- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Linux - haladóknak
- Mesterséges intelligencia topik
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Reklámblokkolók topikja
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Aliexpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
StLui
veterán
válasz Ablakos #1341 üzenetére
Sík útra nem valószínű, amit eddig tekertem azok nagyon megfogtak ahogy elfogyott a rásegítés. Állítólag 2020-as bosh, meg a mostani shimano nem ilyen. Akkor van esetleg értelme, ha kevesebb erőkifejtéssel akarsz eljutni sík úton A-ból, B-be, és elég a 25 (pl nem leizzadva akarsz bejutni a munkahelyre)
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
nagyúr
válasz Ablakos #1341 üzenetére
Szerintem sík terepen így nincs sok értelme, valószínűleg nem neked való az ebike.. Max abban az esetben amit StLui írt, ha 25-ös tempóval izzadás mentesen akarsz eljutni A-ból B-be.
A 27-es tempót nagyon gyorsan eléred vele (Bosch-nál ennyinél kapcsol le a rásegítés), viszont onnantól már csak hátráltat az extra súly cipelése.StLui: "Állítólag 2020-as bosh, meg a mostani shimano nem ilyen." - ezt hogy érted? A rásegítés ugyanúgy lekapcsol azoknál is. Akkor meg jön a "fal". Egyébként nekem a mostani Bosch motoros bringámmal sincs ilyen érzésem. Sík úton csak Eco módban használom (esetleg szembe szélben magasabb fokozaton), és a minimális rásegítés miatt minimális a teljesítménycsökkenés ha lekapcsol a motor. A "fal érzés" csak akkor jön elő ha nagy rásegítéssel, magas pedálfordulatszámon használod a bringát.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ablakos #1341 üzenetére
Egy hétköznapi trekkingel is simán tartható a 25km/h sebesség, sík úton, tehát ebbe a szabvány 25-ös pedelec nem nagyon tud beleszólni, folyamatosan ki-be kapcsolgat a motor, mert úgy is a 25-ös határon fogsz tekerni, tehát érzésre nem nagyon lesz különbség a hagyományoshoz képest. Ugyan úgy el fogsz fáradni, megizzadni stb. Különbséget csak abban fogsz érezni, hogy sokkal könnyebb felgyorsítani a bringát 25-re, amennyiben aktív a rásegítés.
Ezeknek a rendszereknek emelkedőkön van értelme, de akkor aztán nagyon.
Én sík úton általában ki is szoktam kapcsolni, csak analógban tekerem. Sík úton kizárólag akkor kapcsolom be a rásegítést, amikor már egy nagyobb túra után hulla fáradt vagyok, mert szét hajtottam magam a hegyen, és ilyenkor előfordul, hogy a 25-ös tempó tartása, analóg üzemmódban túlzottan fárasztó, ezért kérek némi segítséget, amúgy 90%-ban csak emelkedőkön van értelme.
Ha nincs benne a 25-ös korlátozás, az megint más, mert akkor mondjuk magas rásegítéssel, lazán tartasz egy 35-38-at, ami azért már megerőltető lenne analóg hajtással, itt meg sima ügy. Sőt 45-50 is elérhető síkon, de ez esetben már elfáradsz, megizzadsz.Somatom: Minden pedelec esetén érezni fogod amikor eléri a 25-öt, a motort erőt próbálják finomabban elvenni, de ha gyorsan tekersz, akkor a motor is hirtelenebben áll le. Utána meg ott a plusz 6-7kg súly, nyilván megérzed. Függetlenül attól, hogy régi Bosch CX vagy Shimano E8000. Persze a Shimano E8000-ben közel sincs olyan ellenállás a motoron belül mint a Bosch Cx esetében, de a fal érzés ott is előjöhet 25 felett.
60-70-es tempókat felejtsd is el síkon, ennyit ezek nem tudnak! 45-50. Utána már nincs erő a motorban. Csak lejtőn tudsz gyorsabban gurulni. Ez nem motor, ha Te 60-70-el akarsz menni síkon, akkor vegyél egy robogót, vagy valami brutál E-bike-ot. Neked a szabvány pedelec csalódás lesz ilyen elvárásokkal, de ezt már írtam. Ez a Te géped! 900W, 120Nm, 72km/h síkon.A szabadonfutós megoldást hogy gondoltad pontosan? Mint egy nyomatékkulcsot, ami lekattan? Ez azért elég baleset veszélyes lenne kerékpárnál, egyszer csak megszalajt a hajtásod. Hidd el, ki van ez találva. A Bosch-nál és a Shimnao-nál nem a kertészek tervezték ezeket a rendszereket. Szerintem jó úgy ahogy van. A Bosch felett eljárt kicsit az idő, nagy, nehéz, a szükségesnél nagyobb belső ellenállással, de remélhetőleg a 2020-as CX-ben ez már orvosolva van, olyat még nem próbáltam.
bulikavagyok: Ez a fal érzés inkább agresszív gyorsításokkor érzékelhető, de akkor mindegyik rendszeren. Ha gyorsan éred el a 25-öt, a motor is kénytelen gyorsabban reagálni, tehát nem lesz ideje túl finoman elvenni a rásegítést. Próbáld majd ki. Én ezt mindegyiken éreztem, függetlenül attól, hogy milyen gyártó rendszere volt beépítve. Amiben inkább különbség van, az a kikapcsolva tekerés, ebben a shimano sokkal kellemesebb, jóval kisebb az ellenállása. A lánc is csendesebb, kevesebb olajat zabál. és érzed a hajtáson is, hogy könnyedebb az egész, valahogy az egész bringa irányításán jelen van ez az érzés, egyszerűen kerékpárosabb mint a Bosch, nagyjából így lehetne leírni. Nekem jobban bejön. Persze a 2020-as CX-re nagyon kíváncsi leszek, állítólag jól sikerült.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Ablakos #1398 üzenetére
A hatósággal nem lesz ügy, de a rendszám b@sz@kodás nekem nem jön be és a csomagtartóhoz is nehezebb hozzáférni.. Viszont, tolvajbiztosabb, mint a hátsó ajtós rögzítés. Az a tervem, hogy a bringát odaláncolom/lakatolom a vonóhorog konzoljához. Persze, a flex mindent vág, de legalább nem egy mozdulat letépni a bringát az autó hátuljáról.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Ablakos #1401 üzenetére
Persze, egyértelmű. Csak arra gondoltam, hogy utazás közben néha megáll az ember. Tankolás, WC, vásárlás, egy étterem, stb. A hátsóajtós tartót 2cm széles spaniferek rögzítik. Egy késsel kb. 10mp levágni tartóstól a bringát.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Ablakos #1412 üzenetére
Egy autónak van súlya amit meg lehet fogni egy erősebb generátorral, és egy autónál nem fontos hogy gurulj szabadon lefele mint az állat.
Egy biciklinek nincsen súlya, arra bármit rárakni teljesen értelmetlen mert olyan ellenállása lenne hogy nem gurulnál lefele a dombon kb. Illetve egy biciklinél lényeg hogy lefele fusson szabadon mint az állat, mert ez kell az erdőben a dombon lefele, illetve a lejtőkön. Azért tekersz fel hogy utána csak száguldozz lefele, nem azért hogy egy rekuperátor épp hogy 10-el hagyjon döcögni, mert ő áramot termel. Kicsit gondolj bele mindjárt érthető is miért nincsen."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
big-J
őstag
-
Somatom
veterán
válasz Ablakos #1452 üzenetére
Én a linkelt cikkben szereplő Badassbox -nak néztem utána. Azt írják, hogy Shimanonál X szoftververzióig használható, fölötte nem. A kereskedő meg azt mondja, hogy átadáskor neki kell készítenie egy diagnosztikai lapot. Ez úgy kezdődik, hogy szoftverfrissítés, ami után ugyebár a Badassbox bukta. De, a sebesség mérése továbbra is úgy történik, hogy egy, a küllőre rögzített vasdarab elhalad egy érzékelő előtt. Ez azért még nem atomfizika. Rézfán fütyülő rézangyal legyek, ha nem tudom majd átverni valahogy.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
-
-
StLui
veterán
válasz Ablakos #1577 üzenetére
csak egy keresés a felhasználónevére
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Somatom
veterán
válasz Ablakos #1638 üzenetére
Atom stabilan áll az autó hátulján a tartó és a bringa is a tartón. A Thule sztem nem egy noname. Eddig kb. 400Km -t utazott így a bringa. Akkor minek fizettem volna 100 ropit egy olyan tartóért, amitől nem férek hozzá rendesen a csomagtartóhoz, külön tárolóhelyet igényel és még rendszámmal, lámpákkal is műsorozhatok?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- HP laptop + tablet egyben (i5, 8 GB, 250 GB, 3k) AkciÓÓ!
- FÜGGETLEN! Samsung Galaxy A52 128GB 4GB RAM SM-A525F / DS Black / 4G DualSIM /
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ AM4 B550M DDR4 alaplapok számlával garanciával termékbeszámítással
- Lenovo Ideapad 1 (Ryzen5, 8 GB, 250 GB SSD, FHD) 21 hónap gar!
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ LGA 1200 H510M DDR4 alaplapok számlával garanciával termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs