Új hozzászólás Aktív témák

  • shabbarulez

    őstag

    válasz luciferc #154 üzenetére

    Igen csak tudod a fogyasztó nem érti a technológiai különbségeket, amiket most kommentben hozzáírtam. Ő nem érti, ő csak felhasználó és ez így jól is van. Viszont épp ezért ő csak puszta számokat lát, azt hogy a 100-nál nagyobb a 480, és levonja a következtetést akkor az ADSL 5x jobb. Holott ez azért így nem igaz, de a fogyasztó hiányzó ismeretei mellett erre következtet, mert csak a száraz matematikai tényeket veszi figyelembe. Pedig hétköznapi használat mellett lehet semmi különbséget nem tapasztalna a két szolgáltatás között, ha ugyanannyiba kerülnek számára tök lényegtelen lenne melyik technolgóiával kapja a netet, számára érzésre nincs jelentős különbség. De a puszta számok szerint a többség az ADSL felé húzna és ez a kábeles cégek számára nem lenne előnyös.

    Az ADSL maximumnál viszont a száraz számadatokból nem derül ki az elérhetőségre vonatkozó százalék. De ha pl. az szerepelne kábelnetnél hogy maximálisan 10 Mbps tízből tíz előfizetőnél, ADSL-nél meg az hogy maximálisan 8 Mbps tízből kettő előfizetőnél, az meg már az ADSL szolgáltatók számára lenne negatív dolog és a kábelnetes választás felé billentené a mérleget. Mert ha garantált minimumot a kábelesek tuti az elérhetőség szélesebb körűségének kihangsúlyozásával szeretnék elérni, amit a reklámnak is tükröznie kellene. Úgy hogy amit minimumnál elveszítenek ADSL-lel szemben azt maximum értéknél ugyanúgy negatívan súlytsa ADSL ajánlatoknál. Hisz mindkét technológia abban érdekelt hogy a saját termékét előnyösebb helyzetben látassa. Na de erre az ADSL szolgáltatók megint visszaszúrnának azzal hogy na akkor nézzük az időbeliséget is, ott már a kábelnet nem olyan állandó teljesítményű hisz a technológia jobban terheltség érzékeny, csúcsidőben ez a maximum érték csökkenhet, míg ADSL technológia erre kevésbé hajlamos, erre tessék nekünk is behúzni egy jó pontot és a reklámba lássa is ezt a fogyasztó, na erre a kábelesek megint előjönnének valami mással, amire ADSL-esek dettó és így menne. A vége egy olyan nagy ismeretanyag lenne ami alapján szélessávú doktorikat lehetne a végén osztogatni.

    Azt látni kell hogy mindkét technológiának vanna erősségei és gyenge pontjai, ha az egyiknél kiemeled a gyengeségeket, a másik is azt fogja követelni hogy olyan attribútumokat is emeljenek ki ami az ő erőssége és a másik gyengesége, hasonló hangsúllyal kiemelve. És mivel üzletileg mindkét fél a saját portékákának jobbként való beállításában érdekelt ez elég bonyolult helyzetet eredményezhet, akkora infó tömeggel amiben a fogyasztó csak elvész és nem ért semmi. Mert neki nem az a célja hogy értse a technológiát, ő csak mezei felhasználó szeretne lenni.

Új hozzászólás Aktív témák