterjedt módszer, ez kb. 2005-2006-ban volt.
Thanos was right.
-
flash-
veterán
4 ből 3 a fazekasból
amúgy tényleg az az ország legjobb középiskolája?
" szerinte az informatikaoktatás általános színvonala folyamatosan romlik az elmúlt évtizedben, "
mert mondjuk az új rendszer alapján!! eddig 70-90 pontokkal vették fel az egyetemekre-főiskolákra az informatika tanár szakokra a diákokat....no comment.[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
strogov
senior tag
A cikkhez:
Nem mindegy, hogy első 5-ből csúszunk ki, vagy 15-ből be az első 10-be. A probléma nem is a helyezés, mert egy versenyen elért eredmény sok dologtól függ. A gond, hogy ez nem lesz jobb.
Mint írták a tehetségek nem kapnak alapozást, így aki versenyeztethető (gyk. tehetséges, és el is szeretne indulni), annak a verseny felkészítésen túl informatikai alapokat kell tanítani. Így eleve hátrányból indulnak.
Ezen kívül az oktatás nagyon hátul szerepel (talán szándékosan) a költségvetésben. Így amelyik tanár el tud helyezkedni máshol az menekül. Kontraszelektált lett tanári szakma, nagyon-nagyon kevés (és egyre kevesebb) partizánnal. 5 éve azt mondta az ember, hogy elvétve vannak lelkes tanárok. Ma már nincsenek. Nézd meg pl. az obudai egyetem tanári karát. Nincs utánpótlás. Most kormány döntés miatt döntenie kellett sok tanárnak, hogy óraadó lesz, vagy nyugdíjas, és mindenki a nyugdíjat választotta. Olyan anyagokat kell ismételni felsőoktatásban amiket általános iskolában tanultak 30 éve. Ebbe már belefáradtak.A testnevelés órákhoz:
A heti 5 testnevelés óra szép dolog ... lenne. De hol lesz megtartva? Nincsenek tornatermek, ahol van ott is romos. Télen még a tornateremben is fáznak a gyerekek, mert az iskolának nincs pénze a fűtésre ... de heti 5 órával egyetlen iskola sincs Magyarországon ahol teremben elférnének. Tehát -10 fokban kint fognak futni, vagy bent a tanteremben ácsorognak. Ha véletlenül lenne olyan hely ebben az országban ahol normális testnevelés órát tartanak, akkor sincs lehetőség tisztálkodásra. Vagy elkésnek a következő óráról, vagy büdösen ülnek be, vagy nem dolgoztak testnevelés órán, akkor meg minek? A feltételeket nem biztosítja senki, csak rendelet van, mert az nem kerül semmibe.
Elég lenne heti 2 testnevelés óra felsőben, de annak normálisnak kellene lennie. Abból ami a mostani 5 órából lesz 1 is fölösleges. -
emhem
csendes tag
"4 ből 3 a fazekasból
amúgy tényleg az az ország legjobb középiskolája?"csak kettő. van egy a veres péterből, egy pedig a debreceni fazekasból.
matekból egyértelműen a fazekas matektagozata a legjobb az országban, már ha érdekel és vagy elég jó hozzá. az infó diákolimpia meg eléggé matekos. -
bambano
titán
válasz #06658560 #17 üzenetére
"látatlanba már engem minősíts" vs "még lehet komolytalan": te látatlanban miért minősíted a versenyt?
(#20) -=Jam=- "Sokkal fontosabb a testnevelés óra az informatikánál, mert nem lesz úgysem minden emberből informatikus, de mindenki szeretne egészségesen élni.": szokásos túlzó általánosítás a fitnesszterrortól... Annak a testnevelésórának, amit én ismertem, *semmi* értelme. Amit csináltak mozgásra szoktatás terén, az pontosan annyira volt kontraproduktív, mint olvasásra szoktatni a diákot tolsztojjal meg kőszívű ember fiaival. javaslom azoknak, akik szerint ez a jó módszer, legalább egy darab, élő, átlagos mai gyerek megtekintését 100 méterről közelebbről. ez nem fog parancsra menni.
ja, hogy ez egy tesi tagozatos elfogulatlan véleménye volt... értem.
