- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Microsoft Excel topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- F-Secure termékek
- Megvédenék a gyerekeket az agresszív algoritmusoktól
- Milyen NAS-t vegyek?
- Linux - haladóknak
- Microsoft Outlook topic
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
Új hozzászólás Aktív témák
-
sanzi89
addikt
Egy normális állapotú trekking bringát van értelme átépíteni egy ilyen szettel? A cél az volna, hogy párom nagyobb kedvel járjon el velem bringázni és kényelmesen tudjon tartani egy 20-25-ös túra tempót. Van tapasztalat az ilyen - gondolom totál kínai - készletekkel?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Ha hosszútávú, túrázós, elektromos rásegítésű bringát keresek, akkor mi az ajánlott?
Pár infó a felhasználásról. Több napos, felpakolós bringás túra 10-15 kg cuccal, itthon aszfalt és jó minőségű földúton. Egy sima 26-os montival letekerek egy nap 100 km-t különösebb probléma nélkül mondjuk egy hosszú hétvégén (3 nap) át tartó kiránduláson, általában a seggemet ülöm el és nem a combom fárad. Nekem igazából a max 25km/h sebesség is megfelel, igaz egy 20-22 km/h tudok tartani önerőből is. Pl egy Bosch Active Line rendszer ECO rásegítése mennyit "segít"? Érezhető vagy kell a nagyobb fokozat?
Találtam egy elég jó kalkulátort, amiben ha összekonfigolok egy Bosch Active Line motort egy 500-as aksival az ECO-ban elvileg 172 km, az nekem elég egy napra. Éjszaka a szálláson meg feltölteném a bringát. Ez reális elképzelés vagy hagyjam az egészet a francba?
Esetleg Budapesten tudtok olyan bringa kereskedést/kölcsönzőt, ahol több napra is ki lehetne bérelni ilyen elektromos bringát?
Köszi!
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #1152 üzenetére
Köszönöm az információkat!
Azt esetleg tudjátok, hogy nagyságrendileg mennyi idő feltölteni egy 500-as aksit a gyári töltővel? Csak azért, hogyha ilyenről ötletelünk, hogy másik akku apróról, kérdés, hogy egy éjszaka fel tudnám-e tölteni mindkettőt. Mert ha nem, akkor számomra sajnos nem opció."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #1152 üzenetére
Még egy kérdés. Ha egy ilyen pl. Bosch rendszerű bringa 0-ra merül, akkor használható mint normális kerékpár? Gondolok itt egy részről arra, hogy nem tilt le semmi, illetve, hogy mennyivel nehezebb tekerni magát a bringát. A plusz holt súlyról, amit ilyenkor csak cipelek, most tekintsünk el, maga a rendszer generál-e plusz ellenállást?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz perge666 #1180 üzenetére
Ha ilyen alapvető elektronikai ismereteid sincsenek, hogy mi a párhuzamos és soros kötés, akkor vidd el egy elektronikai kisgép szerelőhöz, ő össze tudja neked barkácsolni.
Vagy egy elektromos kerékpár boltba keress olyan akkumulátor tartót és csatlakozót ami hiányzik neked igazából, szerintem ez volna az értelmes megoldás.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Runner_fxr #1209 üzenetére
Erről a számítógépes diagnosztikáról tudsz mondani pár mondatot? Kell hozzá valami spéci, zárt cucc (szoftver, hardver) vagy egy átlag ember is használni tudja? Ha igen megosztanád a módjáról némi infót?
Csongrád és Békés megyében nézegetek használt elektromos bringákat, itt esély nincs diagnosztikára. Ha én megcsinálom magamnak, maximum akkor.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Runner_fxr #1211 üzenetére
Köszönöm szépen az infókat, remélem másiknak is hasznos lesz majd.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
A Yamaha rendszer egyébként milyen szintet képvisel? Például szerintem ez nem egy rossz ajánlat: Winora E - bike Y280x
Városi rohangálós, túrázgatós bringára gondolok asszonynak, hogy több kedve legyen velem tekerni. Ez még tetszik is neki, ami mint tudjuk fontos szempont.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Meg almát körtével.
Tény, hogy az elektromos bringázás jelenleg még szerintem is drága mulatság, de ahogy terjed ez is olcsóbb lesz. Mint az elektromos motorok, autók. Csak ki kell várni vagy tárcát kinyitni.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
ISO vagy ERTRO méreteket nézd, ne a colos összevisszaságot. 28 col = 29 col =700C => totál agyhalál. A milliméterek meg pontosak.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Somatom #1303 üzenetére
Mivel itt a fórumban senkinek nincs ilyen bringája, így konkrétumot senki nem tud mondani. Azonban a képeken látszódnak bizonyos árulkodó jelek, amik párhuzamba vonhatóak a jelenleg is kapható "kerékpárokkal".
Nem vagyok egy nagy bringa guru, de pár dolog.
Az első teleszkóp nagyon gagyi. A "szimmeringek" csak dísznek vannak, a kosz, eső bejut a teleszkóp szárakba, ott elkezd rohadni, korrodálódni. Emiatt nagyon hamar elveszti azt a kis maradék rugóútját, ami van neki gyárilag. Az illesztési pontatlanságokból adódóan pedig lötyög az egész például egy első fék használatkor.
Az összes csapágy a legolcsóbb általában az ilyen bringákba, hamar bemaródnak, nincsenek tömítéssel ellátva, gyenge anyagból készülnek.
A hajtómű ugyanez, már ránézésre látszik, hogy az 1.000 Ft-os polcról választottak. Akinek egy kicsit van szeme a dologhoz ránézésre látja, hogy ez így csak borzalmas lehet, mint bicikli. Az elektromos hajtást nem nézve ez egy Praktikerben/Tesco-ban 40e Ft-ért kapható kerékpár szintje.Milyen minőséget és odafigyelést lehet várni, ha a promó(!) videójukban is ilyen borzalmas a hátsó váltó bovdenezése?
És mindezt nagyjából 300-400e Ft-ért? Fizess egy bringához értő embernek egy tízest, hogy menjen el veled egy délután megnézni pár használt, de megbízható márka pedelec-ét, ennyiért (vagy egy picivel többért) már jókat lehet találni.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Somatom #1482 üzenetére
A bringádon nem pedelecre szánt fogaskoszorú van, hanem általános. Ha csak lábbal hajtod akkor igenis kellhet a nagyobb lánckerék elég hamar.
Agyváltót montiba pedig elég eretnek dolog szerintem. plusz egy ilyen szép, új, komoly bringához kár hozzányúlni.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Somatom #1485 üzenetére
Ha lehet hinni a Google-nak, akkor egy Shimano SLX CS-M7000 11-speed 11-46 fogaskoszorú van a bringán. Erre ha rákeresel pl. a Dealers Manual-ra, ott látszik, hogy a MTB kategóriába sorolja a Shimano. Ezer meg egy klasszikus kerékpárt szerelnek ezzel az alkatrésszel, erre utaltam, amikor írtam, hogy ez nem pedelec specifikus alkatrész.
Ettől függetlenül tökéletesen üzemelhet egy elektromos bringán is természetesen, csak eredetileg nem ide lett tervezve."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
-
sanzi89
addikt
Majd kérlek írd meg, ha sikeres vagy sikertelen volt-e a művelet. Én is tervezek - már régóta - elektromos bringát venni, és fontos infó lenne, hogy az unlock-hoz nem kell a legkomolyabb Shimano rendszert venni. Köszi előre is!
Most épp ezzel szemezek: MERIDA ESPRESSO 200 EQ TÚRA TREKKING E-BIKE 2019
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Láncbontóval kiszeded belőle a patentszem esetén felesleges fél szemet. Vagy ha nincs láncbontó, akkor lehet kókányolni egy nagyobb szeg+kalapács kombóval, esetleg egy normális satut még pluszba segítségül lehet hívni.
De ha magad szereled a bringát egynél többször, akkor vegyél egy normális láncbontót."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Selle SMP TRK. Elsőre furcsa, de miután használtam egy ideig, egyáltalán nem érdekelt, mert nagyon kényelmes számomra.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Sőt, sokszor a kipróbálás sem elég. Nekem például a fent említett nyerek első használatkor kifejezetten kényelmetlen volt. Viszont egy rövid szoktatás után sokkal kényelmesebb lett, mint az előző nyergem. Ami egyébként az itt is említett Selle Monte Grappa Argo volt.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Én ezzel szemezek már egy ideje: ELEKTROMOS MTB KERÉKPÁR E-ST 900, 27,5” PLUS, NARANCSSÁRGA ROCKRIDER
Kapna egy vékonyabb gumit, lehet rá csomagtartót tenni, és tökéletes országjáró, túrazsákos bringa lenne.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz cettlee #3100 üzenetére
Nyeregcsövet szedd ki, ahol fém a fémmel találkozik vékonyan zsírozd meg, tedd vissza és nézd meg. Nekem ez szokott hasonló nyikorgást okozni. A nyeregcső meghúzását is ellenőrizd, nem laza-e egy kicsit.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Új hozzászólás Aktív témák
- iPAD 8 (2020) 98% aksi
- LENOVO IDEAPAD GAMING 3 -15.6"FHD 120Hz - Ryzen 5 5600H - 16GB - 512GB - RTX 3050 - Win11 -1 év gari
- Bomba ár! Dell Latitude 7300Touch - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD Touch I I Cam I W11 I Gari!
- Bomba Ár! HP ProBook 650 G1 - i5-4GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude 5500 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen