Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kansas

    addikt

    válasz MCGaiwer #54 üzenetére

    Ez olyan mint amikor a focisták sírnak hogy ugyanúgy csinálnak mindent, mégis 50 éve klasszisokat neveltek, ma meg kutyaütőket. Ja csak ez ma már kb. nem ugyanaz a sportág..

    IT-ban értelmetlen 2-3 éves alapozó tárgyakat tanítani meg frontálisan oktatni. Nem lesz belőle használható tudás.
    Anno nálunk fősulin teljes 1 féléves, 2 kredites tárgy volt az MCP 70-215-ös vizsga anyaga, amit a tanár frontálisan, click-by-click adott le, nem is jegyzett meg sokat belőle senki.
    Meg tanultunk Assemblytől C/C++-on kereszül LabView-ig és Java-ig mindent, de egyik kurzuson sem kapott senki gyakorlatban használható tudást.
    Akiből a végén jó programozó lett, az otthon beletett még 5-10x annyi időt hobbiból/hivatástudatból, kis túlzással belőle fősuli nélkül is jó programozó lett volna. De az átlagjancsik is rádupláztak/tripláztak...
    Rendszerüzemeltető mérnököket/architekteket pedig sehol nem képeznek, a Kandón volt anno jó ötlet a Cisco kompetencia központ, az ért valamit, ha jól tudom, az azóta megszűnt.

    Én a felsőoktatásban a fejembe vert információnak/tudásnak talán ha 10%-át tudtam hasznosítani, ami az első néhány munkában töltött évemben talán ha a munka 2-3%-a kapcsán segített bármit is.
    Viszont, a munkahelyem támogatásával, de kb. autodidakta módon szereztem a munka mellett előbb MCSA később MCSE képesítést, ami valóban hasznos anyagot tartalmazott.

    Ha meg már hatékonyság/módszertan, az "én időmben" nem volt iskolában még említés szinten sem szó pl. az ITIL-ről(pedig akkor már nem volt újdonság), csak Henry Ford meg a Toyota módszer ment. fejlesztésre meg waterfall...
    Az azóta eltelt 15 évben javult a helyzet?

    Ha a sok magasan képzett, jól fizetett ember it ta fórumon a szívére teszi a kezét és végiggondolja, a mai tudását mekkora részben szerezte iskolában és amit az iskolában tanult abból mennyit hasznosított, illetve mennyi a hasznos tudásának a munka közbeni szívásból/vérizzadásból/céges belsős képzésből fakadó része, talán nem fog annyira a klasszikus több éves tanterv pártjára állni.

    Az meg hogy másfél misibe kerül egy piaci alapú képzés? Igen, de az utána kapott fizetésből aki nem kutyaütő, max fél-egy év alatt visszatermeli. Én csak a kötelező minimumot fizetve 3,5 év alatt kifizettem a törlesztés kezdetén valamivel 1 millió feletti diákhitel-tartozásomat, és én nem vagyok(és már nem is leszek) programozó csodagyerek millió feletti havi fizuval...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz #06658560 #57 üzenetére

    Le a kalappal!
    Ha nem titok, elárulnád, melyik ez a csodaegyetem és mit dolgozol most? Illetve még azt, hogy mikor kaptad a tudást?

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Feketelaszlo #43 üzenetére

    Ez a programozókra még igaz is lehet.

    Az én szakterületemen(enterprise IT support) azt tapasztaltam, hogy aki nem teszi bele az extra munkát, nem hagyja el a felsőoktatásban bevált munkamódszert/-morált, az nem hogy lehagyná a munka mellett OKJ-s rendszergazdaként végzett "alulképzett" kollegáját, hanem még masszívan le is marad...

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz #36031232 #59 üzenetére

    Contrary to elitist belief, 90% of IT jobs has no use for computer scientists, but enginerrs and motivated, professional technicians.
    A felsőfokú IT képzés nagyobbik része nem egyetemi szakokon folyik.

    Az otthoni extra munkát pedig nem ér belevenni az egyetemi anyagba, azt bármely oktatási intézmény látogatása(sőt, akár munka) mellett is bele lehet fektetni a tanulásba.

