Új hozzászólás Aktív témák

  • Nekton

    aktív tag

    szkeptikus vagyok az elektromos autózás felfutásával kapcsolatban. A villamosáramot nem lehet egykönnyen importálni, exportálni, raktározni.
    Ha csak kis hazánkból indulunk ki, ahol az engedélyel rendelkező villamosáram termelő vállalkozások beépített (!) teljesítménye 8GW - mely folyamatosan csökken - és csúcsfogyasztása kb. 6,3GW - mely folyamatosan nő - nem fogja tudni megtermelni azt az energiamennyiséget, ami az elektromos autózás ellátásához szükséges.
    így is a fogyasztás 1/4-ede importból van fedezve, mely részarány szintén folyamatosan nő. Itt még számba sem vettük a tényt, hogy jelenleg nincs olyan hálózat, mely megengedné a nagy mértékű kapacitásbővítést egy országos töltőhálózat kiépítéséhez. Itt ugye nem lehet tartálykocsikban vinni a delejt minden városba a kutakhoz.

    Másik probléma, hogy egyszerűen nem tudnak annyi nyersanyagot bányászni, ami az akkumulátorok gyártásához kellene. Ez szintén hátráltatja mind a felfutást, mind az árak várt csökkenését.

    Harmadik probléma, hogy az elektromos autózás egyáltalán nem környezetkímélő. Csak a szűk környezetet kíméli. A jelenlegi energiamixxel számolt kalkulációk ráadásul nem is számolnak a hálózatbővítés energiaszükségletével, ami szintén csak rontani fogja az eddigi nem is derűs számokat.

    Ezek alapján én gyors felfutásra nem számítanék (gyors= 10-20 év). Addig reményeim szerint kibontakozik valami más, dokkal egyszerűbb és valóban környezetkímélő alternatíva. Én a hidrogéncellát látom még esélyesnek valamilyen vegyi bontási eljárással helyben a járművön.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák