- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
480mm-es láncvillával és ezzel a batár hosszú tengelytávval, nem lehet egy ügyes bringa egy kanyargós terepen, de amúgy jópofának néz ki. Bár ennyi pénzért inkább maradnék egy nagy nevű gyártó mellett, valami kiforrottabb geometriájú vázzal. Nem tudom, hogy a gyakorlatban mit jelent ez a nyomaték, ténylegesen tudja e ezt. De ha igaz amit leírtak, akkor ez a Bafang legalább kétszer olyan erős mint egy csúcs Shimano vagy Bosch rendszer. Mentem már Spitzing-el, az 120Nm, feleslegesen erős. Ez már tényleg az a kategória, hogy motor, kerékpárhoz kevés köze van. Nem is értem, hogy bringába erre mi szükség van? 70-80Nm-es 250W-os rendszereknek olyan erejük van, hogy a falon felmész egy jó áttétellel. Akkor ez minek? Én akkor már inkább valami villany motorban gondolkodnék.
Sur-Ron vagy KTM Freeride-E
[link]
[link][ Szerkesztve ]
-
HKorn
addikt
válasz Runner_fxr #1804 üzenetére
Igen, ez már nekem sem kellene, főleg, hogy az Exess gázkaros is, az meg már inkább motorozás kategória.
Run&Ride
-
Runner_fxr
Ármester
Elég ránézni erre a bafang-ra, azért nem egy Shimano/Bosch/Brose szint. Biztos erős, de nagy dög, nehéz, hosszú láncvilla kell hozzá. 6000 euro-ért nekem aztán biztos nem kéne. El kell dönteni, hogy mit szeretne az ember, bringázni vagy motorozni. A ma kapható prémium, szabvány pedelec rendszerek ereje bőven elegendő az élvezetes kerékpározáshoz. Így is nagyon durva ha felnyomod max-ra, nem sok bicajos tudja tartani veled a tempót. Ha valakinek ez kevés, akkor meg már minek a pedál? Ez az Exess se nem bringa, se nem motor, valahol a kettő között. Bringásokkal unalmas lesz együtt menni, motorosokhoz meg kevés lesz. Ráadásul az 1000W mellé a 768Wh aksi lóf@sz. De ha veszel egy Sur-Ron-t vagy egy KTM Freeride-ot, azzal simán elmész motorosokkal is csapatni cross pályán, nem nagyon fogsz lemaradni. Ha meg bicajozni akarsz, de kell egy kis plusz kraft, arra ott a pedelec. Szóval én ezeket a bivaly erős, de még bringának látszó gépeket nem tudom hova tenni.
[ Szerkesztve ]
-
HKorn
addikt
válasz Runner_fxr #1806 üzenetére
Haaonlóképp gondolom én is, igaz még nem tekertem 80-90Nm körüli bicajjal, tulajdonképp a sajátomon kívül más pedeleckel nem is tekertem, de úgy gondolom az bőven elég kell hogy legyen bármilyen terepre.
[ Szerkesztve ]
Run&Ride
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #1806 üzenetére
Azert a nagy gyartok motorjai sem mernoki csodak. Most ujra canga show-n voltam, kiprobaltam parat, csillios Reise muller mtb, rekumbens, carbon e-road bike, miegymas. Erosen csalodtam ezekben a motorokban.
Meg az en standardjaim szerint is pedig en szabadnapos reszeg kinai tankepitoktol szerzem be a cuccaim.Hangosak, lassan allnak le ha abbahagyod, lassan reagalnak e-fekre (ha van) nincs bennuk valtas erzekeles menjen a *****ba. Ezeknek mind alapnak kellene lenniuk.
