Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz dchard #50 üzenetére

    "hanem mert nincsen jelentkező sem ennyi pénzért a helyükre.": ebben nem vagyok teljesen biztos.
    amit én láttam az az volt, hogy a profok kiépítettek valamiféle bevételi forrás(oka)t, kézkezetmos haveri, korosztályi szinten (otka, pályázatok, stb) és abból építették a helyi szemétdombjukat, hogy ők diszponáltak a zseton fölött.

    az óraadói állások meg gyakran áldozatul estek a helyi belpolitikának... nem nyaltál, nem írtad meg a cikket helyette, nem kellesz.

    "eltöltött minimum 10 évet a legszebb éveiből ezzel, majd elmegy 190-ért tanítani.": ezt se így láttam... tanít hivatalosan 8-10 órát egy héten államilag, meg tanít mellé másik 8-10 órát zsíros fizetős helyeken. és akkor dönthet, hogy kutatni akar, akkor nem vállal plusz órát, keresni akar, akkor órát és/vagy projekteket vállal vagy mit akar. ismerek olyat, aki annyi cisco tanfolyamot tart az egyetemen plusz pénzért, hogy a rendes tanítása rovására megy. a másik meg szombatonként tart okj-s órát, a négy hétvégén megkeresi a nettója dupláját.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Pttypang

    veterán

    válasz lezso6 #9 üzenetére

    Nekem epp ez a problemam vele, hogy amig nem latom, mire lesz jo, egyszeruen nem tudom megtanulni, mert nem ertem meg. Onnantol, hogy "latom az alagut veget" mar megy a dolog.

    Everybody lies.

  • dchard

    veterán

    válasz bambano #51 üzenetére

    "amit én láttam az az volt, hogy a profok kiépítettek valamiféle bevételi forrás(oka)t"

    Ezeknek érdemben évekkel ezelőtt vége lett, annyira kevés ez volumenében is meg a vele járó pénzzel is, hogy erre már nem lehet egzisztenciát alapozni, nem beszélve arról, hogy egyre szigorúbbak a feltételek, amit a szaktudás hiánya miatt meg sem tudnak ugrani.

    "az óraadói állások meg gyakran áldozatul estek a helyi belpolitikának..."

    Ezt aláírom, de sokszor visszafoglalkoztatva is a vén fütykösök vannak óraadóiban, akiket a 65 év miatt elzavartak, és nincs a helyükre más. Még az óraadói "zsírosabb" (nyilván a versenyszférával még ezzel együtt sem köszönő viszonyban lévő) fizetésért sem.

    Dchard

    A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

  • azbest

    félisten

    válasz dchard #50 üzenetére

    190? hmm úgy emlékszem fizikus ismerős pár éve phd ösztöndíjként kapott 100eft körül, majd doktori címmel felajánlottak neki egy tanári állást 95eft-ért a karon. Csoda, ha képen röhögte őket?

    (#51) bambano: jól látod. Van ahol meg külföldi cégek megbízásából végeznek kutatást-fejlesztést és az a mellékes. Ott is igaz, hogy néha a tanítás rovására megy, mert nem jut idő mindenre, ha határidő van. De ez esetben legalább van valós szakmai ismerete és ipari tapasztalat. A beosztottak meg besorozva gyakorlatvezetőnek. Egyébként a diákok közül verbuvált gyakorlatvezető sokszor jobb órabért kap, mint a besorozott beosztott. A diákok inkább céghez mennek részidőbe, minthogy órát tartsanak.

    [ Szerkesztve ]

  • Bloksma

    aktív tag

    Informatikus phd hallgató vagyok, sok mindent tudnék mesélni... Nagy gondok vannak az egyetemi oktatással, de jó néhány hallgató hozzáállásával is.
    A lényeg, hogy eddig szerettem volna egyetemen tanítani, de bruttó 168 ezer nem túl kecsegtető fizetés. Cégnél már junior fejlesztőként is legalább másfélszeresét kapnám, a későbbiekről nem is beszélve.

  • joghurt

    addikt

    válasz dchard #53 üzenetére

    Igen, valóban vannak elfekvőbe való oktatók is a felsőoktatásban. (Én mondjuk főleg főiskolákon találkoztam ilyenekkel, akiknél pl. az adatbázis-kezelés még mindig dBase és Foxpro.)

    Ugyanakkor true story az egyik egyetemi oktatónkról:
    "A <számítástechnikai világcég> bizonyítványok közül a <rövidítés> Magyarországon többszáz embernek van meg. A <másik rövidítés> már csupán 3-4-nek. Létezik még egy ennél is magasabb fokozat, amivel Magyarországon már csak egy ember rendelkezik. Ez vagyok én."

    [ Szerkesztve ]

    A tej élet, erő, egészség.

  • Penguin95

    senior tag

    A gyalázatos szerintem igencsak enyhe szó arra, ami ma történik mint oktatás.

