Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
válasz radi8tor #1900 üzenetére
Tegnap 15h-kor az M7 bevezeton egyetlen egy fenytablan volt kiirva, hogy ez a szakasz jan1-tol fizetos. Jo, errol me'g lehet tudni (marmint hogy fizetos lett, de a hatarokat akkor sem), de ki tudja, hogy a napokban amerre jarsz, hany helyen nem lesz me'g kitablazva, kozben meg mar fotozgatnak...
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
Tájékozódni kell utazás előtt. Azért van most ilyen türelmi időszak, mert nem várható el mindenkitől, hogy ismerje az új szabályokat.
⭐ Stella
-
apaszka
veterán
válasz radi8tor #1902 üzenetére
Valós türelmi idő nincs!
A kisbetús alatt olvasható mindenképp fizetni kell büntetést,kezelési költséget!!!! ,és az utólagos matrica vásárlás nem mentesít ez alól!Nincs semmi türelmi idő mint mondták!
https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html
-
axioma
veterán
válasz radi8tor #1902 üzenetére
Azert az nem eletszeru, hogy mindenki aki 1-jen autoba ul, elotte fel oran keresztul netezik (miert nem lehetett egy gugli terkepre ratenni a kezdopontokat, te most latod hogy pl. Bp-en (a varoson belul, a feher table hatalyan belul!!!) pontosan mettol fizetos? Mert nekem az hogy M7 7-es lejaro semmit nem mond.
De ami tenylegesen is erint, Dunakeszi Auchan cask kerulovel kozelitheto meg fizetes nelkul Budarol, vagy sem? Melyik az a lejaro ami a Megyeri-hid azon a felen me'g ingyenes? -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz apaszka #1903 üzenetére
Hol az a kisbetűs?
Szerk: megtaláltam itt.
18. pontaxioma: Megyeri híd ingyenes tehát előtte és utána való felhajtón/lehajtón el kell hagyni az utat.
Remélhetőleg lesz pozitív vonzata is ennek a fizetős rendszernek.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
iday
aktív tag
Üdv!
Már elég régóta használom a waze-t.
De egy bajom mindig van vele.
Sokszor van autópálya lehajtók előtt mikor akár kilométereken keresztül fut párhuzamosan az út az autópályával. A waze-ba, vezetés közbe sokszor nem egyértelmű hogy bizony már nem az autópályán kéne lennem.
IGO ezt egyértelműen mutatja a kijelzőn nagyba.3dfx & AMD & ATI forever! http://iday.hu
-
SZATA
senior tag
Hi!
A válaszok kicsit ömlesztve.Sebességhatár: Egyszer lesz, ígéret van rá, időpont nincs.
Lehajtó: azért van korán megnyitva a lehajtó sáv, hogy ezzel próbáljuk az embereket arra rászoktatni, hogy ne az utolsó pillanatba soroljanak be. Az iGo-ban van sávasszisztens, ami jól tud jönni. A Wazeben nincs.
Útdíj - csak, hogy tájékoztassalak benneteket, mi a helyzet:
A most bevezetett útdíj rendszer annyira egyedi, hogy nem lehet a nemzetközi infrastruktúrába illeszteni, tehát nem tudja azt figyelembe venni, ha csak neked pl. Pest megyei marticád van.
Az újonnan fizetőssé való szakaszokat beállítottuk, a díjköteles szakaszok teljes kerülése a térképfrissítést követően működni fog.[ Szerkesztve ]
-
formax
tag
Sziasztok!
Kb. 1 éve vagyok tag, rendszeresen használom a waze-t. Mostanában úgy veszem észre, furcsa útvonalakat javasol navigációnál, főleg amikor a javasolt útvonaltól eltérek. Mintha nem számolná újra a teljes útvonalat, hanem a korábban kitalált útvonalhoz makacsul ragaszkodva akarna visszavezetni akkor is, ha ez már teljesen ésszerűtlen. De van olyan is (az Éles saroknál tapasztaltam ilyet többször), hogy a nyilvánvaló, előttem töküres útvonalat megkerülve, hosszú, értelmetlen utat javasol.
formax
-
dattis_
tag
Halihó Térkép Adminok,
nézzétek már meg kérlek ezt a szegmenst. Szerintem (erősen elvileg) ez a szegmens és az utána jövő 1-2 az ingyenes, amíg el nem éred az autópályát. Elvileg ki lehet jutni a soroksári bevásárló központokhoz anélkül, hogy egy métert is kelljen menni az autópályán. Mit gondoltok, szerintetek?
üdv:
DAttis -
Siriusb
veterán
válasz dattis_ #1911 üzenetére
Ha jól emlékszem, a Nagykőrösi úton kifelé jövet mintha a Budapest vége táblánál kint lenne az autópálya tábla is, szóval...
A Tescótól befelé jövet pedig biztosan van Budapest vége tábla és autópálya tábla is.Az a bekötőút, amit linkeltél, az M5-ös azon szakaszára visz, ami régen az M0-ásig ingyenes volt. Korábban is le lehet térni a Tesco felé, de mindkét kijárat már Budapesten kívülre esik.
-
vicces
addikt
sziasztok Illetékesek!
kérdésem lenne, hogy blackberryre megszűnt a fejlesztés? asszony q5-ösére akartam volna felrakni, de nem dobja ki a blackberry app world.
:)
-
Siriusb
veterán
válasz dattis_ #1913 üzenetére
Nekem is elég zavaros az egész, de úgy tudom, ami a városhatáron kívülre esik, az fizetős. Miután Ferihegyet csak fizetős úton lehet megközelíteni, minden elképzelhető...
Már csak arra lennék kíváncsi, hogy milyen újabb húzásukról akarják elterelni a figyelmet ezzel a feszültségkeltéssel. Újabb 100 évre eladtak minket az oroszoknak?
-
SZATA
senior tag
Szia!
Mint írtam, csak addig ragaszkodik a tervezett útvonalhoz, ha a tervezési ponttól az algoritmusa szerint meg mindig az a legelőnyösebb. Az Éles sarokkal mostanában volt tervezési gond, már dolgozunk a központtal a javításán. A Bihariról a Pongrác útra viszont nem tűnik hibásnak a tervezés.
(#1911) dattis_: Utánanézünk
(#1914) vicces:
Igen megszűnt. Ha jól tudom, csak arra a készülékre lehet feltenni, ami támogatja az Androidos appokat. -
axioma
veterán
válasz Siriusb #1916 üzenetére
OFF-off az ATV hirado bemutatta, hogy a kozszolgalatin a hirado elmondta, hogy hiba es felreertes nelkul zajlik minden es mindenki orult az uj rendszernek az eves helyett, nem volt a hataron dupla matricarol meg rovid szakaszok - pl. Duna-hidak - miatt fizetesrol szo...
-
Zolee_70
senior tag
Mostanában minden szombaton az Attila út végén van dolgom (Attila út 135.) Vissza a az M5 felé mennék, magamtól jobbára az Attilával párhuzamos Logondi utcán jövök, de a Waze egyszerűen nem tervez rá erre az utcára. Le akar vinni a Csalogány úton át az Alsó rakpartra, pedig ez kerülő. ráadásul a forgalom is nagyobb. Egyszer hagytam magam, de szépen bevezetett a dugóba....
Előttem többen jelezték, hogy mostanában valami nem kóser a tervezéssel, ezt én is szeretném megerősíteni, túlságosan ragaszkodik egy adott útvonalhoz.
Azt is észrevettem, hogy néhány perces vélt előnyért képes több 10 km-es kerülőt tenni (M0 vs. Nagykőrösi).
Nem tudom, hogy ez-e a jó hely ilyen észrevételeknek, de semmiképp sem fikázásnak szánom, hanem jobbító szándékkal teszem, mert egyébként egy nagyon jó app (ma 2x mentett meg a trafitól ).
>> WoT: Zolee70 << I'love WG. Ja, mégsem.
-
kotipas
csendes tag
Sziasztok!
Már évek óta nagy megelégedéssel használom a programot. 2 dolog jutott eszembe.
Az egyik, hogy amikor bemondja,h az útvonalon veszély várható, akkor jó lenne, ha elmondaná,h milyen veszély. Azt gondolom, ezt megcsinálni nem nagy kunszt, mivel egy viszonylag kicsi, véges számú lehetőségből lehet választani. Szerintem nagy segítség lenne, mert menet közben azokat a kis betűket elolvasni kb lehetetlen.Illetve a másik az új, megyei matrica mizéria kapcsán az jutott eszembe,h egy állandó figyelmeztető üzenet jelenne meg az utolsó lehajtónál a megyehatárnál. A semminél sokkal több lenne ez is.
Mi a véleményetek ?
-
SZATA
senior tag
válasz Zolee_70 #1919 üzenetére
Ha a Logodi felé mész, akkor a Mikó utcán jössz le az Attila útra? Arra elég kicsi az átlagsebesség, 20-25 km/h.
A teszt szerint a Batthyány tér felé a leggyorsabb.Az útvonaltervezési algoritmusba semmi beleszólásunk nincs és úgy őrzik mint a Szent Grált. Ha valami nagy gáz lenne akkor természetesen jeleznénk feléjük és dolgoznánk a javításon, de ilyen szerencsére nincs most.
(#1920) iday: Egyelőre nem várható sávasszisztens.
(#1921) kotipas:
"... bemondja,h az útvonalon veszély várható..."
Ez egy jó ötlet. Majd felvetem a megfelelő helyen, bár biztos másnak is eszébe jutott már. Nem egyszerű a legkisebb változtatást se beleilleszteni a fejlesztési tervbe, és a hangcsomagokat minden nyelvre módosítani kell, mert nincs ilyen bemondás."... figyelmeztető üzenet jelenne meg az utolsó lehajtónál a megyehatárnál..."
Na ez nem várható. Egy ilyen kis ország egyedülállóan bonyolult és ingatag rendszerére nem fognak fejleszteni. -
Zolee_70
senior tag
-
axioma
veterán
Megye: akkor oldjatok meg a meglevo cuccal, foleg hogy ezerszer gyorsabb mint egy fejlesztes: tegyetek fel a jelzett lehajtokhoz egy fix veszelyt vagy mas izet, ami nem szedheto le es abba irjatok bele, hogy innentol csak xy matricaval vagy orszagossal. Nem tudom, milyen objektum alkalmas erre, de akar a sebessegmero kamera is jo ha tudja a delikvens (= a magyar felhasznalok), hogy abban kell keresni az ilyen infot. Nincs olyan sok hatar, Pest es Fejer kivetelevel szerintem megyenkent ketto (de pl. a Duna-hidnal nem is keletkezne ilyen, mert csak egyik-es szakasz nincs is elotte, Veszprem megyeben sem, szoval biztos hogy orszagosan 50 alatt lenne).
-
#79335424
törölt tag
Budapesten jól jönne. A hídnál egyértelmű, az M3 -nál sztem a Szentmihályi kijárat a határ, de az M1, M5, M7 nekem ködös. Néztem a hivatalos térképet, meg azt az interaktív izét is, de nem sikerült rájönnöm. Pedig nagyon nem mindegy. Teherautóval járok hol póttal, hol szólóban. Az én beltéri egységemen nem tudom váltani a tengelyeket. Ehhez szólnom kell a főnöknek. Nem olcsó a bünti, ha póttal beleszaladok a sarcos szakaszba úgy, hogy két tengelyre van állítva a tarifa.
[ Szerkesztve ]
-
SZATA
senior tag
válasz Zolee_70 #1923 üzenetére
Nagy nehezen kiteszteltem arra a menetidőt. Ugyanannyi mint a Batthyány tér felé. Valamiért azt nem preferálja. Nagyon összetett az algoritmus, hogy miért pont azt az útvonalat választja.
(#1924) axioma:
Épp tárgyaljuk a megoldást, de nincs még konszenzus a csapatban.(#1925) radi8tor1:
A fix kamerák közül, csak a sebességmérőnél szól, ha túllépted a sebességet.(#1926) Somatom:
Bp-en viszonylag egyszerű a dolog. A pályáknál az autóút/pálya tábla után fizetősek. Ezeket viszont el tudod kerülni, ha bekapcsolod a fizetős utak kerülését és _utána_ tervezel utat. -
#79335424
törölt tag
Elkerülni semmiképpen sem tudnám, mivel nálam a tervezés rész nem használható. Rám ugyanis a súlyzónák és a magassági korlátozások is vonatkoznak, amit a Waze nem tud figyelembe venni. De nem is ezt várnám tőle. Csak azt, hogy szóljon, jelezzen, ha fizetős zónához közelítek, hogy át tudjam állíttatni a főnökkel a tengelyszámot.
[ Szerkesztve ]
-
formax
tag
Na jó, ha látok még ilyet, lementem. A Pongrác út ezzel a kerülővel képtelenségnek tűnik, mivel a végcél valahol a XVI. kerületben volt (Mátyásföld), de már nem tudom rekonstruálni.
Az a gyanúm, hogy az útvonal-számító szerver kímélése érdekében (ha jól gondolom, nem a telefon, hanem külső szerver számolja az útvonalat), a már korábban kitalált útvonalat nem számolja újra az algoritmus, egy darabig egyszerűen vissza akar vezetni az előzőleg számított úthoz. De a gyanú megerősítéséhez több adat kell, érdekelne mások tapasztalata is.formax
-
SZATA
senior tag
Most már így látom, hogy ez a Mázsa téri is az Éles sarok tervezési hibája miatt lett ilyen fura, csak ezt a cél ismerete nélkül nem tudtam.
Igen, a szerver adja az útvonalat – ha van net. Természetesen próbálják optimalizálni a terhelését, de nem durván. Kipróbálhatod, miután letértél a javasolt útvonalról, – ha van időd – menet közben töröld az útvonalat és terveztess egy újat.
-
SZATA
senior tag
Most kaptam az infót, hogy megoldódott az Éles saroknál az útvonaltervezési probléma.
-
#79335424
törölt tag
A Waze activity -k parancsai hozzáférhetőek? Mondjuk, szeretnék egy floating gyorsgombot készíteni a 2D/3D váltáshoz.
-
SZATA
senior tag
válasz kotipas #1935 üzenetére
Valószínűleg nem lesznek jelzések a megyehatárok előtt. A kemény magnak ez az álláspontja, mert az 1-2 megyére matricát váltók úgyis fix útvonalon járnak, azt pedig ismerik. Ha meg évente párszor messzebbre mennek, vesznek 10 naposat.
( #1934 ) Somatom:
Biztos fellelhető valahol, de nem tudom pontosan. A nemzetközi fórumon nézelődj! -
-
dattis_
tag
-
Siriusb
veterán
Kétszer is találkoztam a következő problémával. Az Országház mellett a Garibaldi utcán keresztül mentem le az alsó rakpartra [link]. Waze a felső rakpartra tervezett, de én lementem az alsóra, ám egészen a Lánchíd utánig úgy érzékelte és mutatta, mintha felül mennék, pedig nem 2 méter a távolság a két út között.
-
Zolee_70
senior tag
Ha már Google Maps: az miért van, hogy míg a Google azonnal mutatja a helyzetemet, és úgy tűnik van GPS jel, addig a Waze esetén várni kell. Ez persze lehet készülékfüggő is (Jiayu G3T). Valaki tapasztalt hasonlót?
>> WoT: Zolee70 << I'love WG. Ja, mégsem.
-
-
SZATA
senior tag
válasz Siriusb #1937 üzenetére
Annyit megsúgok, hogy én nem ezen a véleményen voltam – mint ritkán pályázó.
(#1939) dattis_: Azt mondják az okosok, hogy ott a felhajtó előtt van kitéve az autópálya tábla, tehát fizetős. Amíg az ellenkezőjéről nincs bizonyíték, addig a biztonság kedvéért így marad, és biztos lesz még pár ilyen hely.
(#1942) Siriusb: Igen, az a Waze gyengéje, hogy nagyon ragaszkodik a tervezett útvonalhoz, és nem veszi észre, ha ilyen kis távolsággal letértél róla. Mondhatni túl nagy a GPS jel tűréshatára.
(#1945) Zolee_70: A Waze is azonnal mutatja a helyzetedet, akár a durva, hálózat alapú helymeghatározással is. Friss verzió van fent, mert ebben mostanában volt fejlesztés?!
-
dattis_
tag
Hali SZATA,
azt az egész M5-ös területet egészében nézzétek. Most már egyre inkább szent meggyőződésem, hogy az a rész egyik oldalon sincs rendben. 2 darab tényt tudok mondani. Ha így jössz, valóban a felhajtó elé ki van téve. Ezt meg tudom erősíteni, viszont ami biztos, hogy nem a Ti hibátok természetesen, de a tábla az nem arra a szakaszra vonatkozik, hanem már az autópályára. Másik tény, amit tudok mondani, hogy. Itt a második variáció. Ha innen jössz, akkor már nincs kitéve a matrica tábla, csak ha haladsz tovább az autópályán. Tehát a centrum felől jőve, határozottan át tudtam menni az Auchanig úgy, hogy nem kellett matrica a tábla szerint. Bármelyik irány felől jössz, van egy pár száz méter közös szakasz. Ebből gondolom, hogy a szentlőrinci úti tábla van rossz helyen, vagy pedig a másik helyen nincs tábla kitéve. Elég lassan jöttem, és figyeltem nagyon a matricás kitáblázást. Nem tudom, valaki más is nézze meg rajtam kívül azt a részt. Eléggé fontos csomópont ahhoz, hogy jól legyenek az útdíjas szakaszok fölvíve. Nem mondom azt, hogy nekem van 100%-ig igazam (csak 99%), csak azt, hogy valaki nézze meg azt a részt személyesen még rajtam kívül.
üdv:
DAttis