Új hozzászólás Aktív témák
-
sb
veterán
Mitől lenne értelmetlen és káros? Gyalog el tud jutni az ember messzire? Nem nagyon. Mindenkinek kell/lehet autó? Nem... kitalálták a tömegközlekedést is érdekes módon.
De ha régebbre nézünk akkor az autó is felesleges mert a lovaskocsi, vitorláshajó is elvitt bárhova. És ráadásul milyen ember tud 150-250-nel vezetni a szar reflexeivel? Totál értelmetlen fejlesztés volt.Az idiótákra meg ki se térjünk. Aki vezet biztos találkozik napi 5-6 piroson átmenő, járdán, szemközti sávban közlekedő majommal. Gyk: ha azt nézzük, hogy 60-80%-ot az utcára se szabadna kiengedni, nemhogy jogsit kapjon akkor kicsit más lehet a hozzáállás.
-
EmberXY
addikt
Ez a minimális esély a halálra szerintem a hagyományos közlekedésben is benne van, egyre rosszabbak az utak (nálunk legalábbis), rengeteg a rossz műszaki állapotban lévő jármű, és soha nem tudhatod, hogy mikor indul útnak egy részeg/bedrogozott/begyógyszerezett állat, hogy tragédiát okozzon. Továbbá sok esetben a reakcióidő is számít, ez is változó, nyilván közre játszik a fáradtság, figyelmetlenség is, az utad során nem tudhatod, hogy a több száz, több ezer szembejövő autó közül melyiket vezeti olyan ember, aki mondjuk az adott pillanatban nem lenne alkalmas a vezetésre.
A technikai fejlődéssel szerintem együtt jár az, hogy egy idő után elfogadjuk és meg tudunk bízni az új dolgokban. Sokszor elérhetetlennek, értelmetlennek tűnik valami, de 10-20-50 év múlva a mindennapjaink részét képezi, és az akkori generációnak teljesen természetes az, aminek akár a gondolatáért mondjuk a nagyszüleik még hülyének néztek volna (pl. okostelefon, stb). Ezért írtam azt, hogy később talán máshogy viszonyulunk ezekhez a dolgokhoz, ha nem mi, akkor az utánunk jövő generációk. Személy szerint én annak örülnék, ha már a térhajtóművek miatt menne a pro és kontra lobbi...
Up the Irons!
-
opr
veterán
Hat, most az van, hogy a hozzaszolasod negyedik pontja szerintem a legjobb erv az onvezeto auto mellett, amit eddig hallottam.
Amugy, a kod az pont egy olyan helyzet, ahol Te az analog szemgolyot hasznalva nem latsz szart se, a radar meg de. Tehat ha Te 60-70el mesz nagy kodben, akkor siman on-es kozveszelyes vagy, ha meg az onvezeto auto, akkor a mindenfele kodon atlato szenzor szerint biztonsagos annyival menni. Nem azert, mert O olyan kemeny, hogy akar kodben is hajlando meghalni es megolni masokat is, hanem mert biztonsagos.
Amugy, reszletesen a pontokra reagalva:
1) De, rengeteg ido megy el a vezetessel sok embernek, ezt lehet majd produktiv munkara hasznalni. En olni tudnek erte, hogy ugy nezzen ki a napom, hogy amig beerek meloba, dolgozok laposrol, bent folytatom, aztan hazafele megintcsak laptoprol, es bumm, hasonlo produktivitas mellett kaptam ajandekba napi ket orat, amit lehet azzal tolteni, amit csak akarok. Nagyon nem mindegy napi ket ora.2) Ha nem egy ember ulne egy autoban az esetek 90%-ban, akkor ezzel meg egyet is ertenek.
3) Ez igaz, bizonyos szempontbol biztos, hogy dragabb lesz, mas szempontbol meg olcsobb, kerdes mi lesz a vegen az egyenleg. Valszeg az elso ~20 evben igazad lesz, utana meg ki tudja.
4) Lasd: fentebb. Hala egnek nem lesz beepitett tesztoszteronadagolo bennuk, nem lesz mit kompenzalniuk veszelyes hulyeseggel.
5) Igen, ez meg egy nagy kerdes. Majd megoldjak a jogaszok valahogy, ez a dolguk, neha nem art, ha dolgoznak is kicsit, nem csak a hazszamot irjak at egy 10 eve legyartott nyomtatvanyon felmillaert.
5) (igen, a masodik 5. pontra reagalok itt. Nyilvan csak elgepeles, nem cikizlek, csak igy egyertelmu
Eletveszelyes biztonsagi kockazatok: Haaaat, nem tudom. Ez mr nem latok, de nyomom neki szajabol furan hangzik.
Garantált nyomkövetés: Mikor voltal legutobb tobb, mint egy orat okostelefon nelkul? Vagy ha tfh Te nem hasznalsz okostelefont, ez mindenkire igaz korulotted? Ha nem, akkor ez mar most is buko.szerk.: ui.: Mondom ezeket ugy, hogy en is a "manualis valto, hatsokerek-hajtas, minimum 6 henger, szivobenzin" csoportba tartozom, annyi kitetellel, hogy csak BMW ne legyen, de ez mar mellekes.
Most is ennek megfelelo autom van, imadom, vezetni is imadom, de a forgalomban, kozuton ugy vezetem, ahogy kozuton vezetni kell. Csapatni meg akkor kell, amikor ha hupszika van, akkor csak a sofor doglik bele.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
laszlohu
addikt
Az első időkben, ha lerobban az autó, nyilván várni kell egy másik autóra,
de egyébként a koncepció egy kicsit változni látszik,
ugyanis lesz egy hordozó, nevezzük az autó tetejének, aminél az utas, utasok utazik,
és egy meghajtó szerkezet, ami különböző lehet, pl. autópályán ( Benzines, dízeles meghajtás ),
városban ( pl. elektromos ),
ezenkívül légi ( drón , repülő szerkezet).Lehalás esetén, pl. drón, drónok( repülő szerkezet ) is elszállíthatják.
lesznek ilyen átemelők, amiknél át tudja tenni az utasteret, pl. benzinesből elektromosba,
vagy benzinesből drónosba, stb. -
Tikakukac
titán
Nem az a cél, hogy korlátozzuk magunkat. Az a cél, hogy egy marha veszélyes, unalmas, semmire sem való időtöltést átadjunk másnak és közben csináljunk valami értelmeset. Az A-B kocsikázásban élvezet nincs. Pályanap, na az igen. Veretni egy hegyi felfutón, állat. Feljönni nyiregyről-pestre... mindig elcsodálkozom rajta, hogy mennyire bele lehet unni laptop vagy teló nélkül 10 perc után is a semmibe.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
jeriko2
tag
Gondolom az autódban nincs se légzsák, se ABS és a közlekedési lámpákat is figyelmen kívül hagyod - ezek az automatizált rendszerek csak bekorlátoznak téged. Hiszen "Nem lehet az emberi élet célja az, hogy korlátozzuk be magunkat egyre inkább, hogy kisebb eséllyel eshessen bajunk"
-
Tikakukac
titán
Hány embert ismersz, akinek élvezetet okoz a nem autópályán vezetés akár? Úgy tényleg élvezetet, nem pedig "márpedig a gép az oszt' nem" félét. Én nem sokat, leginkább egyet sem.
Felajánlanád az embernek, hogy figyelj, ahelyett, hogy pedált nyomogatnál, kattogtatnál, tekernéd a kormányt és sasolnád a dugi traffikat meg a táblákat hátra is dőlhetnél és olvashatnál, játszhatnál, netezhetnél, írhatnál blabla vajon ki választaná a vezetést?
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
Teljes egészében biztos lehetsz. Nagyon vidék és nagy Pest belvárosban is kell néha kocsikázni. Pedig vértiszta autóbuzi vagyok, de amint reális áron ez bejönne, már ugranék is rá. Mert ebben élvezet nem sok van. Volt alkalmam most dugózni 4 órát ünnepek előtt. 600 karját adta volna mindenki az önvezetésért.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
giacomo gess
kezdő
"Mivel a nagy utópista álom (ti. zéró baleset) csak akkor valósulna meg, ha csak önvezető járművek vannak, és abba nem rondít bele a Józsi bácsi a Suzuki-val."
Dejszen épp ezaz!
Az önvezetés lényege, hogy hálózatba kötve, egymással kommunikálva vegyenek részt a közlekedésben a partnerek, tehát igenis ki lesznek iktatva a "Józsi bácsik a Suzukival", meg Te is, hacsak nem tudod majd megfizetni a 10-, 20-, 50-szeres biztosítási díjat. -
giacomo gess
kezdő
"Ekkora jogfosztás még sose volt a szabad világban, mint amire egyes bircák vágynak, most is lehet közlekedni bármivel amivel régen lehetett (lovas kocsival, '30-as évekbeli autóval, triciklivel)."
Tévedésben vagy.
A közút mindig is szabályozva volt, most sem mehetsz fel autópályára ezekkel, sőt, képzeld, még a közút is megosztott, ugyanis van egy ún. úttest és egy ún. járda/bicikliút része. Jé! Micsoda jogfosztás! NEM mehetsz most sem gépkocsival a járdán/bicikliúton, sőt magánterületen (nem közterületen sem.) Micsoda kib@szás!
"...a forgalomirányító rendszerek "szabadságkorlátozó hatása" és az ember által irányított járművek betiltása között sok nagyságrendnyi különbség van."
Nem kell betiltani az ember irányította járműveket, elég, ha (indokolhatóan) megemelik a kötelező biztosításukat a sokszorosára.[ Szerkesztve ]
-
giacomo gess
kezdő
"Az emberek egy jelentős része (szerintem a jogosítvánnyal rendelkezők fele kb.) szeret vezetni, mert van olyan szerencsés hogy ne napi rendszerességgel kelljen neki ugyanazt az unalmas utat megtenni. És nem abból áll neki az autózás 95%-a, hogy az autópályán mered maga elé 3 órán keresztül. Tehát nem arról van szó, hogy pár fanatikus kedvéért kéne meghagyni a normális autózást, hanem tömegeket kéne belekényszeríteni abba, amit nem akarnak."
Te sem tudod különválasztani a vezetést (a gép fölötti uralom keltette örömérzést), a közlekedéstől (a mindennapi forgalmi dugóban való szenvedéstől).
Egy dolog a jármű feletti készségszintű manuális uralom (vezetés), és egy teljesen más képességeket igénylő magatartásforma a szociális -emberi ráutaló magatartások, szándékos jelzések és az ezekből leszűrt feltételezett viselkedésekhez igazított (lehetőleg) azonnali reagálás =közlekedés![ Szerkesztve ]
-
giacomo gess
kezdő
"Ferdítesz, hogy a te elképzelésed felé "lejtsen a pálya"."
Hááát, fullos (értsd mindenre érvényes) jogosítványom, nehézgépekre való engedélyem, oktatói oklevelem is van, 40 éve vezetek kb. mindent, szabadidőmben most is imádok motoron "ökörködni", tehát nem, NEM a szívem csücske utasként haladni A-ból B-be, csak realistaként felismerem, látom nap, mint nap azt, hogy az emberek döntő többsége nyűgként éli meg a közlekedést (aminthogy tényleg az is, mondjuk a reggeli csúcsban).
Tényleg tartahatatlanul illogikus is az, hogy irdatlan mennyiségű emberi innováció, rengeteg pénz megy veszendőbe úgy, hogy egyébként pont haladásra, helyváltoztatásra tervezett 1-2 tonnás fémszörnytegek milliói állnak naphosszat, a többi meg araszolva pöfögi tele a várost.
"Igen, vannak bizonyos speciális utak, amin nem lehet bármivel haladni."
Közút.
Ennek melyik részét nem érted?
A közút igénybevételének most is vannak műszaki, személyi, környezetvédelmi, közjogi feltételei, ezeket a "köz" úgy szabályozhatja, ahogy csak akarja. Hiába nem szeretem, akkor is.
"Ezzel szemben ha csak önvezető járműveket lehet X időponttól használni, akkor egy tollvonással szünteted meg minden egyéb eszköz legális használhatóságát, és szívatsz meg végtelen embert."
Nem kell betiltani semmit, csak fokozatosan emelni a kötelező biztosítás díját az embervezette járművekre, merthogy "veszélyesebb".[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari