Új hozzászólás Aktív témák

  • #95561216

    törölt tag

    válasz Xpredi01 #23 üzenetére

    Nem egészen jó a repülős hasonlat, mert egy kísérleti repülés költsége pár száz dollárnyi kerozin, egy rakéta tesztrepüléséé meg több tíz millió dollár. Ezért egy rakétánál már megéri kevésbé értékes vagy könnyen pórolható rakományok kilövésére eladni olyan indításokat, amik még egy repülőnél bőven tesztrepülés lenne. A Falcon9 még nem man-rated, ami a végcél lenne, ezért ezt is nyugodtan nézheted tesztrepülésnek.

    Azt is nézzük, hogy a Falcon rakétacsalád teljesen új fejlesztés, teljesen új hajtóművel. Az orosz technika gyakorlatilag Gagarin rakétájának toldozása-foldozása, fejlesztgetése és méretnövelése. Nem csoda, hogy az utóbbi 1-2 évet leszámítha megbízhatóan működtek. De amerikai vonalon is, a Delta és Atlas évtizedes rakétacsaládok. Állami szinten eddig két kivétel volt ezen szabály alól, az egyik az űrsiklók, ahol sajnos be is következett két komoly baleset, bár ez a 1,5%-os arány szerintem egyáltalán nem rossz. A másik a Saturn család, ahol ugyan volt két komoly baleset (Apollo-1, Apollo-13), de egyik sem a rakétával, bár ez leginkább a szerencsén és a repülések alacsony számán múlt. Az az alacsony szám egyébként 13, ÖSSZESEN, Skylab indításokkal és kettő (2!!!!) darab ember nélküli tesztrepüléssel együtt. Nem hiába, a sietség és a 3 milliárd dollár feletti kilövési költség még a biztonságot is képes felülírni..

Új hozzászólás Aktív témák