2018. december 19., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) D1Rect


D1Rect
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Mindmeghalunk.
Én amúgy is is jobban vezetek mint a gép.
Az Uber autója is elütött valakit.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#2) -Skylake- válasza D1Rect (#1) üzenetére


-Skylake-
(őstag)

Ebben minden benne van :D talan meg annyit, hogy csak hatsokerek es csak manual valto

[ Szerkesztve ]

"Nem nézem le a funkcionális analfabétákat. Ezt kikérem magamnak." Abu85

(#3) atike


atike
(PH! nagyúr)

Na ez érdekes lesz...

(#4) EmberXY


EmberXY
(PH! addikt)

Előbb-utóbb eljön, aminek el kell jönnie...

Up the Irons!

(#5) gabor7th válasza EmberXY (#4) üzenetére


gabor7th
(őstag)

Jobb lenne utóbb, mert a siettetéssel több lesz az áldozat talán. Egyesek kezdik sejteni, hogy sok pénz fognak ezzel veszíteni, hisz ha kiderül, hogy ezeket a rendszereket úgy hackelik majd mint mondjuk a Windowst az veszélyes lesz és az emberek el fognak ettől fordulni:

"A hongkongi üzletember a meghekkelt autók veszélyéről beszélt, arról, hogy biztosan lesznek, akik kimondottan az ilyen rendszerek gyengeségeire szakosodnak majd, és ha sikerül átvenniük egy-egy autó felett az irányítást, azzal egy erős fegyverhez jutnak. Chen szerint már csak ezért sem kéne elsietni az önvezető autók utakra engedését."

A Google ráadáusul a kormányt(mármint a kocsi) is nagyon kiszeretné hagyni, amiből szerintem majd rájönnek hogy nagyon hamar visszakozni kell.

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#6) EmberXY válasza gabor7th (#5) üzenetére


EmberXY
(PH! addikt)

Érthető a probléma és valószínűleg nem is lesz könnyű az átállás, de egyszer elkerülhetetlen lesz. Nyilván nincs tökéletesen biztonságos rendszer, amit az ember alkot, az ember tönkre is tudja tenni, el is tudja lopni, stb, ilyen rendszereknél is kb elég egy kirúgott, sértődött fejlesztő, stb, vagy egy magas szintű ipari kémkedés és máris van backdoor, ha addig esetleg nem is volt.
Oké, hogy Chen szerint nem kellene elsietni a dolgot, de arra szerintem ő sem tud biztosítékot adni, hogy ha 5-10 évet várnának a dologgal, akkor biztonságosabb lenne bármi is, maximum a környezet lenne felkészültebb, de hackerek akkor is lesznek.

Up the Irons!

(#7) MCGaiwer válasza -Skylake- (#2) üzenetére


MCGaiwer
(PH! addikt)

és benzines, bár itt lehet csak priusos lenne a korrekt.

Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó

(#8) E.Kaufmann válasza D1Rect (#1) üzenetére


E.Kaufmann
(őstag)

Azt nem az fejlesztette, aki már a guglinál is betyárkodott majd lopott adatokkal külön céget alapított a saját marhaságaira?
Car sharing-et meg tudná dobni egy önvezető technika és fordítva is.

[ Szerkesztve ]

(#9) btprg válasza EmberXY (#6) üzenetére


btprg
(kvázi-tag)

elkerülhetetlen lesz

Szerintem itt a probléma a fejekben. Miért lenne elkerülhetetlen? Ha az emberek egy totál értelmetlen és/vagy káros fejlesztésre azt mondják, hogy nekik az nem kell, akkor el lesz kerülve. A Taigetosz-pozitívok is rájönnek majd az első pár hekkerek/terroristák által betonfalnak vezetett autó után, hogy nem jó buli.

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#10) YASKATIR


YASKATIR
(senior tag)

Ticcsak be azillegalis tevekenyseget!

(#11) EmberXY válasza btprg (#9) üzenetére


EmberXY
(PH! addikt)

Ezt ugyanígy látnád akkor is, ha most 50-100-zal magasabb évszámot írnánk?

Up the Irons!

(#12) MCGaiwer válasza EmberXY (#11) üzenetére


MCGaiwer
(PH! addikt)

"ugyan ez a technika" megvolt 50-100 évvel ezelőtt is. A lovat is be lehet tanítani, hogy "autómatán" vigyen haza.

Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó

(#13) E.Kaufmann válasza MCGaiwer (#12) üzenetére


E.Kaufmann
(őstag)

Akkoriban még a Józsi is biorobot számba ment, nem csak a ló. De lassan kezdenek visszatérni a "régi szép" idők.

(#14) hemaka válasza D1Rect (#1) üzenetére


hemaka
(PH! nagyúr)

Én amúgy is is jobban vezetek mint a gép.
Te igen, de a nagy atlag meg nem. 😂

☀️"Turn your face to the sun and the shadows fall behind you!"☀️ Alienware Aurora 💙 specs: tde.fun

(#15) E.Kaufmann válasza hemaka (#14) üzenetére


E.Kaufmann
(őstag)

+sok

(#16) Tikakukac


Tikakukac
(Jómunkásember)

Bár működne már tényleg rendesen. Kíváncsi lennék a hazai yard mit kezdeni a trafipénz hiánnyal :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#17) sb válasza btprg (#9) üzenetére


sb
(PH! kedvence)

Mitől lenne értelmetlen és káros? Gyalog el tud jutni az ember messzire? Nem nagyon. Mindenkinek kell/lehet autó? Nem... kitalálták a tömegközlekedést is érdekes módon.
De ha régebbre nézünk akkor az autó is felesleges mert a lovaskocsi, vitorláshajó is elvitt bárhova. És ráadásul milyen ember tud 150-250-nel vezetni a szar reflexeivel? Totál értelmetlen fejlesztés volt.

Az idiótákra meg ki se térjünk. Aki vezet biztos találkozik napi 5-6 piroson átmenő, járdán, szemközti sávban közlekedő majommal. Gyk: ha azt nézzük, hogy 60-80%-ot az utcára se szabadna kiengedni, nemhogy jogsit kapjon akkor kicsit más lehet a hozzáállás. :D

eladó cuccok: Phenom II X4+GTX460 1GB konfig, Samsung SSD-k, Tp-Link WDR3600, Modecom Feel 202 mITX ház...

(#18) E.Kaufmann válasza sb (#17) üzenetére


E.Kaufmann
(őstag)

Legyünk őszinték. Bárki kerülhet vezetésre alkalmatlan állapotba, miközben menni kell.

(#19) hemaka válasza E.Kaufmann (#18) üzenetére


hemaka
(PH! nagyúr)

Na igen, meg annyira nem mokas ugy menni bulizni, hogy aki vezet az b*szhatja. :DDD

☀️"Turn your face to the sun and the shadows fall behind you!"☀️ Alienware Aurora 💙 specs: tde.fun

(#20) E.Kaufmann válasza hemaka (#19) üzenetére


E.Kaufmann
(őstag)

Én speciel nappali rendezvényen voltam soför, de nem azért volt rossz, mert nem ihattam, hanem mert pl a pirosnál kiszállt a kolléga wc-t keresni, miközben pontosan magáról se tudta, hogy hol van. ;]

(#21) hemaka válasza E.Kaufmann (#20) üzenetére


hemaka
(PH! nagyúr)

Az kiraly lehetett.

☀️"Turn your face to the sun and the shadows fall behind you!"☀️ Alienware Aurora 💙 specs: tde.fun

(#22) Alchemist válasza btprg (#9) üzenetére


Alchemist
(PH! addikt)

Lehet, hogy (bizonyos) embereket a volánhoz engedni eleve káros fejlesztés volt. :)
(a baleseti statisztikák ezt alátámasztják)

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#23) SirRasor válasza sb (#17) üzenetére


SirRasor
(őstag)

Te hol vezetsz, hogy ilyenek a tapasztalatok? :DD

Más: szerintem elég jól vezetek, voltam külön vizsgán is (előző munkahely miatt :B), a reflexeim is kiválóak és szeretek figyelni az útra (valaki szeret beszélgetni, a másikra figyelni, a zenére figyelni. Én az utat és a forgalmat szeretem így figyelni és sokszor meg se hallom, ha a másik közben hozzám próbál beszélni), de néha én is benézek 1-2 helyzetet (karambolom még sose volt! Persze ez nem csak rajtam múlik). Én már nagyon várom azt, hogy az autó elvigyen valahova úgy, hogy közben ne kelljen az útra figyelnem.

[ Szerkesztve ]

Make Love not war!

(#24) btprg válasza sb (#17) üzenetére


btprg
(kvázi-tag)

Nem indulatból, se nem légből kapva írtam amit írtam, meg tudom indokolni :)

Miért értelmetlen szerintem az önvezető autó (fejlesztésébe végtelen erőforrást ölni)?

1. Nem hoz nagyságrendi előrelépést.
A reakciód azért nem helytálló, mert a vitorláshoz meg lovaskocsihoz képest a motoros járművek jóval gyorsabbak. A gépkocsi ráadásul egy ember által kényelmesen használható, a lovas kocsi nem (kell kocsis, különben neked kell kint ülnöd a bakon hóban-fagyban is). Az önvezető autó nem gyorsabb, nem halkabb, ráadásul valószínűleg korlátozottabban is lesz használható. (Hacsak nem lesz valami joystick szerűség, hogy kerülsz ki félig az árokba lógó kerékkel egy útakadályt, vagy ugratsz fel vele a járdára parkolni a nem kifejezetten szabályos, de jelenleg tömegesen alkalmazott módon?)

2. Könnyen helyettesíthető.
Ha sima autód van, de nincs kedved vezetni, vezethet az asszony, a gyereked, a Jóska akivel együtt mész. Ha nincs rá mód, mehetsz taxival helyette, telekocsival, ha olyan az úti cél akkor tömegközlekedéssel. (Ezután meg gondolj bele, hogy ehhez képest mennyivel nagyobb érvágás lenne, ha sima gépjárművek se léteznének, mielőtt elkezdesz lovaskocsizni.)

3. Érzékenyebb és drágább, mint a hagyományos autó.
Érzékenyebb, mert a még jobban túlbonyolított elektronika meghibásodási esélye nagyobb, sok szenzor elromolhat, rászállhat a lepke ( :P ) stb... Nyilván sokkal drágább is kell legyen, mert sok szenzor, sok valós idejű jelfeldolgozás, sok csilliárd dollár fejlesztés amit nyereségessé kell tenni. Ha elromlik, akkor még a mostani autókhoz képest is nagyobb eséllyel fogsz az assistance gombot nyomogatva várni az út szélén (de jó ha nem a közepén, mert elkormányozni és letolni se tudod), és még nagyobb eséllyel megy rá a gatyád is.
Az értékvesztése is biztosan nagyobb lesz, mert a szoftver lényegi része lesz a járműnek, a mesterséges avultatás pedig hatalmas a szoftvereknél. Ki vesz egy 10 éves használt önvezető autót, amire már nem jönnek frissítések, és egyébként is olyan bonyolult, hogy 99% eséllyel lesz valami elektronikai hibája? Nem tudsz odamenni vele az új városrészre, mert nem lesz rajta a térképen, tehát nem létezik :D

4. Technikai problémák
Mikor lesz egy szoftver "bátor"? Én ködben kis látótávolság mellett is mehetek 60-70 kilométeres sebességgel, hóviharban se fogok leállni az út szélére, de mikor fog egy szoftver ilyen körülmények között úgy haladni, mint most én/mi? Köszi, de nem szeretnék ott várni amíg elmúlik a rossz időjárás. Vagy gyökkettővel araszolni, mert a vészprogram többet nem enged.
Felismeri a program a kátyúkat, és szlalomozni fog közöttük mint mi, vagy vidáman belevezet a félméteres gödrökbe? :)
Felismeri a program, hogy ugyan tiszta száraz az út, de a végén – ahol meg akarok állni – meg jégpáncél van, és ezért a száraz részen fékez majdnem nullára, majd a végén csak picit? Vagy a jégen akar majd satufékezni és belerongyolni a 20 milliós BMW-be?
Sok ilyen kérdés lehet, nem hiszem hogy mindenre kiterjedve le lehet programozni valódi AI nélkül.

5. Morális/jogi problémák
Ha elüt valakit, kinek a hibája lesz? Kit öljön meg, engem, vagy a gyalogost? Ez a téma már szóra se érdemes, annyira lerágott csont, de szimpatikus megoldás továbbra sincs.

5. Életveszélyes biztonsági kockázatok, garantált nyomkövetés.
Nem célszerű egy olyan eszközre bízni az életünket, amit egy végtelen szabadsági fokú rendszerben valami szoftver irányít. NINCS hibátlan szoftver, soha nem is lesz egy bizonyos bonyolultsági szint felett. És azért egy sok szenzoros, képfeldolgozós szabályozókör nem egy AVR-es LED villogtató firmware kategória... A legapróbb hiba a gépezetben, és önhibámon kívül feltekeredek a fára. Ez szerintem pszichológiailag borzasztóbb, mint az, hogy magamtól is bármikor balesetet okozhatok. (Ki venne egy olyan telefont, ami magától megcsinálja helyetted a munka egy részét, de minden nap 0,1% eséllyel megöl? xD)
Garantált, hogy a nagyokosok az Internetre akarják kötni az önvezető járműveket, mert a sima autóknál is – helytelenül – ebbe az irányba mentek el a dolgok. Ami az Internetre van kötve, az feltörhető, akármennyire is elegetek van gabor7th-ból, ebben igaza van. Szóval a világtalan hekker hülyegyerek majd az én életemmel játszhat. Kösz, nem. Vagy a tenorista odaönvezeti a bombával rakott teherautót a plázába a biztonságos pincelakásból irányítva. Szerintem ennyi elég is volt, ezek egyenként is olyan dolgok, amik miatt már sokszor meg kéne gondolni, hogy vesz-e az ember ilyet.
A másik – kevésbé durva de nem kellemes – dolog, hogy így a Nagy Tesó már az autónkról is bármikor pontosan tudni fogja hogy hol van, még nehezebb lesz eltűnni a kíváncsi szemek elől. Már csak egy lépés, hogy minden szabálytalanság után automatikusan menjen a csekk. (Az meg durva korlátozása lenne a szabadságnak, ha nem engedné eldönteni, hogy mennyivel akarok menni, hova akarok megállni.)

Van egy olyan érzésem, hogy meggyőzni úgyse fogok senkit. De szerintem ezek a kis plusz kényelemért cserébe egyáltalán nem érik meg.

@EmberXY (#11)
Nem tudom hogy akkor hogy látnám, bár szerintem ezek elvek (ti. ne használj olyan eszközt, ami kis plusz haszonért cserébe nagyobb eséllyel öl meg) akkor is érvényesek lennének amire alapozom a véleményemet.

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#25) EmberXY válasza btprg (#24) üzenetére


EmberXY
(PH! addikt)

Ez a minimális esély a halálra szerintem a hagyományos közlekedésben is benne van, egyre rosszabbak az utak (nálunk legalábbis), rengeteg a rossz műszaki állapotban lévő jármű, és soha nem tudhatod, hogy mikor indul útnak egy részeg/bedrogozott/begyógyszerezett állat, hogy tragédiát okozzon. Továbbá sok esetben a reakcióidő is számít, ez is változó, nyilván közre játszik a fáradtság, figyelmetlenség is, az utad során nem tudhatod, hogy a több száz, több ezer szembejövő autó közül melyiket vezeti olyan ember, aki mondjuk az adott pillanatban nem lenne alkalmas a vezetésre.

A technikai fejlődéssel szerintem együtt jár az, hogy egy idő után elfogadjuk és meg tudunk bízni az új dolgokban. Sokszor elérhetetlennek, értelmetlennek tűnik valami, de 10-20-50 év múlva a mindennapjaink részét képezi, és az akkori generációnak teljesen természetes az, aminek akár a gondolatáért mondjuk a nagyszüleik még hülyének néztek volna (pl. okostelefon, stb). Ezért írtam azt, hogy később talán máshogy viszonyulunk ezekhez a dolgokhoz, ha nem mi, akkor az utánunk jövő generációk. Személy szerint én annak örülnék, ha már a térhajtóművek miatt menne a pro és kontra lobbi... ;]

Up the Irons!

(#26) somogyib


somogyib
(őstag)
LOGOUT blog

Pszichológiai szempontból megközelítve:

Szerintem alapvetően azért van ellenérzés ezzel kapcsolatban, mert itt végeredményben egy gépre bízzuk az életünket. És nem úgy, mint pl. egy lélegeztetőgépnél - ami egy speciális eszköz extrém esetekre - hanem mert ez egy általános terület, ami mindenkit, a mindennapjaiban érint.

Vannak most is statisztikák, amik azt mutatják, hogy mennyire biztonságosabb az önvezető autó, de az ilyen statisztikákat - és az azokból levonható következtetéseket - szerintem csak akkor tudjuk majd levonni, ha már legalább az autók fele önvezető lesz.

...

Gondolom sokan vagyunk úgy akik nem szeretik, ha az anyósülésen utazva látják, hogy a volánnál ülő mit művel...kb. ezt gondoljuk a gépekről is: "én jobban reagáltam volna"

Érdekel a téma, de még most sem tudom, hogy mi a jó válasz. Még billegek. :)

[ Szerkesztve ]

(#27) Tikakukac válasza somogyib (#26) üzenetére


Tikakukac
(Jómunkásember)

Csak ennyit mondok: nem egy barátomnak a csaja úgy vezet, hogy nem mernek beülni mellé. A bele kell nyúlni a kormányba anyósülésről az szinte alap.

Innentől kezdve az ég áldja a szoftverfejlesztő kollégákat, hogy segítenek megoldani ezt a problémánkat. Mint pölö nem végigverni egy kocsisort egy Puntoval egy 3,5m széles sávból :(

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#28) somogyib válasza Tikakukac (#27) üzenetére


somogyib
(őstag)
LOGOUT blog

Belenyúlni a kormányba az már elég gázos eset lehet. Nekem volt olyan, hogy kollégának jeleztem a veszélyt, de nem nyúltam bele, csak készültem az ütközésre ... szerencsére elmaradt :)

Az se gond, ha Puntoval végigvered a sort, csak ne legyen benne egy M6-os BMW, mert akkor ráb*sztál. :D

(#29) opr válasza btprg (#24) üzenetére


opr
(PH! addikt)

Hat, most az van, hogy a hozzaszolasod negyedik pontja szerintem a legjobb erv az onvezeto auto mellett, amit eddig hallottam. :DDD

Amugy, a kod az pont egy olyan helyzet, ahol Te az analog szemgolyot hasznalva nem latsz szart se, a radar meg de. Tehat ha Te 60-70el mesz nagy kodben, akkor siman on-es kozveszelyes vagy, ha meg az onvezeto auto, akkor a mindenfele kodon atlato szenzor szerint biztonsagos annyival menni. Nem azert, mert O olyan kemeny, hogy akar kodben is hajlando meghalni es megolni masokat is, hanem mert biztonsagos. :K

Amugy, reszletesen a pontokra reagalva:
1) De, rengeteg ido megy el a vezetessel sok embernek, ezt lehet majd produktiv munkara hasznalni. En olni tudnek erte, hogy ugy nezzen ki a napom, hogy amig beerek meloba, dolgozok laposrol, bent folytatom, aztan hazafele megintcsak laptoprol, es bumm, hasonlo produktivitas mellett kaptam ajandekba napi ket orat, amit lehet azzal tolteni, amit csak akarok. Nagyon nem mindegy napi ket ora.

2) Ha nem egy ember ulne egy autoban az esetek 90%-ban, akkor ezzel meg egyet is ertenek.

3) Ez igaz, bizonyos szempontbol biztos, hogy dragabb lesz, mas szempontbol meg olcsobb, kerdes mi lesz a vegen az egyenleg. Valszeg az elso ~20 evben igazad lesz, utana meg ki tudja.

4) Lasd: fentebb. Hala egnek nem lesz beepitett tesztoszteronadagolo bennuk, nem lesz mit kompenzalniuk veszelyes hulyeseggel.

5) Igen, ez meg egy nagy kerdes. Majd megoldjak a jogaszok valahogy, ez a dolguk, neha nem art, ha dolgoznak is kicsit, nem csak a hazszamot irjak at egy 10 eve legyartott nyomtatvanyon felmillaert. :DDD

5) (igen, a masodik 5. pontra reagalok itt. Nyilvan csak elgepeles, nem cikizlek, csak igy egyertelmu
Eletveszelyes biztonsagi kockazatok: Haaaat, nem tudom. Ez mr nem latok, de nyomom neki szajabol furan hangzik.
Garantált nyomkövetés: Mikor voltal legutobb tobb, mint egy orat okostelefon nelkul? Vagy ha tfh Te nem hasznalsz okostelefont, ez mindenkire igaz korulotted? Ha nem, akkor ez mar most is buko.

szerk.: ui.: Mondom ezeket ugy, hogy en is a "manualis valto, hatsokerek-hajtas, minimum 6 henger, szivobenzin" csoportba tartozom, annyi kitetellel, hogy csak BMW ne legyen, de ez mar mellekes.
Most is ennek megfelelo autom van, imadom, vezetni is imadom, de a forgalomban, kozuton ugy vezetem, ahogy kozuton vezetni kell. Csapatni meg akkor kell, amikor ha hupszika van, akkor csak a sofor doglik bele.

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#30) Tikakukac válasza somogyib (#28) üzenetére


Tikakukac
(Jómunkásember)

Voltak már szituk, nem kicsit érdekesek.

Most, hogy ünnep volt. Atyaisten az úton milyen emberek voltak. Látszott néhány emberen, hogy nekik tényleg abszolút nem szabadna soha beülni a bal1-be.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#31) somogyib válasza Tikakukac (#30) üzenetére


somogyib
(őstag)
LOGOUT blog

Aláírom. :K
Tegnap délután nálunk is egy horror volt a közlekedés.
Ilyenkor az is kijön, aki az autóját csak egy évben egyszer használja.

[ Szerkesztve ]

(#32) MongolZ válasza btprg (#24) üzenetére


MongolZ
(PH! addikt)

Abszolút egyetértek Veled.
A legalja ennek az lesz, amikor az emberek nagy része ott tart, hogy a büdös életben nem vezetett még, de megjelenik a képernyőn a "vedd át a kormányzást" felirat mondjuk autópályán...

(#33) Tikakukac válasza MongolZ (#32) üzenetére


Tikakukac
(Jómunkásember)

Mert ami van ilyenkor az utakon az jobb? :B Nulla szenzor, nulla szoftver, nulla tapasztalat, de beülnek és mennek.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#34) ricsi99


ricsi99
(senior tag)

Én támogatom az ötletet.
Gépi precizitást nehéz felülmúlni.

A.) Nekem a közlekedés hogy eljussak A-B be.Ha kocsi ,ha busz ,ha egyébb akkor mind1 mi csak elvigyen aránylag biztonságosan.
Egy gépre jobban merném bizni magam mint pl magamra egy laza 12-órás éjszaka műszak után az 5. napon amikor már ha megkérded a nevemet ,már lassan válaszolni sem tudom mert annyira fáradt vagyok.
Másik kedvencem a reggel a gyereket iskolába vivő szülő.... minden nap ugyan azon az uton ugyan azon a pár méteren halad ,és hidd el egy kényes szitura vagy nem vagy csak nagyon későre reagál.

B) Ha éppnen meg állatkodni van kedvem akkor meg motorozok és a veszélyforrások 90% amikor az autos nem vesz észre /avagy későn vesz észre és nem úgy reagál ahogyan én várom. Lehetek én tök szabályos ,vagy állat ,tökmind1 ,élve szeretnék hazaérni és nem vágyom arra sem hogy rommá törjek egy autóst ,vagy elüssek valamit/valakit az fix.

C.) Van annyira már fejlett a technika szerintem ha valami komoly gondja lenne akkor szépnem lehúzodik az út szélére és megáll.

Véleményem szerint úgy is "hibrid" kocsiké a jövö... lessz elötted minden ugyan úgy ,meg egy szép nagy piros gomb "Automatika" felirattal... ha akarsz vezetsz ha meg nem akkor vezet helyetted a computer.

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#35) bambano válasza Tikakukac (#27) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)
LOGOUT blog

"nem egy barátomnak a csaja úgy vezet, hogy nem mernek beülni mellé. ... Innentől kezdve az ég áldja a szoftverfejlesztő kollégákat, hogy segítenek megoldani ezt a problémánkat": tudnak szoftvert feltölteni a csajokba? mondod a telószámukat?

:)

[ Szerkesztve ]

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#36) Tikakukac válasza bambano (#35) üzenetére


Tikakukac
(Jómunkásember)

Lehet azokba is tudnak, de nekem elég lesz az autó is kezdetnek :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#37) pusszycat


pusszycat
(PH! kedvence)

Ezek akkor tudnának jól működni ha minden mozgó jármű ilyen lenne és "látnák" egymást 5G-n. Ha csak egy részeg sofőr szédelegne velem szembe,már nem érezném magam biztonságban egy ilyenben. Ilyenkor csak is a saját vészreflex jöhet számításba. Erről ennyit. :)

