- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Reklámblokkolók topikja
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Direct One (műholdas és online TV)
- Linux kezdőknek
- Microsoft Excel topic
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Távozott az OpenAI társalapítója
- Netflix
- Aliexpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
fordfairlane
veterán
Nyilván nincs benne annyi anyag, mint régen, pont az a projekt egyik célja, hogy -nem nagyobb kockázattal- az eddigieknél lényegesen olcsóbban lehessen tehert felvinni a világűrbe.
Nyilván. Egyébként most miről akarsz meggyőzni? Én csak arra reagáltam, hogy nahát, 50 éves technika. Hát az. Nehogy meglepődjünk már ezen. A repülőgépeknek is szárnyakra van szükségük, nahát, százéves technológia.
[ Szerkesztve ]
x gon' give it to ya
-
#95561216
törölt tag
Nem egészen jó a repülős hasonlat, mert egy kísérleti repülés költsége pár száz dollárnyi kerozin, egy rakéta tesztrepüléséé meg több tíz millió dollár. Ezért egy rakétánál már megéri kevésbé értékes vagy könnyen pórolható rakományok kilövésére eladni olyan indításokat, amik még egy repülőnél bőven tesztrepülés lenne. A Falcon9 még nem man-rated, ami a végcél lenne, ezért ezt is nyugodtan nézheted tesztrepülésnek.
Azt is nézzük, hogy a Falcon rakétacsalád teljesen új fejlesztés, teljesen új hajtóművel. Az orosz technika gyakorlatilag Gagarin rakétájának toldozása-foldozása, fejlesztgetése és méretnövelése. Nem csoda, hogy az utóbbi 1-2 évet leszámítha megbízhatóan működtek. De amerikai vonalon is, a Delta és Atlas évtizedes rakétacsaládok. Állami szinten eddig két kivétel volt ezen szabály alól, az egyik az űrsiklók, ahol sajnos be is következett két komoly baleset, bár ez a 1,5%-os arány szerintem egyáltalán nem rossz. A másik a Saturn család, ahol ugyan volt két komoly baleset (Apollo-1, Apollo-13), de egyik sem a rakétával, bár ez leginkább a szerencsén és a repülések alacsony számán múlt. Az az alacsony szám egyébként 13, ÖSSZESEN, Skylab indításokkal és kettő (2!!!!) darab ember nélküli tesztrepüléssel együtt. Nem hiába, a sietség és a 3 milliárd dollár feletti kilövési költség még a biztonságot is képes felülírni..
-
mrhitoshi
veterán
Van csak nem veszed észre. Azért 50 évvel ezelőtt csak nagyon kezdetleges "számítógépeket" használtak a koordinációnál. Ma meg nagyon precíz műveleteket tudnak elvégezni úgy, hogy közben meg sem izzad az irányítóközpont.
Illetve magát a kérdést is érdemes vizsgálni. Mert nem mindegy, hogy magukat a hajtóműveket nézzük, vagy mást is figyelembe veszünk.
Egyébként hajtóművek: itt is vannak előrelépések. Egyedül az nem változott, hogy maga a cucc hogyan éri el az 1. kozmikus sebességet. Ezen azért nehéz változtatni, mert jelenleg nincs más ami, ekkora tolóerőt tudna kifejteni.
Ezt a témát lehetne fejtegetni, de azt nem jelenteném ki, hogy semmi sem változott.(#26) VaniliásRönk: Szerintem se volt semmi gond ezzel, amíg be nem következett a meghibásodás. Ez egy optikai csalódásnak befogható.
[ Szerkesztve ]
PS4
-
#95561216
törölt tag
Egyrészt az irányíthatóság, igen. Ha ernyővel térne vissza, akkor valahova az óceánba esne, onnét ki kéne halászni, visszahajókázni vele és alaposan "megszárogatni". A másik, hogy talán meglepő, de egy ernyő kinyílása sokkal nagyobb terhelés lenne, mint a kilövés. Optimális esetben ez talán nem lenne gond, de ha nem teljesen vízszintes a rakéta a nyitás pillanatában, akkor túl nagy oldalirányú erőt kapna. Ha azt is túl akarja élni a rakéta, akkor jelentősen megnőne a száraz tömege. Végső sorban pedig, a hajtóműves visszatérést nem csak olyan égitesten lehet alkalmazni, ahol van légkör. Ez például egy holdi bányásztelepnél lenne hasznos, ahol még inkább kritikus lenne, hogy ne kelljen minden egyes szállítmányhoz rakétát is felküldeni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Ukrajnai háború
- Filmvilág
- Automata kávégépek
- Két fontosabb újítással megjelent az iOS 17.5
- Kerékpársportok
- Toyota topik
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Latitude 7430 2-in-1 27% 14" FHD IPS érintő i7-1265U 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- Hibátlan - GIGABYTE B550M Aorus Elite alaplap - AMD AM4
- Oehlbach új Bi-wire átkötő (hangfal áthidaló) "jumper" szettek audiofiltől közel High-End hangzásig!
- Precision 5770 17" FHD+ IPS i7-12800H RTX A2000 32GB 1TB NVMe IR kam., gar
- Apple iPhone 11 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciávsl
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs