- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Hálózatokról alaposan
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
Új hozzászólás Aktív témák
-
sb
veterán
válasz Interceptor #66 üzenetére
(#65) Reggie0: Értem, hogy a gyors mozgásoknál is jobban lehet majd követni a képet, de ha szappanopera a hatás az miért is jó? Gondolom kitalálnak valami filtert erre is. Amúgy ez olyan mint amikor 60fps-es videót nézel you tube-on egy ingame jelenetről, teljesen műanyag lesz a hatás, miközben valós időben renderelve a gépeden a 60fps teljesen rendben van. Talán így sikerül megérteni mire gondolok.
Ez a legjobb leírás volt azon felül mikor kifejtette valaki, hogy tartalomfüggő, hogy a 60 vagy 24 fps jó-e.
Ebből látszik tökéletesen, hogy ez fejben dől el, ha csak annyit tudunk mondani, hogy más fps-sel jó nézni James Bondot, Hupikék Törpikéket, Híradót meg F1-et. Tök szubjektív dolog ebben a formában és semmi racionalitás nincs mögötte.Ahogy a renderelt és youtube-on lejátszott renderelt videó is tökéletesen ugyanaz (tömörítési hibáktól most tekintsünk el). Ugyanaz a képfolyam jön át, ha ugyanaz az fsp akkor tökéletesen egyező eredményt kell kapnunk.
Avagy ahogy schawo írta:
Így jár, aki túl sok trash realityt néz a tévében. Összekapcsolódik a fejében a két tök független paraméter: az fps és a tartalom. A többiek csak élvezik a magas fpst a megfelelő tartalommal.@BiP
2/B variáció. Filmnél 24, minden más HFR.
És ha a film dokumentumfilm? Gyors akció van benne? Vagy sport? -
sb
veterán
Ez ugyanolyan irracionális dolog és tök szubjektív.
Mi az, hogy "igazi"?
Dokufilm=igazi. Áldokufilm?
Híradó az M1-en?
Avatar=nem igazi. De mondjuk egy Argo akció vagy bármi, ami hiteles/valós történet?
Sport=igazi. Pankráció?Ez ugyanúgy ízlés kérdése. A filmekben is azért van egy tonna cgi, hogy "igazi" legyen. A színészeknek is ez a dolguk, hogy elhidd: ő a szereplő és nem egy színész. A rendezőnek/díszletnek, mindenkinek szintén ugyanez a szerepe, atmoszférát teremt, logikai buktatókat szed ki, korhű díszlet, stb... hogy elhidd. Sőt, beleéld magad. Mintha ott lennél.
De nem igazi...[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
Itt a pont.
A 24p-ről is le volt írva, hogy miért és hogyan indult. Egy nagyon erős kompromisszumként. Nem azért, mert ez volt a jó. Ahogy a némafilm vagy a fekete-fehér film sem azért indult anno, mert az volt a tuti.De szóba került a képarány is korábban: a 2.35:1 meg kifejezetten a TV szívatása miatt, szintén színtiszta anyagi okból indult el. A többi, "így természetes" magyarázat már csak mellébeszélés. (Én őszintén azt se értem ki az akinek gondot okoz a TV-n, simán belenagyítok és a stáblista direkt szélre tolt felirataiból 1-2 betűnél többről soha nem maradtam le. Talán ha 2 filmnél találkoztam olyan driekt kép kompozícióval, ahol a szélesvászon szélén volt a lényeg,pl. két szereplő...)
De én a magyarázaton nem tudok túllépni, hogy mitől jó valamihez és mitől nem jó máshoz a high fps.
Fordítsuk meg: bármilyen TV-s tartalomnál, sport, híradó, de legyen egy sorozat, ami tartalmilag/művészileg már kb. film (vagy néha még annál is jobban) az nem gond, hogy megvan az 50 mozgásfázis az 50i-ből? Azt nem szokta senki lefelé konvertálgatni 24/25p-re. -
sb
veterán
válasz Ren Hoek #280 üzenetére
Mivan?!?
Szerinted nem jön át a hangulat, képi világ, de főleg a mondanivaló, mondjuk ha már Tarantino, akkor pl. a szövegek, szituációk, stb... 60 vagy 120fps-re interpolálva?
Nem értem meg? Süket leszek? Meghülyülök? Elmegy az ízlésem szabadságra a 120Hz-től?Biztos ezért van, hogy Tarantinót kedvelem, Michael Bay/John Woo akcióitól és lassított galambjaitól - amihez pedig jobban illene a 120Hz - meg elhányom magam.
Kifejezetten gondolkodtató, kamaradarab jellegű/réteg-/művészfilmeket se értek meg, inkább önkínzásként nézem csak. 120Hz-en. Míg mondjuk pár ismerős le se sz*rja őket, nézik a szuperhősfilm 5-öt, de mivel 24p-ben tolják ezért sokkal inkább értik a művészetet és a tartalmi mondanivalót.szerk:
Remélem egyébként mindenki kerüli az FHD/4K remasterelt cuccokat is. A régi filmeket SD-ben szabad csak megnézni az autentikus hatásért.
Sőt, azt se értem mi ez a TV-zgetés. Vászonra álmodta Tarantino is az összes filmjét, nem üvegbúra mögé. TV csatornánktól is el kéne venni és nem eladni a jogokat. Aztán nyomás a moziba mindenki.
De az is legyen 20 évvel ezelőtti. Régi vetítőgép + faszékek... légkondi. meg l*fsz, persze!!4![ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen