- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Mindmeghalunk.
Én amúgy is is jobban vezetek mint a gép.
Az Uber autója is elütött valakit. -
atike
nagyúr
Na ez érdekes lesz...
-
EmberXY
addikt
Előbb-utóbb eljön, aminek el kell jönnie...
Up the Irons!
-
gabor7th
addikt
Jobb lenne utóbb, mert a siettetéssel több lesz az áldozat talán. Egyesek kezdik sejteni, hogy sok pénz fognak ezzel veszíteni, hisz ha kiderül, hogy ezeket a rendszereket úgy hackelik majd mint mondjuk a Windowst az veszélyes lesz és az emberek el fognak ettől fordulni:
"A hongkongi üzletember a meghekkelt autók veszélyéről beszélt, arról, hogy biztosan lesznek, akik kimondottan az ilyen rendszerek gyengeségeire szakosodnak majd, és ha sikerül átvenniük egy-egy autó felett az irányítást, azzal egy erős fegyverhez jutnak. Chen szerint már csak ezért sem kéne elsietni az önvezető autók utakra engedését."
A Google ráadáusul a kormányt(mármint a kocsi) is nagyon kiszeretné hagyni, amiből szerintem majd rájönnek hogy nagyon hamar visszakozni kell.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
EmberXY
addikt
Érthető a probléma és valószínűleg nem is lesz könnyű az átállás, de egyszer elkerülhetetlen lesz. Nyilván nincs tökéletesen biztonságos rendszer, amit az ember alkot, az ember tönkre is tudja tenni, el is tudja lopni, stb, ilyen rendszereknél is kb elég egy kirúgott, sértődött fejlesztő, stb, vagy egy magas szintű ipari kémkedés és máris van backdoor, ha addig esetleg nem is volt.
Oké, hogy Chen szerint nem kellene elsietni a dolgot, de arra szerintem ő sem tud biztosítékot adni, hogy ha 5-10 évet várnának a dologgal, akkor biztonságosabb lenne bármi is, maximum a környezet lenne felkészültebb, de hackerek akkor is lesznek.Up the Irons!
-
-
btprg
senior tag
elkerülhetetlen lesz
Szerintem itt a probléma a fejekben. Miért lenne elkerülhetetlen? Ha az emberek egy totál értelmetlen és/vagy káros fejlesztésre azt mondják, hogy nekik az nem kell, akkor el lesz kerülve. A Taigetosz-pozitívok is rájönnek majd az első pár hekkerek/terroristák által betonfalnak vezetett autó után, hogy nem jó buli.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
YASKATIR
aktív tag
Ticcsak be azillegalis tevekenyseget!
-
Tikakukac
titán
Bár működne már tényleg rendesen. Kíváncsi lennék a hazai yard mit kezdeni a trafipénz hiánnyal
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
sb
veterán
Mitől lenne értelmetlen és káros? Gyalog el tud jutni az ember messzire? Nem nagyon. Mindenkinek kell/lehet autó? Nem... kitalálták a tömegközlekedést is érdekes módon.
De ha régebbre nézünk akkor az autó is felesleges mert a lovaskocsi, vitorláshajó is elvitt bárhova. És ráadásul milyen ember tud 150-250-nel vezetni a szar reflexeivel? Totál értelmetlen fejlesztés volt.Az idiótákra meg ki se térjünk. Aki vezet biztos találkozik napi 5-6 piroson átmenő, járdán, szemközti sávban közlekedő majommal. Gyk: ha azt nézzük, hogy 60-80%-ot az utcára se szabadna kiengedni, nemhogy jogsit kapjon akkor kicsit más lehet a hozzáállás.
-
hemaka
nagyúr
válasz E.Kaufmann #18 üzenetére
Na igen, meg annyira nem mokas ugy menni bulizni, hogy aki vezet az b*szhatja.
-
hemaka
nagyúr
válasz E.Kaufmann #20 üzenetére
Az kiraly lehetett.
-
SirRasor
őstag
Te hol vezetsz, hogy ilyenek a tapasztalatok?
Más: szerintem elég jól vezetek, voltam külön vizsgán is (előző munkahely miatt ), a reflexeim is kiválóak és szeretek figyelni az útra (valaki szeret beszélgetni, a másikra figyelni, a zenére figyelni. Én az utat és a forgalmat szeretem így figyelni és sokszor meg se hallom, ha a másik közben hozzám próbál beszélni), de néha én is benézek 1-2 helyzetet (karambolom még sose volt! Persze ez nem csak rajtam múlik). Én már nagyon várom azt, hogy az autó elvigyen valahova úgy, hogy közben ne kelljen az útra figyelnem.
[ Szerkesztve ]
Make Love not war!
-
btprg
senior tag
Nem indulatból, se nem légből kapva írtam amit írtam, meg tudom indokolni
Miért értelmetlen szerintem az önvezető autó (fejlesztésébe végtelen erőforrást ölni)?
1. Nem hoz nagyságrendi előrelépést.
A reakciód azért nem helytálló, mert a vitorláshoz meg lovaskocsihoz képest a motoros járművek jóval gyorsabbak. A gépkocsi ráadásul egy ember által kényelmesen használható, a lovas kocsi nem (kell kocsis, különben neked kell kint ülnöd a bakon hóban-fagyban is). Az önvezető autó nem gyorsabb, nem halkabb, ráadásul valószínűleg korlátozottabban is lesz használható. (Hacsak nem lesz valami joystick szerűség, hogy kerülsz ki félig az árokba lógó kerékkel egy útakadályt, vagy ugratsz fel vele a járdára parkolni a nem kifejezetten szabályos, de jelenleg tömegesen alkalmazott módon?)2. Könnyen helyettesíthető.
Ha sima autód van, de nincs kedved vezetni, vezethet az asszony, a gyereked, a Jóska akivel együtt mész. Ha nincs rá mód, mehetsz taxival helyette, telekocsival, ha olyan az úti cél akkor tömegközlekedéssel. (Ezután meg gondolj bele, hogy ehhez képest mennyivel nagyobb érvágás lenne, ha sima gépjárművek se léteznének, mielőtt elkezdesz lovaskocsizni.)3. Érzékenyebb és drágább, mint a hagyományos autó.
Érzékenyebb, mert a még jobban túlbonyolított elektronika meghibásodási esélye nagyobb, sok szenzor elromolhat, rászállhat a lepke ( ) stb... Nyilván sokkal drágább is kell legyen, mert sok szenzor, sok valós idejű jelfeldolgozás, sok csilliárd dollár fejlesztés amit nyereségessé kell tenni. Ha elromlik, akkor még a mostani autókhoz képest is nagyobb eséllyel fogsz az assistance gombot nyomogatva várni az út szélén (de jó ha nem a közepén, mert elkormányozni és letolni se tudod), és még nagyobb eséllyel megy rá a gatyád is.
Az értékvesztése is biztosan nagyobb lesz, mert a szoftver lényegi része lesz a járműnek, a mesterséges avultatás pedig hatalmas a szoftvereknél. Ki vesz egy 10 éves használt önvezető autót, amire már nem jönnek frissítések, és egyébként is olyan bonyolult, hogy 99% eséllyel lesz valami elektronikai hibája? Nem tudsz odamenni vele az új városrészre, mert nem lesz rajta a térképen, tehát nem létezik4. Technikai problémák
Mikor lesz egy szoftver "bátor"? Én ködben kis látótávolság mellett is mehetek 60-70 kilométeres sebességgel, hóviharban se fogok leállni az út szélére, de mikor fog egy szoftver ilyen körülmények között úgy haladni, mint most én/mi? Köszi, de nem szeretnék ott várni amíg elmúlik a rossz időjárás. Vagy gyökkettővel araszolni, mert a vészprogram többet nem enged.
Felismeri a program a kátyúkat, és szlalomozni fog közöttük mint mi, vagy vidáman belevezet a félméteres gödrökbe?
Felismeri a program, hogy ugyan tiszta száraz az út, de a végén – ahol meg akarok állni – meg jégpáncél van, és ezért a száraz részen fékez majdnem nullára, majd a végén csak picit? Vagy a jégen akar majd satufékezni és belerongyolni a 20 milliós BMW-be?
Sok ilyen kérdés lehet, nem hiszem hogy mindenre kiterjedve le lehet programozni valódi AI nélkül.5. Morális/jogi problémák
Ha elüt valakit, kinek a hibája lesz? Kit öljön meg, engem, vagy a gyalogost? Ez a téma már szóra se érdemes, annyira lerágott csont, de szimpatikus megoldás továbbra sincs.5. Életveszélyes biztonsági kockázatok, garantált nyomkövetés.
Nem célszerű egy olyan eszközre bízni az életünket, amit egy végtelen szabadsági fokú rendszerben valami szoftver irányít. NINCS hibátlan szoftver, soha nem is lesz egy bizonyos bonyolultsági szint felett. És azért egy sok szenzoros, képfeldolgozós szabályozókör nem egy AVR-es LED villogtató firmware kategória... A legapróbb hiba a gépezetben, és önhibámon kívül feltekeredek a fára. Ez szerintem pszichológiailag borzasztóbb, mint az, hogy magamtól is bármikor balesetet okozhatok. (Ki venne egy olyan telefont, ami magától megcsinálja helyetted a munka egy részét, de minden nap 0,1% eséllyel megöl? xD)
Garantált, hogy a nagyokosok az Internetre akarják kötni az önvezető járműveket, mert a sima autóknál is – helytelenül – ebbe az irányba mentek el a dolgok. Ami az Internetre van kötve, az feltörhető, akármennyire is elegetek van gabor7th-ból, ebben igaza van. Szóval a világtalan hekker hülyegyerek majd az én életemmel játszhat. Kösz, nem. Vagy a tenorista odaönvezeti a bombával rakott teherautót a plázába a biztonságos pincelakásból irányítva. Szerintem ennyi elég is volt, ezek egyenként is olyan dolgok, amik miatt már sokszor meg kéne gondolni, hogy vesz-e az ember ilyet.
A másik – kevésbé durva de nem kellemes – dolog, hogy így a Nagy Tesó már az autónkról is bármikor pontosan tudni fogja hogy hol van, még nehezebb lesz eltűnni a kíváncsi szemek elől. Már csak egy lépés, hogy minden szabálytalanság után automatikusan menjen a csekk. (Az meg durva korlátozása lenne a szabadságnak, ha nem engedné eldönteni, hogy mennyivel akarok menni, hova akarok megállni.)Van egy olyan érzésem, hogy meggyőzni úgyse fogok senkit. De szerintem ezek a kis plusz kényelemért cserébe egyáltalán nem érik meg.
@EmberXY (#11)
Nem tudom hogy akkor hogy látnám, bár szerintem ezek elvek (ti. ne használj olyan eszközt, ami kis plusz haszonért cserébe nagyobb eséllyel öl meg) akkor is érvényesek lennének amire alapozom a véleményemet."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
EmberXY
addikt
Ez a minimális esély a halálra szerintem a hagyományos közlekedésben is benne van, egyre rosszabbak az utak (nálunk legalábbis), rengeteg a rossz műszaki állapotban lévő jármű, és soha nem tudhatod, hogy mikor indul útnak egy részeg/bedrogozott/begyógyszerezett állat, hogy tragédiát okozzon. Továbbá sok esetben a reakcióidő is számít, ez is változó, nyilván közre játszik a fáradtság, figyelmetlenség is, az utad során nem tudhatod, hogy a több száz, több ezer szembejövő autó közül melyiket vezeti olyan ember, aki mondjuk az adott pillanatban nem lenne alkalmas a vezetésre.
A technikai fejlődéssel szerintem együtt jár az, hogy egy idő után elfogadjuk és meg tudunk bízni az új dolgokban. Sokszor elérhetetlennek, értelmetlennek tűnik valami, de 10-20-50 év múlva a mindennapjaink részét képezi, és az akkori generációnak teljesen természetes az, aminek akár a gondolatáért mondjuk a nagyszüleik még hülyének néztek volna (pl. okostelefon, stb). Ezért írtam azt, hogy később talán máshogy viszonyulunk ezekhez a dolgokhoz, ha nem mi, akkor az utánunk jövő generációk. Személy szerint én annak örülnék, ha már a térhajtóművek miatt menne a pro és kontra lobbi...
Up the Irons!
-
somogyib
őstag
Pszichológiai szempontból megközelítve:
Szerintem alapvetően azért van ellenérzés ezzel kapcsolatban, mert itt végeredményben egy gépre bízzuk az életünket. És nem úgy, mint pl. egy lélegeztetőgépnél - ami egy speciális eszköz extrém esetekre - hanem mert ez egy általános terület, ami mindenkit, a mindennapjaiban érint.
Vannak most is statisztikák, amik azt mutatják, hogy mennyire biztonságosabb az önvezető autó, de az ilyen statisztikákat - és az azokból levonható következtetéseket - szerintem csak akkor tudjuk majd levonni, ha már legalább az autók fele önvezető lesz.
...
Gondolom sokan vagyunk úgy akik nem szeretik, ha az anyósülésen utazva látják, hogy a volánnál ülő mit művel...kb. ezt gondoljuk a gépekről is: "én jobban reagáltam volna"
Érdekel a téma, de még most sem tudom, hogy mi a jó válasz. Még billegek.
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
Csak ennyit mondok: nem egy barátomnak a csaja úgy vezet, hogy nem mernek beülni mellé. A bele kell nyúlni a kormányba anyósülésről az szinte alap.
Innentől kezdve az ég áldja a szoftverfejlesztő kollégákat, hogy segítenek megoldani ezt a problémánkat. Mint pölö nem végigverni egy kocsisort egy Puntoval egy 3,5m széles sávból
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
somogyib
őstag
válasz Tikakukac #27 üzenetére
Belenyúlni a kormányba az már elég gázos eset lehet. Nekem volt olyan, hogy kollégának jeleztem a veszélyt, de nem nyúltam bele, csak készültem az ütközésre ... szerencsére elmaradt
Az se gond, ha Puntoval végigvered a sort, csak ne legyen benne egy M6-os BMW, mert akkor ráb*sztál.
-
opr
veterán
Hat, most az van, hogy a hozzaszolasod negyedik pontja szerintem a legjobb erv az onvezeto auto mellett, amit eddig hallottam.
Amugy, a kod az pont egy olyan helyzet, ahol Te az analog szemgolyot hasznalva nem latsz szart se, a radar meg de. Tehat ha Te 60-70el mesz nagy kodben, akkor siman on-es kozveszelyes vagy, ha meg az onvezeto auto, akkor a mindenfele kodon atlato szenzor szerint biztonsagos annyival menni. Nem azert, mert O olyan kemeny, hogy akar kodben is hajlando meghalni es megolni masokat is, hanem mert biztonsagos.
Amugy, reszletesen a pontokra reagalva:
1) De, rengeteg ido megy el a vezetessel sok embernek, ezt lehet majd produktiv munkara hasznalni. En olni tudnek erte, hogy ugy nezzen ki a napom, hogy amig beerek meloba, dolgozok laposrol, bent folytatom, aztan hazafele megintcsak laptoprol, es bumm, hasonlo produktivitas mellett kaptam ajandekba napi ket orat, amit lehet azzal tolteni, amit csak akarok. Nagyon nem mindegy napi ket ora.2) Ha nem egy ember ulne egy autoban az esetek 90%-ban, akkor ezzel meg egyet is ertenek.
3) Ez igaz, bizonyos szempontbol biztos, hogy dragabb lesz, mas szempontbol meg olcsobb, kerdes mi lesz a vegen az egyenleg. Valszeg az elso ~20 evben igazad lesz, utana meg ki tudja.
4) Lasd: fentebb. Hala egnek nem lesz beepitett tesztoszteronadagolo bennuk, nem lesz mit kompenzalniuk veszelyes hulyeseggel.
5) Igen, ez meg egy nagy kerdes. Majd megoldjak a jogaszok valahogy, ez a dolguk, neha nem art, ha dolgoznak is kicsit, nem csak a hazszamot irjak at egy 10 eve legyartott nyomtatvanyon felmillaert.
5) (igen, a masodik 5. pontra reagalok itt. Nyilvan csak elgepeles, nem cikizlek, csak igy egyertelmu
Eletveszelyes biztonsagi kockazatok: Haaaat, nem tudom. Ez mr nem latok, de nyomom neki szajabol furan hangzik.
Garantált nyomkövetés: Mikor voltal legutobb tobb, mint egy orat okostelefon nelkul? Vagy ha tfh Te nem hasznalsz okostelefont, ez mindenkire igaz korulotted? Ha nem, akkor ez mar most is buko.szerk.: ui.: Mondom ezeket ugy, hogy en is a "manualis valto, hatsokerek-hajtas, minimum 6 henger, szivobenzin" csoportba tartozom, annyi kitetellel, hogy csak BMW ne legyen, de ez mar mellekes.
Most is ennek megfelelo autom van, imadom, vezetni is imadom, de a forgalomban, kozuton ugy vezetem, ahogy kozuton vezetni kell. Csapatni meg akkor kell, amikor ha hupszika van, akkor csak a sofor doglik bele.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Tikakukac
titán
Voltak már szituk, nem kicsit érdekesek.
Most, hogy ünnep volt. Atyaisten az úton milyen emberek voltak. Látszott néhány emberen, hogy nekik tényleg abszolút nem szabadna soha beülni a bal1-be.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ricsi99
addikt
Én támogatom az ötletet.
Gépi precizitást nehéz felülmúlni.A.) Nekem a közlekedés hogy eljussak A-B be.Ha kocsi ,ha busz ,ha egyébb akkor mind1 mi csak elvigyen aránylag biztonságosan.
Egy gépre jobban merném bizni magam mint pl magamra egy laza 12-órás éjszaka műszak után az 5. napon amikor már ha megkérded a nevemet ,már lassan válaszolni sem tudom mert annyira fáradt vagyok.
Másik kedvencem a reggel a gyereket iskolába vivő szülő.... minden nap ugyan azon az uton ugyan azon a pár méteren halad ,és hidd el egy kényes szitura vagy nem vagy csak nagyon későre reagál.B) Ha éppnen meg állatkodni van kedvem akkor meg motorozok és a veszélyforrások 90% amikor az autos nem vesz észre /avagy későn vesz észre és nem úgy reagál ahogyan én várom. Lehetek én tök szabályos ,vagy állat ,tökmind1 ,élve szeretnék hazaérni és nem vágyom arra sem hogy rommá törjek egy autóst ,vagy elüssek valamit/valakit az fix.
C.) Van annyira már fejlett a technika szerintem ha valami komoly gondja lenne akkor szépnem lehúzodik az út szélére és megáll.
Véleményem szerint úgy is "hibrid" kocsiké a jövö... lessz elötted minden ugyan úgy ,meg egy szép nagy piros gomb "Automatika" felirattal... ha akarsz vezetsz ha meg nem akkor vezet helyetted a computer.
Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
bambano
titán
válasz Tikakukac #27 üzenetére
"nem egy barátomnak a csaja úgy vezet, hogy nem mernek beülni mellé. ... Innentől kezdve az ég áldja a szoftverfejlesztő kollégákat, hogy segítenek megoldani ezt a problémánkat": tudnak szoftvert feltölteni a csajokba? mondod a telószámukat?
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Ezek akkor tudnának jól működni ha minden mozgó jármű ilyen lenne és "látnák" egymást 5G-n. Ha csak egy részeg sofőr szédelegne velem szembe,már nem érezném magam biztonságban egy ilyenben. Ilyenkor csak is a saját vészreflex jöhet számításba. Erről ennyit.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
laszlohu
addikt
Az első időkben, ha lerobban az autó, nyilván várni kell egy másik autóra,
de egyébként a koncepció egy kicsit változni látszik,
ugyanis lesz egy hordozó, nevezzük az autó tetejének, aminél az utas, utasok utazik,
és egy meghajtó szerkezet, ami különböző lehet, pl. autópályán ( Benzines, dízeles meghajtás ),
városban ( pl. elektromos ),
ezenkívül légi ( drón , repülő szerkezet).Lehalás esetén, pl. drón, drónok( repülő szerkezet ) is elszállíthatják.
lesznek ilyen átemelők, amiknél át tudja tenni az utasteret, pl. benzinesből elektromosba,
vagy benzinesből drónosba, stb. -
EmberXY
addikt
válasz pusszycat #37 üzenetére
Szerintem látni fogják egymást, ez a következő lépés. Ha lenne/lesz egy kollektív tudathoz hasonló realtime adatbázis, már kiszámítható/kiszűrhető lesz, hogy ki hova megy, kinek mikorra kell odaérni, stb, a balesetek elkerülhetőbbek lennének. Ne legyenek illúzióink, ha "akarják", most is tudják, hogy hol vagy, a jövőben sem lesz ez másként, ki nem szarja le, ha törvénytisztelő állampolgár vagyok, nincs takargatnivalóm, de hamarabb megtalálnak, ha felcsavarodok egy villanyoszlopra/fára, ha x évente egyszer üzemzavar van?
Up the Irons!
-
Linem
senior tag
válasz pusszycat #37 üzenetére
Többen a részeg sofőröket hozzátok fel ellenpéldának, de alapból az ember nem tökéletes. Elnézünk sok mindent, elmérünk megvalósítható dolgokat, elvonható a figyelmünk, megzavarható a koncentrációnk, elgondolkodunk, álmodozunk, fáradtak vagyunk, fáj a fejünk, tapasztalatlanok vagyunk, stb. Arról nem is szólva, hogy sokszor túl bátrak vagyunk a volán mögött is. Szóval nagyon sok hibaforrás jöhet elő a nem részeg sofőröknél is, ami a gépeknél kizárható. A jelenlegi statisztika alapján rengeteg baleset történik bénázások miatt. Gondolom láttatok már ezrével youtube filmeket balesetekről. Milliók hajtanak ki simán a másik kocsi elé, még körül sem néznek. Én már várom, hogy beinduljon ez a projekt európában is, mert akkor nem lesznek balesetek. Ha lesznek is, azt emberek fogják okozni a robotautókkal szemben. A lényeg, hogy ki kell iktatni az emberi hibázási lehetőséget.
(A légiközlekedésben is az emberi pilóták okozzák a repülőszerencsétlenségeket, nem a robotpilóták. Sokkal jobban érzékelik a körülményeket, mint egy ember. Nem csak A pontból B pontba vezetik a repülőket, hanem fel és leszállni is tudnak, csak nem engedik.)A robotautó tervekről egyébként régebben az volt olvasható, hogy egy központi felhőben tárolják majd minden robotautó adatait, koordinátáit és ez alapján is irányítható lesz a teljes forgalom egy városban. Például így elkerülhetők lesznek a dugók, kikerülhetők az akadályok, mert terheltségtől függően fognak utat választani az autók. Plusz egymás pozícióit és útvonalait is figyelik majd felhőn keresztül, így tudják majd egymásról az autók szenzorok nélkül is, hogy merre tartanak, melyik jármű hibásodott meg és állt le rossz helyen. Ezzel méginkább elkerülhető az esetleges baleset.
-
Most elmondok neked egy történetet ami velem eset meg,még régebben. Egy szép meleg nyári napon,veszem balra a kanyart hármasban,szól a zene minden happy. Közeleg felém balról egy nyerges vontató jól megpakolva fémhulladékkal,ami elszabadult a vontatóról és totál telibe akart kapni. Gondolkozni nem volt idő,mégis a biliárd jutott az eszembe... Szóval visszaváltottam kettesbe,megcéloztam az útpatkát padlógázzal és mielőtt ráfutottam volna visszarántottam a kormányt így kikerülve... Ez az esett megtörténhet csak robotpilótákkal is,kérdés hogy tudnak e biliárdozni...
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
Tikakukac
titán
válasz pusszycat #42 üzenetére
A jobb kérdés, hogy vajon hány embernek jutna az eszébe a biliárd
Ilyen helyzetben kapcsolgatás meg padlógáz Anyám az autón szerintem a 13 év alatt egyszer sem nyomott padlót, még csak próbaképpen egyenes kihalt úton sem. És ez szerintem van még pár embernél így.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
Tikakukac
titán
válasz pusszycat #44 üzenetére
És így is tesz a többség. Ezért lenne frankó, ha működne már ez a robotautókázás és lennének benne ilyen esetek, amiket használna utána a többi kocsi is. A kollektív tudat itt a kulcs, amiben az automatikák porrá alázzák az embert.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Jó,tegyük fel egyenes úton észleli,h leakadt és mondjuk fékez,h visszatartsa. De itt az egyik vége ment tovább jobbra a másik vége balra. Semmit sem tudott volna csinálni. Ha az enyémet is robotpilota vezeti meg gondolom kiírta volna hogy "nonsense in basic"
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
btprg
senior tag
Mindenki örülne, ha nem lennének balesetek, de nem szeretem ezt az "iktassuk ki mindenhonnan az embert" hozzáállást. Nem lehet az emberi élet célja az, hogy korlátozzuk be magunkat egyre inkább, hogy kisebb eséllyel eshessen bajunk Ennek a paranoid gondolkodásnak az lenne a határértéke, hogy senki nem mehet engedély nélkül gyalog se sehova, nehogy megzavarja a tökéletes automatizált világ működését... Talán egy új Petőfi versbe fogalmazza a birkáknak, hogy ne adják fel szabadságukat a hamis biztonságérzet megteremtéséért.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Tikakukac
titán
Nem az a cél, hogy korlátozzuk magunkat. Az a cél, hogy egy marha veszélyes, unalmas, semmire sem való időtöltést átadjunk másnak és közben csináljunk valami értelmeset. Az A-B kocsikázásban élvezet nincs. Pályanap, na az igen. Veretni egy hegyi felfutón, állat. Feljönni nyiregyről-pestre... mindig elcsodálkozom rajta, hogy mennyire bele lehet unni laptop vagy teló nélkül 10 perc után is a semmibe.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
jeriko2
tag
-
jeriko2
tag
Gondolom az autódban nincs se légzsák, se ABS és a közlekedési lámpákat is figyelmen kívül hagyod - ezek az automatizált rendszerek csak bekorlátoznak téged. Hiszen "Nem lehet az emberi élet célja az, hogy korlátozzuk be magunkat egyre inkább, hogy kisebb eséllyel eshessen bajunk"
-
Ezek szerint ha te vagy a volánnál,most nem beszélgetnénk. Ha felvette volna egy webkamera most az internet sztárja lehetnék,és te gratulálhatnál nekem elsőként.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
nemlehet
őstag
válasz pusszycat #54 üzenetére
Jó akkor mondjuk azt, hogy volt 1 eset amiben te ügyesebb voltál mint a gép lett volna (ez se biztos amúgy, vagy lehet, hogy pár évig még igaz, de aztán már nem).
Ezzel szemben magyarországon 2017-ben volt 16489 baleset, ebből 575 halállal, 4896 pedig súlyos sérüléssel járó volt. Egy rendőr ismerősöm szerint a balesetek legnagyobb része ráfutásos, kereszteződéses "elvitte az elejét" és útról lehajtós baleset. De legyünk nagyvonalúak, legyen csak 30% a baleseteknek ilyen. Ezeket az automatika remekül el tudja kerülni, kimondottan alkalmas rá már most, főleg ha nem csak simán érzékel és reagál, hanem egymással is kommunikálnak az autók.
Szóval a te 1 eseteddel szemben áll egy minimum 30%-os statisztika javulás. Érzed már mi a probléma az anekdotikus érveléseddel?Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
somogyib
őstag
"egy minimum 30%-os statisztika javulás"
Na, éppen ez a statisztika nincs még meg, ezt te is csak feltételezed. Ahogy korábban is írtam, akkor lehet majd következtetéseket levonni, ha majd az utakon legalább 50%-ban ilyen autók futnak. De akkor is az lesz a kérdés, hogy egy baleset alkalmával amelyikben nem volt automatika, az vajon hogy reagált volta az adott szituációra.
"Jó akkor mondjuk azt, hogy volt 1 eset amiben te ügyesebb voltál mint a gép lett volna"
De ha ez az egy eset robotpilótával az életébe kerül, akkor nem kérdés, hogy mi a jobb választás.
Mindenesetre nehéz jó választ adni...
[ Szerkesztve ]
-
Nemlehet összehasonlítani a ráfutásos,koccanásos baleseteket a totális megsemmisülésekkel járókkal. Ráadásul egy robotpilótát nemlehet felelősségre sem vonni egy súlyosabb balesetnél. Volt egy másik érdekes esetem is amikor is egy "időutazó bácsi" került elém amint poroszkált át az úttesten a számára nem kijelölt helyen (biztos az volt, mert egyszer csak előtűnt a semmiből) persze satu fék ahogy illik ilyenkor de az világosan látszott, h ez az autó ott és akkor nem fog megállni időben. Mit volt mit tenni, kormány elránt,kézifék felránt és megállt úgy fél méterre.. a delikvenstől. Aki boldog mosollyal az arcán nyugtázta,h megúszta de nem sokáig mert jól lehordtam,h mi a f. keres ott. Szóval a robotpilóta fékez azt vagy megáll vagy nem. Remélem érted már.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
btprg
senior tag
válasz Tikakukac #50 üzenetére
Az emberek egy jelentős része (szerintem a jogosítvánnyal rendelkezők fele kb.) szeret vezetni, mert van olyan szerencsés hogy ne napi rendszerességgel kelljen neki ugyanazt az unalmas utat megtenni. És nem abból áll neki az autózás 95%-a, hogy az autópályán mered maga elé 3 órán keresztül. Tehát nem arról van szó, hogy pár fanatikus kedvéért kéne meghagyni a normális autózást, hanem tömegeket kéne belekényszeríteni abba, amit nem akarnak. (És a korábbi veszélyek helyett másfajta – nem garantáltan kisebb – veszélyeknek kitenni őket.) Mivel a nagy utópista álom (ti. zéró baleset) csak akkor valósulna meg, ha csak önvezető járművek vannak, és abba nem rondít bele a Józsi bácsi a Suzuki-val.
@jeriko (főleg #53)
Gondolom mindenbe belekötő megmondóember vagy Szerintem egy értelmes embernek se kell magyarázni, hogy a forgalomirányító rendszerek "szabadságkorlátozó hatása" és az ember által irányított járművek betiltása között sok nagyságrendnyi különbség van. Ekkora jogfosztás még sose volt a szabad világban, mint amire egyes bircák vágynak, most is lehet közlekedni bármivel amivel régen lehetett (lovas kocsival, '30-as évekbeli autóval, triciklivel).
És valóban nincs semmi hárombetűs eszköz se légzsák egyik autómban se, mégis élek, ahogy néhány tíz évvel ezelőtt se pusztultak ki az emberek"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Tikakukac
titán
Hány embert ismersz, akinek élvezetet okoz a nem autópályán vezetés akár? Úgy tényleg élvezetet, nem pedig "márpedig a gép az oszt' nem" félét. Én nem sokat, leginkább egyet sem.
Felajánlanád az embernek, hogy figyelj, ahelyett, hogy pedált nyomogatnál, kattogtatnál, tekernéd a kormányt és sasolnád a dugi traffikat meg a táblákat hátra is dőlhetnél és olvashatnál, játszhatnál, netezhetnél, írhatnál blabla vajon ki választaná a vezetést?
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
btprg
senior tag
válasz Tikakukac #59 üzenetére
Ez biztosan nem reprezentatív mintacsoport, de az én (nem kifejezetten hobbiautós) ismerőseim között megállja a helyét az 1/2-es arány. De lehet hogy a lustaság több emberen elhatalmasodna, és inkább mégis face-zne a kormánytekergetés helyett, sose lehet tudni
#60
Remélem csak viccnek szántad."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Tikakukac
titán
Teljes egészében biztos lehetsz. Nagyon vidék és nagy Pest belvárosban is kell néha kocsikázni. Pedig vértiszta autóbuzi vagyok, de amint reális áron ez bejönne, már ugranék is rá. Mert ebben élvezet nem sok van. Volt alkalmam most dugózni 4 órát ünnepek előtt. 600 karját adta volna mindenki az önvezetésért.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Nem akarok a vitába belekotyogni,de az sem mellékes mit vezet az ember.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
EmberXY
addikt
válasz pusszycat #57 üzenetére
Ha szabálytalanul lép eléd valaki, és legjobb szándékaid ellenére is elütöd, mert elkerülhetetlen az ütközés, akkor téged sem lehet felelősségre vonni, de ha egy T-800-as terminátor vezetett volna, ugyanúgy azt se, ebből a szempontból pont rossz ez a példa szerintem.
Viszont a ráfutásos/koccanásos stb baleseteknél szerintem 99,9%-ban egyértelmű, hogy ki hibázott, ki volt figyelmetlen, kvázi ki nem tartotta be a közlekedési szabályokat, namármost egy gépnél ilyen nemigen fog előfordulni, mert követi a szabályokat, mindig ugyanúgy.
És egyébként egy szoftver miért ne tudna milliszekundumok alatt dönteni egy manőver esetleges szükségességéről? Mire te a szupergyorsnak hitt végtagjaiddal és reakcióidőddel működésbe hozod akármelyik kezelőszervet, egy szoftver ezidő alatt több ezerszer újra is gondolhatja a műveletet a körülmények változásai alapján, ráadásul neki nem kell még pluszban végtagokat is mozgatnia hozzá.
Érthető, hogy "félünk" a gépektől, de véleményem szerint azt is számításba kell venni, hogy bár a gépet az ember alkotja, de abban a feladatban, amire alkotta, jobb is nála.Up the Irons!
-
Pont ezt hiányolom a mostani szinten,nem látom a trükközést ,a hirtelen kikerülök valamit,megpördülök,az ügyeskedést. Megy, betartja a távolságot ez oké. De mi van ha egy szarvas szökken elő a semmiből,én talán telibe kaphatom az autó azon felével ahol nem ülök... meg ilyenekre gondolok.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
rednifegnar
senior tag
mesterseges igeny, befektetok bevonzasa es kopasztasa, volt mar ilyen, ra akaranak tolni az emberekre olyat ami nem kell nekik, vagy csak egy szuk retegnek, vagy egesz ecceruen nem eleg ra technika. ld google glass, 3d tv, mind elpusztult pedig mekkora vilagmeretu hype volt mind korul. annyia a gond hogy itt embereletek forognak veszelyben, nem csak egy rossz statiszitkai mutato a beveteleknel.
A camera does not make art, the artist makes art.
-
EmberXY
addikt
válasz pusszycat #69 üzenetére
Nem kizárt, hogy előbb látná meg a szarvast, mint te, mert ahogy a szenzorai (pl LIDAR) látómezejébe ér, és mozog, főleg érintve a saját haladási irányát, már számol is vele (remélhetőleg ).
Én sem mondom azt, hogy most egyik napról a másikra rábíznám az életem egy ilyen kocsira, de a technológia megérkezett, ha kiforrja magát, szerintem nem lesz vele gond.Up the Irons!
-
Tikakukac
titán
válasz rednifegnar #70 üzenetére
Sikerült párhuzamost húzni az angol WC és a disznótartás között kb
EmberXY: Nem tudom honnan van a sztori már, hogy az éjjellátós vadveszélyfigyelős bömbit is legyilkolta a szarvas a francba. Csak előtette vagy 30 esetben mentette meg a seggét, ami nem mindegy.
Az ember egy nagyon gyengus kis szerkezet érzékszervekre. A gépek már sok-sok éve agyonvertek minket ebben, ipari szinten pedig hujuj.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
Tikakukac
titán
-
PuMbA
titán
válasz rednifegnar #70 üzenetére
"annyia a gond hogy itt embereletek forognak veszelyben, nem csak egy rossz statiszitkai mutato a beveteleknel."
A repülésnél is emberéletek forognak veszélyben, mégis kevesebben halnak meg repülésben, mint autóvezetésben, pedig egy repülő sokkal bonyolultabb, mint egy autó és sok dologban gépekre hagyatkoznak Ha ott meg tudták csinálni és kiforrt a repülés, akkor miből gondolod, hogy ezt nem tudják?
[ Szerkesztve ]
-
Alchemist
addikt
válasz pusszycat #66 üzenetére
Jó autót, de araszolós dugóban... hááát annyira nem kéne...
Ha Budapesten autóba kell ülnöm, el van rontva a napom. Viszont ha az önvezető elvisz és közben tudok mással foglalkozni, az elviselhető lenne.Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
nemlehet
őstag
válasz pusszycat #57 üzenetére
Nem, nem értem, mert totálisan értelmetlen és nem racionális amire hivatkozol. A baleseteket nem egyesével, hanem összességében kell vizsgálni amikor egy ilyen léptékű változást be akarunk vezetni. Lehet neked ez marhára fáj, de attól még így van. A modern gyógyászat miatt is meghalnak páran, mégis összességében olyan szintű javulást hozott, hogy bőségesen megéri.
Ez is ilyen. Ha a balesetek döntő többségét el lehet kerülni az automatikával akkor megéri a bevezetése pláne, hogy más járadékos pozitív hozadéka is lenne. Arra hivatkozni, hogy van TALÁN olyan eset amikor egy ember jobban reagálni egyszerűen nem érv, hanem spekuláció, érzelmi manipuláció.Amúgy miért ne lehetne felelősségre vonni? Konkrétan magát a pilótát nem lehet, nem az autó tulajdonosát (nem megfelelő műszaki állapot esetén) és a gyártót (nem megfelelő szoftver) is elő lehet venni. De az is lehet, hogy átalakul a felelősség köre, minden a tulajt terheli, ő meg majd polgári perezhet a gyártóval, ha úgy érzi gyári hibás volt a szoftver. Pl ha eláztatsz valakit mert épp kilyukad a cső a mosógépben pont ugyan ez van. Az is lehet veszélyes, nálunk pl zárlatot és tüzet okozott amikor eláztattak. Mindenre van megoldás, az, hogy most egy meglétező problémára nincs törvényi háttér nem jelenti azt, hogy majd később se lesz.
Szóval a robotpilóta fékez azt vagy megáll vagy nem
Lol. Ez az emberrel nincs így? Évente hányszor jön a hír, hogy valaki lassítás nélkül csap el gyalogost? Te hányszor éled át, hogy lassítás nélkül a piroson áthajtva majdnem kivasalnak valakit a zebrán? (ha nem gyalogolsz pesten akkor talán ritkán)
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Látom jártasabb vagy a témában aminek örülök. Győz meg,mutass nekem videót arról,hogyan viselkedik az automatika veszélyes helyzetben. Nem arra gondolok,h ding, vedd vissza a kormányt mert ebül baj lesz.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
giacomo gess
kezdő
"Mivel a nagy utópista álom (ti. zéró baleset) csak akkor valósulna meg, ha csak önvezető járművek vannak, és abba nem rondít bele a Józsi bácsi a Suzuki-val."
Dejszen épp ezaz!
Az önvezetés lényege, hogy hálózatba kötve, egymással kommunikálva vegyenek részt a közlekedésben a partnerek, tehát igenis ki lesznek iktatva a "Józsi bácsik a Suzukival", meg Te is, hacsak nem tudod majd megfizetni a 10-, 20-, 50-szeres biztosítási díjat. -
giacomo gess
kezdő
válasz Tikakukac #59 üzenetére
"Hány embert ismersz, akinek élvezetet okoz a nem autópályán vezetés akár?"
Válasszuk már külön a vezetést, meg a közlekedést!
Vezetni, a gépet (vagy bármit) uralni mámorító érzés, minden ember (aki valamilyen szinten képes,) szereti.
Közlekedni, nap mint nap, a belvárosi, elővárosi dugóban pl., az meg egy teljesen más kérdés. -
-
válasz giacomo gess #85 üzenetére
Volt egy rövid időszak az autózás történetében mikor az autó előtt ment egy ember zászlóval jelezve másoknak ,h veszély. Na akkor nem sok baleset történt. Sok mindent kiszimatol előre az automatika de azt nem ha hirtelen egy jeges szakaszhoz ér,és korcsolyázni kezd. Egyszerűen túl sok a változó a képletben. Talán ha úgy működne mint egy igazi agy.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
giacomo gess
kezdő
"Ekkora jogfosztás még sose volt a szabad világban, mint amire egyes bircák vágynak, most is lehet közlekedni bármivel amivel régen lehetett (lovas kocsival, '30-as évekbeli autóval, triciklivel)."
Tévedésben vagy.
A közút mindig is szabályozva volt, most sem mehetsz fel autópályára ezekkel, sőt, képzeld, még a közút is megosztott, ugyanis van egy ún. úttest és egy ún. járda/bicikliút része. Jé! Micsoda jogfosztás! NEM mehetsz most sem gépkocsival a járdán/bicikliúton, sőt magánterületen (nem közterületen sem.) Micsoda kib@szás!
"...a forgalomirányító rendszerek "szabadságkorlátozó hatása" és az ember által irányított járművek betiltása között sok nagyságrendnyi különbség van."
Nem kell betiltani az ember irányította járműveket, elég, ha (indokolhatóan) megemelik a kötelező biztosításukat a sokszorosára.[ Szerkesztve ]
-
giacomo gess
kezdő
válasz pusszycat #86 üzenetére
"Sok mindent kiszimatol előre az automatika de azt nem ha hirtelen egy jeges szakaszhoz ér,és korcsolyázni kezd."
Pont ilyen helyzetben már voltam, megye határon, az egyikben már sóztak, a másikban meg még nem, pont ugyanolyan fényes (éjszaka) volt az úttest, ha nem négykerék-meghajtásúm lett volna, akkor ott halunk meg fékezéskor, de ez éppen arra jó példa, hogy egy hálózatba kötött önvezető rendszer erről már sokkal előbb, alapból tud, szemben velem, mezei sofőrrel, aki csak a szemére van utalva. -
válasz giacomo gess #88 üzenetére
Ezekre a hálózatba kötött rendszerekre 20 évnél hamarabb ne számíts,legalább is errefelé... Ez nem Tokyo meg fűtött utak.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
válasz giacomo gess #90 üzenetére
Pont mint a világvége.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
giacomo gess
kezdő
"Az emberek egy jelentős része (szerintem a jogosítvánnyal rendelkezők fele kb.) szeret vezetni, mert van olyan szerencsés hogy ne napi rendszerességgel kelljen neki ugyanazt az unalmas utat megtenni. És nem abból áll neki az autózás 95%-a, hogy az autópályán mered maga elé 3 órán keresztül. Tehát nem arról van szó, hogy pár fanatikus kedvéért kéne meghagyni a normális autózást, hanem tömegeket kéne belekényszeríteni abba, amit nem akarnak."
Te sem tudod különválasztani a vezetést (a gép fölötti uralom keltette örömérzést), a közlekedéstől (a mindennapi forgalmi dugóban való szenvedéstől).
Egy dolog a jármű feletti készségszintű manuális uralom (vezetés), és egy teljesen más képességeket igénylő magatartásforma a szociális -emberi ráutaló magatartások, szándékos jelzések és az ezekből leszűrt feltételezett viselkedésekhez igazított (lehetőleg) azonnali reagálás =közlekedés![ Szerkesztve ]
-
btprg
senior tag
válasz giacomo gess #87 üzenetére
Ferdítesz, hogy a te elképzelésed felé "lejtsen a pálya". Ráadásul olyan stílusban írsz, mintha én lennék a hülye, pedig te írsz baromságokat.
Igen, vannak bizonyos speciális utak, amin nem lehet bármivel haladni. De bőven el lehet jutni bárhová bármilyen forgalomban lévő járművel úgy, hogy ezeket az utakat nem használja az ember. (Ahogy a traktormajálisra is eljutottak több száz kilométerről is traktorral a résztvevők.)
A járdás dolog szintén egy erőltetett értelmetlen példa. Persze, az erdőben se lehet tankkal menni, a plázában se lehet motorral járni, sőt, a villamossínen se mehetsz a saját építésű sínautóddal. És? Irreleváns a téma szempontjából. (Ilyeneket soha nem is lehetett csinálni mellesleg.)Ezzel szemben ha csak önvezető járműveket lehet X időponttól használni, akkor egy tollvonással szünteted meg minden egyéb eszköz legális használhatóságát, és szívatsz meg végtelen embert. (Főleg hogy biztosan nem fognak ingyen osztogatni új önvezető autókat.) Ilyen eddig soha nem volt, és nem is hiányzik. Ha valaki nem érti a különbséget eközött, meg aközött hogy nem mehetsz a járdán a BMW-vel, az vagy játssza a hülyét, vagy fogyatékos.
Analógia arra amit írtál: nem kell kiirtani a cigányokat, elég ha mostantól csak 100-szoros áron vásárolhatnak a boltban. Más f*szával könnyű verni a csalánt, aztán ha a te kedvtelésedet/életedet akarja majd valaki ilyen jó ötletekkel ellehetetleníteni, akkor majd sírhatsz.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
btprg
senior tag
válasz giacomo gess #83 üzenetére
Bár veled inkább nem is akarok vitatkozni, mert annyira elvakultan a saját jövőképedet akarod erőltetni, hogy ez már vallás/álmodozás. Vallási fanatikusokkal meg értelmetlen vitatkozni. Csak nehogy egyszer majd visszasírd azt, amikor nincs minden hálózatra kötve és normális emberi életet élhetsz. Olvashatnál néhány antiutópiát hogy elvegye a lelkesedésed
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
giacomo gess
kezdő
"Ferdítesz, hogy a te elképzelésed felé "lejtsen a pálya"."
Hááát, fullos (értsd mindenre érvényes) jogosítványom, nehézgépekre való engedélyem, oktatói oklevelem is van, 40 éve vezetek kb. mindent, szabadidőmben most is imádok motoron "ökörködni", tehát nem, NEM a szívem csücske utasként haladni A-ból B-be, csak realistaként felismerem, látom nap, mint nap azt, hogy az emberek döntő többsége nyűgként éli meg a közlekedést (aminthogy tényleg az is, mondjuk a reggeli csúcsban).
Tényleg tartahatatlanul illogikus is az, hogy irdatlan mennyiségű emberi innováció, rengeteg pénz megy veszendőbe úgy, hogy egyébként pont haladásra, helyváltoztatásra tervezett 1-2 tonnás fémszörnytegek milliói állnak naphosszat, a többi meg araszolva pöfögi tele a várost.
"Igen, vannak bizonyos speciális utak, amin nem lehet bármivel haladni."
Közút.
Ennek melyik részét nem érted?
A közút igénybevételének most is vannak műszaki, személyi, környezetvédelmi, közjogi feltételei, ezeket a "köz" úgy szabályozhatja, ahogy csak akarja. Hiába nem szeretem, akkor is.
"Ezzel szemben ha csak önvezető járműveket lehet X időponttól használni, akkor egy tollvonással szünteted meg minden egyéb eszköz legális használhatóságát, és szívatsz meg végtelen embert."
Nem kell betiltani semmit, csak fokozatosan emelni a kötelező biztosítás díját az embervezette járművekre, merthogy "veszélyesebb".[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- Építő/felújító topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...