(#27) blackrulz: nekem pl. egy 120 kilós birkózó volt a tesitanárom általánosban, aki mindig testi fenyítést alkalmazott, bármi negatív történt. az ilyet börtönbe kellett volna csukni már akkor is. ha a tanárnak verekedhetnékje van, akkor verekedjen velem, most, ne a gyerekemmel.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#06658560
törölt tag
Itt van leírva, milyen jutalmazási rendszer volt. ez a kabaréversenyek sajátja, meg az amerikai jajjkicsigyereknehogyrosszulérezzemagát mentalitásé, a tök utolsó is kapjon valamit ah helyi rajzversenyen, mondjuk a legzöldebb rajz címén. A verseny velejárója, hogy a kiemelkedőt díjazzuk. Na már most ha az egyharmadot tekintjük kiemelkedőnek, akkor ott valami nagyon el van galoppozva. E mellett a motiválás is kérdéses, mert ha ugyan azt kapja plecsniként a huszonötödik, mint a győztes, akkor mi motiválja a jobb teljesítményre? Ettől még lehet szakmailag jó, versenyileg nem az. Ha a kijutás, válogatók és a feladatok nehézségi szintjei fokozatokat tekintve úgy alakulnak, ahogy jó tizenöt éve OKTV-n, akkor az a ´resz nem is gond.
#22 DeFranco: az is, nem romlik el, a sofőr nincs bedrótozva megfelelően.
#23 emhem: egyértelmű sorrendet nem volt olyan nehéz OKTV-n sem felállítani, van a feladat, van a feladatmegoldás, részpontszámok, kész. Attól, hogy ez a potenciális helyekre mérve (pályafutás alapján) mit jelent, egy dolog- OKTV-ns matek, fizika, kémia régebben automatikus felvételit adott bizonyos szakokra, egyetemekre a TOP10, de nem a majd harmada az össz. indulónak, s ott is több hely volt, mint díjazott. nehézség ott is volt mindig, nem is jutott mindenki be már a második körbe sem.
#18 lenox: "Neked amugy milyen orszagos vagy nemzetkozi eredmenyeid vannak?"
mimért lenne fontos, ha nem azt akarnád mondani, nincs jogom kritizálni? Egyébként lásd fentebb. -
-=Jam=-
őstag
"ja, hogy ez egy tesi tagozatos elfogulatlan véleménye volt... értem."
Rendszergazdaként dolgozom egy bankban, úgyhogy egyáltalán nem elfogult vélemény volt. Mind a két oldalt ismerem, és hidd el nagyon jól megfér egymás mellett az informatika és a sport. Az a baj, hogy ebben a rohanó világban, egyszerűen az emberek nem szakítanak erre időt sajnos.
-
Nekomajin
aktív tag
Azt szerintem te is belátod, hogy ebben a formában tarthatatlan a testnevelés és az informatika oktatása is. Az informatika tanítása számtalan gondolkodási és eszközkezelési készség elsajátítására lenne jó. Ehhez képest csökkentik az óraszámot. A testnevelés elsősorban arról szólna, hogy a gyerek jól érezze magát. Hogy közösségben legyen, mozogjon, fizikailag elfáradjon. Ezt meg lehetne csinálni délután meg hétvégén is szakkör meg tömegsport formájában. Nekünk is volt _kötelező_ tömegsport, mégis szívesen jártunk, mert jól éreztük magunkat. Csak ehhez olyan lehetőségeket kellene kínálni, ami felkelti a gyerekek érdeklődését. Cserébe azt a plusz három tanórát, amit most testnevelésre fordítanak, lehetne másra használni.
-
kymco
veterán
válasz Nekomajin #41 üzenetére
A testnevelés nem arról szól, hogy jól érezze magát csupán a gyerek... És a délutáni tömegsport a cocializmusban sem működött már... ugyanis nem kötelező... A tesi óra arról szól, hogy megszeressék a mozgást, ehhez pedig idő kell. Az önkéntes szakkör önmagában nagyon kevés.
A gyerekek régebben délutánonként legalább futkároztak, fociztak, kerékpároztak, fára másztak... ma pedig többnyire a facebook-on lógnak, vagy játszanak a gépen. A gyerekemet nemrég átengedtük játszani egyik barátjához, aki végig a PS-vel játszott, meg DVD filmeket mutogatott neki.
Soha nem volt még ennyi lúdtalpas, harántsüllyedéses, gerincferdüléses, túlsúlyos gyerek, mint manapság.
Ez pedig ahhoz vezethet, hogy 40-es éveikre mozgássérültté, cukorbetegekké, magas vérnyomásúakká lesznek... És ahelyett, hogy a GDP-t termelnék erejük teljébe, az eü kasszát fogják terhelni...
Szerintem kell a tanóra, főleg azért is, mert már a szülők is mozgásszegény életet élnek...Nem a mostani rendszert védem, de szerintem hülyeség a tesi órát szembeállítani az informatikával.
Mindkettőre szükség van, csak amíg a mozgás szeretete főleg gyerekkorban sajátítható el, mert ez a gyerek természetes életkora az intenzív mozgásra, addig szvsz az informatika oktatás ráér. Nem veszít semmit a társadalom, ha nem tanul meg 8. osztályig perfektül java-ban programozni, ellenben egészséges alapokat kap az egészséghez.www.refujvaros.hu
-
lenox
veterán
válasz #06658560 #38 üzenetére
Epito kritikahoz lenne jogod, fikazashoz szerintem nincs, max ha oscarod lenne . Amugy sorrend itt is van, es 25 kapott aranyat 299-bol, orszagos versenyeken se nagyon kulonbozik az arany az elso 10 es a donto resztvevoi kozott, szoval igazabol nem is ertem, hogy mi nem tetszik.
-
Nekomajin
aktív tag
A testnevelés elsősorban arról szólna, hogy a gyerek jól érezze magát. Hogy közösségben legyen, mozogjon, fizikailag elfáradjon.
->
A testnevelés nem arról szól, hogy jól érezze magát csupán a gyerek...A tesi óra arról szól, hogy megszeressék a mozgást, ehhez pedig idő kell.
Hát nem tudom. Mi általánosban két évig szinte csak futottunk. Valahogy nem tudtam megszeretni. Talán nem volt rá elég idő. Ellenben mikor gimiben kaptunk egy kosárlabdát, vagy floorball felszerelést, akkor élvezettel futkároztuk végig a 45 percet, és ugyanúgy elfáradtunk.A gyerekek régebben délutánonként legalább futkároztak, fociztak, kerékpároztak, fára másztak... ma pedig többnyire a facebook-on lógnak, vagy játszanak a gépen.
Ebben több más tényező mellett annak is szerepe van, hogy az iskolák sokszor nem kínálnak megfelelő délutáni lehetőségeket. Inkább kiadják bérbe a tornatermet délutánonként, mert abból is némi pénz van.Mindkettőre szükség van, csak amíg a mozgás szeretete főleg gyerekkorban sajátítható el, mert ez a gyerek természetes életkora az intenzív mozgásra, addig szvsz az informatika oktatás ráér.
Bármelyik képességre igaz, hogy gyerekkorban sajátítható el a leginkább. A mozgás mellett a nyelv, az alapvető gondolkodási képességek, az értő olvasás, bármi. A gyereknek ugyanúgy hasznára válna, ha fiatalon tanulna algoritmikusan gondolkozni, mint az, ha mozog, és erősödik a vázrendszere. Nyilvánvalóan a kettő között azt az egészséges egyensúlyt kéne megtalálni, amitől most nagyon messze vagyunk.Nem veszít semmit a társadalom, ha nem tanul meg 8. osztályig perfektül java-ban programozni, ellenben egészséges alapokat kap az egészséghez.
Ez egy baromi nagy demagóg csúsztatás volt, amit szerintem te se gondolsz komolyan, ha mégegyszer elolvasod. Senki se várja el a gyerektől, hogy nyolcadikban akármilyen nyelven perfektül programozzon. Azt viszont joggal várná el a tanár, hogy hatodikban, amikor szövegszerkesztést kell tanítani, akkor egy öt soros szöveget ne 30 percig tartson begépelni. (Mindezt egy városi, elitnek számító általános iskolában.)Azt kéne észrevenni, hogy bármilyen jó is lehet az eszme, ha a megvalósítás körülményei nem adottak. Utána számoltál már, hogy hány tesi órát kell összesen megtartani egy héten? Csak egy alap, 2 oztályos általános iskolát vegyünk példának. Az összesen 16 osztály, heti szinten 80 tesi óra. Még ha egyszerre két osztálynak is van órája (elférnek a tornateremben?), akkor is heti 40 óra. Ha naponta 6 tanórával számolunk egy felsős osztálynak, az még akkor is csak 30 óra egy héten. Tehát 10 órát a tornatermen kívül kell megtartani. Hol fognak átöltözni és mosdani?
Ezzel van a probléma, nem azzal, hogy többet kéne mozogni a gyereknek. -
kymco
veterán
válasz Nekomajin #44 üzenetére
Ez egy baromi nagy demagóg csúsztatás volt, amit szerintem te se gondolsz komolyan,
Nem szántam annak, csak szerintem még elfogadható túlzásnak... ha neked ez sok volt, akkor bocsi
Szerintem a gyermekkor a mozgásról kellene, hogy szóljon. Számos olyan területen meg fog jelenni ennek a pozitív hatása az "elméleti tantárgyaknál", amire nem is gondolnánk. Engem megdöbbentett, hogy egy hiányos agyi képességgel született ismerősöm gyermekét konkrétan speciális tornával hoztak olyan állapotba, hogy hétköznapi iskolában tudjon tanulni. Mozgással stimulálták, hogy képes legyen tanulni...
Ezt fordítva nehéz lenne elmondani...
Sajnálom, hogy rosszak a tesióra tapasztalataid. Nekem is azok. Soha nem is szerettem futni, kötelet mászni, stb... Irigykedem is azokra, akiknek ez örömet okoz...
A kisfiam pedig magától nagyon szereti a mozgást. Fut, erősít, focizik, arra kér, hogy edzéstervet készítsek neki , látom, hogy nála még nem rontottak el semmit....[ Szerkesztve ]
www.refujvaros.hu
-
Nekomajin
aktív tag
Ezek nagyon jó példák, csak kiragadtad őket az egészből. Szerintem te is tudnál olyan élsportolókat is sorolni, akik olyan buták, mint egy marék molylepke.
De ugyanígy van számos tanulmány arról is, hogy minél fiatalabb a gyerek, annál gyorsabban tud például idegennyelvet tanulni. Megtanul perfektül angolul óvodában meg alsó tagozatban, és később nem kell neki plusz órákra járni, több ideje marad például mozogni. És ez sokaknál működik is, mások meg bármilyen okosak is lesznek, nem feljlődnek ki megfelelően a szociális készségeik.
Ez mind olyan, hogy valami valamiért. Meg kell találni azt az egyensúlyt, amivel összességében a legjobban jár a gyerek. Most az a probléma, hogy rossz az népesség egészségi állapota. De ha ész nélkül mindent a mozgásnak rendelünk alá, akkor évtizedek múlva meg lehet, hogy baromi fitt emberek lesznek, csak éppen alapvető feladatokat nem tudnak majd elvégezni, mert az éretlmi képességeik romlanak le úgy, mint ahogy most az egészségi állapotuk.És akkor most feltételeztük, hogy ennek a programnak lesznek mérhető eredményei. Mert hiába tartanak papíron heti 5 tesiórát. Ha valójában nem mozog 5×45 percet a gyerek, akkor minden egyes fennmaradó perc mástól veszi el az időt.
Az informatikára visszatérve, nagyon nagy hiba az oktatást meg a gép előtt töltött órák számát egy kalap alá venni. Ideális esetben a gyerek nem játszik a tanórán, hanem tanul. Hasznos dolgokat, amiket a jövőben kamatoztatni tud. Az, hogy alsó tagozatban például rajzolnak, meg mesés oktatóprogramokat használnak, az nem játék, hanem játszva tanulás. A kettő nagyon nem ugyanaz.
-
emhem
csendes tag
válasz #06658560 #38 üzenetére
attól még, hogy ugyanúgy fénylik az érme, van különbség az első és a huszadik közt. akkor is, ha történetesen nincsenek tárgyjutalmak.
pl. az elsőket egyedül szokás kihívni a pódiumra. meg te is hallottad, hogy a szabó attila az imént másodszor lett abszolút első a fizikaolimpián, pedig ugyanaz a rendszer az éremosztásnál. (és semmit nem tudnál róla, ha mondjuk kétszer lett volna tizedik, ami szintén két arany)
és aki az első ötben végez, nemcsak azt fogja beírni az önéletrajzába, hogy aranyérmet szerzett, hanem azt is, hogy abszolút hanyadik lett.
azt se hidd, hogy nem motiválja a legjobbakat, hogy ők szerepeljenek a legjobban, vagy hogy maximális pontszámot érjenek el.az "amerikai" mentalitásról meg annyit, hogy a diákolimpiák a szocialista blokkból származnak, és már akkor rég ugyanez volt a rendszer, amikor az usa nem is szerepelt rajta.
-
Nekomajin
aktív tag
Azt nevezzük kiragadott példának, amikor valaki olyan példát választ ki a jelenségek sűrűjéből, amivel a saját véleményét igazolja.
Kétségtelen, hogy a mozgásnak számtalan hasznos hatása van, de olyan törvényszerűség nincs, hogy aki többet mozog, az okosabb lesz. Az értelmi fogyatékkal élők mozgásos terápiájából meg főleg nem lehet kiindulni, mert az speciális eset, ami a népesség túlnyomó többségére nem alkalmazható. Egy átlagos gyerek ugyanis főleg a vázrendszerét, a légzését és a keringését fejleszti a mozgással, míg az értelmi sérülteknél az a cél, hogy az idegrendszert fejlesszék, hogy valamit visszaszerezzenek abból, amit a természet elvett. -
kymco
veterán
válasz Nekomajin #49 üzenetére
Itt lezárom az offos vitánkat, de konkrétan ami működik a fogyatékosoknál, működik a nem fogyatékosoknál is... Óvoda pedagógia is alkalmazza.... sőt a nevelési tanácsadókban is alkalmazzák nem csak fogyatékos gyerekeken. Sokkal általánosabb, mint gondolnád a hatása.
[ Szerkesztve ]
www.refujvaros.hu
-
Nekomajin
aktív tag
Ezt senki sem tagadta. Bár a magatartászavaros (aka. "rossz") gyerekeknél nem elsősorban az értelmi képességeket, hanem a koncentrációt fejlesztik a mozgással. De ettől függetlenül is igaz, amit mondasz.
Viszont ha hiszed, ha nem, az informatika oktatással is lehet mérhető fejlődést produkálni az értelmi képességekben. (Meg az idegennyelvvel, a matekkal, a természettudományokkal, sőt még az irodalommal is.) Az infó óraszámot mégis csökkentik. Cserébe van heti 5 tesi, amit az esetek többségében nem lehet normálisan megtartani. Tehát valójában nem heti öt tesi van, hanem heti x, ahol x<5. És ha a nagytudásúak felmérték volna, hogy a jelenlegi állapotok között hány testi órát lehet valóban, normális körülmények között megtartani, akkor az 5-x különbségét értelmes dolgokra is lehetett volna fordítani.
És a gyerek nem azért fogja megszeretni a mozgást, mert minden nap kötelező neki mozogni, hanem azért, mert jól érzi magát. Ahhoz meg, hogy jól érezze magát, az kell, hogy egy négyzetméternél nagyobb hely jusson neki a tornateremben, meg kapjon saját labdát, vagy legyen lehetőség csapatban játszani. És ha az iskolák megkapnák a működtetéshez szükséges pénzt, akkor nem kéne délután bérbe adni a tornatermet, meg fel tudnának venni képzett embereket, és nem nyolctól kettőig kéne bezsúfolni az összes tesi órát, hanem mondjuk nyolctól hatig vagy nyolcig. Máris kijönne összességében a heti öt tesi óra, és még normálisan tisztálkodni is lehetne.
-
Ghoosty
őstag
"Mozgással stimulálták, hogy képes legyen tanulni...
Ezt fordítva nehéz lenne elmondani..."Pedig van fordítva is, mikor sérült embereknek megtanítják, hogy hogyan mozogjon, hogy adott izomcsoportok helyett másikat használjon, ami által tehermentesítenek ízületeket és esetlegesen sérült izmokat.
Amiket írtál, hogy hogyan hatással van a mozgás az agyi fejlődésre, egyáltalán nem meglepő, de sajnos drasztikusan lecsökken a hatása már általános iskolás korban is.
Az emelt tesióra számnak meg az a nagy problémája az (a szükséges infrastruktúra hiánya mellett), hogy elveszi az időt mástól. Míg mozogni bármikor bárhol lehet, bármelyik szülő elviheti kirándulni, futni, biciklizni, stb. Addig egyáltalán nem biztos, hogy meg tudja tanítani neki az informatikát (ami a legtöbbet változott az utóbbi 20-30 évben), de még a többi tantárgyat sem hiszem és ez még csak általános iskolai szint.
(Még mielőtt valaki megszól, úgy tartom hülyeségnek a tesi óraszámának emelését, hogy versenyszerűen kosárlabdáztam.)
-
kymco
veterán
válasz Nekomajin #53 üzenetére
Az infrastrukturális problémákhoz érve teljes az egyetértés. De azt is látni kell, hogy a rosszul és rossz infrastruktúrában tartott tesiórák mellett párhuzamosan léteznek rosszul és rossz informatikai infrastruktúrával megtartott informatikai órák is.
www.refujvaros.hu
-
strogov
senior tag
válasz Nekomajin #56 üzenetére
Gyenge hardverrel megtanítható az informatika alapja, de a megfelelő körülmények és felügyelet nélkül végzett testmozgás nagyon káros lehet, és ez nem csak fogyatékkal élőkre, hanem egészségesekre is igaz.
Szerintem a 45 perces tanóra sem jó testneveléshez és informatikához.
Edzésen 20-25 perc csak a bemelegítés, de sokaknak (köztük nekem is) szüksége van hosszabb bemelegítésre ezért korábban kezdjük. Ha nem muszáj így sem rúgok chudan fölé.
Informatikából is jobb lenne a dupla óra, mert elméletet tanulni és gyakorlatot szerezni nem lehet 45 perc alatt. Ha nem egyszerre van az elmélet és a gyakorlat akkor nehéz összekötni a kettőt. Nem véletlen, hogy anno műhely gyakorlatunk egyben 4 óra volt. Nem minden nap 1 óra. Mire ráérzel már takaríthatsz is.Sajnos akik a törvényeket, szabályokat hozzák nem tudják elképzelni, hogy van olyan szakma amit tanulni, gyakorolni kell, nem csak magolni.
ui.:
Nekem Voga (később rádióban osztotta az észt) volt a testnevelő tanárom általános iskolában. Róla is lehetne mesélni mekkora gyökér volt. Nem egyszer tépte meg anyuka (akkor még volt haja, bár nem sok) mert verte a gyerekeket, pedig akkoriban a tanárverés nem volt népi sport.ui2.:
Nem #56-ra, hanem #55-re írtam.[ Szerkesztve ]
-
-
Nekomajin
aktív tag
válasz dajkopali #59 üzenetére
Ezzel így valóban nehéz vitatkozni, csak nem ez az alapvető probléma.
Az, hogy nincs elég hely, sportszer, tisztálkodási lehetőség, egyenlő azzal, mintha nem lenne elég terem, szék meg számítógép az informatika oktatáshoz. Ezért mondom, hogy nem abból az irányból kell megközelíteni a kérdést, hogy jó-e a testmozgás, vagy nem, mert az egyértelmű. Onnan kell megközelíteni, hogy megvannak-e a szükséges feltételek ahhoz, hogy a gyerek rendesen tudjon sportolni, ÉS lehetőleg még szeresse is, amit csinál.
Ha a heti öt informatika órát írták volna elő törvényben, akkor is ugyanez lenne a probléma.(Tényleg csak zárójelben, már évek óta hangoztatott probléma, hogy túl nehéz az iskolatáska. Pont egészségügyi szempontokat emelnek ki: gerincferdülés, vállöv torzulás, stb. Tiszta jó, hogy most még a tornaruhát is minden nap lehet cipelni. Mert ugye arra kevés iskolában van lehetőség, hogy a gyerek egy saját szekrényben elzárja a ruháját meg a tisztálkodási eszközeit, és mondjuk csak a zoknit meg a pólót vigye haza, amit naponta mosni kell.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Steam topic
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Posta, csomagküldés
- alza vélemények - tapasztalatok
- Márkaértékben az Apple a legjobb a világon
- Háztartási gépek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Starfield
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- További aktív témák...
- Apple iPad Pro 12.9 M2 /128GB 6.generáció . 2027.04 ig gari. Egyösszegű mediamarkt számla
- Oehlbach új Bi-wire átkötő (hangfal áthidaló) "jumper" szettek audiofiltől közel High-End hangzásig!
- Lian Li vízhűtések érkeztek!
- PC , i7 7740X , 1070 8GB , 16GB DR4 , 256GB NVME , 1TB HDD
- Watercool HEATKILLER 200 D5 tartály , WCP D5-PWM pumpa