- Hálózati / IP kamera
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Linux kezdőknek
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Aliexpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Macika66
addikt
válasz WhiteWalker #17401 üzenetére
Újabb jó pont a Waze-nek....
-
Rick4
félisten
válasz WhiteWalker #17401 üzenetére
Mivel minden autómon éves pályamatrica van, számomra teljesen lényegtelen, mi van a megyei matricákkal, és sokan vagyunk még így, ellenben kevés embert ismerek, aki az otthonától 250 km-re egy 2 milliós fővárosban a lekopott felezők, nyilak, rosszul kialakított sávok mellett is mindent elsőre felismer, és mindig mindent jól megold, márpedig egy megosztott figyelem, és rosszul értelmezett sáv miatti nem várt, hirtelen reakcióban több az anyagi káros, vagy személyi sérüléses lehetőség, mint egy fizetős útra felhajtásban, szóval nálam más a prioritás. Pláne ciki mindez úgy, hogy egy másik program már sok sok éve is tudta azt, amit a waze még 2022-ben sem, szóval ha bárki is azt mondta, a fejlesztéseknek ABC sorrendje van, nem prioritása, és az m mint matrica előrébb van, mint az S mint sávinfó, az bizony nem lófütty...
A felhasználók cseszhetik a megyei matricát, ha a megyehatárig vezető 250 kereszteződésnél nem mutatja a navigációjuk rendesen a megfelelő sávot, és esetleg mások akadályozásával, közbülső sávnál keresztbe állással, kényszerű befurakodással, esetleg szabálysértéssel, záróvonal átlépéssel, vagy kerülőutak megtételével kell az épp beállított úticélhoz eljutniuk...Kijelenthetjük, hogy a waze konkrétan nem ismeri az átsorolást a kanyarodás előtt, és ez bizony lófütty. Akármelyik kresz oktatót megkérdezhetsz, hogy működik/ hogy tanítják az átsorolást a kanyarodás előtt, tetszik vagy sem, az márpedig a biztonságos közlekedés része, hogy a megfelelő időben választod ki a megfelelő sávot.
Jó példa erre a Boráros tér is, ahol az Alkotás u felől mész a Budaörsi út felé. Csak két sáv van, ami egyenesen szembe visz a felüljáró alá, balról a 4.-5., a többi nem jó. A navi nem mutatja rendesen, ráadásul a nyilak megtévesztőek, mert a két szélső kanyarodó, a középső négy pedig tökéletesen egyformán felfestett, egyenesen előre mutató nyilakkal vezeti félre az először arra járót.Amúgy pont én voltam az, akinek a waze konkrétan lehazudott egy sávot az M1-M7 közös bevezetőnél a budaörsi Auchanhoz vezető úton...
Jobbat, komplexebbet persze én se tudok, a maradékot igyekszem megoldani, nem is akkora probléma ez, de mindenképp furcsa, hogy 2022-ben nem működik még mindig a dolog.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
WhiteWalker
nagyúr
Neked évesed van , nekem meg megyei. Ritkán hagyom el az adott megyét , így számomra fontos lenne ez a funkció , ha valami miatt mondjuk egy megyével odébb kéne mennem , ne szivasson meg az autópályával ha azon tervez.
(Ez is annyira hungarikum a megye matrica , sehol nincs a világon, érthető hogy a nagyok nem foglalkoznak vele)[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz WhiteWalker #17405 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy nem fontos, nekem is fontos lenne, másoknak is, ez egyértelmű.
Csak azt mondtam, amíg a megye matricás dologra elképesztő gyorsan sikerült reagálni, addig egy ilyen sávinfós sztori 10 éves távlatban nincs megoldva.Szerintem amúgy tedd össze a kezed, hogy a sima 10 napos- havi- éves pályadíjak mellett lett megyei matrica 5 ezerért, és azzal megyén belül akár minden nap reggel 5-től este 11-ig autózhatsz fel- alá, máshol többnyire használatalapú díjfizetés van, a franciáknál fizetőkapu, a horvátoknál talán már váltanak matricára, mert a fizetőkapus megoldás tulajdonképp egy akadály, ami rendkívül lelassítja a közlekedést, és még balesetveszélyes is, hiszen torlódás mögött vagy megáll aki 120-szal jön, vagy nem..
Lengyeleknél meg 6 pálya van plusz egy csomó gyorsforgalmi út, de nem egy cégnél van minden, hanem több üzemeltető viszi a boltot, elosztogatva a pályákat egymás között , azaz nem hogy a díjak nem egyeznek, de még a fizetési megoldások sem, ha rosszul töltöd ki a matricát (2022-ben fizetőkapu + kézzel töltős matrica kombinálva) akkor bünti lesz, nincs mentség.
Szóval évi 5 ezerért egy megyei matrica, vagy egy Szeged- Pest között közlekedőnek évi 15K-ért évi 365 nap matricahasználat voltaképpen ajándék.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz OPiiPO #17406 üzenetére
Ha végigolvasod, nem azt írtam, hogy nem megy, befurakszok én, ha kell, csak a navi azért van, hogy előre szóljon. Biztosan lenne neked is olyan szitu, ahol rosszul oldod meg, és tulajdonképp szólhatott volna, de neked se szólt, szóval nem jó ez így senkinek, pláne akkor nem jó, ha baleset, vagy bünti lesz belőle, az alap koncepció meg végképp bukik, hogy minél többen használják a waze-t, annál jobban lehet a forgalmat menedzselni, annál kevésbé lesz egyetlen úton hatalmas dugó, hanem el lehet osztani a forgalmat, ezáltal mindenki hamarabb odaér ahova elindult, miközben a sofőr forgalommal legyen elfoglalva, ne utcanévtáblákat olvasgasson , meg téprképeket böngésszen. Ha ez nem működik, akkor baj van. Nem utólag kell rájönni, hogy szólhatott volna, hanem előre kellene szóljon.
Ha nem tudja ellátni a funkcóját, akkor az rosszul van kigondolva, megírva, működtetve...Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
hanti
senior tag
-
Chris0321
addikt
Nem írtam sehol, hogy nem a magyaroknak találták ki. Azt írtam, hogy a sima az drága és ezért is kapós a megyei. Nekem is csak egy megyei van, ha végre befejeznék az M4-est, amire várhatunk akkor kellene majd több. Azt nem tudom a cégek milyen matricát vesznek, de nem minden céges autó járja be az országot ami miatt nem lenne jó nekik a megyei matrica.
-
Rick4
félisten
válasz WhiteWalker #17410 üzenetére
Mondjuk a waze dolgait hiba lenne ráhúzni a magyar munkamorálra és a gondolkodásra, mivel nem magyar cégről beszélünk, de amúgy más országokban is van épp elég baj, amitől feláll az ember hátán a szőr, szóval az, hogy itt mi van, még se veszélyessé, se élhetetlenné nem teszi az országot, máshol sokkal rosszabb a helyzet..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
szkutyi
őstag
Sziasztok!
Van egy olyan problémám hogy:
Szászvárról mennék németorszagba-azon belül büdingen megye-rinderbügen..
A PROBLÉMA: nem képes normális útvonalon tervezni, vagy szlovák és csehen keresztül, vagy szlovénián keresztül akar menni... Magyar matrica van, vinnetta AT van...
Ha csak simán Hessen-be tervezek, oda már normálisan akar menni(bécs-passau-hessen)
Samsung s22ultra
Újra telepítés megvolt, másik fiókkal is próbáltam már.. -
Somatom
veterán
válasz szkutyi #17415 üzenetére
A Gugli kiadja a lehetőségeket. Ügyesen válaszd meg, hogy mikor, hol leszel! Nürnberg és Würzburg között háromsávosítják az A3 -at. Délután Aschaffenburg is necces tud lenni. Menekülő: Nürnberg -nél A73, A70, A7, A66. Az A70 -en, az A7 előtt van egy Hof, mellette Lidl és egy kajálda, ahol fincsi sült csülköt lehet kapni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Somatom
veterán
válasz szkutyi #17417 üzenetére
Ha droidos vagy, akkor ajánlom a CamSam Plus -t. Itthon nem használom, de kint nagyon hatékony. Floating Widget módban is tud működni, vagyis bármely más app (pl. G.Térkép) fölött is használható. Van iPhone -ra is, csak az IOS nem engedi a floating megjelenítést.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
szkutyi
őstag
válasz Joe_Muad_Dib #17422 üzenetére
Egyszerűen ezt nem értem..ami kulombozik, az a kiindulási hely.
Most próbáltam ki egy iPhone telefonnal..ott is ugyan ez a helyzet..-.-[ Szerkesztve ]
-
fant0mi
addikt
válasz Joe_Muad_Dib #17422 üzenetére
A tervezés nem a készüléken történik.
-
Márton
nagyúr
Ma kora du. jövök az M5-ön az M0 felé, az inárcsi kútnál le akart vezetni, mondom wtf, lehet pár perc torlódás lesz, inkább nem hallgatok rá, láttam már karón varjút. Hiba volt, mert egy baleset miatt jó fél órát haladtunk lépésben. Ok, pacsi a Waze-nek!
VISZONT! Az ócsai lehajtó előtt történt a baleset (fehér furgon az árokban), rendőrök lezárták a továbbhaladást, mindenki kanyarodott Ócsa vagy Üllő felé. Drága Waze mit javasolt? Menjek csak tovább az M5-ön! Érted: a minimum fél órája full üres M5-re akart vezetni. Akkor is, ha letértem Üllő felé és mentem 1 km-t, az első adandó alkalommal visszafordítana, hogy hajtsak csak fel az M5-re.
Eszem megállt. Hát nem ez az online navik legfőbb előnye, hogy szinte valós idejű adatokból dolgozik? És nem csak azt tudja van-e forgalom egy adott úton (járható-e), hanem még azt is, van-e torlódás, stb. Min. fél órája tudnia kellett, hogy egy árva jármű nem ment azon a szakaszon, amire éppen vezetni akart.
Ez így nagy nulla, épp a lényege veszik el, olyan mint egy offline naviEmlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Rick4
félisten
válasz Márton #17427 üzenetére
Én leírtam már ezeket éppen elégszer, néhány évvel ezelőtt volt éves szinten 100 bejelentés, mellékelve fotó, videó, plusz féloldalas leírások a problémáról és annak megoldásáról, amikor épp olyanhoz került, aki meg tudná oldani, csak nem akarja, az lerázott valamivel, a rosszabbak konkrétan nekifogtak kötözködni...
Egy ideje nem jelentek semmit.
Sajnos ha rossz hozzáállású emberek kerülnek bizonyos pozícióba, abból sosem születik jó eredmény.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Nikaré
őstag
Ezt már feladtam én is!
Rengeteg infót küldtem, térkép javítás esetén még kaptam visszajelzést, hogy abba ne nyúljak bele, az úgy jó!
Meg különben is, "pontszerzésre hajtok ezzel".
Körülbelül ez volt amit kaptam.
Miközben azt sem tudtam mennyi pontom van. Most sem tudom.
Mindegy is mert néhány ilyen stílus, megjegyzés után be is fejeztem a segítő szándékomat.
Tudomásul kell venni, ez egy ilyen ország, ilyen mentalitású minor hatalmasságok tömegei uralkodnak. -
-
Márton
nagyúr
válasz leslieke #17430 üzenetére
Min. fél órája egy járműtől sem kapott infót, hogy azon halad.
Ez kicsit sem gyanús neki
Megszűnt? Fog. sincs meddig tartott a zár, miután mi végre lehajtottunk.Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Márton
nagyúr
válasz Chris0321 #17432 üzenetére
Miközben jobbra-balra, alsóbbrendű utakon meg akkor a forgalom mint még soha?
Na nee, 2022-ben ezt egy algoritmusnak "látnia" kell. szvszEmlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Rick4
félisten
válasz Márton #17431 üzenetére
Fog. sincs meddig tartott a zár, miután mi végre lehajtottunk.
Ez fordítva működik. Első odaér, ekkor ugye még a rendőrök, tűzoltók sehol, ő áll, mert előtte minden az úton hever. A navi megkérdi, dugóba kerültél? Igennel válaszol, jelenti. A következő mögötte nem szerencsés, mert a lehajtónál már eljött, de lassít, megáll a sorban, a jelentést ő is leadja. Ők megszívták, nekik ki kell várni, míg legalább egy sáv szabad nem lesz.
Majd jön a harmadik, aki már látja a jelentést, lehajt, megerősíti, hogy hogy útlezárás, leterelés van, elkerüöli a dugót, a rendszer elkezd mindenkit leterelni.
Ezzel összefüggésben az usában pl úgy működik, és errefelé is tapasztaltam többször, hogy a rendőr a baleset előtti lehajtónál mindenkit leküld, ha ő egyszer csak elmegy, és szabaddá válik a pálya, akkor megint lesz valaki, aki addig dugóban állt, majd a sebessége visszaáll a pályán megszokottra, végighalad az addig lezárt szakaszon, jelzi, hogy nincs már ott a lezárás. Utána a második- harmadik is végighalad, a sebességéből pedig látható, mennyivel tud haladni az addig lezárt szakaszon. Emiatt bejelentik, hogy a lezárás oka megszűnt, a nincs ott jelzés után eltűnik a korlátozás jelzése is.Szóval minden valamiért történik, a rendszernek nincs fogalma semmiről...
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Márton
nagyúr
válasz Winner_hun #17435 üzenetére
Értem, tehát kizárólag forgalmi adatok elemzése alapján nem fog "okoskodni".
Jó tudni.
Csak azért furcsa, mert ha kicsit is belassult egy szakasz és kitérővel nyerhető pár perc, akkor azt az utat javasolja ugye. Ha vélhetően teljesen kihalt egy szakasz, pedig előtte fullon jönnek az autók és a lezárt szakasz után is megy rendesen a forgalom, akkor nem tudja kitalálni, hogy az vélhetően le van zárva, addig amíg valaki nem jelenti útlezárásként a dolgot. Hmm.Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Rick4
félisten
válasz Márton #17436 üzenetére
Mégis hogy találná ki?
Amikor odaér valaki egy balesethez, frissen kirakott tereléshez, mindenképp ő lesz az elsa, ő szív, és a mögötte érkezőknek jelent.
Ezzel szemben a klasszikus megoldás, azaz a "kitalálás" is úgy működik, hogy valakinek, aki elsőként érkezik oda, a rendőrséghez, tűzoltókhoz, rádióba, tmc infóhoz be kellene telefonálnia, ott lejelenteni, hogy gebasz van, majd onnan a neten keresztül leszívná a rendszer a problémát, a tmc így működik.
Mindez a 3 kattintásos jelentéssel és a forgalom, sebesség elemzéssel sokkal egyszerűbb és gyorsabb. Egy autópályás baleset első 5 percében, mire a leterelős verzió végigfuthat a rendszeren, 100-150 autó halad el az utolsó lehajtó mögött, nekik mindegy, viszont a waze elméleti síkon a többiek leterelésével nem növeli a dugót az adott helyszínen, sőt, még arra is képesnek kell lennie, hogy az első kerülőút telítődése után második- harmadik kerülőútra viszi a később érkezőket, de akár arra is képes lehetne, hogy a három kerülőútra eloszlassa a kerülni szándékozó leterelt forgalmat.Mindez persze csak tapasztalati alapon sejtés, nem ismerem minden téren a rendszer működését.
Sajnos viszont tapasztaltam már azt is, hogy egy adott útszakaszt képes volt bedugítani csak azért, mert mindenkit egyfelé terelt.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
viktorhu
veterán
válasz Márton #17427 üzenetére
Gondolom senki nem jelezte a lezárást. Ez egy közösségi app, jelezni kell az ilyen akadályokat. Csak amikor valaki belefut a terelésbe, akkor a forgalmi helyzetet figyeli, nem a waze-t, de azért pár ember rányomhatna az útlezárásra. (Android Auto esetén ezt pont nem is lehet jelenteni, pedig a lezárás talán a legfontosabb feature a waze-ben, amit a többi navi nem tud.)
-
viktorhu
veterán
"egy adott útszakaszt képes volt bedugítani csak azért, mert mindenkit egyfelé terelt"
Vagy az IS bedugult. Amikor minden út megtelik, akkor a Waze sem tud csodát tenni (lásd nyári hétvégén Balatonra, de sokszor ilyenek pl. őszi hétfő reggelenként a Budapesti bevezető útszakaszok is).
-
Márton
nagyúr
Hogyan? Hát írtam:
"előtte fullon jönnek az autók és a lezárt szakasz után is megy rendesen a forgalom"
A kérdéses szakaszról pedig egy autótól sem kapott infót már fél órája. Amihez nem kell jelenteni, mint ahogy azt sem kell jelenteni milyen sebességgel haladsz. Ha ezt tudja, nem értem miért nem "látja" hogy senki, de senki nem közlekedik azon a szakaszon. Majd ha végre jön egyszer onnan sebességinfó (mert feloldották az útzárat), akkor javasolhatja azt az utat.Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Rick4
félisten
válasz viktorhu #17439 üzenetére
Én ezt átéltem, mert az egyik ismerős a Kelenhegyi út elején lakik, kb 250m-re a Gellért fürdőtől, sőt ez a probléma nem sokkal később még a híradóban is benne volt, hogy a waze a budai hegyekben egy utcába terel mindenkit, és tiltakoztak ellene az ott lakók.
Szóval mint írtam, néha dugót is csinál, hiszen notóriusan mindig csak abba az utcába vitte be, holott kis kitérővel lett volna szabad kerülőút... [link]Márton:
Oké, de fizikálisan előfordulhat, hogy 20 arra járó wazerből 20 bemegy a benzinkútra pisilni, szóval egy dolog magától sejteni, és egy másik dolog a bejelentett helyzettel kezdeni valamit.
Ráadásul a lecsökkenő sebességből még nem következik semmi, lehet egy ledőlt faág, amit arrébb raknak, és 3 perc múlva mehet a forgalom, ekkor kár leterelni az első autós mögött 100 másik autót mellékútra, és lehet nagy baleset, ahol órákig zárva lesz a pálya. A lecsökkent sebességből a kettő egyike még nem kikövetkeztethető.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
pube111
senior tag
válasz pube111 #17443 üzenetére
Aha!
https://www.lifewire.com/enable-waze-voice-commands-4178495
Reporting
General report: Say "Report" or "I want to report."
Report traffic: Say "Report traffic jam," "Report heavy traffic," or "Report moderate traffic"
Report Police: Say "Report police."
Report crash: Say "Report accident" or "Report major accident."
Report hazard: Say "Report [hazard/flood/construction/pothole/vehicle stopped/animal/missing sign/fog/hail/flood/ice/snow]."
Report camera: Say "Report camera."[ Szerkesztve ]
-
viktorhu
veterán
Erről annak idején beszélgettünk is itt. A forgalom a Waze nélkül is lemegy a mellékutcákba, mindenki próbálja kikerülni az ismert csomópontokat csúcsidőben - a Waze csak abban segít ilyenkor, hogy eldöntse az ember, hogy érdemes-e kerülni, ne azon stresszeljen a Bartókon állva, hogy mellékúton mennyivel gyorsabban haladhatott volna. Maga forgalom nőtt meg nagyon, és ez nem a Waze hibája. Azt meg nem tartom feltétlenül korrekt dolognak, hogy az elitebb utcában (de mégis belvárosban) lakó azt mondja, hogy neki több joga van a tiszta levegőhöz / kis forgalomhoz, mint annak, aki mondjuk a körtér környékén lakik.
-
Somatom
veterán
válasz viktorhu #17448 üzenetére
Nekem az a bajom a Waze -zel, hogy minden áron navigálni akar, amire nincs igényem. Otthon, indulásnál rápillantok a Google Térképre és rögtön látom, hogy merre, hogyan kell mennem. A Waze viszont nem mutat áttekintő nézetben forgalominfót. Pl. ha valahol be van dugulva, azt nem feltétlenül szeretném kikerülni. Lehet, hogy inkább leparkolok és kikapom a rollert a csomiból. De, ilyen opció nincs a navikban.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Macika66
addikt
válasz Somatom #17449 üzenetére
Na de várj, nem vagy köteles az általa ajánlott útvonalon menni, nem fogja resetelni a készüléket bosszúból....
Úgy írod, mintha nem lehetne másfelé menni....
Simán megteheted, hogy nem veszed figyelembe az ajánlását, abban az esetben is igyekszik kedvező útvonalat mutatni Neked....
Új hozzászólás Aktív témák
- Hálózati / IP kamera
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Mini-ITX
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Hobby elektronika
- További aktív témák...