    A gond az, hogy nem csak a divatdolgokat nem tanítják, hanem a frissebb elméleti vívmányokat sem. Legalább is a frissen infó szakról kikerült kollégák többségének a munka során demonstrált képességei és hozzáállása alapján nekem úgy tűnik. Persze lehet, hogy tanították nekik, csak lepergett róluk...

    Hogy 10-15 év múlva mi lesz, arra van 10-15 évük felkészülni. Aki akkor is az iskolában tanultakból akar élni, az esélyesen koppanni fog... Folyamatos önképzés nélkül ezen a területen nincs esélyük, ha csak nem akarnak fokozatosan egyre lejjebb csúszni a ranglétrán...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz #06658560 #62 üzenetére

    Bocsáss meg, de szigorú leszek kicsit: ennyiből nekem úgy tűnik, igazából nem informatikával foglalkozol, hanem azt inkább csak segédtudományként, eszköznek használod a járműgépészethez, tervezéshez. Javíts ki, kérlek, ha rosszul látnám.
    Mondom mindezt nem lebecsülve a választott hivatásodban szerzett szakértelmed.

    Volt nekem olyan kollégám, aki ugyanazt végezte, mint te, aztán átnyergelt rendszergazda/rendszermérnök hivatásra, elég szép sikereket elérve. Ő épp arra jó példa, hogy a szakirányú diploma nem létszükséglet az IT-ban.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz hcl #76 üzenetére

    +1

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz #36031232 #75 üzenetére

    Akkor mi is a hozzáadott értéke az egyetemnek, ami miatt megéri 3-5 évet eltölteni ott?
    Egyébként igen, tudom, akkor is tudtam hogy nekem hozzá kell dolgozni otthon(hivatalos tanterv szerint még egyszer annyit), de ez nem mentesíti az egyetemeket/főiskolákat az alól hogy legalább megpróbáljanak ne a munkanélküli hivatalnak "termelni"!

    Hogy mire gondolok?
    Csak pár példa(kisebb-nagyobb átfedésekkel):
    - felhős infrastruktúra: pl. konténerek; eldobható, automatikusan létrehozott/törölt instance-ok
    - DevOps
    - software defined minden
    - IoT
    - nagy rendszerek egymáshoz illesztése(pl. ADFS, B2B, hibrid felhő)
    - *aaS(O365, SalesForce, stb)
    - VDI(VMware Horizon, Citrix, stb.)
    - converged infrastruktúra(pl. FlexPod)

    És ez még csak azok amik az én területemen bukkantak fel azóta hogy lediplomáztam. Az addig rendben van, hogy a régi dolgok több-kevesebb változtatással/kiegészítéssel érvényesek, de a fentiekről szó sem esett!

    És itt nem térek ki a programozásra, robotikára, hálózatokra pl., mert azokat nem követtem annyira szorosan.

    És ez csak 13-15 év, nem 40.
    Remélem manapság már a felsoroltak többségéről legalább szó esik...

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz bambano #82 üzenetére

    Pedig normális helyeken a tanár munkájának az értékét az adja, hány embernek adta át a tudást sikeresen.
    Nem az a dolga, hogy leadja az anyagot, hanem hogy átadja...

    Amiről te beszélsz az a write-only tanítás, ami már a múlt évezred vége felé sem volt versenyképes. Persze 2-300 fős elődásokon nehéz mást csinálni, szóval nem csak a tanerő hibája a formátum. A lesz@rom hozzáállás viszont csak az övé.

    A formátumot és a tartalmat meg lehetne, és meg is kellene reformálni, akkor már tényleg csak a tanáron meg a diákon múlna.
    A cikkben leírt próbálkozás nem tökéletes, nem is jó mindenkinek, mindenre, de legalább egy lépés a jó irányba.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz #36031232 #91 üzenetére

    Néhány tanár "Én leadtam, a többi a te dolgod, ha megbuksz, a te bajod, kis köcsög" hozzáállásán akármekkora költségvetés sem segítene, ha nem vezetnének be mellé teljesítmény alapú követelményeket.
    Sajnos a tanári teljesítmény az egyik legkevésbé objektívan mérhető, mert lehet hogy tényleg a diák a hülye/lusta/flegma...
    Azt kellene elérni, hogy az iskolának ne fűződjön érdeke a diákok minél hosszabb ideig ott tartásához(normatíva), hanem az legyen jó neki ha minél gyorsabban ad át minőségi, használható tudást.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz bambano #94 üzenetére

    Laikus tipp: a funkciót teszteli esetleg, nem a matektudását?

    Programozásban praktikusan járatlanként: hogy néz ki egy nem matematikai funkció unit tesztje?

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz cucka #97 üzenetére

    Köszi, ma is tanultam valamit :)

    Én a Boole algebrát és az alapvető matematikai logikát általános és középiskolában tanultam meg, e téren sem az egyetemen sem a főiskolán nem tanítottak érdemben többet, pedig vagy 8-10 félévnyi különböző matekot is hallgattam(analízis, lineáris algebra, diszkrét matek, kibernetika).

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz bambano #102 üzenetére

    Őszintén szólva nem tudom, ha tanultam is, már rég elfelejtettem. Az tény, hogy a felsőoktatási pályafutásom alatt már rühelltem a matekot, pedig előtte kifejezetten szerettem és jó is voltam benne, de akkor már vacakul is ment(volt persze a kettő közt összefüggés, végtelen ciklusban).

    A mondanivalóm lényege az volt, hogy logika tekintetében nem igazán kaptam extrát a felsőoktatásban, maradandót semmiképp.

    Az integrálásra/differenciálásra pedig diploma óta pontosan nulla alkalommal volt szükségem...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz #54625216 #167 üzenetére

    Azzal nyilván tisztában vagy, hogy az amerikai egyetemisták túlnyomó többsége olyan egyetemre jár amiről sohasem hallottál. Ahogy nálunk sem mindenki(enyhén szólva) az ELTE-re, a PTE-re vagy a BME-re jár, az USA-ban is elenyésző kisebbség jut be a MIT-ra, CalTech-re, Harvardra vagy Yale-re(stb.), tehát ott is bőven van egyetem ami a pénzért egy szakmunkásképzőnél nem sokkal értékesebb diplomát ad.
    Sőt több is van, aminek az elvégeztével egy érettségihez képest bukóban leszel, 20 év alatt akár 20-100e USD mértékéig. Már ha maradsz az USA-ban ottani fizuért; ha eljössz Mo-ra, akkor alighanem életed végéig nem hozod be a költséget.

    Szóval az ottani világ sem fenékig tejfel, a nyilvántartott 1383(!) egyetemből jó ha 50-60 ami nemzetközileg elismert és talán még úgy másik 40-50 ismert(nem átlagemberek hanem az egyetemek kapcsán képben levők számára) - persze még van pár száz ami országosan jó hírű, de ha ott végzel az max az ország hírnevének köszönhetően juttat előnyökhöz pl. Európában.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz #54625216 #170 üzenetére

    Én is azt gondoltam, de a csatolt cikkből kiderül hogy a legszarabb amerikai egyetemek messze nem a legolcsóbbak, főleg ha mellé teszed ezt a cikket, amiből kiderül, évi 3000 USD fölött kicsivel is lehet nem ratyi egyetemen tanulni(mondjuk a bang4buck első helyezett neve magyar szemmel vicces: CSULA :) ).

    Érdekes, hogy a 10 legrosszabból csak 1 van benne a 100 legolcsóbb közt(Fayetteville State)...igaz, az a 4.helyen.

    Egyébként az hogy ott hozzánk képest fordítva van, szerintem főleg 2 dologból következik:
    - az USA-ben tradicionálisan sokat adnak a saját erőből való kiemelkedésre(ez az Amerikai Álom) még a demokraták sem mindig nézik jó szemmel az állami "beavatkozát", hát még a republikánusok
    - arrafelé megbecsült és jól fizetett állások hozzáférhetőek szakmunkás szinten is tehát nem feltétlenül tragédia ha valaki nem megy egyetemre

    Nálunk nem biztos hogy működne az a modell, egyszerűen nincs fizetőképes kereslet, illetve aki fizetőképes, az meg gyakran elvárja a diplomát a pénzéért, mintha megvenné - ebből lesz pl. a Gábor Dénes jelenség...

    Én a magam részéről a jól megtervezett duális képzésben látom a legtöbb fantáziát, kár hogy mikor én jártam felsőoktatásba még nem igazán volt elérhető(legalább is tudtommal).

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

Új hozzászólás Aktív témák