Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ferdzsoo #1232 üzenetére
Az autós hasonlatokat soha nem értettem. Miért kell összehasonlítani két teljesen más felhasználásra szánt dolgot? Jellemző amikor pl robogóhoz meg motorhoz hasonlítják a pedelec-et. Most attól tekintsünk el, hogy itt működésileg alapvetően különbség van, egyáltalán nem lehet ugyan ott használni.
Ilyen erővel pecabothoz is lehetne hasonlítani, abból is van több millió ft-os felszerelés.Atos23: Gratulálok, sok kellemes km-t kívánok hozzá!
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Ferdzsoo #1321 üzenetére
Szerintem meg egyáltalán nincs rendben. Mentél már Romet Pony -val? 9 -es kerekek, hulla fék, műanyag perselyben csúszó, lötyögő, csillapítás nélküli "telók", halványan pislákoló lámpák, stb. Ez a szerkezet legálisan mehet 40 -nel közúton. Ettől egy Decathlonos bicikli is ezerszer biztonságosabb.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
válasz Ferdzsoo #1325 üzenetére
Nem. Csak azt mondom, hogy egy 250Wattos, 25 -re korlátozott Merida alatt sokkal komolyabb fék és futómű van, mint a 3 lóerős, 40 -et tudó Rometen (de, még egy Simsonhoz képest is, amit akár rendszámos nagymotorként is lehetett vizsgáztatni). Technikailag lehetséges lenne egy kapcsolóval szükség szerint segédmotorkerékpárként, vagy rásegítéses bicikliként is használni. A jármű felépítése mindkét módhoz bőven elég lenne.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Ferdzsoo #1414 üzenetére
Sztem félreértetted. A visszatöltés fékezéskor lenne. Amikor a féket húzod, akkor először egy ellenállást szabályzol, ami az elektromos fékezőerő ellenében áramot termel és csak erősebb fékezésnél lépne be a normál fék. De, ez csak a fékagyakon működne.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Ferdzsoo #1455 üzenetére
Igen. Mielőtt megvettem volna az enyémet, teszteltem egy E8000 -es Shimanos bringát. Nem tetszett a fal. Erőltetnem kellett, hogy 27 alatt tartsam, mert az is zavaró volt, ahogy a határon ki/be kapcsolgatott a rásegítés. Direkt gyorsultam vele lámpánál úgy, hogy boost -ról indulva, fokozatosan vettem vissza a rásegítést. Símán tudtam együtt indulni az autósokkal. Király volt, csak aztán 27 -nél vége lett a mókának és kezdtem félni, amikor a nyakamon éreztem őket. Megnéztem Runner_fxr tuningos, városi videóját és azt gondoltam, hogy "Nnna, kérem, erről van szó, ez kell nekem!"
Hegyen persze tökéletesen elég volt a bringa. Sőt! Egyszer véletlenül boost -ban felejtettem és szerencse, hogy csak meglepetés lett, nem perec. De, én első sorban városi használatra veszem a gépet, a hegyi játék lesz a ritkább eset. Bevallom, nem nagyon értem ezt a trkking, meg MTB témát. Miért ne használhatnék egy MTB -ot utcán? Én semmilyen hátrányát sem éreztem a falat leszámítva. Az meg trekkingnél is ugyanúgy megvan.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ablakos
őstag
válasz Ferdzsoo #1455 üzenetére
Nem is akarom megpróbálni milyen egy 23kg kerékpárt csak láberővel tekerni 25km/h felett.
Egyébként nem is nagy a különbség speed pedelec és standard között a Gepidánál. Eddig az agyváltós Alfine 8 (900e) volt a kiszemelt, de ez csak standard. Fastida 950e . Lemondok a sebesség hekkelésről. -
Des1gnR
őstag
válasz Ferdzsoo #1770 üzenetére
Már nem ment be a tárcsa. De egyébként pont szervizbe vittem és megcsinálták természetesen, csak járt hozzá egy kis hiszti, hogy ez bizony óriási gond és akartam innen egy kis tapasztalatot, hogy valóban az-e, mert én nem érzem a súlyát.
Bib: Kaptam és most kaptam egy újat, használom amíg nincs meg a tartó.
simonjoe: Azt hittem ez max 1 cent vagy annyi se (durva )
[ Szerkesztve ]
Dell G3 3779 || Samsung S23+ || Samsung Watch 5 Pro || Oculus Quest 2 || Creality Ender 3 V2
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ferdzsoo #2625 üzenetére
Bosch CX-ből volt a 2.gen, meg most a 4. A 3. generáció az active és active plus motorok voltak.
Motor leszerelése nélkül nem tudsz mit megpucolni, ahol a motort rögzíted, ott alatta a felfogatásnál tud recsegni, de ennek a tisztításához mindenképpen le kell venni a motor. Persze ez legyen az utolsó lépés, előbb mindent végig kell nézni és ha semmi sem jelent megoldást, akkor utoljára szerelném le a motort. Hajtókarokat, tengelyt, pedál menetet töröld át, zsírozd, aztán próba. Esetleg másik pedállal is meg lehet próbálni.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Ferdzsoo #2628 üzenetére
Nah megnéztem a motortartó csavarokat és kettőn azért tudtam húzni. Egy egyértelműen lazább volt mint a többi.
Kérdés hogy kb hány NM nyomatékra kellene ezeket húzni? Most 20-ra húztam őket, de sehol nem találtam erre vonatkozólag infót."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
sheep
addikt
válasz Ferdzsoo #2652 üzenetére
Na pont erre gondoltam én is, nagyon jól megfogalmaztad!
Szeretek tekerni, ha jó idő van már veszem is elő a bringát, csak a fáradtságot nem szeretem már ami ezzel jár. Érzem hogy nem vagyok már 20 éves..MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ferdzsoo #2691 üzenetére
Gen 3-as CX nincs, az gen 2. A legújabb a gen 4. Nincs ez így km-re megadva, elvileg maga a motor gondozásmentes, de nyilván nem örök életű. Ha elkezd nagyon zajos lenni, akkor kell kicserélni a csapágyat. 3700km az még lófütty, nem szabadna elromlania, de az normális, hogy egy kicsit zajosabb lesz. Ha a csapágy tönkremegy akkor recseg és nagyon rossz hangja lesz, illetve amikor megforgatod kézzel a hajtóművet érzed rajta, hogy szárazon, darabosan forog. Hátrafelé is forgasd meg a hajtóművet, ha szar a csapágy akkor hátrafelé forgatva is érezni a problémát. Ismerek olyan embert akinek 100 ezer km-t futott a gen 2 Bosch Cx motor és még jó. De láttam olyat is, hogy 1500km után cserélni kellett.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ferdzsoo #2697 üzenetére
Szerintem az a reccsenés amit hallasz, az első kis lánckerék felől jön, ott a lánc hajlamos reccsenni a fogaskeréken. A gen 2 cx-nek ez az egyik legnagyobb hibája, hogy ilyen kicsi lánckereket alkalmaznak elöl a belső áttétel miatt és ezáltal nem csak egy nehéz, nagy otromba krumpli ez a motor, hanem még iszonyú terhelésnek van kitéve a lánc és a lánckerék. Amikor anno felújítottam a cannondale moterra bicóm, kapott új hajtást (lánc, lánckerék, sor), 1000km után már lenyúlt a lánc, feltettem az új láncot az 1000km-t futott lánckerékre és már darált rajta az új lánc, kellett neki kb 50-100km, hogy összekopjanak és ne daráljon az új lánc az 1000km-t futott lánckeréken! Ráadásul zajosabb is. Amikor megvettem a Merida eone sixty-t shimano motorral, nem hittem el, hogy mennyivel simábban fut a hajtása mint a bosch. És az olajat sem zabálja úgy. Bosch motoros bicóim egy nagyobb tekerést nem bírtak ki egy olajozással, 30km terep után már porzott a lánc és olyan hangja volt mintha soha nem olajoztam volna, menet közben is kenni kellett. Shimano-t meg 200km után elég kenni és még akkor is csendesebb. Bosch-ból csak a gen4-et érdemes ma már megvenni. Én a helyedben eladnám azt a gépet amíg még viszonylag van értéke. Hosszútávon sokkal jobban jársz egy normál lánckereket alkalmazó, belső áttétel mentes motorral. Bosch gen 2 sok sebből vérzik, szar a tömítése, nehéz, gyorsan kopik a hajtás is, jobb tőle megszabadulni én úgy gondolom.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ferdzsoo #2702 üzenetére
Szerintem nagyjából hasonló áron le tudnád cserélni egy shimano motorosra.
De ahogy érzed, én jobb ötletnek látnám megszabadulni tőle, még mielőtt tényleg nagyon lemegy az ára, 1 év múlva senkinek nem fog kelleni, mert elárasztja a piacot a gen 4cx, és jön az új shimano is.
A láncnyúlás nyilván múlik a felhasználási területen.Én úgy éreztem, hogy a Bosch lánckeréken reccsen időnként a lánc, de most ezt így látatlanban nyilván nem tudom teljes bizonyossággal megállapítani, hogy neked is ez van. Illetve ha fellazulnak a motor tartó csavarok akkor is recseghet, de az egy állandó jelenség lenne, amíg meg nem, húzod a csavarokat.
-
Runner_fxr
Ármester
-
Gaborkik
csendes tag
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Ferdzsoo #3719 üzenetére
Megvan mit keresek, de vajon ilyesmit itthon hol lehet beszerezni?
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ferdzsoo #3719 üzenetére
Szerintem nem emiatt nyikorgott. Ha a motor rögzítésnél van gond, akkor az recsegéssel adja tudtodra. Nyikorgás inkább abból adódhat, hogy valaminek nincs kenése, lánc, váltógörgők. Egyébként nem olyan fontos ez a tömítés, letisztítod a motort és a vázat is, bezsírozod, nyomatékra húzod és kb ennyi. Furcsa hangok akkor jöhetnek még ha pl a motorod csapágyazása beázott és szárazon fut.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ferdzsoo #3729 üzenetére
A recsegés sajnos sok helyről jöhet, de az biztos, hogy nem azon a tömítésen fog múlni, számtalan Bosch motoros gépet szereltem amin nem volt már olyan tömítés és nem recsegett, vagy ha recsegett, nem amiatt. Persze nem azt mondom, hogy baj ha szerzel hozzá. Recseghet a pedál is ha szar a csapágya vagy nincs a meneten zsír, recseghet a hajtómű is a tengelyen, recseghet a kormánycsapágy, kormányban a csavarok, nyeregcső, nyeregpálca, váltó tartó fül, kazetta, össztelós bringákon a forgáspont, teleszkópok vállában a becsúszó, villanyak, szóval rengeteg minden. Természetesen a motor felfogatás is adhatja a hangot, de az olyankor szokott előfordulni ha fellazulnak a tartó csavarok. Ha le van tisztítva a motor és a váz is ahol csatlakoznak, vékonyan zsírozva, majd 28-30Nm-re húzva, nem recseghet az biztos, tömítés nélkül se. Szerelésnél figyelj a kábelekre, mert könnyen oda lehet csípni. Nekem olyan is volt már, hogy nem a motor, hanem a motor műanyag burkolata adta a hangot, jobban mondva a csavar amivel rögzült. Olyan is előfordult, hogy kellett egy nordlock alátét az anya alá, mert állandóan lelazult.
[ Szerkesztve ]
-
HKorn
addikt
válasz Ferdzsoo #3755 üzenetére
Jó a persze, biztos hogy egy drága hidraulikus jobb, de ez is bőven megteszi.
Semmi gond a hátsó agymotorral, 80%-ban terepen használom a bringát és ráadásul néha elég komoly terepen is (sziklás mederben) és azon kívül, hogy érezni, hogy farnehéz, sziklák eldobálják a farát, semmi más hátrányát nem érzem. Persze, ha technikás pályán kellene versenyezni, ugratgatni, akkor más lenne, de nem vagyok versenyző, így engem ez nem érint.
Run&Ride
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen videókártyát?
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
- Asztrofotózás
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- EAFC 24
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest