Új hozzászólás Aktív témák
-
EmberXY
addikt
válasz pusszycat #37 üzenetére
Szerintem látni fogják egymást, ez a következő lépés. Ha lenne/lesz egy kollektív tudathoz hasonló realtime adatbázis, már kiszámítható/kiszűrhető lesz, hogy ki hova megy, kinek mikorra kell odaérni, stb, a balesetek elkerülhetőbbek lennének. Ne legyenek illúzióink, ha "akarják", most is tudják, hogy hol vagy, a jövőben sem lesz ez másként, ki nem szarja le, ha törvénytisztelő állampolgár vagyok, nincs takargatnivalóm, de hamarabb megtalálnak, ha felcsavarodok egy villanyoszlopra/fára, ha x évente egyszer üzemzavar van?
Up the Irons!
-
Linem
senior tag
válasz pusszycat #37 üzenetére
Többen a részeg sofőröket hozzátok fel ellenpéldának, de alapból az ember nem tökéletes. Elnézünk sok mindent, elmérünk megvalósítható dolgokat, elvonható a figyelmünk, megzavarható a koncentrációnk, elgondolkodunk, álmodozunk, fáradtak vagyunk, fáj a fejünk, tapasztalatlanok vagyunk, stb. Arról nem is szólva, hogy sokszor túl bátrak vagyunk a volán mögött is. Szóval nagyon sok hibaforrás jöhet elő a nem részeg sofőröknél is, ami a gépeknél kizárható. A jelenlegi statisztika alapján rengeteg baleset történik bénázások miatt. Gondolom láttatok már ezrével youtube filmeket balesetekről. Milliók hajtanak ki simán a másik kocsi elé, még körül sem néznek. Én már várom, hogy beinduljon ez a projekt európában is, mert akkor nem lesznek balesetek. Ha lesznek is, azt emberek fogják okozni a robotautókkal szemben. A lényeg, hogy ki kell iktatni az emberi hibázási lehetőséget.
(A légiközlekedésben is az emberi pilóták okozzák a repülőszerencsétlenségeket, nem a robotpilóták. Sokkal jobban érzékelik a körülményeket, mint egy ember. Nem csak A pontból B pontba vezetik a repülőket, hanem fel és leszállni is tudnak, csak nem engedik.)A robotautó tervekről egyébként régebben az volt olvasható, hogy egy központi felhőben tárolják majd minden robotautó adatait, koordinátáit és ez alapján is irányítható lesz a teljes forgalom egy városban. Például így elkerülhetők lesznek a dugók, kikerülhetők az akadályok, mert terheltségtől függően fognak utat választani az autók. Plusz egymás pozícióit és útvonalait is figyelik majd felhőn keresztül, így tudják majd egymásról az autók szenzorok nélkül is, hogy merre tartanak, melyik jármű hibásodott meg és állt le rossz helyen. Ezzel méginkább elkerülhető az esetleges baleset.
-
Tikakukac
titán
válasz pusszycat #42 üzenetére
A jobb kérdés, hogy vajon hány embernek jutna az eszébe a biliárd
Ilyen helyzetben kapcsolgatás meg padlógáz Anyám az autón szerintem a 13 év alatt egyszer sem nyomott padlót, még csak próbaképpen egyenes kihalt úton sem. És ez szerintem van még pár embernél így.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz pusszycat #44 üzenetére
És így is tesz a többség. Ezért lenne frankó, ha működne már ez a robotautókázás és lennének benne ilyen esetek, amiket használna utána a többi kocsi is. A kollektív tudat itt a kulcs, amiben az automatikák porrá alázzák az embert.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
jeriko2
tag
-
nemlehet
őstag
válasz pusszycat #54 üzenetére
Jó akkor mondjuk azt, hogy volt 1 eset amiben te ügyesebb voltál mint a gép lett volna (ez se biztos amúgy, vagy lehet, hogy pár évig még igaz, de aztán már nem).
Ezzel szemben magyarországon 2017-ben volt 16489 baleset, ebből 575 halállal, 4896 pedig súlyos sérüléssel járó volt. Egy rendőr ismerősöm szerint a balesetek legnagyobb része ráfutásos, kereszteződéses "elvitte az elejét" és útról lehajtós baleset. De legyünk nagyvonalúak, legyen csak 30% a baleseteknek ilyen. Ezeket az automatika remekül el tudja kerülni, kimondottan alkalmas rá már most, főleg ha nem csak simán érzékel és reagál, hanem egymással is kommunikálnak az autók.
Szóval a te 1 eseteddel szemben áll egy minimum 30%-os statisztika javulás. Érzed már mi a probléma az anekdotikus érveléseddel?Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
EmberXY
addikt
válasz pusszycat #57 üzenetére
Ha szabálytalanul lép eléd valaki, és legjobb szándékaid ellenére is elütöd, mert elkerülhetetlen az ütközés, akkor téged sem lehet felelősségre vonni, de ha egy T-800-as terminátor vezetett volna, ugyanúgy azt se, ebből a szempontból pont rossz ez a példa szerintem.
Viszont a ráfutásos/koccanásos stb baleseteknél szerintem 99,9%-ban egyértelmű, hogy ki hibázott, ki volt figyelmetlen, kvázi ki nem tartotta be a közlekedési szabályokat, namármost egy gépnél ilyen nemigen fog előfordulni, mert követi a szabályokat, mindig ugyanúgy.
És egyébként egy szoftver miért ne tudna milliszekundumok alatt dönteni egy manőver esetleges szükségességéről? Mire te a szupergyorsnak hitt végtagjaiddal és reakcióidőddel működésbe hozod akármelyik kezelőszervet, egy szoftver ezidő alatt több ezerszer újra is gondolhatja a műveletet a körülmények változásai alapján, ráadásul neki nem kell még pluszban végtagokat is mozgatnia hozzá.
Érthető, hogy "félünk" a gépektől, de véleményem szerint azt is számításba kell venni, hogy bár a gépet az ember alkotja, de abban a feladatban, amire alkotta, jobb is nála.Up the Irons!
-
EmberXY
addikt
válasz pusszycat #69 üzenetére
Nem kizárt, hogy előbb látná meg a szarvast, mint te, mert ahogy a szenzorai (pl LIDAR) látómezejébe ér, és mozog, főleg érintve a saját haladási irányát, már számol is vele (remélhetőleg ).
Én sem mondom azt, hogy most egyik napról a másikra rábíznám az életem egy ilyen kocsira, de a technológia megérkezett, ha kiforrja magát, szerintem nem lesz vele gond.Up the Irons!
-
Alchemist
addikt
válasz pusszycat #66 üzenetére
Jó autót, de araszolós dugóban... hááát annyira nem kéne...
Ha Budapesten autóba kell ülnöm, el van rontva a napom. Viszont ha az önvezető elvisz és közben tudok mással foglalkozni, az elviselhető lenne.Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
nemlehet
őstag
válasz pusszycat #57 üzenetére
Nem, nem értem, mert totálisan értelmetlen és nem racionális amire hivatkozol. A baleseteket nem egyesével, hanem összességében kell vizsgálni amikor egy ilyen léptékű változást be akarunk vezetni. Lehet neked ez marhára fáj, de attól még így van. A modern gyógyászat miatt is meghalnak páran, mégis összességében olyan szintű javulást hozott, hogy bőségesen megéri.
Ez is ilyen. Ha a balesetek döntő többségét el lehet kerülni az automatikával akkor megéri a bevezetése pláne, hogy más járadékos pozitív hozadéka is lenne. Arra hivatkozni, hogy van TALÁN olyan eset amikor egy ember jobban reagálni egyszerűen nem érv, hanem spekuláció, érzelmi manipuláció.Amúgy miért ne lehetne felelősségre vonni? Konkrétan magát a pilótát nem lehet, nem az autó tulajdonosát (nem megfelelő műszaki állapot esetén) és a gyártót (nem megfelelő szoftver) is elő lehet venni. De az is lehet, hogy átalakul a felelősség köre, minden a tulajt terheli, ő meg majd polgári perezhet a gyártóval, ha úgy érzi gyári hibás volt a szoftver. Pl ha eláztatsz valakit mert épp kilyukad a cső a mosógépben pont ugyan ez van. Az is lehet veszélyes, nálunk pl zárlatot és tüzet okozott amikor eláztattak. Mindenre van megoldás, az, hogy most egy meglétező problémára nincs törvényi háttér nem jelenti azt, hogy majd később se lesz.
Szóval a robotpilóta fékez azt vagy megáll vagy nem
Lol. Ez az emberrel nincs így? Évente hányszor jön a hír, hogy valaki lassítás nélkül csap el gyalogost? Te hányszor éled át, hogy lassítás nélkül a piroson áthajtva majdnem kivasalnak valakit a zebrán? (ha nem gyalogolsz pesten akkor talán ritkán)
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
-
giacomo gess
kezdő
válasz pusszycat #86 üzenetére
"Sok mindent kiszimatol előre az automatika de azt nem ha hirtelen egy jeges szakaszhoz ér,és korcsolyázni kezd."
Pont ilyen helyzetben már voltam, megye határon, az egyikben már sóztak, a másikban meg még nem, pont ugyanolyan fényes (éjszaka) volt az úttest, ha nem négykerék-meghajtásúm lett volna, akkor ott halunk meg fékezéskor, de ez éppen arra jó példa, hogy egy hálózatba kötött önvezető rendszer erről már sokkal előbb, alapból tud, szemben velem, mezei sofőrrel, aki csak a szemére van utalva.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vallás
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Milyen autót vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- PH! Darts
- Autós topik
- További aktív témák...