    Néha olyan szinten felesleges a tananyag, hogy még az sem tanulja meg, akinek van erre kapacitása. Például ott a jó öreg Pascal. A mai napig nem sikerült rájönnöm, hogy nekem erre mi szükségem lesz mint rendszergazda, vagy rosszabb esetben mint bolti eladó. Még ha valami használhatóbb nyelv lenne, arra azt lehetne mondani, hogy adnak egy alapot, hátha ezzel szeretne foglalkozni a diák. Szerencsére mivel nincs köztünk ilyen elborult elme, félévkor a tanár is belátta, hogy ezzel csak hátráltat minket, és áttértünk a dupla annyi infó gyakra. Ott is van pár misét érő rész, de az még úgy ahogy elmegy. Az elmélet viszont megint katasztrófa. Mire jó az nekem, hogy tudom Neumann élettörténetét (nem a munkásságát), a kutyája nevét, és az Intel 4004 tranzisztorainak számát? De ami még ennél is nagyobb őrültség, az a "Digitális áramkörök". Mi közöm van nekem a JK tárolóhoz, az N csatornás tranzisztor felépítéséhez, a Veitch-diagramhoz, vagy az igazságtáblához? Az egész évfolyamból egyetlen egy ember fog még ezekkel találkozni, mert mechatronikai mérnöknek megy tovább.

  • ALBY

    senior tag

    Arra figyeljünk már adott témáknál, hogy
    mikor beszélünk informatikus képzésről, és mikor informatikai képzésről! (úgy általában)

    Informatkusnak kell a matek is, meg a fizika. A munkahelyen meg meg kell mutatni ott mi kell csinálni, mi az adottt környezet, ez nem lópatkolás hogy megtanulja az ember a kovácssuliban aztán bárhol ugyan úgy emg bír onnantól patkolni egy lovat.
    Nem kell minden egyes tízévesnek sem programozást tanítani, felesleges. De lehetőség kell annak aki érdeklődik és akiből kinézik. Nem kell egy kalap alatt kezelni mindenkit had menjen más felé ha akar.

    Leendő fodrász Julikának nem kell Maxwell egyenleteket megértenie,
    ám nem ártana mindenkinek eljuni oda hogy képes legyen egy Total Commandert használni az alapvető dolgokra és képes legyen neten egy átutalást végrehajtani. Én nem nyírok hajat, jobb így a világnak.
    A Google-re ne mondja hogy böngésző, a böngészőre ne mondja hogy a zinternet stb.
    És ne paskolja meg a monitor oldalát ha akadozik a számítógépe :DD

    A világ már akkor jobb lenne ha egy érettségizett embertől elvárható lenne annyi logika hogy felfogja hogy ha
    A ==> B , attól még B==>A nem lesz igaz... .
    Vagy ha két igaznak tűnő mondat közé "mert"-et teszünk attól még az nem lesz egy magyarázat.
    (lenne egyből egy csomó munkanélküli politikus is :DDD )

    A cikk meg a szokásos gumiduma szagú, nem nehéz ilyenenket kijelenteni a szomorú valóságban.

    A lónak is két oldala van mégsem hanglemez...

  • válasz ALBY #58 üzenetére

    Kell a matek meg a fizika? :F Mondjuk nem baj, ha megtanítják, csak ne menjen más rovására, és mutassák be, hogy hol kapcsolódik az informatikához. De ha egy friss diplomás MSC-s nem képes egy palindrom-vizsgáló algoritmust önállóan megírni 10 perc alatt (true story), akkor ott komoly gondok vannak. Szerintem ez nem nagy elvárás, hogy képes legyen valaki algoritmizálni. Futárcégnél se úgy megy a felvételi, hogy ők majd megtanítanak vezetni. :D

    Itthonról egyébként azért is lépnek le az informatikusok, mert megcsinálsz valamit, aztán csesznek kifizetni, mert hogy ők nem erre gondoltak. Vagy szimplán "elfelejtik", lásd építőipar. Legalábbis több ismerősöm is így van ezzel. Magyar ügyfélnek nem dolgoznak, mert megbízhatatlanok és szarrágók.

    [ Szerkesztve ]

    A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

  • =Mentor=

    őstag

    Nincs meglepetés a jelenlegi kormány szétver/szétvert mindent ami még legalább működött ebben az országban, legfőképpen igaz ez az oktatási rendszerre.... :W

  • Hadeska22

    aktív tag

    Hiány van..na ja... Aki kicsit is tehetséges(ebb) az elmegy inkább külföldre, mivel a sokszorosát kapja meg annak amit itthon valaha is kaphatna. Illetve a fejlődés lehetősége is adott, ami itthon sokszor nem opció.

    A középiskolákban jóformán normális informatika oktatás sincs, nem ám programozás.Egyetemen meg hát.. ezt inkább nem kommentálnám :P

    Habár lehetőségem lenne/lesz itt maradni az országban, mivel abban a pozícióban vagyok, hogy dönthetek melyik céghez megyek, még is inkább a külföldi MSc-t választom és mellette a munkát. Elég szégyenteljes fizetések vannak országszerte mindenhol. Ahhoz, meg, hogy az ember magyar bérekhez képest nagyon jól keressen programozó létére vagy szimplán szerencsésnek kell lennie (jókor lenni jó helyen, stb), vagy nagyon sokat tudni (bár mivel kicsiny országunkban még mai napig valamiért az ismerősömnek az ismerősének a kismacskáját tegyük a feladat elvégzésére/adott pozícióba, hiába nem tud semmit/sokat/annyit mint a másik - működik, így sanszos, hogy az előbbi opció él (mondjuk az igazsághoz hozzátartozik, hogy az informatika területén ez kezd eltűnni,de attól még jelen van)

    Amíg vidéken egy "programozói" állással nettó 110-120-t keresel, emellett persze tudj programozni legalább 6 nyelven,érts a Photoshop-hoz,a webprogramozás is az alap képességekhez tartozik, tudj Maya-t használni profi szinten,rendelkezz legalább**(ha nem több) 5 éves munkatapasztalattal, persze, ha kell akkor rittyents már össze egy házat autoCAD-be,de ne felejtsd el, hogy legyen 2 közép/felsőfokú nyelvvizsgád,végezetül pedig heti 45/50 órát dolgozz- addig szerintem nincs miről beszélni.

    Külföldön fogom végezni a szakmai gyakorlatom, ami természetesen egy rakás olyan dolgot von maga után, ami megkönnyíti majd a későbbiekben az elhelyezkedésem. Természetesen nem hullott az ölembe a lehetőség. A cég a programozói tudást, IELTS 8.0/8.5 /CAE C1-C2-t is megköveteli.Ellenben eszemben sincs visszajönni ebbe az országba.

    btw , elhangzott a szakmai gyakorlat.
    Habár Pesten pl. ELTE/BME párosok rendesen kezelik a kötelező nyári szakmai gyakorlatot (pl. van kapcsolatuk a cégekkel), addig pl. Pécsen, az egyetemek nagy része nem segít szakmai gyakorlati helyet találni. Ha meg a delikvens véletlenül talál is valamit (mert mindenki maga intézi of crs), akkor esetek 90%-ban fénymásolás és kávéfőzés lesz a dolga. Remek, mert legalább elvégzi, és letudja, ellenben effektív tudást nem szerez.Vagyis ez inkább viszonyítás kérdése, tudást szerez, mert biztosan remekül fogja megfőzni a napi kávéját, ellenben a szakmájához semennyire nem kapcsolódik. Nem tudom, hogy ez más városokban is így van-e, bár gondolom annyira nincsen nagy differencia a 'Zegyetemek hozzáállása között.

    Más:
    Duális képzés. Na igen. Főleg, hogy csak azok tudnak rá jelentkezni, akik éppen abban az évben felvételiznek.Szóval aki előbb kezdett, az vagy újrafelvételizik vagy megszívta, mert Ő nem jelentkezhet már rá/át (pedig igény az lenne rá).

    ps: Elnézést a hosszú hozzászólásért.

    [ Szerkesztve ]

    B.C Rich...Jackson...Ibanez(?)

  • bambano

    titán

    válasz lezso6 #59 üzenetére

    ha szerinted a magyar ügyfél szemét, a külföldi meg nem, akkor olvasgasd ezt.

    a többieknek: kapitalizmus van, ami arról szól, hogy a munkaadó kizsákmányol, a dolgozó meg, ha elég jó, odébbáll, ha meg nem, akkor tűri.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Snoop-y

    veterán

    válasz bambano #3 üzenetére

    Nem azt mondom hogy minden halalra customizalt rendszert tanitsanak egyetemen de azert azt pl kicsit gaznak tartom ha kiesik valaki kozgazdasagtan szakrol akkor lehet vele kezdeni kb nullarol a cegnel mert csak az akasztofat tudja rajzolgatni ( mert az kellett a vizsgahoz ) de nem latja at hogyan is mukodik egy alap credit/debit muvelet a gyakorlatban pl SAP vagy mondjuk Oracle alapu vallalatiranyitasi rendszerben.

    New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

  • bambano

    titán

    válasz Snoop-y #63 üzenetére

    vállalatirányítási rendszer: legalább hármat ismerek, de biztos van több. melyiket tanítsák? Ha neked megtanították az ms dynamics-ot, de ahova kerülsz, sap van, akkor kenheted a hajadra a specifikus tudásod.

    ha neked megtanították az ms sql-t, de ahova kerülsz, lamp van, kenheted a hajadra a specifikus tudásodat.

    ezt nem hajlandók a munkaadók megérteni. meg úgy látom, a fórumtársak sem.

    meg megy itt a sírás-rívás, hogy milyen programnyelvet tanítanak, tanítsanak. jó programozó egy programnyelvet egy hétvégén megtanul szórakozásból, feltéve, hogy az alapokat rendbe tették a fejében.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Snoop-y

    veterán

    válasz bambano #64 üzenetére

    Nem azt mondom hogy SAP/Oracle gurukent keruljon ki az iskolabol de talan az nekik sem lenne hatrany ha be tudna irni azt hogy en mar lattam olyat meg az is lehet hogy ezzel novekedne az eselye amikor egy enterprise ceghez jelentkezik ( mindenki oda akar de a kockasfuzeten balanszirozas mar kiment a divatbol ezt is meg kene erteni )

    Cegeknel is jogos elvaras szerintem hogy ne nullarol kelljen tanitani valakit meg akkor sem ha prejunior analyst accountant segednek jelentkezik is az illeto.

    Meg nem lopornot kene nezni a koliban hanem keresni nyaron cegeket ahol lehet gyakornokkent dolgozni/ismerkedni a rendszerekkel es nem azert sirni kapasbol hogy hat arra alig fizetnek. Majd fizetnek ha erteket allit elo...

    New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

  • zoli62

    addikt

    Maga az oktatás is bajban van, az informatikai képzés miért lenne kivétel? A különböző felmérések szerint reál területen a tudásszint folyamatosan csökken.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz bambano #64 üzenetére

    "melyiket tanítsák? "

    Valamelyik elterjedtet. Onnantól meg szimpla matek, ha van 3 nagy elterjedt, akkor kijöve az iskolából van 33% esélyed hogy egyből jó helyre kerülsz, és 66% hogy a másik kettőhöz, ahol igen nagy valószinüséggel hasonló fogalmakkal és dolgokkal operálnak, tehát szintén könnyen bele fogsz rázódni.
    Ráadásul egy valós rendszeren keresztül sokkal könyebb bemutatni és megértetni a diákokkal a fogalmakat és a folyamatokat.

    Ezzel szemben magyar valóság az hogy semmilyet sem tanitanak, tehát kijövő az iskolapadból egészen pontosan 0% esélyed lesz hogy olyan helyre kerülj ahol az első fél évben bármi értelmeset is tudnál önállóan csinálni... A megtanított elmélet meg valami olyasmi ami már 30 éve is elavult volt. Emlékszem 10 éve a főiskolán a '80-as évek modemjeinek müködését tanultuk és ez volt a csúcs ameddig eljutottunk a tananyagban...

    Akkor melyik is a jobb?

    Vagy ehhez hasonlóan programozás:
    annak az esélye hogy pascal-ban kell programoznod a valós életben 0%. Akkor már nem jobb lenne pl. pythonban programozni és abban megtanulni a programozási alapelveket? Merthogy annak lényegesen nagyobb az esélye hogy egy munkahelyeden hozzá kell szagolnod valami pythonhoz mint hogy pascalhoz...

    "jó programozó egy programnyelvet egy hétvégén megtanul szórakozásból, feltéve, hogy az alapokat rendbe tették a fejében."

    Látszik hogy soha életedben nem programoztál, de akkor meg nem kéne itt észt osztanod... Kb. akkora bullshit minthogy egy autószerelő egy hétvége alatt megtanul utasszállító repülőt szerelni ha jók az alapok a fejében... Majd megnézném ha egy olyan repülőn kéne aztán utaznod...

  • bambano

    titán

    válasz #82729984 #67 üzenetére

    úgy látom, sem a matek, sem a találgatás nem megy neked. szerintem ezentúl mellőzd.

    "Onnantól meg szimpla matek, ha van 3 nagy elterjedt, akkor kijöve az iskolából van 33% esélyed hogy egyből jó helyre kerülsz, és 66% hogy a másik kettőhöz,": ezen még dolgozz.

    "annak az esélye hogy pascal-ban kell programoznod a valós életben 0%. Akkor már nem jobb lenne pl. pythonban programozni és abban megtanulni a programozási alapelveket? ": nem teljesen mindegy, hogy milyen eszközt használnak a programozási elvek szemléltetésére? ha egy programozónak van absztrakciós képessége, akkor mindegy neki, min tanul. csak nem szabad összekeverni azt, hogy a programozási nyelv adott esetben cél vagy eszköz.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • MCGaiwer

    addikt

    válasz =Mentor= #60 üzenetére

    te nagyon okos, mennyi idő is egy egyetemi képzés? minimum 3 év. tehát eddig max egy garnitúra jött ki a "szétvert" felsőoktatásból... a baj meg nem csak velük van.

    Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó

  • Snoop-y

    veterán

    válasz #82729984 #67 üzenetére

    "Ráadásul egy valós rendszeren keresztül sokkal könyebb bemutatni és megértetni a diákokkal a fogalmakat és a folyamatokat."
    :R

    [ Szerkesztve ]

    New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

  • #82729984

    törölt tag

    válasz bambano #68 üzenetére

    Jó példa vagy a funkcionális analfabétára :) Mondjuk ennek már számos bizonyságát tetted eme fórumon.

    Továbbra is csak annyit tudnék mondani hogy aki képes leírni ekkora baromságot:
    "jó programozó egy programnyelvet egy hétvégén megtanul szórakozásból, feltéve, hogy az alapokat rendbe tették a fejében."

    annak az informatika közelébe se kéne menni. Jobb humorista évekig dolgozni ekkora poénon, neked ez napi szinten megy :D

  • bambano

    titán

    válasz #82729984 #71 üzenetére

    oké, kifejtem:
    ha van három nagy elterjedt, akkor egyrészt nem biztos, hogy egyformán elterjedtek, tehát az 1/3-od már ezen is borul, másrészt nem derül ki, hogy hány kicsi van és azoknak mennyi a piaci részesedése. tehát ha a három nagyobb elterjedted mondjuk 18, 20 és 22 %-os piaci részesedésű, meg van mellé 20 darab 2%-os kisebb, akkor egyáltalán nem igaz, hogyha kijössz a suliból, 33% lesz a találati arány. következésképp semmi bizonyítéka nincs annak, hogy lényegesen előrébb lennél, ha egy nagyot oktatnál.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Snoop-y

    veterán

    válasz bambano #72 üzenetére

    Az akasztofa elmeletet kockas papiron tanulok viszont 0 tapasztalattal fognak rendelkezni barmilyen rendszeren is kell majd dolgozniuk es kb a hajukra kenhetik a tartozik/kovetel dolgokat kb olyan szinten vannak hatranyban mintha egy egyszeri komuvest aki faszan tud alapot rakni egy kertes haznak, kivittel volna a Burj Al Arab epitesehez hogy akkor legyszi kezdjel neki o meg nezne pislogva hogy dehat hogyan.

    [ Szerkesztve ]

    New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

  • #82729984

    törölt tag

    válasz bambano #72 üzenetére

    Teljesen mindegy hány kicsi van és milyen arányban, bármilyen ma használt elterjedt rendszer ismerete fényévnyi előnyt ad a nullához képest.

    Nem mellesleg ahogy már irtam, az elméletet is sokkal könnyebb bemutatni egy valós rendszeren.

    Hogy egy példát mondjak, amit te állítasz az valami olyasmi hogy ne tanitsunk autóvezetés gyakorlatot csak elméletet, vagy ha mégis azt lovaskocsin.

    Én meg azt mondom hogy még azzal is többre van az ember ha tanult gyakorlatban autót vezetni, mert lehet hogy nem fog tudni egyből kamiont vezetni de nagyságrendekkel előrébb van ahhoz képest aki most először lát autót belülről... Ne adj isten a gyeplőt keresi kormány helyett...

  • MCGaiwer

    addikt

    válasz #82729984 #75 üzenetére

    ki a tököm és milyen rendszeren tanította azokat, akik ezeket a rendszereket készítették? Az oktatásnak nem rendszer felhasználókat kell képeznie hanem megfelelően gondolkodó embereket.

    Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó

  • Snoop-y

    veterán

    válasz MCGaiwer #76 üzenetére

    Igen de a modern metodus megertesehez jol jonne egy olyan rendszeren tanulni ( legyen az SAP vagy akar egy freekutya ERP nekem kurva mindegy ) ami altal megerted hogy hogyan mukodik/mukodhet egy vallalat iranyitasi rendszer. Ugyanezt lehet alkalmazni mas szakagakra is.
    Amugy meg miert baj az ha egy iskola elkotelezi magat akar egy nagyobb ceg mellett? A tanulok imaba fogjak foglalni a nevet aki egyszer elkezdi.
    Felreertes ne essek nem szakbarbarokat szeretnek latni hanem csak egy kis eselyt hogy a tanulok koszonoviszonyba keruljenek a rideg valosaggal es megertsek az alapokat egy valos dolgon tanulva es kepezve magukat.

    Es az korantsem jo hozzaallas amikor ilyenek felmerulnek hogy azt mondjuk nem lehet ezert meg azert meg mi legyen. Nem okokat kell keresni miert nem lehet megcsinalni hanem megoldast a problemara.
    Ha mindenhol ugy gondolkodnanak ahogyan egyesek a magyar oktatasban meg mindig a lovakat hajtanank fel ala egy puszta kozepen...

    New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

  • MCGaiwer

    addikt

    válasz Snoop-y #77 üzenetére

    elkötelezheti az iskola magát, csak ne állami pénzen. Ha a cégeknek nem kívánatos maguk betanítani az alkalmazottakat, akkor fizessék meg azt, aki megcsinálja helyettük.

    Másrészt akinek ilyen mankó kell, hogy megértse, az nem biztos, hogy erre a pályára való. Különös tévhit, hogy az egyetem mindenkinek jár, pedig inkább kiváltságnak kellene lennie, és nem tovább rombolni olyan szintre, hogy a hülye is megértse. kell a szelekció, és a nehéz képzés pont jó arra.

    Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó

  • joghurt

    addikt

    válasz Snoop-y #77 üzenetére

    Egyrészt ott van a MCGaiwer által említett kérdés, hogy közpénzen miért egy konkrét terméket oktatnak. (Vö. a közoktatásból csak Microsoft Office ismerettel kerülnek ki általános szövegszerkesztési és táblázatkezelési tudás helyett.)

    Másrészt még nagyobb a probléma, amikor az a konkrét termék vagy technológia nincsen az adott terület piacvezető, vagy más szempontból meghatározó dolgai között. Vagy mert őskövület (dBase, Foxpro), vagy mert elvesztett egy háborút (SilverLight, C#).

    A tej élet, erő, egészség.

  • Snoop-y

    veterán

    válasz MCGaiwer #78 üzenetére

    Mire tanitsam? A szakmajara? Tehat ha titkarnot veszek fel akkor nekem kell megtanitanom gepelni meg szervezkedni? Nem azzal van a gond hogy nem latott meg ERP6-os login ablakot hanem az hogy kb ugy kell veluk kezdeni mintha most jottek volna az erettsegirol. Mi a fraszt tanulnak akkor 5 evig? Mert gondolkodni se nagyon tanitjak meg oket. ( tisztelet a kivetelnek )

    New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

  • Snoop-y

    veterán

    válasz joghurt #79 üzenetére

    Tolem gyakorolhat free szoftveren is csak legyen elkepzelese hogy mi hogyan mukodik. En ezt hianyolom.
    Ha free szoftveren megerti hogyan mukodik egy vallalat akkor nekem csak a kulonbsegeket kell elmagyaraznom.

    New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

  • bambano

    titán

    válasz #82729984 #75 üzenetére

    az autóvezetés nagyon jó példa, egy gond van vele, engem igazol, nem téged.
    autóvezetés tanfolyamon sem tanítanak egy konkrét típust, hanem autót vezetni tanítanak. ha úgy tetszik, egy idealizált autón tanítják az elméletet. gyakorlaton meg amit sorsolt a sors, abba ülsz bele.

    lapozz vissza, ott van az én példám: a webes felületű linksys utód switcheknél semmire nem mész a cli ios ismereteddel és fordítva. csak azt tudod hasznosítani, amit általános tudásként megtanultál.

    (#77) Snoop-y: "Amugy meg miert baj az ha egy iskola elkotelezi magat akar egy nagyobb ceg mellett? ": mert az iskola nem egy adott cég adott pillanatban elérhető szoftververzióját oktatja, hanem az életre készít fel. autós példával élve nem az 1.8-as benzines opel vectra vezetését oktatják, hanem azt tanítják meg, hogy bármilyen, a jogsid kategóriájának megfelelő autót kapsz, tudj vele közlekedni.

    a programozást is így kellene tanulni/tanítani, hogy adott feladatot el tudd készíteni függetlenül attól, hogy melyik programnyelv kézikönyve esett le a polcról. és lehet is így tanítani, rendes egyetemen legalábbis megoldották anno.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Meridian

    senior tag

    válasz bambano #64 üzenetére

    "ha neked megtanították az ms sql-t, de ahova kerülsz, lamp van, kenheted a hajadra a specifikus tudásodat.

    ezt nem hajlandók a munkaadók megérteni. meg úgy látom, a fórumtársak sem"

    Erről jut eszembe, pályáztam egy állásra, nem jött össze, de a fejvadászcég felhívott, hogy ugyan nem engem választottak, de volna egy másik állás, elmennék-e oda. Kértem infokat, és egy olyan álláshírdetést kaptam tőlük, amit magam is láttam már a hírdetésekben, de abszolút nem tartottam magam alkalmasnak arra, nem is jelentkeztem. Mondtam ezt a közvetítőnek is, hogy de hát. Na, de azért csak menjek el, kérték ők. OK, végülis veszíteni nem vesztek semmit sem, csak időt... de inkább békesség legyen, mintsem feketelistára tegyen az állásközvetítő - gondolva itt a jövő lehetőségeire is.

    Na, elmentem, mondták nekem, hogy nekik AS400-as és mély SQL szerver üzemeltetői hozzáértés kell - pont ezek miatt nem jelentkeztem erre. Mondom tudom, és azt is jeleztem a közvetítőnek ilyen nekem nincs. Más van, de ez nincs. A beszélgetés során kiderült, hogy amihez én értek, az a munkakör már be van töltve, ami meg most üresedett, az azért üresedett meg, mert volt egy jó specialistájuk (aki egyébként ott tanult bele ebbe a részbe), de elhúzott valahova, talán Dániába. Tippre: nem kicsit fizettek többet neki arrafele... mondtam nekik, ha az megfelel, hogy adnak fél évet és amit lehet megtanulok, vagy akár a másik kolléga, aki részben ezen a területen már benne van (kényszerűségből, mert ugye elment az aki ezt csinálta náluk), az kitanulja ezt, én meg az ő munkakörébe állok be, nekem az is megfelelne. Persze nem volt jó. Viszont kb. még fél évig láttam a hirdetésüket újra és újra felbukkani. Mindig felismertem, holott általában sosincs a cég megnevezve, na de a hírdetés szövegében a kért tudások paraméterei mindig ugyanazok voltak ;) Végül nem tudom mi lett a helyzet, biztos találtak valakit, gondolom, mindig emeltek egy kicsit a fizetési szinten... :)

    [ Szerkesztve ]

  • Meridian

    senior tag

    válasz bambano #64 üzenetére

    "...megy itt a sírás-rívás, hogy milyen programnyelvet tanítanak, tanítsanak. jó programozó egy programnyelvet egy hétvégén megtanul szórakozásból, feltéve, hogy az alapokat rendbe tették a fejében."

    Gondolom ez inkább költői túlzás akarna lenni, mert senki nem úgy megy a suliba _tanulni_, hogy már jó programozó, tehát legalább 2-3 nyelvet meg kell tanulnia, mondjuk alapozásul.

    Ha csak az alapokat tennék rendbe a fejekbe, attól még senki az égvilágon nem tudna egy hét alatt megtanulni akármelyik komolyabb nyelvet, a mostani nyelvek annál sokkal összetetebbek, igaz azért ilyen összetettek, hogy végeredményben könnyebb legyen használni őket, mint pl az ASM-et, ugye ;)

  • Meridian

    senior tag

    válasz #82729984 #75 üzenetére

    "Hogy egy példát mondjak, amit te állítasz az valami olyasmi hogy ne tanitsunk autóvezetés gyakorlatot csak elméletet, vagy ha mégis azt lovaskocsin."

    Igazából ez a példa úgy lenne érthetőbb, ha a KRESZről van szó.

    A KRESZ tisztán elméleti dolog - elméletben 100%-ig meg lehet tanulni -, de mégis a gyakorlatban használni is kell. Na most, ha ezt akár személyautón, vagy akár lovaskocsin vagy akár traktoron alkalmazod a gyakorlatban szinte tök mindegy. Csak annyi a különbség, hogy az autónál induláskor beindítod a motor és sebességbe teszed, majd gázt adsz (nagyvonalakban, ne hasogassuk a szőrszálat is ;P) elindulsz. A lovaskocsinál meg a gyeplőt fogod, majd hangos "Gyia, gyia!" noszogatással, esetleg ostorpattintással indulásra bírod a vontatást végző lovakat. Kereszteződésben, elsőbbségadásnál ugyanúgy kell tenni mind két esetben, megállsz, körbenézel, csekkolod, hogy szabad az út, aztán mész tovább.

    Szóval csak a kezelőszervekben van különbség, meg teljesítményben, de az elv a KRESZ betartására ugyanaz. Vagy nem? ;)

    Na hasonló lehet a felrosolt 3 nagy ismert rendszer esetében is. Az elv ugyanaz, a megvalósítás és ezzel járó körítések mások, aki már tudja az egyiket jól, annak már sokkal könnyebb a másikra átállnia, mint aki egyiket sem ismeri - csak az elméletet.

    Vagy hogy élő példát mondjak - ugyan kicsit más területről. Nekünk volt kötelező trakorvezetés a technikumban (erdészeti, mielőtt élcelődnétek - mekkora paraszt vagy te?). Én előtte már tanultam személygépkocsit vezetni, és már sikeresen vizsgáztam is, így pofonegyeszerű volt traktoroznom is, pedig 2 nehézpótkocsit is utánam akasztottak "vonatozni" ;) . Ezzel szemben, aki még nem esett át a szgkv-i vizsgán, és a traktorral kezdte, na ott a tanár - aki hajlamos volt erre - a haját kitépte miközben ordított is... :D

    Ugyanakkor az első alkalommal a Skoda120L(?)-es oktatójárművel első nekifutásra - szép lassan ugyan - eltoltam a parkolót szimbolizáló műanyagpóznát, mert nem mertem nagyon nekifeszülni a kormánykeréknek, nehogy "kárt" tegyek benne... az oktató bár egy csendes ember lévén, mégis elég hangosan kérdezte, mégis mi a jófenét csinálok? :D :D

    [ Szerkesztve ]

  • Meridian

    senior tag

    válasz joghurt #79 üzenetére

    "Egyrészt ott van a MCGaiwer által említett kérdés, hogy közpénzen miért egy konkrét terméket oktatnak"

    Ha azzal könnyebb állást találnia, akkor miért ne? Úgy tudom, mindig jelen van az a probléma, hogy sok friss diplomás nem talál állást...

  • bambano

    titán

    válasz Meridian #85 üzenetére

    értelmezd már nekem a sperrdiffit légyszi 4 lovas hintón :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Meridian

    senior tag

    válasz bambano #82 üzenetére

    "lapozz vissza, ott van az én példám: a webes felületű linksys utód switcheknél semmire nem mész a cli ios ismereteddel és fordítva."

    Ahová ezt írtad, azt elfelejtetem megválaszolni, mindkettőt tanítja a CISCO a netakadémián. A linksys-nél csak a webes felületet, mert asszem nem nagyon van neki parancsoros elérhetősége, de a nagyobb eszközöknél is be van mutatva a webes felület, viszont itt hangsúlyozva van az, hogy ezen a felületen a lehetőségek korlátozottak, ha teljes kihasználáshoz parancssoros mód kell, és azt részletezik is. A webes felület csak be van mutatva, mint "feature"... ;) sőt az is mutatva van, hogy parancsorból változtatva mi az, ami a webes felületen is megjelenik abból.

  • bambano

    titán

    válasz Meridian #84 üzenetére

    "Gondolom ez inkább költői túlzás akarna lenni": költői túlzás az lett volna, ha azt mondom, hogy pl. a java ecosystem egy hétvége. vagy másik példa: gyalog c# azért nem olyan nagy durranás, asp.net-el együtt sok.

    (#88) Meridian: "A linksys-nél csak a webes felületet, mert asszem nem nagyon van neki parancsoros elérhetősége, de a nagyobb eszközöknél is be van mutatva a webes felület,": de a két eszköznek az alaplogikája is teljesen más. nem arról van szó, hogy a cli-hez implementáltak egy webes interfészt, hanem arról, hogy az egyik egy hétköznapi személyautó, a másik meg egy lánctalpas exkavátor.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Meridian

    senior tag

    válasz bambano #87 üzenetére

    Amennyiben megmutatod, hogyan kell driftelni azon a hintón, értelmezem neked, úgy jó lesz? ;)

    De tudod, mit? Amelyik ló nem akar húzni, annak a nyaka közé csördítek. :) ;)

  • Meridian

    senior tag

    válasz bambano #89 üzenetére

    OK, de amikor egy interfésznek IP alapú hálózati címet állítasz be, akkor az alhálózati maszk meghatározásához ugyanazt kell tudnod minkét esetben.

  • joghurt

    addikt

    válasz Meridian #86 üzenetére

    Mert ha a konkrét MS Office 20xx verzió ismerete helyett általános szövegszerkesztési ismeretei lennének, azzal még könnyebb lenne állást találnia. És a cégeknek/közintézményeknek sem kellene kemény pénzeket kicsengetni átképzésre, amikor átállnak pl. MS Office 2003-ról 2007-re, Gizike pedig semmit sem talál az új verzióban, mert nem pont ott van, vagy nem pont ugyanúgy néz ki az ikonja, mint abban, amit ő megtanult. Szerintem ez nagyobb váltás volt, mint amekkora különbség a LibOo és az MSO között van.

    Simán lehet amúgy, hogy egy másik konkrét termékkel ugyanúgy könnyebb lenne állást találnia a végzősnek, vagy még nagyobb lenne rá az igény. Mondjuk építészeknél megy a főiskolai Autocad-oktatás, miközben az irodák jobban szeretik az Archicadet. Csak hát az Autodesk nagyobb cég, mint a Graphisoft (Nemetschek), így több pénzt tud betolni az oktatási intézmények befolyásolásába, lényegében a majdani piacszerzésbe.

    A tej élet, erő, egészség.

  • Neck

    veterán

    válasz bambano #82 üzenetére

    Kiváló példa az autóvezetős. Sőt, legyen taxis!
    A probléma az, hogy (a mi egyetemünket tekintve példának), hogy aki az oktatásból kikerül:

    - Csak lovaskocsit, Ford T-modellt, és balkormányos londoni taxit tanult meg vezetni
    - Nem tudja, mi az az indexelés
    - Csak 3 sebességi fokozatot ismer
    - Nem tudja, mi az a pénz, és hogy hogyan kell visszaadni
    - Csak egy nyelven beszél, a saját anyanyelvén

    Sajnos, amikor beállítják a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre taxizni egy új Audi A4-es taxival, akkor meg néz, mint hal a szatyorban.

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Béééla

    őstag

    Gratula, hogy felfedezték: a dilettáns maradék tanítja a versenyképtelen és kvázi értelmetlen Wördexcelpowerpoint-szentháromságot informatika gyanánt.
    Ez is valami.
    A sok megélhetési háborgónak: igen, a többség. Nem mind. A kivételnek tisztelet a munkájukért.

    Bélabá

  • izee

    senior tag

    válasz bambano #64 üzenetére

    Na-na! 3-4 hét alatt :DDD

    Identicalness is the tendency to propagate to collaborate and to interact only with people who are very very very very very much like you. Epitome of this is the selfie. https://www.youtube.com/watch?v=dmXcjvL9VSc&t=39m45s

  • bambano

    titán

    válasz izee #95 üzenetére

    egy vizsgámra se volt 3-4 hetem... :)

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • izee

    senior tag

    válasz bambano #96 üzenetére

    Ha nem nagyon muszáj, nem nevezem tudásnak azt, amiből 1 hónappal később nem tudok levizsgázni. Egy hétvége alatt szerzett gyakorlat/tudás fanatizmus nélkül nem ér semmit.

    Fanatikusokkal - jó értelemben - egyébként lehet villogni, támogatni. Az a hiba, ha egy tanár csak velük foglalkozik, mert az olyan mint egy zenekar, ami színpadra termett, de csak maga szórakozására játszik.
    Nem kell csodálkozni, ha olimpiai szintű, de itthon csak második legjobb, a nevezésről lemaradt sportoló inkább átigazol külföldre, csak hogy megbecsüljék. Itthon úgy veszem észre, a legjobbakat kiemeljük, a további ígéreteket(!) elhanyagoljuk. Sportban is és tanulmányokban is. By the way: Ez öreg hiba.

    Identicalness is the tendency to propagate to collaborate and to interact only with people who are very very very very very much like you. Epitome of this is the selfie. https://www.youtube.com/watch?v=dmXcjvL9VSc&t=39m45s

Új hozzászólás Aktív témák