Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Nekton

    aktív tag

    szkeptikus vagyok az elektromos autózás felfutásával kapcsolatban. A villamosáramot nem lehet egykönnyen importálni, exportálni, raktározni.
    Ha csak kis hazánkból indulunk ki, ahol az engedélyel rendelkező villamosáram termelő vállalkozások beépített (!) teljesítménye 8GW - mely folyamatosan csökken - és csúcsfogyasztása kb. 6,3GW - mely folyamatosan nő - nem fogja tudni megtermelni azt az energiamennyiséget, ami az elektromos autózás ellátásához szükséges.
    így is a fogyasztás 1/4-ede importból van fedezve, mely részarány szintén folyamatosan nő. Itt még számba sem vettük a tényt, hogy jelenleg nincs olyan hálózat, mely megengedné a nagy mértékű kapacitásbővítést egy országos töltőhálózat kiépítéséhez. Itt ugye nem lehet tartálykocsikban vinni a delejt minden városba a kutakhoz.

    Másik probléma, hogy egyszerűen nem tudnak annyi nyersanyagot bányászni, ami az akkumulátorok gyártásához kellene. Ez szintén hátráltatja mind a felfutást, mind az árak várt csökkenését.

    Harmadik probléma, hogy az elektromos autózás egyáltalán nem környezetkímélő. Csak a szűk környezetet kíméli. A jelenlegi energiamixxel számolt kalkulációk ráadásul nem is számolnak a hálózatbővítés energiaszükségletével, ami szintén csak rontani fogja az eddigi nem is derűs számokat.

    Ezek alapján én gyors felfutásra nem számítanék (gyors= 10-20 év). Addig reményeim szerint kibontakozik valami más, dokkal egyszerűbb és valóban környezetkímélő alternatíva. Én a hidrogéncellát látom még esélyesnek valamilyen vegyi bontási eljárással helyben a járművön.

    [ Szerkesztve ]

  • Nekton

    aktív tag

    válasz cucka #89 üzenetére

    A villamosáramot nem lehet egykönnyen importálni, exportálni, raktározni.
    Exportálni-importálni lehet, része a mindennapjainknak. Tárolni nehéz, ez igaz. - Ebben a pillanatban 2GW az import és ez növekvő tendenciát mutat. Szerinted mennyi importot bír el a hálózat egy 6,3GW csúcsfogyasztású hálózaton? Szerinted mennyi idő alatt fejlesztik, hogy pótolják a növekményt?

    Másik probléma, hogy egyszerűen nem tudnak annyi nyersanyagot bányászni
    Ha a lítiumra gondolsz, ez egy kicsit tévedés. - Nem csak a lítiumra gondolok.

    Harmadik probléma, hogy az elektromos autózás egyáltalán nem környezetkímélő. Csak a szűk környezetet kíméli.
    Mivel a nyugati világban az emberek 60-70%-a városban él, a szűk környezet kimélése eléggé nagyon fontos dolog. Ha nem hiszed, tölts el negyed órát a Blaha Lujza téren a 7-es busz megállójában, szippants jó mélyeket ahogy elhaladnak az Euro nullás Ikarusok, rövid időn belül elektromosautó-párti leszel.
    Ami tény, az a gondolat, hogy napi 40-50-80 kilométert vezetsz egy 2 tonnás autót egyedül pusztán azért hogy bejárj dologzni, na ez nagyon környezetszennyező, mindegy, mi hajtja az autót. - Pont ezért írtam, hogy "csak a szűk környezetet kíméli".

    Ezek alapján én gyors felfutásra nem számítanék (gyors= 10-20 év).
    Ha jól emlékszem, a VW már bejelentette, hogy bele sem kezd a következő generációs belsőégésű motorok fejlesztésébe. Minden jel arra mutat, hogy a személyautóknál elég gyors lesz ez a felfutás. - Mi lenne az a következő generációs belsőégésű motor? Gazdaságosan a belsőégésű motor már nem fejleszthető tovább. Ez a technológia elérte a korlátait. Mit tudnának még fejleszteni? Kvótát csökkenteni egyértelmúen csak a zéró emissziójú autók részesedésének növelésével lehet.

  • Nekton

    aktív tag

    válasz Máté94 #90 üzenetére

    Mert az üzemanyagcellához nem kell akkumulátor, ugye? :DDD :U - Miért is kéne nagykapacitású menetakku egy üzemanyagcellás járműbe?

    Oh, és egyáltalán nem földgáz lepárlásával nyerik a hidrogént, ami egy igen CO2 igényes feladat, borzalmas hatásfokkal. Ja, hogy ezt még dízel kamionokkal teríteni kellene... Aha. - Nem ezt írtam. A jó megoldás a vízből bontás lenne gazdaságosan magán a járművön. Van egy japán fejlesztés erre, de most nem találom.

  • Nekton

    aktív tag

    válasz axioma #91 üzenetére

    " jelenleg nincs olyan hálózat, mely megengedné a nagy mértékű kapacitásbővítést egy országos töltőhálózat kiépítéséhez. Itt ugye nem lehet tartálykocsikban vinni a delejt minden városba a kutakhoz"
    Cserebe lehet kiseromuvekkel kvazi-helyben megtermelni. - Városokban ez a kiserőmű nem megoldás.

    A frankó az lenne, ha hip-hopp felhúznának még négy atomerőművet. Újraindítanák a német atomerőműveket és jelentős bővítés indulna mindenhol ezirányba. A szenes, lignites erőművek mennének a kukába. Csúcserőműveknek meg beizzítanának több gázturbinás egységet. Csak a végén hol férne el a rengeteg távvezeték, ami ezt a rendeteg delejt szállítja? :D

  • Nekton

    aktív tag

    válasz axioma #109 üzenetére

    Az a baj, hogy személyes meggyőződésről beszélsz és egyáltalán nem érted az előtted szólót. Olvasd el mégegyszer figyelmesen! Az, hogy szerinted mi van, az a tudományos számításokhoz, kutatásokhoz képest irreleváns.

  • Nekton

    aktív tag

    Axioma és Julius75!

    Nem akarlak megbántani titeket! Ne haragudjatok meg az alábbiakért:

    Dunning–Kruger-hatás

    A Dunning–Kruger-hatás az a jelenség, amikor minél kevesebbet tud valaki egy adott dologról, annál inkább hajlamos túlbecsülni a saját tudását.

    Kruger és Dunning szerint számos tanulmány sugallja, hogy a legkülönfélébb területeken, az olvasott szöveg megértésétől a gépjárművek használatán át a sakkozásig és teniszezésig, az amatőrök magabiztosabbak a szakértőknél. Azt feltételezték, hogy egy tipikus jártasság esetében a hozzánemértők

    - hajlamosak túlbecsülni a saját képzettségüket,

    - nem képesek felismerni, ha más ért hozzá,

    - nem képesek felismerni, hogy ők maguk mennyire nem értenek hozzá,

    - ha fejlesztenek a saját szakértelmükön, képessé válnak annak felismerésére, hogy korábban nem értettek hozzá.

    Ez most kettőtökre látványosan igaz. Ez a szakterület az energetika, ami nem meggyőződéseken alapul, hanem egy tudományág, ami pont a fentebb tárgyalt témával foglalkozik és amiről Vesa topiktárs szépen megpróbálta nektek összefoglalni az alapokat.

    Sajnos ezen túl ez egy meddő vita. Nincs értelme folytatni.

    Üdv.
    Nekton
    Villamosmérnök, Energetikus
    (Nem vagyok elfogult semelyik lobbi irányában)

  • Nekton

    aktív tag

    válasz julius75 #127 üzenetére

    "Borzasztó módom röstellem magam, de tényleg.
    Ugyanakkor végtelenül hálás vagyok Neked, hogy ilyen kedves odafigyeléssel, és a lehető legtapintatosabb módon adtad a tudtomra, hogy egy ostoba tulok vagyok."

    Nem! Nem ezt írtam és tényleg nem állt szándékomban benneteket megbántani! Sajnálom, ha így éreztetek! A válaszomban sehol nem szerepel, hogy ostoba tulok lennél. Hozzászólásaitokból személyes meggyőződés olvasható ki. Ez pedig nem állhat szemben tudományos tényekkel.

    Vesa topiktárs jól összefoglalja az energiatermelés különböző vállfajainak környezetterhelését. Én ehhez nem fűznék hozzá többet, hiszen ez egy meddő vita, mint írtam az előbb is. Nem hisztek neki. Ez nem hit kérdés. Mit lehet ezzel kezdeni? Semmit. :R

    Cucka!

    Nem! Nem beszélek magas lóról! Nem áll szándékomban.

    "Folyamatos paráztatás, hogy képtelenség többlet elektromos kapacitást kiépíteni. Miközben elfelejti mindenki, hogy a jelenlegi kapacitás is a semmiből épült ki...."

    Senki nem beszél arról, hogy képtelenség lenne. A lényeg azon van, hogy a kiépítendő villamosenergia töblettermelést hogyan kell úgy megvalósítani, hogy az érdemben előrelépés legyen környezetterhelés szempontjából. Önmagában a városokból kivinni a szmogot egy jó dolog (a városiaknak), de globálisan nem oldja meg a problémát (szénerőmű mellé települt alumíniumkohó és napelemgyár mellett lakók), márpedig ha az elektromos autózás energiamérlege hasonló emissziós értékekkel valósítható meg, akkor az egész csak a szennyezés áthelyezéséről szól.

    Sajnálom, ha megbántottalak benneteket! Nem állt szándékomban. :R :)

Új hozzászólás Aktív témák