Ennyi penzert hozzon valamit amit a kinai sz*rok nem hoznak. Ezek csak dragabb sz*rok. Erore jopofa, de egy napot nem tudnek vallalni ezzel a 25kmh limittel, ott kezdtem volna elvezni, igy sebessegre is vicc. Ezek csak imitaciok hogy egy normalis rendszer, gyartoi szemetkedes(pl. akksi letiltas, arazas) es vicc torvenyek nelkul, mit tudna.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Na várj már egy pillanatra, pontosan mit próbáltál? Előző generációs Bosch-t vagy az újat? Azért egy Shimano E8000 vagy egy Brose S eléggé ott van a szeren. Egy E8000-es 2,8kg. Egy ilyen Bafang hány kg? Ráadásul egy E8000-ben rendes Hollowtech tengely van, nem négyszög meg ISIS. A Brose belső szíjhajtásos, nincs rezonancia. Te ezeket motoros szemmel nézed, úgy persze, hogy lóf@sz a teljesítménye. De arra bőven elég, hogy felcsörlőzzön a legnagyobb hegyre is, persze kell neked is dolgozni rajta, végül is ettől kerékpár és nem motor. És, hogy miben tud többet? Egyrészt abban, hogy rendes tömítése, csapágyazása van, viheted terepre, sárba, dzsuvába, nem fog beázni. Mehetsz vele a legdurvább terepen is. Nem vagyok biztos benne, hogy a fos kínai középmotor is bírja a sarat meg a durva terepet hosszútávon. Van ismerősöm akinek már 100 ezer km van a Bosch motorjába. A kínai is elmegy ennyit? Ezeknek van rendes szerviz háttere is, nem úgy mint a noname fosnak. Biciklizéshez, terepre a 25-ös limittel semmi baj nincs. Fölfelé az sok esetben XC világkupa tempó, síkon és lefelé meg úgy is kikapcsolom a motort, mert az akkuval is takarékoskodni kell ha rendes távot, szintet akarsz menni. Amúgy a 25-ös korlát kijátszható ha nagyon szeretnéd, nyilván vannak hátrányai, veszélyei, de megoldható. Te ezt nem bringás szemmel nézed, ezért nem érted, neked az kell hogy húzd a gázt és száguldjon alattad a gép. Nincs ezzel baj, de akkor motorokhoz hasonlítsd a géped, ne kerékpárokhoz. A pedelec alapvetően egy sportszer, nem gázkaros motor amivel 100-al mész. Kevered a szezont a fazonnal. Egy 2,8kg-os, 70Nm-es, Buetooth-os, megbízható Shimano motor egy mérnöki alkotás. Olyan ereje van, hogy a falon felmész fele, persze kell mellé rendes váltó, rendes áttétellel. Bringás szemmel nézve ez több mint elég. Szerintem tökéletesen működnek, a láncot eltépné ha olyan primitíven működne mint ahogy mondod.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Egy prémium e-bike nem csak a motortól annyi amennyi, mondhatni az elektromos rendszer a kisebb része az árnak. A karbon vagy prémium aluváz, az összes többi alkatrésze viszik el a költségek nagy részét. Próbálj ki rendes terepen egy Specialized turbo levo-t vagy egy Merida eone sixty-t, az épített fos egy furkósbot ezekhez képest. Lehet, hogy erős, de mellé 50kg és úgy kanyarodik mint egy csuklós busz. De megértem, hogy van akinek ezek gyengék, erre is van megoldás: [link]
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #1811 üzenetére
Elhiszem hogy olyan szempontokbol jobb, de en azokbol a praktikus hasznalhatosagi szempontokbol amiket irtam, tobbet vartam.
Pont azt gondoltam amit irsz, hogy olyan rohadt nagy szakadek lesz hogy ejha, aztan hianyoztak olyan dolgok, amiket mar megszoktam, pedig nem vagyok elkenyeztetve.
Lehet pont neked sikerult lehetetlenre emelni az elvarasokat.Maguk a cangak rohadt jok voltak, a rekumbensen valami gumi cilinder szeru allithato cucc volt a rugozas valami rampan fel mentem meg se ereztem pedig mar keszultem hogy kidob a szekbol. Az RM-en pedig fox36 float volt, az olyan rugosakat megszegyenitoen folyamatosan ment, csak remenykedni tudok en a 40est be tudom allitani olyanra. Egyedul a road bike-on rohogtem vegig mert nem ment ki ez a kep fejembol.
Ja az E-SXF pont elado, asszem 7-8k euro masszivan aron alul. En nem akarok olyan nehezet venni hogy megol ha betemet. Nem tudom miert nincs nagyobb piac ilyen 30-50kg cuccokra. Minek 100-110. De meglassuk mit hoz a jovo. Most meg a zold cube brinyot epitem.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #1812 üzenetére
Amit most epitek erdei modban csak 22-23kg lesz, bar az integracio es a nagy motor miatt vesztek 2-3kg-t, de egy tolltarto meretu 2kilo alatti akksi(300wh/2200w max) lesz hozza ha bike parkba vagy szemkozti erdobe megyek igy vissza nyerek par kilot. Szoval megprobalok valami konnyebbet.
Persze lesz hozza ket tura(600wh 4400w max)akksi is, de le es felcsatolhato lesz egy perc alatt.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Te most amúgy agymotort hasonlítasz középmotorhoz vagy konkrétan mit mivel? 250W-os szabvány pedelec-hez ne hasonlíts jóval erősebb motorokat. Én nem tudom mit vártál, de nem igazán tudom elképzelni, hogy a jelenlegi top pedelec rendszereknél kéne e jobban működő. Abszolút tökéletes bennük a nyomatékszenzor, nagyon jól működik az adaptív fokozat, amikor pedálozás alapján ő dönti el a rásegítés mértékét. A nyomatékot biztos, hogy visszaveszi váltásnál, máskülönben 100km után szakadnának a rajta a kerékpárláncok. Nekem az is tetszik, hogy amikor abbahagyod a pedálozást nem áll le azonnal, hanem még egy kicsit tol. Ez is azért van, hogy meredek emelkedőn, technikás terepen, amikor abba kell hagynod a pedálozást egy pillanatra, ne álljon meg mint a szög. Alacsonyabb fokozaton kevésbé érezhető egyébként. Rendes terepen kéne menned vele, nem egy parkolóban. Akárhogy is próbálkozol, terep bicajt soha nem fogsz tudni úgy megépíteni, ami felveszi a versenyt egy gyári építéssel. Én ennek nem látom értelmét. Ráadásul ami pénzt beleteszel, már az is elég közel van egy jó minőségű, gyári géphez. Nekem tapasztalatom a szabvány pedelec rendszerekkel van, mentem pár kínaival, ezekhez képest egy Bosch vagy Shimano űrtechnika. Sokkal erősebbek, jobbak, finomabb működésűek. Nagy teljesítményű e-bike-al kapcsolatban csak Spitzing-es tapasztalatom van, ezzel mentem többször is, mert a rokonságomban is van egy meg az Eurobike-on is próbáltam, jó jó, de az már motor, feleslegesen erős, meg nehéz az egész szerkezet. Nem kerékpár, nekem meg kerékpár kell. Olyan kerékpár ami technikás, meredek terepen 99%-ban úgy viselkedik mint egy profi analóg Enduro MTB. Országútiban amúgy én sem értem a koncepciót, még ha nem is "az a csodálatos jármű" jut róla eszembe, a flexi karokkal . 300Wh akku nagyon kevés lesz szerintem, 500 a minimum egy szabvány pedelec motor mellé. Nagyobb túrákra 1000Wh-val megyek, egy akku a bicón egy a hátizsákban. Ezzel megyek akár 3000m szintet is.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #1816 üzenetére
En olyat epitek amilyen nekem kell. Es amire nekem kell, en olyat epitek, azok rohogve, oda vissza verik a gyarikat, azokban a dolgokban, amik nekem fontosak. Ez lehet terep vagy tura alkalmazas. Lehet, hogy ez neked nem tetszik de attol hogy leirod az ellenkezojet, az en szemelyes helyzetem nem valtozik.
Megprobaltam ezeket a csodakat es arra, amire en hasznalnam, joval kevesbe alkalmasak. Hogy neked es masnak mi a jo, en nem szolok bele. -
Runner_fxr
Ármester
Nekem teljesen mindegy, hogy mit építesz. De azt hiába akarod megmagyarázni, hogy Te jobbat építesz mint a prémium gyáriak, mert ez hülyeség. Erősebb motort lehet bele tenni, de hogy megbízhatóbb lesz e, meg irányításban az egész szerkezet akár csak megközelíti e egy gyári eMTB szintjét, az azért erősen kérdéses. Azt elhiszem, hogy építesz olyat ami oda vissza veri a szabvány pedelec-et erőben, ha neked ez a fontos, ok, de ez csak egy tulajdonság,a többi fontos kérdésben meg alul marad. Túra/aszfalt felhasználásra még amúgy értem is a koncepciót, mert ott belefér az, hogy nem annyira ügyes a gép irányításra, de a terep felhasználást már kevésbé értem, erre vannak jobb megoldások is.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #1818 üzenetére
Pont ez az, hogy mit ertesz te "jobb" alatt, es en mit ertek. Nekem az a valosag hogy "jobbat" epitek mert en tudom mit ertek alatta(teljesitmeny, raforditas/km, gazkar, stb.), szerinted meg hulyeseg mert te mast ertesz alatta, es ezt tudjuk egymasrol. :D
Es pont ezt vartam, hogy rohadtul alulmaradjon az osszes tobbi tulajdonsagban amikor kiprobaltam oket, nem voltam elragadtatva, ezt irtam le ide, lehet ram haragudni, de ennekem ez jott le.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
De ne érts félre, én nem akarom neked megmondani, hogy mit építs, miért is akarnám? Felőlem építhetsz egy 3 személyes kanapét is villanymotorral! Semmi közöm hozzá. De ez egy fórum, ahol mindenki elmondja az álláspontját, esetleg ütköztetjük a véleményünket. Az én álláspontom az, hogy a gyári építéseket nagyon nehéz házilag megközelíteni. És ott már az ár is elszalad ha minőséget akarsz. Ez igazán terep használatnál éleződik ki nagyon, aszfalton, túrán nem annyira. És érdemes szétválasztani a kerékpárt a motortól. A pedelec és ebike élesen elválik egymástól!
De azt nem mondtad, hogy pontosan melyik motort próbáltad? Meg a 25km/s korlátozásba is belekötöttél, ami nem azért annyi mert ennyire képesek, hanem mert a KRESZ ezt írja elő, hogy kerékpár tudjon maradni! Pontosan milyen motorokat hasonlítottál össze? Ezt is tudni kéne.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #1820 üzenetére
Ja sok gyakorlati szempontbol nehez megkozeliteni, en ezert sem ajanlanam ezt az exess vagy micsodat 1600w-al meg 11 sebeseggel. Aki gyarit akar venni, vegyen a gyartol. Az igazabol 750w-os gyariak meg a 1100-1600w-os kitek kozott nincs akkora kulonbseg hogy ertelme legyen, ha gyarit is kapsz hasznaltan. Aki meg kraftot akar vegyen sur ron-t en is azt mondom mindenkinek.
De aki tudja mit akar, es ez pontosan miert kell es miben jobb neki az osszes tobbi kaphatonal, es meg is tudja csinalni, epitsen.
Amugy lehet lesz 2 szemelyes velomobilom, de meg nagyon jovo zeneje.Reise muller delite bosch volt e-mtb moddal(bar ha jol tudom normalis meretu elso fogassal) meg meg ket shimanos, a magas feher fekete kijelzovel. A shimanokon elektromos valtas volt.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #1820 üzenetére
Ez igaz, hogy a 25kph tenyleg nem a vas hibaja, es nem fair ezert lehuzni, de mivel garanciavesztessel jarhat maganak a termeknek mar hibaja. Ha nem fenyegetnenek vele, es gyakorlatilag szemet hunynanak felette a szervizek, szofverek nem hoznam fel negativumkent.
-
Runner_fxr
Ármester
Erről az Exess-ről most hallottam először, kerékpár gyártásban nem hinném, hogy különösebben nagy múltja lenne, ahhoz képest meg drága.
Abban egyetértek veled, hogy ha valakinek olyan speciális igényei vannak, amire nem talál gyári megoldást, akkor értelemszerűen az építés marad alternatívaként.Gyári építést én leginkább pedelec viszonylatban vennék, az egyértelmű, mert ezt házilag nem lehet leutánozni, ilyen minőségben, a súly kordában tartása mellett., és minőségi vázzal. Ha ki is jössz olcsóbbra, viszont annyival szarabb is lesz az eredmény.
De ha már erősebb masinát szeretnék, akkor persze egyből előtérbe kerül az építés, mert itt már lehet spórolni sok pénzt a gyárival szemben.
Reise & Müllerben Bosch volt, az is lehet, hogy még az előző generációs CX.
Shimano-nak meg van 4 féle motorja, E5000/6000/7000/8000. 40-50-60-70Nm nyomatékkal. Tehát nem mindegy melyiket próbáltad. Nekem az E8000 van, ami 70Nm és elég jó kis cucc, pláne figyelembe véve, hogy milyen apró és könnyű szerkezet. A Bosch kicsit parasztosabban működik, az biztos, de viszonylag megbízható és jó a szerviz háttere. Shimano abból a szempontból emelkedik ki, hogy megpróbálták megtartani a kerékpáros érzetet, nem egy olyan rendszert akartak ami a motorozás irányába viszi el a kerékpározást. Hanem meg akartak maradni a kerékpáros élmény mellett, mivel ebben van nagyon nagy tapasztalatuk. A Shimano egy olyan szerkezet ami nem szól bele agresszíven ha nem akarod, a q faktora is normál integrált kerékpáros hajtőművel megegyező. Kikapcsolva is kellemes hajtani. Itt ez a lényeg, hogy megmaradjon még kerékpárnak is, de tudjon segíteni is ha arról van szó. Ebben az egyik legjobb. Teljesen felesleges egy olyan motorhoz hasonlítani ami mondjuk jóval erősebb, mert ott mások a szempontok. Az új Bosch-ra kíváncsi leszek, hogy mit tud.
És egy Sur Ront is nagyon kipróbálnék, de az más világ, ott inkább a motoros élmény miatt.Te azért voltál csalódott, mert egy épített, sokkal nagyobb teljesítményről ültél át. Nem Te vagy a célcsoportja, aki normál kerékpárró ül át, az meg el lesz ájulva. Úgy a fair ha szabvány 250W-os pedelec rendszereket hasonlítgatunk egymáshoz, és hasonlíts össze egy olcsó kínai szabvány 250W-os pedelec-et egy Bosch CX-el/Shimano E8000-el/Brose S-el stb. Egyből érzed mi a különbség.
Azért muszáj a gyártóknak harcolni a 25-ös korlátozás kiiktatása ellen, mert ha ezzel nem foglalkoznak és sok lesz a baleset, jöhetnek olyan jogszabályok amik akár a 25-ös pedelec-et is kiveszik a kerékpár kategóriából. Ez az iparágnak egy hatalmas pofon lenne, kb lehúzhatná a rolót a legtöbb!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Azért mert valaki épít egy olyat ami megy 50-60-al 80-al lazán, még nem jelenti azt, hogy szabályos. Egyszer csinálsz vele egy balesetet és azt is rád verik amiért más a hibás! Lehet venni gyárilag 45-ös szabvány pedelec-et, de azt már kismotorként tudod forgalomba helyezni. Aki kerékpárként tekint a bringára, azoknak nincs olyan nagy baja a 25-ös korláttal, csak azoknak akik motorban gondolkodnak, de akkor minek a pedál?
[ Szerkesztve ]
-
HKorn
addikt
válasz Runner_fxr #1824 üzenetére
Bringaúton tekerésnél nem mondom, nekem is megfordult már a fejemben, hogy jobb lenne ha mondjuk 35-ig engedné rendszer a rásegítést, viszont erdőben, terepen soha nem éreztem ezt, oda bőven jó a 25.
Run&Ride
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #1824 üzenetére
Ezeknek a jogi dolgoknak komolyan utana neztem, mo.-n siman lehet olyan segedmotoros kerekparod, ami biciklinek nez ki bicikli, lasd s-pedelec.
Magyarul (nem legalisan, de biciklivel azonos igazoltatasi gyakorisaggal ~0) mehetsz egy biciklinek nezo targgyal ugyanugy bicikliuton, jardan, parkban, (ezeket ugyanolyan sebesseggel persze, es ide kell a pedal) uton, feltolhatod vonatra, nekem bike parkba is sikerul bevinni, de mivel szukseg eseten vegig mehetsz a tartozekokon es eloveheted a papirozast is, lassu jarmuvek szamara tilos helyeken es uton gyorsabban is.
Meg eu-n belul is a smkp-nak a besorolasa valtozo, de itthon a rendszam es torzskonyv hianya miatt igen megengedo.Itt gyakorlatilag barmilyen takolt cuccal amin rajta vannak a kotelezo felszerelesek, van alvazszama es arra szolo biztositasod meg jogsid lengethetsz 50ig, na az mar a hazai utviszonyok mellett telepulesek kozott is eleg.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ebben amúgy igazad van, valóban kellemesebb lenne a 35 körüli tiltás, akkor nem maradna hiányérzet, a 45 már nem létszükség. De ez tényleg csak hosszabb távú síkon közlekedésnél zavaró, klasszikus hegyi bicajozás esetében nincs jelentősége. Nekem az összes Bosch motoros montimból azonnal ki lett szedve a 25-ös korlátozás. Jó poén volt elsőre, aztán hamar rájöttem, hogy tulajdonképpen alig használtam ki. Mivel alapvetően terepezek vele, terepen kb egyszer kétszer volt aktív a tuning. Leginkább akkor használtam amikor beértem a városba a terepezés után és a hazafelé tartó 5-10km-en jobban meg tudtam csapatni és kicsit hamarabb hazaértem. És azért néha előfordultak érdekes jelenségek a tuning miatt, voltak szoftveres gubancok, pillanatnyi letiltások. A Meridában a Shimano motort már nem is bántottam, ki lehetne ezt is "chippelni", 30K-ért rendelek egy Speedclip-et, ráhúzom a jeladóra aztán annyi, csak nem szabad a legújabb szoftvert feltenni a motorra, mert az már felismeri a tuningot és tilt. De őszintén szólva nekem többet ér a gari, bár lehet nem lehetne kiszűrni, de jobb a békesség. Meg így legalább a reális km adatok vannak a computerében is. Teljesen jól elvagyok így is. De ha mondjuk városi ingázásra vennék egy pedelec bicót, na abból biztos, hogy ki lenne szedve a korlátozás.
big-J: Persze ha jogsival, biztosítással és motoros sisakkal akarod használni, akkor nem gond a nagyobb teljesítményű e-bike. Ugyan az mint bármelyik mezei robogó. Csak ugye a legtöbben akik pedelec bicót akarnak venni, pont azért veszik ezt, mert nem akarnak biztosítást, motoros bukót, meg lehet jogsi sincs. Na most ha a gyártók meghagyják a kiskapukat a tuning mestereknek, akkor azzal azt kockáztatják, hogy esetleg besokallnak a törvényhozók és azt mondják, hogy smkp a 25-ös pedelec is. Innentől kezdve a kereslet drasztikusan vissza fog esni. Elég megnézni az S-Pedelec piacát, régebben egy csomó ilyen modell volt, most gyakorlatilag nagyítóval kell keresni a gyári S-Pedelec-et. Alig van rá kereslet, pont a megkötések miatt.
Magyarország külön kategória ebből a szempontból, itt gyakorlatilag nagymotorral is tudsz menni rendszám nélkül, kutya nem foglalkozik vele. Én hosszú évekig használtam 150-300 köbcentis robogókat, rendszám nélkül, kismotorként. Soha nem volt belőle bajom, pedig voltak igazoltatások. Még ittasan is elkaptak anno. De az volt a szerencsém, hogy balesetem nem volt, mert akkor átvizsgálják a masinát és ha bármi nincs rendben, akkor nagyon megszívod.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #1827 üzenetére
Es most mi valtotta a robogokat?
-
HKorn
addikt
válasz Runner_fxr #1827 üzenetére
Azon gondolkodtam, hogy úgy át lehetne-e verni picit a kompjútert, hogy a menüben elállítom a kerékátmérőt, így talán pár km/h nyerhető lenne tiltásig, ha egyáltalán a kerékfordulat alapján számolja a sebességet. Persze ezzel buknám a pontos sebességkijelzést.
Run&Ride
-
Somatom
veterán
-
Runner_fxr
Ármester
Nem érdemes vele foglalkozni, átállíthatod, de nem sokat nyersz vele.
Somatom: Ez a pedálon lévő mágnes, meg jeladó a elcsúsztatása működik, egy ideig, aztán meghülyül a szoftver és le fog tiltani. Bizonytalanná válik a működés egy idő után. Ha mindenképpen tuningolni szeretnéd, akkor érdemes venni hozzá egy jeladóra húzható tuningot.
big-J: Azért le nem váltotta a robogókat, de nyilván sokan használnak már különböző elektromos járműveket is. Ahhoz még túl drága az elektromos hajtás, hogy igazi alternatíva legyen. Használtan veszek 150-200 ezerért olyan robogót ami 120-140-el tud menni. Ilyen villany motor milliós tétel.
[ Szerkesztve ]
-
HKorn
addikt
válasz Runner_fxr #1832 üzenetére
Hagyom valszeg, tényleg nem ér az a 1-2Km/h annyit, cserébe nem lesz pontos sebesség kijelzésem, meg amúgy is 50%-ban offroad-on használom, oda meg elég a 25 is.
Run&Ride
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #1832 üzenetére
Az a baj, hogy friss szoftverrel kaptam a bringát.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ironizer
tag
Azt amúgy néztétek, hogy a 25 az tényleg 25? Mert nálam inkább 22-23. Ezt szervizben vajon tudják állítani?
-
Runner_fxr
Ármester
-
baluka
tag
válasz Runner_fxr #1840 üzenetére
Ez nem igaz, BT-n keresztül is lehet downgradelni:
[link]Igaz, maga a program nem ingyenes, 1 Euro, illetve amennyiben unlock is kell akkor további 30 Euro a motorszámhoz kötött licensz, de még mindig sokkal olcsóbb mint beszerezni egy pce-1 vagy pce-2 eszközt.
Az én Focusom 8000-es motorját rögtön a vásárlás után 4.3.2-re raktam vissza a StepsUnlocker segítségével, megvettem a licenszet és azóta boldogan használom 25 kph fölött is, az egész procedúra nem volt több mint 20 perc a PayPal-es licenszfizetéssel együtt.
Ha pedig valami miatt kell a gyári állapot az Etube seperc alatt felrakja az aktuális legújabb firmware-t (most 4.7.1) és nincs para, és ami a legfontosabb nincs garanciavesztés sem! -
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
Még vmi nem kerek. Gondolom, újra "aláírta" a régi firmet, így lehet "frissíteni" a mostani 4.7.1 -et, 5.x.x -re, ami valójában a 4.3.2. Eddig OK. De, ha szeretném visszaállítani a gyári állapotot, akkor az aktuális, gyári 4.7.1 alacsonyabb verziószámú, mint a rajta levő 5.x.x. Hogy lesz ebből update?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
baluka
tag
válasz Somatom #1843 üzenetére
Tehát, röviden, tömören: Érdemes azzal kezdeni, hogy letöltöd az ingyenes, hivatalos, a Shimano által fejlesztett Etube appot, csatlakoztatod BT-n a kerékpárhoz, amennyiben kéri megváltozatod a 6 nullából álló kódot tetszőlegesre majd a motoron kívül minden eszköz firmwareját frissíted.
Ezután bontod a kapcsolatot, kilövöd a háttérből az Etubet.
A StepsUnlocker weblapjáról letöltött 4.3.2 firmware kicsomagolt összes fájlját bemásolod a telefon/tablet Etube appjának megfelelő mappájába (lásd az általam előzőleg linkelt leírást), ezután megint csatlakozatod az Etube appot a kerékpárhoz, kidobja hogy a motorhoz van 5-ös verziójú frissítés ami valójában a 4.3.2, hagyod hogy felrakja, bontod a kapcsolatot, kilövöd a háttérből az Etubet.
Most jön a StepsUnlocker app: miután elindítottad a beállításokban változtasd meg a default PIN-t arra amit az Etubeban megadtál, csatlakoztatod a kerékpárhoz, és a menüből kérsz licenszet a motorodhoz, amit PayPal segítségével megfizetsz, ezután már tudod módosítani a sebességlimitet tetszés szerint.
PC tulajdonképp csak a kicsomagoláshoz/másoláshoz kell, ha ezt meg tudod oldani az Androidon belül, akkor nem kell.
Miután végeztél, törlöd az Etube mappájából az átmásolt fájlokat, vagy ami még egyszerűbb, az egész Etube appot és újra letöltöd az áruházból, így biztosítva azt hogy ha kell, akkor gond nélkül fel tudd tenni a 4.7.1-et.Sok sikert,
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Köszi az infót!
Még várok, hátha Runner_fxr -nek is lesz ehhez hozzáfűznivalója. Egyébként is úgy tervezem, hogy lépcsőfokokban fogok haladni. Olvasgatom az oldalról letöltött PDF -es user manual -t. Azt javasolja, hogy ha elég egy kis plusz sebesség, akkor firmware csere helyett, a licenszelt verzióban állítsuk US -re a régiót. Így kapásból felmegyünk 25 -ről, 32Km/h -ra. Ezen kívül ír egy olyat is, hogy tudunk kerékméretet is változtatni, aminek van egy custom funkciója is, aminél mm -ben megadhatjuk a kerületet. Sztem ezzel (+US régió) legalább 35Km/h -ig fel lehet menni. Sztem annyi már elég lenne nekem és akkor nem kell a firmware -hez nyúlni. Legfeljebb a gyári óra nem lesz pontos. Na, bumm! Egy bringás óra nem egy ökör ára.
Sajnos, nálam van még egy kis gixer. A gyári segédalkalmazást már régebben összebarátkoztattam a bringával, kicsit át is variáltam vele a "tolóerőket". Viszont, azt tapasztaltam, hogy nagyon bizonytalan a BT kapcsolat, gyakran megszakad. Még nem tudom, hogy ez mitől van. Valószínűleg a telóm hibája. Majd megpróbálom a tabletemmel is.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Joshi
titán
Üdv. Itt a PH-n csak ezt az E-BIKE témájú topikot találtam ezért itt tenném fel a kérdésemet. Túra kerékpározásra milyen márka az ajánlott? Nyilván minél olcsóbb annál jobb. Én kicsit túlzásnak tartok egy kerékpárért milliós összegeket kiadni, viccnek is rossz. Szóval egy olyan árkategória érdekelne ami max párszázezerből kijön, de azért használható.
-
HKorn
addikt
Run&Ride
-
Somatom
veterán
Viszonylag hamar elakadt a project. A gyári szoftver kiírta, hogy van elérhető frissítés: 4.7.0 -> 4.7.1
Nosza, hajrá! Olyan 20% körül jártunk, amikor kiírta, hogy a BT kapcsolat megszakadt. Király! Akkor így marad. Igen ám, de nem volt utána rásegítés. Gondoltam, kell neki egy reboot, hogy helyreálljon a fejecskéje. Reboot után ez van és semmi mást nem hajlandó csinálni. Ha itt lenne, aki ezt a rendszert így szabadon engedte, akkor lenne hozzá pár kérdésem.
Pl.:
Hogy függhet egy rendszerfrissítés egy bizonytalan kapcsolattól?
Miért nincs plusz tárhely, ahova előbb betölti a frissítést és csak utána használja?
Error esetén miért nem aktív automatikusan a BT kapcsolat, hogy lehessen orvosolni a hibát?
Stb., stb.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Bib
őstag
válasz Somatom #1848 üzenetére
Vedd ki az akksit, majd vissza, utána kapcsold be úgy hogy rajt állsz a pedálon.frissítéshez pedig Etube szoftvert elinditod, majd a now reading után kapcsolod be a rendszert és próbáld újra frissíteni. Én 8 bicajt frissítettem, párat már többször is, sose volt telepítési hiba.
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...