" Minél előbb, annál hamarabb." - by pusszycat. Samsung 860 EVO SSD 500 GB inside :) HUAWEI P Smart - Black -

(#38) laszlohu válasza btprg (#24) üzenetére


laszlohu
(PH! addikt)

Az első időkben, ha lerobban az autó, nyilván várni kell egy másik autóra,

de egyébként a koncepció egy kicsit változni látszik,
ugyanis lesz egy hordozó, nevezzük az autó tetejének, aminél az utas, utasok utazik,
és egy meghajtó szerkezet, ami különböző lehet, pl. autópályán ( Benzines, dízeles meghajtás ),
városban ( pl. elektromos ),
ezenkívül légi ( drón , repülő szerkezet).

Lehalás esetén, pl. drón, drónok( repülő szerkezet ) is elszállíthatják.

lesznek ilyen átemelők, amiknél át tudja tenni az utasteret, pl. benzinesből elektromosba,
vagy benzinesből drónosba, stb.

(#39) azbest


azbest
(PH! nagyúr)

minden panasz ellenére sokkal jobb ötlet a sofőr nélküli autó, mint az autó nélküli sofőr

ding-ding :DDD

(#40) EmberXY válasza pusszycat (#37) üzenetére


EmberXY
(PH! addikt)

Szerintem látni fogják egymást, ez a következő lépés. Ha lenne/lesz egy kollektív tudathoz hasonló realtime adatbázis, már kiszámítható/kiszűrhető lesz, hogy ki hova megy, kinek mikorra kell odaérni, stb, a balesetek elkerülhetőbbek lennének. Ne legyenek illúzióink, ha "akarják", most is tudják, hogy hol vagy, a jövőben sem lesz ez másként, ki nem szarja le, ha törvénytisztelő állampolgár vagyok, nincs takargatnivalóm, de hamarabb megtalálnak, ha felcsavarodok egy villanyoszlopra/fára, ha x évente egyszer üzemzavar van? :D

Up the Irons!

(#41) Linem válasza pusszycat (#37) üzenetére


Linem
(tag)

Többen a részeg sofőröket hozzátok fel ellenpéldának, de alapból az ember nem tökéletes. Elnézünk sok mindent, elmérünk megvalósítható dolgokat, elvonható a figyelmünk, megzavarható a koncentrációnk, elgondolkodunk, álmodozunk, fáradtak vagyunk, fáj a fejünk, tapasztalatlanok vagyunk, stb. Arról nem is szólva, hogy sokszor túl bátrak vagyunk a volán mögött is. Szóval nagyon sok hibaforrás jöhet elő a nem részeg sofőröknél is, ami a gépeknél kizárható. A jelenlegi statisztika alapján rengeteg baleset történik bénázások miatt. Gondolom láttatok már ezrével youtube filmeket balesetekről. Milliók hajtanak ki simán a másik kocsi elé, még körül sem néznek. Én már várom, hogy beinduljon ez a projekt európában is, mert akkor nem lesznek balesetek. Ha lesznek is, azt emberek fogják okozni a robotautókkal szemben. A lényeg, hogy ki kell iktatni az emberi hibázási lehetőséget.
(A légiközlekedésben is az emberi pilóták okozzák a repülőszerencsétlenségeket, nem a robotpilóták. Sokkal jobban érzékelik a körülményeket, mint egy ember. Nem csak A pontból B pontba vezetik a repülőket, hanem fel és leszállni is tudnak, csak nem engedik.)

A robotautó tervekről egyébként régebben az volt olvasható, hogy egy központi felhőben tárolják majd minden robotautó adatait, koordinátáit és ez alapján is irányítható lesz a teljes forgalom egy városban. Például így elkerülhetők lesznek a dugók, kikerülhetők az akadályok, mert terheltségtől függően fognak utat választani az autók. Plusz egymás pozícióit és útvonalait is figyelik majd felhőn keresztül, így tudják majd egymásról az autók szenzorok nélkül is, hogy merre tartanak, melyik jármű hibásodott meg és állt le rossz helyen. Ezzel méginkább elkerülhető az esetleges baleset.

(#42) pusszycat válasza Linem (#41) üzenetére


pusszycat
(PH! kedvence)

Most elmondok neked egy történetet ami velem eset meg,még régebben. Egy szép meleg nyári napon,veszem balra a kanyart hármasban,szól a zene minden happy. Közeleg felém balról egy nyerges vontató jól megpakolva fémhulladékkal,ami elszabadult a vontatóról és totál telibe akart kapni. Gondolkozni nem volt idő,mégis a biliárd jutott az eszembe... Szóval visszaváltottam kettesbe,megcéloztam az útpatkát padlógázzal és mielőtt ráfutottam volna visszarántottam a kormányt így kikerülve... Ez az esett megtörténhet csak robotpilótákkal is,kérdés hogy tudnak e biliárdozni... :)

" Minél előbb, annál hamarabb." - by pusszycat. Samsung 860 EVO SSD 500 GB inside :) HUAWEI P Smart - Black -

(#43) Tikakukac válasza pusszycat (#42) üzenetére


Tikakukac
(Jómunkásember)

A jobb kérdés, hogy vajon hány embernek jutna az eszébe a biliárd :B

Ilyen helyzetben kapcsolgatás meg padlógáz :DDD Anyám az autón szerintem a 13 év alatt egyszer sem nyomott padlót, még csak próbaképpen egyenes kihalt úton sem. És ez szerintem van még pár embernél így.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#44) pusszycat válasza Tikakukac (#43) üzenetére


pusszycat
(PH! kedvence)

A legrosszabb ilyen helyzetben amit csinálhatsz ha lefagysz. :)

" Minél előbb, annál hamarabb." - by pusszycat. Samsung 860 EVO SSD 500 GB inside :) HUAWEI P Smart - Black -

(#45) Tikakukac válasza pusszycat (#44) üzenetére


Tikakukac
(Jómunkásember)

És így is tesz a többség. Ezért lenne frankó, ha működne már ez a robotautókázás és lennének benne ilyen esetek, amiket használna utána a többi kocsi is. A kollektív tudat itt a kulcs, amiben az automatikák porrá alázzák az embert.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#46) somogyib válasza pusszycat (#42) üzenetére


somogyib
(őstag)
LOGOUT blog

A helyes válasz itt az, hogy ha a nyerges vontatót robotpilóta vezette volna, akkor ez nem történik meg. :)

(#47) pusszycat válasza somogyib (#46) üzenetére


pusszycat
(PH! kedvence)

Jó,tegyük fel egyenes úton észleli,h leakadt és mondjuk fékez,h visszatartsa. De itt az egyik vége ment tovább jobbra a másik vége balra. Semmit sem tudott volna csinálni. Ha az enyémet is robotpilota vezeti meg gondolom kiírta volna hogy "nonsense in basic" :D

" Minél előbb, annál hamarabb." - by pusszycat. Samsung 860 EVO SSD 500 GB inside :) HUAWEI P Smart - Black -

(#48) somogyib válasza pusszycat (#47) üzenetére


somogyib
(őstag)
LOGOUT blog

Szerintem azt írta volna ki, hogy "mayday, mayday" és tárcsázta volna a 112-őt. :D

De az biztos, hogy vannak szituációk, amikre az ilyen rendszereket nem lehet felkészíteni.

(#49) btprg válasza Linem (#41) üzenetére


btprg
(kvázi-tag)

Mindenki örülne, ha nem lennének balesetek, de nem szeretem ezt az "iktassuk ki mindenhonnan az embert" hozzáállást. Nem lehet az emberi élet célja az, hogy korlátozzuk be magunkat egyre inkább, hogy kisebb eséllyel eshessen bajunk :( Ennek a paranoid gondolkodásnak az lenne a határértéke, hogy senki nem mehet engedély nélkül gyalog se sehova, nehogy megzavarja a tökéletes automatizált világ működését... Talán egy új Petőfi versbe fogalmazza a birkáknak, hogy ne adják fel szabadságukat a hamis biztonságérzet megteremtéséért.

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#50) Tikakukac válasza btprg (#49) üzenetére


Tikakukac
(Jómunkásember)

Nem az a cél, hogy korlátozzuk magunkat. Az a cél, hogy egy marha veszélyes, unalmas, semmire sem való időtöltést átadjunk másnak és közben csináljunk valami értelmeset. Az A-B kocsikázásban élvezet nincs. Pályanap, na az igen. Veretni egy hegyi felfutón, állat. Feljönni nyiregyről-pestre... mindig elcsodálkozom rajta, hogy mennyire bele lehet unni laptop vagy teló nélkül 10 perc után is a semmibe.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.