Új hozzászólás Aktív témák
-
emhem
csendes tag
"amely a tavalyi magyarországi Közép-Európai Informatikai Diákolimpián teljes sikerrel szerepelt"
hát azért van bőr a képükön.. tavaly is voltak problémák, az ideihez hasonlóak (beszéltem az egyik versenyzővel, és azt mondta, hogy nagyjából ugyanolyan zavaróak voltak a hibák mindkét versenyen).
-
emhem
csendes tag
"ettől függetlenül büdösnek érzem, hogy az a tanár pampog felkészítési problémákról, aki a felkészítést vezeti."
és ez bizony büdös is. ezeknek a versenyeknek a színvonala nagyon messze van attól, amit a közoktatásban tanítani szabad. igen, problémamegoldás kell, sőt talán nagyon egyszerű algoritmusok működését is érdemes elmagyarázni (először igazi programozás nélkül, aztán esetleg géppel). többnek talán nincs is értelme.
tény, hogy erre tanárt sem egyszerű találni, és a csökkenő óraszám sem segít, de az nem annyira a versenyeredményekben látszik meg, hanem az általános informatikakultúrában (ami persze sokkal súlyosabb probléma).
szóval ennél sokkal inkább számít a versenyfelkészítés, amit viszont valóban ők csinálnak. az eredeti cikkben egyébként le is van írva néhány országról, hogy mennyi felkészítést csinálnak.
az eredmények meg nem kiábrándítóak, csak átlagosak (a gyengébbik fajtából). pont olyan, mint az elmúlt 10 évben szokott. (a 90-es évek meg még nagyon mások voltak) -
emhem
csendes tag
válasz #06658560 #17 üzenetére
nézd, ez egy gimnazista verseny. minden résztvevő ország (legfeljebb) négyfős csapatot küld, tök különböző kultúrákból, tök különböző képzettséggel. a diákok fele érmet kap, ez már csak motivációs szempontból is jó.
[ha az oktv-hez akarod hasonlítani, akkor úgy képzeld el, hogy minden ország helyi oktv-jének az első négy helyezettje mérkőzik meg egymással]
ahhoz is kell teljesítmény, hogy bronzérmet elérj, az ezüstérem már igen szép, az aranyérem meg valami olyasmit jelent, hogy a korosztályod legjobb 20 algoritmikus programozója között vagy a világon.
Az igenis komoly teljesítmény.
(összehasonlításul: a világ legjobb 20 egyetemére évente vesznek fel 1000-es nagyságrendű doktoranduszt csak informatikából. ha az teljesítmény, hogy valaki az mit-n doktorált, akkor ezt is nevezhetjük annak a maga szintjén.)
ráadásul rengeteg különbség is van a sportversenyek és eközött: itt nem az van, hogy ha te vagy a világ 50. legjobb gátfutója, akkor akár el is áshatod magad, hanem ha te vagy az 50. legjobb matekosa, akkor várnak a világ legjobb egyetemei. és mellesleg is sokkal nehezebb (valamint értelmetlenebb) egyértelmű sorrendet felállítani a diákok között, mint az úszók közt.
ja, és itt doppingolni sem lehet -
emhem
csendes tag
"A nyelvtan órák is nagyon hasznosak lennének, mert botrányos, ahogy mostanában írnak egyesek."
no igen, némelyek még a nyelvtanórát is két szóban írják.
http://xn--helyesrs-fza2j.mta.hu/helyesiras/default/kulegy?q=nyelvtan+%C3%B3raaz hogy a testnevelésóra fontosabb-e az informatikánál, minimum kérdéses. azzal viszont borzasztóan nem értek egyet, hogy a heti +2 tesióra (3 helyett 5) értékesebb lenne heti +1 vagy +2 informatikánál.
az pedig csúsztatás, hogy csak informatikusoknak lenne szükségük oktatásra. -
emhem
csendes tag
"4 ből 3 a fazekasból
amúgy tényleg az az ország legjobb középiskolája?"csak kettő. van egy a veres péterből, egy pedig a debreceni fazekasból.
matekból egyértelműen a fazekas matektagozata a legjobb az országban, már ha érdekel és vagy elég jó hozzá. az infó diákolimpia meg eléggé matekos. -
emhem
csendes tag
válasz #06658560 #38 üzenetére
attól még, hogy ugyanúgy fénylik az érme, van különbség az első és a huszadik közt. akkor is, ha történetesen nincsenek tárgyjutalmak.
pl. az elsőket egyedül szokás kihívni a pódiumra. meg te is hallottad, hogy a szabó attila az imént másodszor lett abszolút első a fizikaolimpián, pedig ugyanaz a rendszer az éremosztásnál. (és semmit nem tudnál róla, ha mondjuk kétszer lett volna tizedik, ami szintén két arany)
és aki az első ötben végez, nemcsak azt fogja beírni az önéletrajzába, hogy aranyérmet szerzett, hanem azt is, hogy abszolút hanyadik lett.
azt se hidd, hogy nem motiválja a legjobbakat, hogy ők szerepeljenek a legjobban, vagy hogy maximális pontszámot érjenek el.az "amerikai" mentalitásról meg annyit, hogy a diákolimpiák a szocialista blokkból származnak, és már akkor rég ugyanez volt a rendszer, amikor az usa nem is szerepelt rajta.
Új hozzászólás Aktív témák
- Medence topik
- Mit tehetsz jogilag, ha átvertek, megkárosítottak a Hardveraprón?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- bambano: Bambanő háza tája
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Call of Duty: Warzone
- Fűnyíró topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
- Eladó bontatlan AMD Ryzen 7 7800X3D processzor
- Új bontatlan Sandisk Ultra 3d SSD 4TB és Samsung 2.5 870 Evo 500GB SATA3 (MZ-77E500B)
- AkciÓ ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/512GB SSD Magyar bill Azonnal átvehető.
- ÉRKEZETT Bontatlan Új M2 M4 IPAD PRO 2022 11 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal Deák Térnél Átvehető.
- DeLL Precision 7740 workstation, üzletből, I7-9850H/32RAM/512GBSSD/NVIDIA QuadroRTX3000/17,3"FULLHD