Új hozzászólás Aktív témák
-
dugo_
veterán
válasz vtechun #1250 üzenetére
a Bosch talán távolról is le tudja tiltani a motort
Az akkumulátort lehet csak véglegesen deaktiválni, amennyiben a kerékpáron szoftveres módosítás, illegál disznóság történt. Ehhez viszont a bringának fizikailag csatlakoztatva kell lennie a Bosch Diagnostic Tool-hoz, hogy megtörténhessen a tiltás.
Meg ugye ez a Fiido 150, nagyon max 200 ezer Ft.
Ne legyen így, de szerintem ekkora méretű és értékű csomagnál nem lehet megúszni a vámolást és a 27% áfát.
Nem pedig 4x annyi.
A bekerülési költség eltérése vitathatatlan, ugyanakkor érdemes figyelembe venni a szervizhátteret, általános hozzáértést, pótalkatrészek elérhetőségét. (Ha akarod, beleveheted, hogy a Bosch motorokat részben itthon fejlesztik, teljes egészében itthon gyártják).
az akksija mehet tönkre ezeknek, azt meg lehet venni hozzá olcsón,
Én nem láttam külön akkut az értékesítési csatornákon, az viszont fix infó, hogy egy elektromos kerékpár legdrágább alkatrésze az akku, a motort is simán leveri költségben.
vagy persze a cellákat az ember - ha érdekli a téma - magának kicseréli.
Nagyon csodálkoznék, ha random vásárló rendelkezne ezekkel a szakmai skillekkel, műszerekkel, egyéb eszközökkel. A valóságban egy li-ion akkupakk gyártatása/cellacseréje szakértő cégnél bruttó 80-150ezer forintba kerül.
viszont szerintem munkába járni - ennyiért - bőven megfelelő.
Amíg nem ütközöl nagyobb problémába, szerintem is tök jónak tűnik a feladatra. Nem eltántorítani akarlak, lehetsz nyugodtan ennek a márkának a hazai úttörője, de azért előtte olvasd el a kritikusabb Gearbestes értékeléseket is.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz vtechun #1250 üzenetére
Ha csak nem vagy tényleg szakértője a témának, nem nyúlnék az akksikhoz, valamit elcseszel olyan tűzijáték lehet, hogy leég a házad, lakásod is ha ott a bringa! A lithium akku nem játék! Olcsón nem kapsz nagy teljesítményű lithium akkut. Ezek a gépek csak úgy lehetnek ennyivel olcsóbbak, hogy kicsi, gyenge akkuval rendelkeznek.
Jobban jársz akkor már egy használttal, de az legyen minőségi. Az igaz, hogy 150-200 még így is kevés hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz vtechun #1250 üzenetére
Ez kb ugyan az, mint amikor normál bicajt a Tesco, Auschan, Obi, Praktiker stb helyen szeretnél venni. Első gondolatra lehet azt hiszed, így jársz jól, mert kevesebbet kell fizetni érte, de hosszútávon csak magaddal cseszel ki, amiért megvettél egy ipari hulladékot. És végül az olcsó lesz a drága, mert magad is rájössz, hogy hulladékot vettél, eladni már nem tudod, mert a kutyának sem kell, maximum fillérekért, és vehetsz egy másikat, egy normális minőséget. Összességében jobban jársz ha az első lépést kihagyod, és egyből rámész a minőségre.
-
vtechun
veterán
válasz Runner_fxr #1253 üzenetére
forrasztgattam már akksikat, alakítottam át NiCd akksis fúrót Liion-osra, BMS-sel, step up-pal, stb. Szóval odafigyelve nem egy ördöglakat. 30 darab akksi van ebben a kis bringában, professzionális akksi darabja 2600 ft kb, kell belőle 30, aztán máris megoldott. De, ha nem akar az ember mókolni, akkor készen is lehet venni hozzá, pont ilyen való bele : Xiaomi M365 Battery, ezt is meg lehet venni, de ezt nem ördöngösség szétszedni.
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #1254 üzenetére
Ez most lesz ismeros, amikor epitettem a kerekem novatec hubot vettem, mert (jo ha) fele annyi volt mint a dt. Mar az elso pillanattol pattogott(talan tul sok zsir gyarilag), 500km utan eldurrant, most nem csak a dt hubot kell megvennem hanem az egesz kereket is ujra (ujrafuzni nem lehet, mert kullo anyakat szetbarmoltam, azt hittem azok pattogtak).
Vettem kalapacsokat meg racsni gyurut ($10 ossz), majd megcsinalva adom el, de nekem nem kell mert ~180nm motorral (~300nm kereknel) ugy is ujra az lenne a vege, a dt meg 400nm-ig van tesztelve.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Mondjuk most meg lehet azt fogom majd megbanni, hogy nem dt hybrid hubot veszek, mert az 500nm-ig van, es ebike-ra szanjak...
Csak ezzel keszult kerekszett meg az o oldalukon sincs... Bar ha ezuttal nem barmolom meg a kulloket majd at tudom fuzetni.[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Ugy tunik van hibrid hubot tartalmazo szettjuk de csak enduro modellek. A H1700 kerekszett 350-os hubot elol nem lehet atalakitani 20mm-sre, csak a HX1501 240-et (talan, tudja az isten mit jelent dt-nel az "oversize" es hogy melyik hubokra igaz, de csak azokat a 240-eseket lehet 20mm-re tenni). A HX1501-bol pedig az elso kerek pedig annyiba kerul mint a FR1950 szettem 240-esekkel.
Marad a szegeny ember hibrid szettje DH kerekekkel es acel kazetta testtel.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Sziasztok! Szeretnék fogyni, közlekedni és játszani. Nincs messze a piac, de hazafelé meredek az út, kéne a rásegítés (odafelé meg a fék, mert "férfisúlyban" vagyok, úgyhogy van lendületem ). Fölfelé, az utcánk végétől már hegyi ösvény van, amit kihasználnék egy kis játékra. Nem akarok métereseket ugrálni, de azért vmi elöl-hátul rugós megoldás kéne. A sebességet sztem tudnám kezelni, rutinos motoros vagyok. Létezik ilyen "összvér"? Mit javasoltok?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #1261 üzenetére
Nem tudom, nem vagyok képben a lehetőségekkel. Találomra néztem egy tesztet, ott volt egy "ár-érték bajnok" Bulls gép, ami 2,2 milla. Azt azért kicsit erősnek érzem. De, ha tudtok vmi optimálisat, ami nem jön ki a jelenlegi keretből, akkor inkább még spórolnék rá (vagy, hitel, hogy ne januárban kezdjek bringázni).
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1262 üzenetére
Én Meridát ajánlanék, Shimano motorral. Nekem ilyen van, ennél jobb ár/érték arányút nem tudnék most mutatni a piacon: Merida eOne Sixty 800.
Ha nem kellenek ekkora rugóutak, akkor az eOne-Twenty 800-as is jó választás.Ha a Merida nem szimpatikus, akkor egy Commencal Meta Power is jó választás, hasonlóan jó áron.
Illetve ajánlanám még ezt is Canyon Spectral On
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #1263 üzenetére
Köszönöm! Ezek normál úton hány Km -t bírnak rásegítéssel? Külföldi beszerzés olcsóbb? A németeknél sűrűn járok, esetleg ottani címre is tudnék rendelni. Ezek "hekkelhetők"?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1264 üzenetére
A hatótávra nincs egyértelmű válasz, mert függ a testsúlyodtól, a rásegítési fokozattól, a váltó használattól és az emelkedőktől (szinttől). Egy 500Wh-s akku kb 30-100km között tud, e között minden a felhasználás módján múlik.
Szerintem nem olcsóbb a külföldi beszerzés.
Mindegyik hekkelhető, de akkor bukod a garanciádat. -
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #1265 üzenetére
Köszönöm! Nekem a 30Km is elég. Ez a 120 -as Merida tetszik. Maholnap beugrom a Váci 140 -be és megnézem élőben. Jó lenne kipróbálni. Meglássuk.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #1267 üzenetére
Köszönöm! Ahogy néztem, nagyjából minden forgalmazónál 1.190 ropi az ára. Most csak hitelre menne (cirka 50% -kal), de ebben még futnom kell egy kört, mert német munkahelyem van és azt itthon nem mindenhol fogadják el. Ha nem megy, akkor csak ősszel lehet ilyen bringám.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
big-J
őstag
válasz Somatom #1268 üzenetére
https://ebikeshop.hu/index.php?route=filter&filter=category|79/vazforma|28&sort=p.price&order=ASC
Ezt lapozd vegig, en a haibike-oknal nem is mennek tovabb.
-
-
Runner_fxr
Ármester
Jelenleg eMTB-ot vagy Shimano E8000-el, vagy Brose-al érdemes venni. A Yamaha nagy, nehéz, a Bosch CX szintén. Ezek elavult rendszerek, nem rosszak, de ma már van jobb is. Bosch esetében mindenképpen megvárnám a a 2020-as CX motort. Jócskán lefaragtak a súlyából, kb a Shimano-val lesz egy súlyban. A Haibike nem rossz, de az igazán jó vázakat nem ők készítik, túl nagyok, hosszú láncvillákkal, magas építés, elavult geometriák. Túrázásra persze ok, de mint sportos MTB, a fasorban sincs egy Merida-hoz, vagy Specialized-hez képest!
-
big-J
őstag
Hogy ezek a lolfogasosok mi az istent csinalnak. Konkretan szart sem er az oldal. Hogy vannak meg biziniszben? Vatera detto. Csak egyre rosszabbak lesznek, de legalabb gyors iramban.
[ Szerkesztve ]
-
Bib
őstag
válasz Runner_fxr #1271 üzenetére
Nehéz a Bosch cx, mert az én bicajom is 22kg, de igazából ha 20 lenne is tökmindegy volna mert én meg vagyok 110kg de úgy repesztek a hegyre fel a 75Nm-rel mint a golyó Most lesz egy shimano-s bringám is ,igaz csak e7000 majd tudom összehasonlítani.
-
Runner_fxr
Ármester
Nem a bringa össztömege miatt fontos a könnyebb motor! Teljesen mindegy, hogy 21 vagy 22 kiló egy bringa. Így is úgy is nehéz. A nehezebb, nagyobb motor miatt szarabb a váz. Jobban csavarodik a közepe, túl hosszú a láncvilla, lomha lesz technikás terepen. A saját testsúlyt meg nem érdemes idekeverni, mert a könnyebb bringa mindenképpen fürgébb, kezesebb, akkor is ha 60 kiló vagy meg akkor is ha 120.
-
Bib
őstag
válasz Runner_fxr #1274 üzenetére
Ja már értem. Mondjuk ilyen döntött beépítést csak az enyémnél láttam, talán azért nem tűnt fel a szar vàz. Igaz én keveset technikázok pályán.
-
Ajándékok
aktív tag
Sziasztok
Tanácsra lenne szükségem. Ha nem akarok tekerni, milyen teljesítményű motorra van szükség enyhe emelkedők esetén 30km/h sebességhez? Ez komoly emelkedőkön mennyire lassul le?
KöszönömNagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
Runner_fxr
Ármester
Most ezt a szar vázat ne úgy értsd, hogy konkrétan szar, nyilván a profi vázakhoz mérten szar. Egy Shimano motorral gyakorlatilag olyan vázakat lehet gyártani, ami geometriában, irányításra 95%-ban megegyezik egy analóg bringával. Ez olyan bringásoknál szempont akik nem túrázósba mennek, hanem szeretnek vadabbul bringázni a terepeken. Ezek a felhasználók hatalmas különbséget éreznek egy Bosch-al szerelt váz és egy Shimano-val szerelt váz között! Sokkal jobban be tudod tenni az ívre a bringát a Shimano rendszerrel, sokkal kiszámíthatóbb a viselkedése és fürgébb. De ha valaki csak simán túrázik, nem annyira vandálkodik, tulajdonképpen mindegy, a Bosch CX vagy a Yamaha PW/PW-X is nagyon jó lesz. Persze ha kipróbálnád a kettőt egymás után, valószínűleg Te is éreznéd a különbséget, hogy a Shimano rendszeres könnyedebben mozog, meg tekerni is bringásabb érzés, nem annyira motoros mint egy Bosch vagy Yamaha.
Ajándékok: Az építés nem az én asztalom, így ebbe lesz más aki jobban tud segíteni, de ha nekem kéne egy robogó, mert nem akarnék tekerni. Akkor inkább vennék egy rendes, elektromos robogót, vagy valami benzines robogót.
[ Szerkesztve ]
-
Ajándékok
aktív tag
válasz Runner_fxr #1277 üzenetére
Nem építeni, hanem venni akarok, de ahhoz is kellene tudni milyen teljesítményűt keressek. Valami olcsó, használt lesz.
Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
big-J
őstag
válasz Ajándékok #1278 üzenetére
Ez a harom dolog nem fog ossze jonni.
Kezdesnek nem is arulnak olyat, hogy nem kell pedalozni, es egy dombon felmegy 30-al. Epiteni konnyen lehet, a legegyszerubb kozepmotor is tudja (bbs02 ~1200w) de az meg amire a normalis akksit is megveszed olcso nem lesz.Amikkel a nagypapak szaguldoznak gazkaros szarok, azok se mennek fel egy ertelmes dombon ertelmes sebesseggel, es a litium akksis valtozatok ugyszint nem olcsok.
-
Ajándékok
aktív tag
Amit rá kell költeni, azt természetesen ráköltöm. Nem sport vagy élvezeti célra használnám, hanem csak el akarok jutni a-ból b-be aszfaltos úton. Lehet az úton sok kátyú, de nem földutak.
Azt mondod erre a célra 1200W-os motor kell? 350W-os vagy 500W-os nem elég?Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
big-J
őstag
válasz Ajándékok #1280 üzenetére
Ha emelkedot akarsz akkor kozepmotor kell neked, en csak irtam egy konkret darabot. A watt nem annyira fontos, inkabb az attetel. Amugy rohadtul mindegy mennyi, mert ha gazkar van akkor mar nem legalis es akkor hogy 100w vagy 1000w illegalitas, az mar rohadtul mindegy ha arra megfelel ami a celja.
Amugy szerintem enyhe emelkedo helyett eros emelkedoket olvastam, vagy hasonlot. Hacsak nem vagy nagyon nehez, akkor jo az agymotros is, ha pont olyat talalsz.
[ Szerkesztve ]
-
nexuspolaris
tag
Sziasztok,
megvettem első pedelec bringámat, egy KTM trekkinget, 2gen-es Bosch Active Line motorral, Sram dual drive váltóval. Ennek az előző generációs motornak még van némi ellenállása, ha rásegítés nélkül tekerem, és az 25km/h sebességet elég gyorsan el szoktam érni, ha sík terepen megyek vele. Mivel használtan vettem, nem fenyeget a garivesztés veszélye, így erősen gondolkodom a tuningon. A Speedbox 2-vel van valakinek tapasztalata? Vagy az ASA speed jobb?
-
Jumbozorz
senior tag
Sziasztok. Erről mit gondoltok? Most elég jó akció van rá:
[ Szerkesztve ]
-
HKorn
veterán
Pedelec montinál, 27.5+-os méretű gumit (27.5x2.4) ha visszacseréli az ember 27.5-re (27.5x2.1), milyen hatásokkal kell számolni azon kivül hogy a km óra csalni fog? Mivel 60%-ban aszfalton is lenne használva, csak 40-ben erdős lazább terepen, szerintem felesleges az ilyen nagy ballonos, széles gumi.
[ Szerkesztve ]
Run&Ride
-
big-J
őstag
-
HKorn
veterán
Amúgy a gumi oldalfalának magasságát, hogy számolják? Autóknál elég egyszerű a két adatból pl 205/55 kiszámolni, de itt nem vágom hogy kell.
27.5 csak a felni átmérő, 2.4 meg szélesség, ebből honnan tudom mennyire ballonos vagy épp "peres" egy gumi? Gondolom a belefújt nyomástól is függ valamennyire, de akkor is.Run&Ride
-
sanzi89
addikt
ISO vagy ERTRO méreteket nézd, ne a colos összevisszaságot. 28 col = 29 col =700C => totál agyhalál. A milliméterek meg pontosak.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
HKorn
veterán
Ok, köszi mindenkinek, ez nem egyszerű, ahogy látom. Más kérdés: 23mm széles felnire, felmegy a 2.1"-os (53mm széles) gumi?
Run&Ride
-
big-J
őstag
[ Szerkesztve ]
-
HKorn
veterán
-
nms.laszlo
újonc
Sziasztok,
Azért írok, hátha idetéved valaki, aki Fiido d1/d2/d3 vásárláson töri a fejét.
200 kilométert tettem a d1-be eddig.
Alapvetően nagyon tetszik. A nagyobb, 10 ah-s akksival vettem munkába járásra főleg.
Otthon-->bicaj -->vonat-->bicaj-->meló-->bicaj-->vonat-->bicaj-->haza2 méter magas vagyok, nagyon vicces érzés menni vele. (ha kipróbálod megérted )
100 kiló vagyok, a bicaj simán kibír egy Velencei tó kört velem csak gázkarral, tekerés nélkül.
Akksi paráról: 18650-es cellák vannak benne, bármelyik e-roller gurunál lehet javíttatni, könnyű kiműteni a pakkot.
Vám: a 10 ah-s akksis d1 német warehouse-ból jött Gearbestről kb. 150-ért vám nélkül HÁROM munkanap alatt.
Szerintem a leggyengébb pontja a kormány összehajtásához szükséges gyorscsati környéke, meglátjuk mennyit fog bírni.
Ha lesz vele valami probléma, ígérem megírom, egyelőre nagyon tetszik, ajánlom.
-
Somatom
veterán
Most bukkantam rá erre. Az Indiegogo -s linken több infó is van róla. Mit szóltok hozzá?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest