Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Tigerclaw #24 üzenetére

    Az autógyártók már évtizedek óta lobbiznak az elektromos autók ellen, ennél jobban már nem nagyon tudnának amúgy sem.
    Egyébként nem arról van szó, hogy kevesebb lesz az autó az utakon, hanem hogy más lesz a tulajdonosi szerkezet. Ahelyett, hogy egyénenként vásárolnák a kocsikat, nagy flotta üzemeltetők fognak létrejönni. (Kb. mint a lakáspiac a nyugati városokban: társasházak helyett ingatlan holdingok által üzemeltetett bérlakások.)

    A döntéshozókat meg első sorban a baleseti statisztikák érdeklik. A baleseti statisztika ugyanis nem csak humanitárius szempontból érdekes, hanem komoly hatása van a költségvetésre is, azaz erősen a pénzről szól.
    Ha az önvezető járművek összességében, a nagy számok szintjén biztonságosabbak, mint a manuális vezetés, akkor engedélyezni fogják és át fogják alakítani a jogi környezetet.
    Persze ez nem megy egyik napról a másikra, a biztonsági öv kötelezővé tétele is évtizedekig húzódott. Ment keményen az ellenlobbizás is, mert az autógyártók féltek, hogy a kötelező biztonsági öv kényelmetlen és visszafogja az eladásokat.
    Aztán amikor egyértelművé vált, hogy évente életek tízezrei múlnak a biztonsági öv használatán, akkor a törvényhozás lépett, mert az autóipar vesztesége eltörpül a balesetek által okozott anyagi és politikai károkhoz képest.

Új hozzászólás Aktív témák