- Komoly pénzekkel szólna bele az amerikai választásokba a kriptoipar
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Ausztráliának is elege van a közösségi média káros hatásaiból
- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
- Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
-
IT café
Huawei P30 Pro összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
kirkri
addikt
Sziasztok!
Pár hónapos P30P telefont szándékozok venni mostanában. Mire érdemes figyelni, hogy utólag ne szívjam meg egy esetleges gariztatásnál? Számla és garanciapapír gondolom alap, de annak van jelentősége a hivatalos garancia igénybevételéhez, hogy Huawei Magyarország legyen a forgalmazó, vagy akár még sufni gsm készüléket is bátran lehet venni, azt is lehet gyártói szervizben gariztatni?
Régiókódnak van jelentősége azon kívül, hogy a frissítés érkezése időben eltérhet?Nyitott bootloader automatikusan garanciavesztést jelent?
Elnézést a sok kérdésért, közel 10 éve kizárólag HTC készülékeim voltak, most váltok Huawei telefonra, viszont ennél a típusnál nulla a tapasztalatom a fenti témákban.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz szemesi69 #13672 üzenetére
Köszönöm szépen a segítséget!
Szolgáltatós kilőve, mert jártam úgy korábban egy másik telefonnál, hogy nem volt javítható és a csereengedélyt ugyan kiadta a gyártó, de a Telekom nem volt hajlandó velem foglalkozni, mert nem én voltam az eredeti vásárló. Hiába volt adásvételi, nem érdekelte őket. Az az ügy ugyan megoldódott, mert távoli ismerősöm volt az illető és hajlandó volt nekem intézni a cserét, de egy idegennél ez nem tudom mennyire működött volna. (És akkor még a letiltás kockázatáról nem is beszéltünk)
Régió kódot csak a telefon menüben látom ugye, a doboz címkéjén nem szerepel? (Bontatlan készüléknél lenne jelentősége, mert nem biztos, hogy fizetés előtt belemegy az eladó a doboz felbontásába).
Feladtam egy hirdetést a Hardveraprón, hátha valaki éppen megválna egy új(szerű) készüléktől aminek rendben vannak a papírjai.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
@Zsoleszhun
@szemesi69Köszönöm mindkettőtöknek!
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz oggy71 #13678 üzenetére
Nem sürgős, várok akár 2 hónapot is, hátha beesik egy.
Szürkeimportból az EU régiós az gyári garancia szempontból még jó? (Áfa szempontból valószínűleg nem az.) Elvileg egy ilyet találtam 140e forintért, nulla percesen, a hirdetés szerint 2 év gyártói garanciával.
HTC-nél ebből nem csináltak problémát, volt holland és belga készülékem is, minden további nélkül gariztatták. Ott anno az volt a lényeg, hogy EU régiós legyen.
Azt még nem tisztáztam le az üzlettel, hogy a számla miként is fog kinézni, ez majd hétfőn derül ki, ha kinyitnak.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
A hétvégén nézegettem használt telefonokat.
Egy érdekes jelenségre figyeltem fel, lehetséges, hogy a Huawei garancia ellenőrző oldalon kiszűrhető, hogy magyar régiós-e a készülék?Azoknál a telefonoknál, amelyek szürke importból származnak, kivétel nélkül mindegyiknek más ország szerepelt a sor első helyén.
Magyar régiós készüléket három darabot ellenőriztem, mindegyiknél az első helyen Hungary szerepel.
(#13695) Tamagocsi123: : Meg tudnád nézni kérlek, hogy a lengyel régiós készülékednél milyen ország szerepel az első helyen? Ezzel validálni lehetne, hogy helyes volt-e a meglátásom.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Tamagocsi123 #13695 üzenetére
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz knox83 #13713 üzenetére
Nekem még nincs ezzel kapcsolatban tapasztalatom én még most keresek telefont. Csak óvatos vagyok, előtte körbejárom a témát.
De feljebb azt írta Tamagocsi123 fórumtárs, hogy a Huawei ügyfélszolgálat valami hasonló infót adott neki. Bár szerintem nem az a probléma, hogy nem hivatalos viszonteladó, inkább az, hogy a készülék nem magyar régióra szánt. EU-n belül ezzel sem lenne gond, javítani kellene, de korábban meg egy másik fórumtárs írta, hogy ha másik EU tagország a készülék lokalizációja, akkor kell az adott országból egy számla. (Ez mondjuk így már szerintem védhető szempont lehet akár a fogyasztóvédelemnél is sajnos.) Egy hívást megér, hívd fel a Huawei ügyfélszolgálatot te is, legalább több infónk lesz a témában.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz F-ECT$ #13716 üzenetére
Akkor úgy tűnik helyes lehet az elgondolás.
Bár én találtam házon belül (apám telefonja) egy kakukktojást egy P9 személyében.Telekom készülék.
Ugyanakkor a szolgáltatóknál el tudok képzelni akár egy központosított beszerzést is, ahol több országot lát el ugyanaz a forgalmazó.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Futottam egy kört az elméletemmel a Huawei ügyfélszolgálaton.
Mintának feldobtam egy első helyen Spanyolországot, illetve egy Magyarországot megjelenítő készülékek sorozatszámait.A spanyol elvérzett, azt az információt kaptam, hogy nem szervizeli a hazai szerviz, mert Spanyolország a készülék lokációja. (Itt megörültem, hogy akkor helyes lehet az elmélet) A magyar készülék szervizelhető, de kell számla (esetleg garijegy) a javításhoz.
Gondoltam ha már chatelünk rákérdezek az elméletemre.
Első körben azt a választ kaptam, hogy csak ők tudják megmondani, hogy érvényes-e a garija a telefonnak. Kicsit erősködtem, hogy ez is Huawei adatbázis, szóval itt is valós adatok szerepelnek.
Ezt a választ kaptam rá:
"Azonban a félreértések elkerülése is a mi célunk. Ám a legtöbb termék esetében valóban a legelső ország a meghatározó a listában."
Remélem másnak is segíteni tudtam az információval.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Zsoleszhun #13719 üzenetére
Ha van hozzá az adott országból számla/garpapír, akkor köteles is javítani, hiszen EU-n belül vagyunk. Viszont az itthon forgalomban lévő idegen lokációs készülékekhez gyanítom nem jellemző, hogy lenne, a tiéd egy üdítő kivétel lehetett.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Tamagocsi123 #13726 üzenetére
Ha tovább olvastad, akkor láthattad, hogy nem törvényszerű amit írtam (és az ügyfélszolgálat is írta, hogy nem 100%) és talán a szolgáltatós készülékek eltérhetnek a közös beszerzés miatt. Útmutatónak jó a dolog, aki telefon vásárlás előtt áll annak hasznos lehet, akinek meg megvan már a telefonja, annak teljesen mindegy, ne fesse az ördögöt a falra az ellenőrzéssel
Mivel közel 60 készülék SN-jét ellenőriztem le pár nap alatt, így a sorozatszámokban is találtam ismétlődő karaktereket, amiből ha helyes az elképzelésem a garancia érvényességi idejére, illetve a készülék szolgáltatós voltára lehet következtetni. De ezek az infók már csak merő feltételezések, ezért megtartom magamnak.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Tamagocsi123 #13728 üzenetére
Ez kétségtelen, teljesen egyetértek veled, de ha hétvégén hirdetnek meg egy telefont, akkor hétvégén nem tudod felhívni az ügyfélszolgálatot. Hétfőre meg a jó áron kínált fiatal készüléket rég eladják, mivel ezek pár óra alatt elkelnek. Erre jó a fenti módszer, még ha nem is tökéletes. (Én mondjuk úgyse veszek szolgáltatósat, szóval nekem ennek a tévedésnek a kockázata ki van zárva).
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Megérte a kitartó keresgélés és a potenciális apróhirdetési oldalak 30 percenkénti frissítése.
Tegnap sikerült szert tennem egy 2 napos fekete készülékre, hivatalos magyar garival, 130k-ért. (Bár autóznom kellett érte oda-vissza 2 órát). Azóta sem értem, hogy mi visz rá valakit, hogy egy 200e forintért vásárolt telefont (van róla számla, készpénzzel volt kifizetve) két nap után 70e forint mínusszal adjon tovább. Ugyan csak 6/128-as, de ennyiért egy új telefont, hivatalos garival vétek lett volna kihagyni.21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz knox83 #13761 üzenetére
175e-től sajnos csak szürkeimportos van, bolti garival. Azzal kezdtem a keresést, hogy végighívtam az összeset, 195e alatt mindegyik olyan, amit a boltba kell visszavinni probléma esetén, a hazai Huawei szerviz nem javítja, mert más régióból származnak.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Dhampir #13764 üzenetére
Ma valóban van a MM-ban 190-ért, de tegnap még 250 volt náluk. Képben vagyok az árakkal, mert minden nap néztem az Árukeresőt, hátha valahol egy durva akcióban sikerül kifogni nagy kedvezménnyel (A múlt héten az Edigitalnál is 200e alatt volt kicsivel.)
(#13765) Ferenczi Áko: UPC (Vodafone).
A részleteket pontosan nem tudom, mert azt nem adta ki nekem az ügyfélszolgálat, de valami olyasmi, hogy a UPC ügyfelek az eltöltött évek után sávos kedvezménnyel vásárolhatnak független telefonokat, elkötelezettség nélkül.Mivel nem vagyok UPC ügyfél, így nem hallottam erről a lehetőségről soha, ezért a UPC és a Vodafone ügyfélszolgálaton is rákérdeztem, ahol elmondtam mi a félelmem, hogy esetleg valamilyen szerződési kötelezettség tartozik a készülékhez és előfordulhat-e, hogy a jövőben letiltják a telefont? A Voda ügyfélszolgálat lepasszolt, hogy menjek a UPC-hez, mert ugyan egy cég, de külön kezelik (még) a két szolgáltatói vonalat. A UPC ügyfélszolgálaton pedig megerősítették, hogy nem tartozik semmilyen kötelezettség a készülékhez, egy összegben ki lett fizetve, nincs letiltási kockázat. Mivel az eladó és az ügyfélszolgálatos története összecsengett, így végül leküzdöttem a gyanakvásom és megvettem a telefont. Az a probléma még bejöhet, hogy ha a jövőben úgy menne tönkre a telefon, hogy cserére kerülne sor, akkor csak az eladó tudja azt érvényesíttetni, mint a készülék eredeti vásárlója, de az eladóm nem az a típus volt (középkorú családapa), aki egy ilyen segítségtől elzárkózna, így ezt a rizikót bevállaltam.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Ferenczi Áko #13770 üzenetére
Megnyugtató az újabb megerősítés.
Olyan mesékkel akartak megvezetni az elmúlt napokban a keresgélés során (még itt a Hardveraprón is, bár frissen regisztrált a fórumtárs), hogy végül már ott is gyanakodtam, ahol feleslegesnek bizonyult.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Használ valaki Citrix Secure Hub / Secure Mail alkalmazásokat vállalati levelezések eléréséhez? Hiába raktam fel a Secure Mail-t, és konfiguráltam be, a levelek letöltése esetleges. Ha nyitva van a képernyő, akkor abban a pillanatban megjön az email, de zárt képernyőnél van, hogy egy óráig nem jön egy sem, majd felnyitva a képernyőt és az alkalmazásba belépve, rögtön behúzza az emaileket. Próbáltam a szinkronizációt auto és 5 perces módban is, egyik sem vezetett eredményre. Valamilyen energiagazdálkodási problémát gyanítok a jelenség mögött. Vagy a másik tippem, hogy ezek az alkalmazások a munka profilba kerültek a telepítésnél (máshova nem is tudom rakni, a Secure Hub eleve oda teszi), és esetleg az kavarhat be valamilyen módon, de egyelőre teljesen sötétben tapogatózva próbálok rájönni mi lehet a gond. Több éve használom ezeket az alkalmazásokat probléma nélkül, egyik korábbi telefonomon sem futottam ebbe bele. Illetve jelen pillanatban is működik rendesen azon a telefonon, amit lecseréltem a P30P-re, ez alapján nem gondolom, hogy az alkalmazással lenne gond.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
-
kirkri
addikt
Lehet jó áron kifogni.
Erre a készülékre még akkor kérdeztem rá, amikor 175k-ért árulta. Mondtam neki, hogy ennyiért nem fog elmenni, akkor sem, ha 256GB-os változat. Mivel kiderült, hogy szolgáltatós, én el is engedtem, de utólag láttam, hogy 130-ért adta el.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz kosmoo81 #14087 üzenetére
Nem gondolom, hogy erővel frissítenék egy másik operációs rendszerre az eladott telefonokat. Az hatalmas felháborodást váltana ki, mert sok országban eleve ferde szemmel néznek a Huawei termékekre, mi lenne, ha még a mobiljaik is egy saját operációs rendszerre lennének lecserélve, holott a vásárláskor azzal lettek eladva. (Itt nem a következő generációra gondolok, amelyek eleve nem Androiddal jöttel ki). Nálunk céges telefonként (amerikai multi) eleve nem támogatott az Androidon és az iOS-en kívül más.
Olyat el tudok képzelni. hogy választhat a felhasználó, hogy marad a meglévő rendszernél, de onnantól nincs több frissítés, vagy vált a Huawei saját operációs rendszerére, de rákényszerített váltást nem.[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz #07400704 #14131 üzenetére
Egyelőre nincs jele, hogy azokon a készülékeken, amelyeket a korlátozás előtt dobott piacra a Huawei bármilyen retorziót alkalmaznának. Szerintem ezt jogilag sem teheti meg a Google, mert a Huawei a gatyát is leperelné róluk. Nem véletlen az sem, hogy a New Edition verziókat is kiadhatta a Huawei, alaposan körbejárták, hogy az még nem számít új típusnak. Ha nem így lenne, akkor már az első napon levetették volna a polcokról a készülékeket jogvita miatt.Valószínűleg, ha a komponensek eltérése az adott modelltől egy meghatározott százalék alatt marad, akkor az még nem új típus, hanem csak egy upgrade. (Az elektronikai iparban sok hasonlóra van példa.)
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Speeedfire #14337 üzenetére
Ettől tartok én is, hogy egy idő után "kilötyögősödik" majd, így rendeltem egy CP61 töltőt, hogy ne koptassam feleslegesen az USB csatit. Ugyan nem tölt olyan gyorsan, mint vezetékkel, de ezzel együtt tudok élni.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz mirci18 #14349 üzenetére
Én jellemzően éjjel töltöm a telefont, akkor meg repülőgép módban van, így nem hív senki. De ha megérkezik, kipróbálom, hogy mennyire tartja stabilan a 4 "talp" a telefont. Én inkább a ventilátortól tartok, hogy mennyire zavaró egy éjszakai töltés során a hangja. Gondolkodtam rajta, hogy inkább a CP60-at veszem, abban ha jól tudom nincs ventilátor, de mindössze 9 dollár volt a különbség, így inkább a jövőre gondolva a nagyobb teljesítményűt vettem.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz vlesi69 #14391 üzenetére
Végül egy ilyet vettem. 15W-os, kábellel együtt 4.42 USD áron van most. (Mivel nekem volt Aliexpress kuponom, így csak 1.54 dollár lett a vége.) Utólag belegondolva nem biztos, hogy megérte megvenni a Huawei töltőt, de már mindegy.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz bagyulus #14910 üzenetére
Sajnos az még nem garantálja, hogy nem tiltja le a szolgáltató. Ha egy adott díjcsomaggal vette valaki, de nem fizeti a számlát, akkor ugyanúgy letiltja a Voda, hiába lett a készülék ára kifizetve. Anno, amikor pár hónapja keresgéltem telefont, erre külön felhívta a figyelmem a Voda ügyfélszolgálat.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Dino69 #16108 üzenetére
Nekem már tegnap este előjött, így én már akkor megcsináltam az FR-t.
Sajnos az FR után a szűz rendszerből eltűnt a Gpay lehetősége, nincs sem a Revolutnál, sem a telefon beállításai között a Fiókszolgáltatásoknál. Utóbbi helyről másnak is eltűnt a Gpay menü?21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
-
kirkri
addikt
válasz Macika66 #16122 üzenetére
Igazából nekem sem ártott, mert az EMUI11update nekem nem települt 100%-osan. De ezt a GPay dolgot nagyon sajnálom, más lehetőség nem lévén leszedtem az APK Mirorról, de kíváncsi leszek holnap, hogy megy-e ezzel a megoldással rendesen az NFC fizetés, mert eddig a Revolut appban ott volt az NFC jel GPay-be intergált kártya mellett, most pedig hiányzik.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Ma egy érdekes dologba futottam bele. Tegnap beüzemelték a telepítők a napelemrendszerem, egy Huawei inverterrel. A hivatalos monitorozó programja a Huawei inverternek a Google Playben azt írja a P30 Pro telefonomra, hogy ez az alkalmazás nem kompatibilis az ön készülékével, így nem tudom letölteni.
Azt gondolnám, hogy ha valamilyen telefonon nem várható inkompatibilitás, az biztosan egy Huawei készülék, szóval meglepődtem. (Ehhez képest a nejem Samsung telefonjára vígan telepíthető az app.)21 éve a Prohardveren! ™
Új hozzászólás Aktív témák
- MIUI / HyperOS topik
- EAFC 24
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- iPhone topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Elemlámpa, zseblámpa
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Projektor topic
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- További aktív témák...
- Apple iPhone 13 Pro Max 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone SE 2022 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Teljesen új Xiaomi 13T Pro 12/512GB DS (5G) Black eladó (bontatlan+garancia)
- FÜGGETLEN! Samsung Galaxy A52 128GB 4GB RAM SM-A525F / DS Black / 4G DualSIM /
- iPhone 15 / 0 perces / Black / 128 GB / Kártyafüggetlen / Számla + Garancia
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen