- Hálózatokról alaposan
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Joshi
titán
Ne keverd ide az Interpolációt, inkább nézz meg egy valós 60fps-es anyagot. Ég és föld. Pont ez a baj, hogy keverik a kettőt. Arról nem is beszélve, hogy megszokta a többség a kevés képkockát ami nem baj, de simán szokható a több képkocka is. Egyszerűen át kell szokni a jobb minőségre ennyi. Leginkább az akciójelenetek hálálják meg a több framet.
ui.: többször írtam különböző hasonló témájú topikba, hogy jó lenne egy Variable Bitrate megoldás. Pont azért, hogy a különböző stílusú mozi jelenetek érvényesülni tudjanak.
[ Szerkesztve ]
-
-
titán
válasz Ren Hoek #178 üzenetére
Ezt amúgy sokan elfelejtik, hogy 24p-ben felvett anyag jelentősen több fényt tud rögzíteni, mint a 48p vagy a 120p-ről nem is beszélve!
Nem, ez nem igaz. A két kép összesen pontosan egyforma mennyiségű fényt gyűjt be. Egy képkockán ugyan több a zaj, viszont ezek összegzéséből kapott interpolált képen a zaj is pont ugyanúgy csökken. Persze elméletben. A valóság minden irányban tévedhet. Minden irányban.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
nuke7
veterán
válasz Ren Hoek #280 üzenetére
fúhhhh, ne is mond... van nálam egy tv amin nem lehet kikapcsolni a tru mósönt... idegbajt kapok tőle, mert egyébként biztos jó, meg szép a képe meg nagy ... de nekem nézhetetlen.
Még sorozatot se nézek rajta, nem hogy rendes filmet Szóval hiába van 65" tv-m, minden kontentet gépen nézek, mert annyira idegesítő, sőt, néha a fejem is megfájdul tőle (pedig a 3d-t nagyon szeretem)
https://youtube.com/user/nuke7
-
titán
válasz Ren Hoek #280 üzenetére
Akkor miéért nem egyből 12 fps. Az még Tarantinóbb volna. Vagy a 6, sőt, a 3. Szerintem írjunk neki.
Na ne má, ez röhej
Rohadt költséges 2 órányi 24 fps.képet feldolgozni mozi minőségre, 60 fpsnyi képet pedig 2,5x költségesebb. Az egész pusztán pénzkérdés.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
sb
veterán
válasz Ren Hoek #280 üzenetére
Mivan?!?
Szerinted nem jön át a hangulat, képi világ, de főleg a mondanivaló, mondjuk ha már Tarantino, akkor pl. a szövegek, szituációk, stb... 60 vagy 120fps-re interpolálva?
Nem értem meg? Süket leszek? Meghülyülök? Elmegy az ízlésem szabadságra a 120Hz-től?Biztos ezért van, hogy Tarantinót kedvelem, Michael Bay/John Woo akcióitól és lassított galambjaitól - amihez pedig jobban illene a 120Hz - meg elhányom magam.
Kifejezetten gondolkodtató, kamaradarab jellegű/réteg-/művészfilmeket se értek meg, inkább önkínzásként nézem csak. 120Hz-en. Míg mondjuk pár ismerős le se sz*rja őket, nézik a szuperhősfilm 5-öt, de mivel 24p-ben tolják ezért sokkal inkább értik a művészetet és a tartalmi mondanivalót.szerk:
Remélem egyébként mindenki kerüli az FHD/4K remasterelt cuccokat is. A régi filmeket SD-ben szabad csak megnézni az autentikus hatásért.
Sőt, azt se értem mi ez a TV-zgetés. Vászonra álmodta Tarantino is az összes filmjét, nem üvegbúra mögé. TV csatornánktól is el kéne venni és nem eladni a jogokat. Aztán nyomás a moziba mindenki.
De az is legyen 20 évvel ezelőtti. Régi vetítőgép + faszékek... légkondi. meg l*fsz, persze!!4![ Szerkesztve ]
-
ZnVjaw0K
tag
válasz Ren Hoek #331 üzenetére
Jó, tegyük fel, hogy létezik egy ilyen "steril hatás". De mi az oka?
Én szentül meg vagyok győződve róla, hogy csak megszokás kérdése. És nem csak én gondolom így: [link]Valahogy én a valóságnak se érzem steril hatását. (Mások meg drogokat szednek hogy belassuljanak és akkor minden művészi.)
Lehet, hogy a 48-60fps sokak számára az uncanny valley legalja? Hogy a mozgás hibája még nem elég kicsi, de a frekvenciájára érzékenyebbek sokan, mint a 24Hz-re?
Ha így van, talán a 120fps megoldja ezt a problémát. Lehet nem véletlenül próbálkoznak most vele.
Vagy van valakinek jobb ötlete? Mert ez a "nem jó, mert túl jó" nem hangzik túl meggyőzően.(#315) -=RelakS=-:
utolsó bekezdésre:
Én is ugyanolyan borzalmasnak látom mindet.
De azt még hozzátenném, hogy szerintem nem rosszabb, mint amikor a moziban ugyanazt a képkockát ismétlik kétszer-háromszor. Próbálod követni szemmel a mozgást, de második-harmadik alkalommal lemarad a kép, phantom array-t hozva létre. Az is kb ehhez hasonló. Ez semmivel nem hibásabb megjelenítés, mint az.[ Szerkesztve ]
-
Partz
senior tag
válasz Ren Hoek #371 üzenetére
Régi 24p-s filmekhez én se nyúlnék, de nem hiszem hogy ehhez folyamodnának. Látva az új uhd transfereknél, se nyúltak bele az eredeti 2K DI-be. Amit annyira nem bánok, mert ez általa már változtatnának az eredeti látványon, nagyon George Lucas-os lenne az irány. 24p-t főleg régi klasszikus tartalmaknál támogatom.
-
Kroni1
veterán
válasz Ren Hoek #371 üzenetére
Miért kéne megszűnnie a 24p-nek? A filmek nagyrésze úgyis azon fog készülni továbbra is anyagi okokból, egy két nagyobb költségvetésű film meg elérhető lesz igy is- úgy is. A 3D se szoritotta ki a 2D-t, a HFR se fogja a 24p-t. Rengeteg olyan film van, aminél nem nagyon lényeges a képi világ, nem sokat tenne hozzá a 120Hz, (kisebb költségvetésű filmek, kevés mozgásos, nem sok helységben játszódó, lassú képvilágú filmek, stb.) ezekkel biztosan nincs értelme sokkal többet szívni drágábban.
Szerintem igen sokáig megmarad még a 24p, de van létjogosultsága a HFR-nek is. Még ha vszleg pont az olyan Blockbustereket fogják igy nyomni, amik engem rohadtul nem érdekelnek akkor is. De csak azért is meg fogok nézni pár ilyet az tuti! Emlékszem mikor az LG-nek valamelyik új HD tévéit promótáltuk a Halálos Iramban egyik első része ment rajta demóként, ahogy egész nap néztem mondtam is, hogy olyan gyönyörű a képe, hogy még szívesen nézem ez a szar filmet is!
-
Partz
senior tag
válasz Ren Hoek #384 üzenetére
Nem elrugaszkodott ötlet. Az idei LGD 4K oled panelek elvileg már 240/200Hz-esek lesznek, 120/100Hz BFI-vel, kíváncsi leszek rájuk.
Mondjuk kell is, mert a 8K panelek megint le lesznek maradva ilyen szempontból. Ez tipikus esete egy lépés előre a régiben, kettő hátra az új tech-ben. -
Yany
addikt
válasz Ren Hoek #395 üzenetére
Gyakorlatilag instant vált a pixel.
Ezt cáfolnám. Ha néztél már mobil kijelzőt éjszaka "lehalkított" fényerővel, akkor láthattad, hogy főleg a sötét pixelek válaszideje irgalmatlan nagy is tud lenni. De VR szemüveggel pl. ez még szembetűnőbb. Szóval az OLED sem egy egyetemesen tökéletes válaszidejű technológia. Weboldalakon sötét tónusú képek görgetésekor is nagyon jól látható az alacsonyabb intenzitású pixelek színváltozásának lemaradása a világosabb tartalomhoz képest.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
-
PuMbA
titán
válasz Ren Hoek #402 üzenetére
"A lényeg, hogy a 24p nem csak szaggat ha svenkelsz, hanem ha OLED-en vagy LCD-n nézed, akkor a képkockák élessége sem lesz tökéletes"
Vígasztaló, hogy LCD-n folyamatosabb érzésű az elmosódás miatt, főleg az alsó kategóriás LCD-ken, ahol 8-10 helyett 15-18ms a panel válaszideje
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Ren Hoek #402 üzenetére
Itt mar jol irjak: nem a retina es az idegrendszer mozgasfeldolgozasarol van szo, hanem arrol, hogy a szem mozgasa soran az adott pillanatkep kitartva a kovetkezoig a retinan a koztes idotartamban a mozgas iranyaval ellentetes iranyban levo "pixeleket" is besugarozza. Ez akkor is igaz, ha nem a retina, hanem egy folyamatosan forgatott kamera a fogado fel. Ebbol a szempontbol az a jo, ha a felvillanas ideje minel rovidebb es nem ismetlodik a koverkezo kepkockaig, de nyilvan ettol vibralni fog a kep, szoval ennek a jo megoldasa a minel nagyobb frissitesi frekvencia es felbontas, mert a mozgas annal kevesbe lesz kvantaltabb, aka a szem mozgasabol adodo athallas hossztartomanya csokken.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Ren Hoek #405 üzenetére
Persze, hogy nincs, de a kemiatol fuggetlenul, ugyanis a kezdeti idopont utan minel tobb felvillanas van, annal tobb alkalommal megy a retinan rossz pozicioba a feny, mikozben elfordul a szem. Ez a jelenseg kameranal is ugyan ugy megvan.
A szem integralja a nagyobb frekvenciaju villogast, van egy holtideje, ezt hasznalja ki a PWM es persze ezert nem latjuk villogni a CRT-t egy adott freki felett. A masik problema az OLED-nel, hogy a pixelek teljesitmeny/fenyerosseg karakterisztikaja nagyon nem linearis, tehat 2x nagyobb fenyero 50%-os kitoltessel tobbet is fog fogyasztani, mint az analog szabalyozas. Viszont az alacsony intenzitasu pixeleknel a szinten nem linearis karakterisztikat, aminek a gyartasi szorasa is joval nagyobb, kikuszoboli. Ezek a problemak jelen lesznek a szervetlen ledes (mikroled, directled) kijelzoknel is, csak a nyitofesz es intenzitas karakterisztika kozelebb lesz az idealishoz, mint OLED eseten, illetve a hatarfrekvencia is joval nagyobb.
[ Szerkesztve ]
-
Yany
addikt
válasz Ren Hoek #399 üzenetére
Ez kb. arról a jelenségről beszél, de ha a black smearing-re rákeresel, sok köztük az általam is említett jelenséget taglalja: [link]
Meg ez: [link] Bár lassabb mozgásnál én jobban látom. Nézd meg este lekapcsolt lámpafénynél alacsony fényerőn. És VR-ban ez sokszorosan feltűnő.
A BFI-vel az a baj, hogy habár a képélességre jó hatással van, de éppúgy, ahogy elsők közt váltam meg a PWM-es monitoromtól és kerültem a vibráló LED izzókat, ugyanúgy a 85 Hz alatti BFI megoldások sem jöhetnek szóba. De még olyan okos trükkökkel sem, hogy részleges BFI frame-eket szúrkálnak be a TV-k pl. Azonnal észreveszem és jobban zavar, mint bármi más vizuális degradáció. Amíg nem natív 85 Hz+ kijelzőkről beszélünk, számomra nem tekinthető piacképesnek a BFI.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen