Új hozzászólás Aktív témák

  • #36031232

    törölt tag

    válasz proci985 #63 üzenetére

    gabor.79: Régi rendszer, szigorlatokkal a mai facebookos, kardashianos világban ? Feljelentenének emberiség ellenes bűntettért!:)

    Kezdjük azzal, hogy nálam műszaki felsőoktatási intézmény a BME és az ELTE-IK/ELTE-TTK. A többivel nem foglalkozom.

    Nézd, én a laborokon semmit extrát nem tanultam progból, nekifutásra megcsináltam az összes feladatot, aztán hazamentem és saját dolgokat találtam ki. A "papíros" infós gyakorlatot sokkal jobban szerettem, mert nagyon belementünk az elméleti, "logikai" részébe és ez sokat segített megértésben.

    Megtanítottak a gimnáziumba az önálló tanulásra, a nagy házinál se kértem konzultációt, megnéztem hogy kell kinéznie egy specifikációnak, hogy tudok megvalósítani egy minmax függvényt és megcsináltam az amőba programomat. A többit leadták előadáson és gyakorlaton.

    "Meg lennel lepodve, hogy nyugatabbra mennyi gyakorlat is van."

    Én az elmúlt hónapokban tanulmányoztam pár egyetem képzését (MIT, Caltech, Chicago, NUS, ETH) és nem láttam hatalmas eltéréséket BME/ELTE-hez képest. 1ea 1lab, a jobb helyeken még 1 papiros gyakorlat is van. Vannak olyan választható tárgyak ahol csak labor van, de ennyi. Mondjuk az igaz, hogy náluk teljesen más a képzési rendszer (hol negyedek, hol harmadok, de pl a NUSon félévek vannak), van freshman year, elég komoly alapozással.

    (#61) Kansas:
    "Az otthoni extra munkát pedig nem ér belevenni az egyetemi anyagba, azt bármely oktatási intézmény látogatása(sőt, akár munka) mellett is bele lehet fektetni a tanulásba."

    Pedig de. Ez az egyetemi képzés alapja, hogy neked a többszörösét kell beletenned otthon, mint amit az előadásokon+gyakorlaton+laboron kaptál. Ezért értéktelen rakás sz#r a legtöbb magyar egyetemista, mert azt hiszi, ha végé az órának, akkor a vége a munkának. Pedig nem, pont ezért jár az ember egyetemre, nem tanfolyamra.
    Nézd meg az MIT bevprog syllabusat. Semmivel sem jobb.

    "A gond az, hogy nem csak a divatdolgokat nem tanítják, hanem a frissebb elméleti vívmányokat sem."

    Mire gondolsz ? Az oprendszerek, az architektúrák, a programozási nyelvek, ugyan úgy működnek már vagy 40 éve. A számítástudomány alapjai sem változtak.

    (#65) hcl: Ebben tényleg le vagyunk maradva, de ehhez sajnos pénz kell. Amúgy olyan nagy problémának nem érzem, tapasztalataim szerint a diákság nagy része elég jó laptopokkal rendelkezik (BME) és a laborokon lehet használni.

    (#66) cucka:
    "Matek tételeket megtanulni fejből meg stopperórával számolni papíron crc-t az nem ad semmiféle szemléletet. "
    Sőt nem elég csak megtanulni, szóban bizonyítani is kell. CRC-t nem számolunk papíron :) De aki tud papíron programozni, az tud gépen is. Ennyi.
    Szórótárgy azt jelenti, hogy kedves diák, ez az a tárgy amit otthon is tanulni kéne,mert nehéz, de mivel nem tanulod, ezért buktatunk. BME első félévében a felvettek 30%-a kihullott.. Pedig én idősebben vágtam bele, nem vagyok zseni, pénzt is keresek mellette és volt időm felkészülni, hogy a bukás legalább 1 jegy távolságra álljon tőlem...

    Nem erőszak a felsőoktatás, ott a Greenfox, 4 hónap alatt szoftverfejlesztő lehetsz.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák