Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • emhem

    csendes tag

    "amely a tavalyi magyarországi Közép-Európai Informatikai Diákolimpián teljes sikerrel szerepelt"

    hát azért van bőr a képükön.. tavaly is voltak problémák, az ideihez hasonlóak (beszéltem az egyik versenyzővel, és azt mondta, hogy nagyjából ugyanolyan zavaróak voltak a hibák mindkét versenyen).

  • emhem

    csendes tag

    válasz bambano #11 üzenetére

    "ettől függetlenül büdösnek érzem, hogy az a tanár pampog felkészítési problémákról, aki a felkészítést vezeti."

    és ez bizony büdös is. ezeknek a versenyeknek a színvonala nagyon messze van attól, amit a közoktatásban tanítani szabad. igen, problémamegoldás kell, sőt talán nagyon egyszerű algoritmusok működését is érdemes elmagyarázni (először igazi programozás nélkül, aztán esetleg géppel). többnek talán nincs is értelme.

    tény, hogy erre tanárt sem egyszerű találni, és a csökkenő óraszám sem segít, de az nem annyira a versenyeredményekben látszik meg, hanem az általános informatikakultúrában (ami persze sokkal súlyosabb probléma).

    szóval ennél sokkal inkább számít a versenyfelkészítés, amit viszont valóban ők csinálnak. az eredeti cikkben egyébként le is van írva néhány országról, hogy mennyi felkészítést csinálnak.
    az eredmények meg nem kiábrándítóak, csak átlagosak (a gyengébbik fajtából). pont olyan, mint az elmúlt 10 évben szokott. (a 90-es évek meg még nagyon mások voltak)

  • emhem

    csendes tag

    válasz #06658560 #17 üzenetére

    nézd, ez egy gimnazista verseny. minden résztvevő ország (legfeljebb) négyfős csapatot küld, tök különböző kultúrákból, tök különböző képzettséggel. a diákok fele érmet kap, ez már csak motivációs szempontból is jó.
    [ha az oktv-hez akarod hasonlítani, akkor úgy képzeld el, hogy minden ország helyi oktv-jének az első négy helyezettje mérkőzik meg egymással]
    ahhoz is kell teljesítmény, hogy bronzérmet elérj, az ezüstérem már igen szép, az aranyérem meg valami olyasmit jelent, hogy a korosztályod legjobb 20 algoritmikus programozója között vagy a világon.
    Az igenis komoly teljesítmény.
    (összehasonlításul: a világ legjobb 20 egyetemére évente vesznek fel 1000-es nagyságrendű doktoranduszt csak informatikából. ha az teljesítmény, hogy valaki az mit-n doktorált, akkor ezt is nevezhetjük annak a maga szintjén.)
    ráadásul rengeteg különbség is van a sportversenyek és eközött: itt nem az van, hogy ha te vagy a világ 50. legjobb gátfutója, akkor akár el is áshatod magad, hanem ha te vagy az 50. legjobb matekosa, akkor várnak a világ legjobb egyetemei. és mellesleg is sokkal nehezebb (valamint értelmetlenebb) egyértelmű sorrendet felállítani a diákok között, mint az úszók közt.
    ja, és itt doppingolni sem lehet :)

  • emhem

    csendes tag

    válasz -=Jam=- #20 üzenetére

    "A nyelvtan órák is nagyon hasznosak lennének, mert botrányos, ahogy mostanában írnak egyesek."

    no igen, némelyek még a nyelvtanórát is két szóban írják.
    http://xn--helyesrs-fza2j.mta.hu/helyesiras/default/kulegy?q=nyelvtan+%C3%B3ra

    az hogy a testnevelésóra fontosabb-e az informatikánál, minimum kérdéses. azzal viszont borzasztóan nem értek egyet, hogy a heti +2 tesióra (3 helyett 5) értékesebb lenne heti +1 vagy +2 informatikánál.
    az pedig csúsztatás, hogy csak informatikusoknak lenne szükségük oktatásra.

  • emhem

    csendes tag

    válasz flash- #33 üzenetére

    "4 ből 3 a fazekasból
    amúgy tényleg az az ország legjobb középiskolája?"

    csak kettő. van egy a veres péterből, egy pedig a debreceni fazekasból.
    matekból egyértelműen a fazekas matektagozata a legjobb az országban, már ha érdekel és vagy elég jó hozzá. az infó diákolimpia meg eléggé matekos.

  • emhem

    csendes tag

    válasz #06658560 #38 üzenetére

    attól még, hogy ugyanúgy fénylik az érme, van különbség az első és a huszadik közt. akkor is, ha történetesen nincsenek tárgyjutalmak.
    pl. az elsőket egyedül szokás kihívni a pódiumra. meg te is hallottad, hogy a szabó attila az imént másodszor lett abszolút első a fizikaolimpián, pedig ugyanaz a rendszer az éremosztásnál. (és semmit nem tudnál róla, ha mondjuk kétszer lett volna tizedik, ami szintén két arany)
    és aki az első ötben végez, nemcsak azt fogja beírni az önéletrajzába, hogy aranyérmet szerzett, hanem azt is, hogy abszolút hanyadik lett.
    azt se hidd, hogy nem motiválja a legjobbakat, hogy ők szerepeljenek a legjobban, vagy hogy maximális pontszámot érjenek el.

    az "amerikai" mentalitásról meg annyit, hogy a diákolimpiák a szocialista blokkból származnak, és már akkor rég ugyanez volt a rendszer, amikor az usa nem is szerepelt rajta.

Új hozzászólás Aktív témák